Građane ne interesuje šta im radi gradonačelnik

U svakom trenutku, građani mogu da zatraže podatke o tome kako se troši njihov novac, kako radi sam gradonačelnik, koliko para troši na, recimo, putovanja ili reprezentaciju, ali je problem u tome što je najveći broj njih neinformisan i ne zna na koji način to može da uradi, niti je zainteresovan da pokrene proceduru
Građane ne interesuje šta im radi gradonačelnik
Podeli:

Gradonačelnika, njegove zamenike, pomoćnike i članove Gradskog veća Leskovčani plaćaju 50 miliona dinara na godišnjem nivou, a ni jedan građanin nije bio zainteresovan da u prošloj godini prekontroliše njihov rad, iako na to ima pravo.

Prema podacima iz Informatora o radu gradonačelnika i Gradskog veća, ni jedan građanin Leskovca organima lokalne samouprave nije podneo zahtev za informacije od javnog značaja o radu gradonačelnika i njegovih službi. To je učinilo svega 13 nevladinih organizacija i jedna medijska kuća.

I dok na desetine građana pohrli na Dane otvorenih vrata koje jednom mesečno organizuje prvi čovek Leskovca, kako bi se susreli sa njim oči u oči i izneli mu svoje probleme, niko se ne odlučuje da regularnim putem proveri njegov rad i rad njegovih službi.

Članovi Gradskog veća i zaposleni u Gradskoj upravi za poslove u Odseku za poslove Gradskog veća u neposrednom su kontaktu sa građanima, udruženjima građana, pravnim licima i drugim subjektima, pružajući usluge u donošenju rešenja kojim se ostvaruje neko pravo, u pružanju informacija o načinu i postupku ostvarivanja nekog od prava ili o nadležnostima pojedinih gradskih uprava“, navodi se u Informatoru u radu.

NEZAINTERESOVANI I SKEPTIČNI

U svakom trenutku, građani mogu da zatraže podatke o tome kako se troši njihov novac, kako radi sam gradonačelnik, koliko para troši na, recimo, putovanja ili reprezentaciju, ali je problem u tome što je najveći broj njih neinformisan i ne zna na koji način to može da uradi, niti je zainteresovan da pokrene proceduru.

Bojana (37): Nisam znala da je to uopšte moguće, ali mi ne pada na pamet da uradim tako nešto. I kada bih zatražila bilo koju informaciju, najverovatnije ne bih dobila tačnu informaciju. Ne verujem u institucije sistema.

Slavica (66): Nemam ja šta da proveravam da li je gradonačelnik otišao u Razgojnu da obiđe asfaltiranje nekog puta ili nešto slično. Pa to je njegov posao. Bilo bi loše da ne radi ništa.

Ivan (28): Bio sam na jednom od razgovora kada je primao građane. Izneo sam svoj problem i sve se završilo na priči. Tada sam rešio da se više nikada ne oslanjam na organe vlasti. Sam sam rešio problem. Use i u svoje kljuse.

OVO JE  POSTUPAK PRUŽANJA USLUGA

Prijem građana vrši član Gradskog veća Dejan Cakić, utorkom i četvrtkom

Malo sugrađana zna da gradonačelnik u skladu sa svojim nadležnostima vrši i prijem molbi, zahteva i komentara građana, privrednih društva, sindikata, organizacija, udruženja i drugih pojedinaca u pisanoj i elektronskoj formi.

Zahtevi, molbe, sugestije i komentari građana, privrednih društva, sindikata, organizacija, udruženja u pisanoj formi primaju se preko pisarnice.Isti se prosleđuju gradonačelniku, koji po predmetima zadužuje resorne članove Gradskog veća. Ukoliko je potrebno, zahteva se mišljenje nadležne gradske uprave. Podnosioci zahteva se u najkraćem mogućem roku obaveštavaju, pisanim putem, o ishodu zahteva“, objašnajve se dalje u ovom dokumentu.

Uglavnom sve vrste informacija koje su sadržane u nekom dokumentu koje su nastale u radu ili u vezi sa radom gradonačelnika i Gradske uprave za poslove gradske Skupštine i gradskog Veća, a kojima raspolaže gradonačelnik, mogu se dobiti na osnovu zahteva za pristup informacijama.

Zainteresovani subjekti mogu podnositi zahtev za pristup informacijama od javnog značaja na pripremljenom obrascu, ali i na druge načine propisane Zakonom o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja“, navodi se.

Lica zaduženo za postupanje po zahtevima za slobodan pristup informacijama od javnog značaja su Milan Popović i Slavoljub Antić. Kontakt telefon 016/200-828 .

U Gradskoj upravi u Grupi poslova za Gradsko veće zaposleni su u neposrednom  kontaktu sa građanima, primaju usmene i zahteve građana u pisanom ili elektronskom obliku. Takođe je u upotrebi obrazac zahteva za pristup informacijama od javnog značaja.

Građani podnose zahteve, molbe, pritužbe na rad pojedinih gradskih uprava, inicijative, sugestije i predloge za ostvarivanje neposrednog kontakta sa članovima Gradskog veća. Zahtevi građana koji se ne odnose na rad Gradskog veća već se zahtevi odnose na rad drugih organa i institucija, građanima se pružaju informacije i daju smernice za dalje postupanje.

I ŠTA ONDA?

Po zahtevima za neposredan kontakt sa članovima Gradskog veća organizuju se pojedinačni ili kolektivni prijemi sa Gradonačelnikom i članovima Gradskog veća.

Dragan Marinković


Podeli:
  1. Pravi tekst. Sve se svodi na jedno ko šiša građane i njihove probleme.Recimo mesne zajednice,kao početak svega ovog ?Kako do njih ,kad se svi prave nešto da bi se prenelo dalje, pa bar pokušalo nešto da se uradi ? Strahovito je loša koordinacija ,mesne zajednice bi bar jednom mesečno trebalo da zasedaju u svim delovima Grada ali ovo su gluposti.A šta reći o Gradonačelniku? Nije dobro ne valja za sve šta ovo radimo,sami sebi smo najveći naprijatelji .Valjda ćemo pokušati nešto da menjamo u vezi ovog,valjda,ili tonemo polako i sigurno.

  2. Koga da pitaju? 21. jula 2017., 12:50 pm

    E Skupstino,glava kuce kad si dozivela da te vode Milan Popovic koji zna samo da se bavi rekla kazala i takvi njemu slicni. Jadan,li je Grad i svi mi sto nas ovakvi vode, normalno sa Gradonacelnikom na celu.

  3. Na žalost, već znam odgovore na sva pitanja koja bih postavio našem gradonačelniku, to bi bilo obično gubljenje vremena a da ne govorim o zakazivanju, kao da idemo kod Hrista spasioca. Običan primer za to su razne sugestije čitalaca ovog portala na kome čitaoci iznose one iste probleme i pitanja koja bi postavili gradonačelniku, naravno, sve to ostaje mrtvo slovo na papiru i, ništa se od toga ne uradi a svi oni iz kabineta uredno prate komentare. Evo koristim priliku da upitam gradonačelnika kada će skloniti prodavce ogrevnog drveta sa zelene pijace koji kamionima uništavaju infrastrukturu i bahato se ponašaju prema stanarima ovog dela grada?!

  4. ,,Gradjane ne interesuje sta IM RADI gradonacelnik,,To je nepravilno,treba STA NAM RADI..Zbog visokih temperatura,ne pokrivamo se.

  5. Nikada Leskovac nije imao ovako strucno i naobrazovano gradsko vece koje mozemo da pitamo na celu sa Milanom Popovicem/sreski spijun/ i jedno pitanje za clana grasdskog veca KAKO SE PRAVI SLADOLED

  6. Sta radi? Pa slika se i obecava fanrike za 5 godina na vlasti nula radnih mesta!

  7. sastav je bruka 22. jula 2017., 10:15 pm

    Clan gradskog veca, poslanik, pomocnik, treba da bude onaj ko je zazuljio ruke od konkretan rad, ciji se rezultati vide. Tek nakon sto vodi dva preduzeca uspesno, neko sme da bude vecnik, poslanik, pomocnik. Svi bez toga su pre toga beskorisni. Imate srednjoskolca vecnika, cija je cerka odgovarala za kradju, a radila na budzetu, imate vecnika preduzetnika koji zida iznad poslasticare u centru, imate vecnika ekonomistu koji nece da vodi Dom, ni Pijacu, ni SRC, a razume se u sve po Leskovac, ponajvise u MENI restorana, imate koalicione vecnike, to su neke zene za koje niko cuo sta su uradile i kojim zaslugama su sele za vecnike, osim po penzionerskom i gerotoloskom osnovu i neke omladince preko 30 leta, a bez iskustva za toliku platu.Pola njih su s menadzerski fakulteti. Jedan menadzer je pre toga bio portir u Zdravlje.

  8. U MZ kod Vršca sa apsolutno većinskim slovačkim stanovništvom na izborima sns nije dobio nijednog predstavnika, izbori poništeni, u ponovljenim 100% sns…

Comments are closed.