Biciklista iz Dimitrovgrada Saša Krstev za tri godine prokrstario više od 10.000 kilometara

Mesec dana putovao biciklom do Moskve

Mladi profesor fizičke kulture iz Dimitrovgrada Saša Krstev (29) nedavno je biciklom iz rodnog grada do Moskve za mesec dana savladao preko 3.000 kilometara. Za poslednje tri godine koliko vozi bicikl, na dva točka je prevalio više od 10.000 kilometara.

Prvi ozbiljniji izazov je bila je Djerdapska klisura, potom obilazak gradova bivše SFRJ, tura do Grčke i Makedonije, Rumunije… Utisci sa svih ovih putovanja su, kaže, impresivni a video je mnoga zanimljiva mesta i sreo zanimljive ljude, ističući da je iz Srbije. Posetio je Crveni trg u Moskvi, Zejtinlik u Solunu, most u Višegradu, grob grofa Drakule u Rumuniji, Baš Čaršiju u Sarajevu, Ljubljanu.

Od Dimitrovgrada do Moskve putovao sam mesec dana. Na tom putu prošao sam krzo mnoge zemlje, bio u Budimpešti, Minsku… Nisam svaki dan vozio a dnevno sam prelazio po 100 kilometara.. Moj drumski bicikl sam malo modifikovao kako bih mogao da okačim bisage, šator, vreću”, priča za Jugmediu Krstev.

Oduševljen je Moskvom.

Crveni trg je zaista prelep. Video sam neke od Muzeja, video stadion “Spartaka“ na kome će se igrati utakmice Svetskog prvenstva. Izgleda kao svemirski brod. Sam put do Moskve me koštao 200 evra, ali računajući boravak u Moskvi i povratak avionom potrošio sam ukupno 800 evra. Sve sam finansiram”, priča Krstev dodajući da svuda gde putuje obilazi fudbalske stadione.

Bicikl je počeo da vozi pre 5 godina kada je na televiziji video kako bicikliksti voze kroz Pirineje i Alpe “Tur de Frans“.

Idem do Tokija

“Imam mnogo planova. Voleo bi da Alpe i Pirineje prodjem biciklom, ali mi je najveća želja da biciklom odem do Tokija. Najveća podrška je moja porodica. To mi mnogo znači”

Pomislio sam da bi bilo lepo da prodjem kroz sve te krajeve. Imao sam jedan stari bicikl, onda kupio “drumaš“ kojim sam prokrstario Staru planinu, išao do Niša i Sofije. Prvi ozbiljniji izazov je bio 2015. godine i putovanje biciklom do Djerdapa i kroz Djerdapsku klisuru”, priča Krstev.

Za avanturu na dva točka, osim fizičke kondicije potrebno je da čovek bude mentalno jak kako bi savladao sve prepreke na putu ali i sa samim sobom.

Za mene je posebno važno što sam 2015. godine išao na put do Ljubljane. Odlučio sam se da biciklom stignem do glavnog grada Slovenije. To mi je najdraže putovanje. Krenuo sam sa 200 evra.Prošao sam lepe predele na prostoru bivše Jugoslavije a po povratku u Dimitrovgrad prošao Jadranskom magistralom. Mnogi su mi govorili da će možda biti problema zbog svega što se dešavalo devedesetih godina u bivšoj SFRJ, ali nikakvih problema nije bilo. Najjači utisak na mene ostavili su ljudi, posebno u Bosni”.

Prošle godine je biciklom preko Makedonije stigao do Grčke.

Do Soluna sam prešao 1400 kilometara. Bio sam u Skoplju i Ohridu. U Solunu sam obišao Zejtinlik. Juna ove godine sam išao do Karpata u Rumuniji i kroz Vlašku i Transilvaniju prošao 2.000 kilometara. Ceo taj kraj podseća na Alpe, Bio sam i u Bukureštu”, kaže Krstev, nezaposleni profesor fizičke kulture iz Dimitrovgrada.

Zoran Panić

Slike Privatna arhiva Krsteva

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.