POBEDA: Nema više štetnih ugovora po potrošače

Ministarstvo trgovine donelo rešenje kojim se nalaže promena opštih uslova poslovanja, pa korisnici više neće morati da plaćaju mesečne pretplate do isteka ugovorne obaveze
POBEDA: Nema više štetnih ugovora po potrošače
Podeli:

Operateri mobilne i fiksne telefonije ubuduće neće moći da naplaćuju penale za prevremeni raskid ugovora sa korisnicima i moraće da menjaju opšte uslove poslovanja. To će važiti i za kablovske i internet provajdere u Srbiji.

Prema nedavno donetom rešenju Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija dosadašnja praksa na koju su se često žalili građani, bila je prema Zakonu o zaštiti potrošača nepravična.

VESTI – 9. jul 2018 – LESKOVAC, NIŠ, VRANJE

Svakog dana na našoj Facebook stranici BRZE VESTI SA JUGA SRBIJE – Leskovac, Niš, Vranje, Pirot, Prokuplje…#gledajtenas #jugmediatv #vesti #brzevestiopširnije na www.juGmedia.rs

Posted by Jugmedia on Понедељак, 09. јул 2018.

Korisnici, koji su raskidali ugovore sa operaterima, iz bilo kog razloga, do sada su morali da plate preostale rate iako im usluge nisu isporučene. Tako se dešavalo da je neko, ko je posle dva meseca od potpisivanja dvogodišnjeg ugovora, odlučio da promeni operatera, bio u obavezi da plati čak 22 preostale mesečne pretplate. Osim što su na ovaj način korisnici praktično kažnjavani, operateri su pokušavali tako da ih vežu za sebe”, piše današnja Politika.

PREVARE I LAŽI: Kako vam Telekom falsifikuje potpis

Jasno je da je mnogim korisnicima bilo lakše da budu nezadovoljni uslugom i čekaju istek ugovora, nego da idu kod drugog operatera, a prethodnom plate pozamašnu sumu zbog prevremenog raskida ugovora

Udruženje Narodni parlament iz Leskovca je krajem 2016. godine, u postupku pred Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija, dokazalo da Telekom Srbija krši prava velikog broja korisnika svojih usluga.

Naime, u ugovorima sa obaveznim periodom trajanja (tzv. ugovor na 24 meseca) koje Telekom zaključuje sa korisnicima svojih usluga nalazi se odredba kojom je propisano da će u slučaju raskida ugovora od strane pretplatnika, korisnik biti u obavezi da nadoknadi sve mesečne pretplate do kraja perioda trajanja tog ugovora.

U praksi bi to značilo da ako građanin npr. zaključi ugovor o korišćenju interneta na 24 meseca i koristi ovu uslugu samo 4 meseca pa isti raskine, ima obavezu da nadoknadi preostalih 20 pretplata iako uslugu više ne koristi„, objašnjava nam Borivoje Đorđević iz Narodnog parlamenta.

Rešenjem nadležnog Ministarstva naloženo je Telekom-u da obustavi ugovaranje nepravičnih ugovornih odredbi, što je I dovelo do pokretanja izmena Opštih uslova za pružanje usluga koji su sastavni deo svakog ugovora.


Podeli:
  1. A sta ce biti sa onim korisnicima koji su pretrpeli stetu ovim stetnim -monopolistickim ugovorima?

    12
  2. Da li se ovo Rešenje nadležnog miniszarstva odnosi i na postojeće ugovore? Redakcijo, ako imate info u vezi ovoga, molim vas za odgovor.

    11
  3. Ja sad hocu da produzim ugovor sa SBB-om. Kada ce stupiti to na snagu? Sta da radim?

  4. A sta cemo sa bankama??I njihovim stetnim ugovorima??Naime uzeo kredit 220 000din,bez kamate,podigao 180 000,dao za naknade 40 000din i vracam 220 000din.Kamate nema al sam kratak za 80 000,cak i da vratim kredit pre vremena nemam pravo na umanjenje kamate,jer iste fakticki i nema.

    14

Comments are closed.