Novi zakon od ponedeljka štiti potrošače

NIŠ – Kraći rok za odgovor prodavaca na uloženu reklamaciju i mogućnost da se proizvod reklamira i bez ambalaže, samo su neke od novina koje donosi Zakon o zaštiti potrošača koji stupa na snagu 22. septembra

Na skupu koji je u Regionalnoj privrednoj komori Niš organizovao Centar za zaštitu potrošača rečeno je da novi zakon donosi kupcima bolju zaštitu, a tržišnoj inspekciji veća ovlašćenja.

Pomoćnica ministra trgovine Vesna Novaković je kazala da će potrošači ubuduće lakše podnositi reklamacije jer će u prodavnicama biti određeno lice za prijem reklamacija.

„Rok za reklamacije skraćen je sa 15 na osam dana. Trgovac je dužan da u tom roku odgovori kupcu da li reklamaciju prihvata ili ne. Ukoliko je prihvata treba da navede tačno izjašnjenje o zahtevu potrošača, načinu i roku za njeno otklanjanje“, objasnila je Novaković.

Prema njenim rečima trgovci su dužni da vode knjigu reklamacija najmanje dve godine od trenutka kada je reklamacija podneta, a vođenje knjiga reklamacija kontrolisaće tržišna inspekcija.

Prema njenim rečima novim zakonom regulisana je i isporuka proizvoda na maksimalno 30 dana.

„Za kupovinu na daljinu koja je sve popularnija uvedeno je novo pravo potrošača, a to je pravo da se u roku od 14 dana potrošač predomisli i da odustane. Novina je i to što će kupac moći da reklamira proizvod iako nije sačuvao ambalažu“, kazala je Novaković.

Ministarstvo trgovine će, dodala je Novaković, raditi na uočavanju nepravičnih ugovornih odredbi i nepoštene poslovne prakse, i sa registrovanim udruženjima potrošača raditi na otklanjanju takvih pojava na našem tržištu.
Predsednik Centra za zaštitu potrošača „Forum“ Jovan Jovanović rekao je da su u ovom udruženju zadovoljni sadržinom novog zakona.

„Zakon o zaštiti potrošača više nije manje važan od drugih zakona. Ranije su svi drugi zakoni imali prednost nad Zakonom o zaštiti potrošača.

On je takođe istakao da novi zakon donosi značajnu novinu u sektoru javnih usluga. Prema Jovanovićevim po prvi put u Srbiji u donošenju odluka javnih preduzeća koje se tiču potrošača, mogu da učestvuju i sami potrošači.

(Kraj)Mia

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

2 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Zdravković Dušan
19.09.2014. 09:12

Kojim novcima će ovaj narod da kupuje?, Šta će kupovati kad polovina građana ne radi. Srednji sloj države, koji se je počeo formirati i koji po nešto i kupovao, posle ovih mera Vlade RS i on neće moći ništa da kupi. Penzioneri i onako odavno ništa ne kupuju. Dokleeee
Šta će se reklamirati?

брана живковић
14.10.2014. 12:53

ja molim da mi neko pomogne kako da formiram obrazac knjige prijema reklamacija potrosaca.