Tradicionalni Zimski susreti učitelja u Leskovcu

Tradicionalni Zimski susreti učitelja u Leskovcu
Podeli:

LESKOVAC  – Više od četiri stotine učitelja i nastavnika iz Leskovca i Vranja učestvovali su danas na tradicionalnim 28.Zimskim susretima učitelja na kojima se govorilo o značaju strukovnog udruživanja učitelja ali i o poboljšanju kvaliteta nastave. Organizator Susreta je Učiteljsko društvo Leskovac.  Predavanja i radionice održane su u Centru za stručno usavršavanje i u osnovnoj školi „Svetozar Marković“.

 Među predavačima bili su Zoran Kostić, pomoćnik ministra  prosvete, Žana Borisavljević, Petar Anokić, Vesna Kartal a posebno pažnju privukao je književnik Uroš Petrović koji je i predsednik MENSE za Srbija. On je učiteljima i nastavnicima predstavio  NTC (Nikola Tesla Centar) sistem učenja koji ima za cilj podsticanje razvoja ukupnih sposobnosti deteta.

„NTC je sveobuhvatni sistem koji se primenjuje do 12 godine i suština je da ja pokažem učiteljima a oni deci kako da lakše uče. Deca treba da se osposobe da nauče da razmišljaju a ne da ponavljaju. Evidentan je problem primene znanja i tu Evropa zaostaje sa istočnom Azijom a naša zemlja još više za Evropom. Otvorio se veliki prostor za taj program i rezultati primene u osam evropskih zemalja su odlični pa je čak  i UNICEF stao iza tog programa. U našoj zemlji već 1500 učitelja primenjuju ovaj program i Pedagoški fakulteti prate decu koja rade po ovom programu i evidentan je napredak. Inteligencija nije samo nasledna osobina već se na njen razvoj može uticati. Nije priorodna reakcija mozga da pamtiti mnogo podataka i da ih potom ponavljate od reči do reči da bi dobili što bolju ocenu. Zato naši odlikaši posustaju posle 15.godine, izjavio je Petrović za agenciju Jugmedia i dodao da je  ovaj sistem osmislio zajedno sa doktorom Ratkom Rajevićem.

Dejan Cakić, predsednik Učiteljskog društav Leskovac kazao je da su više od 85 posto učitelja njihovi članovi i da će nastaviti da organizuju programe koji poboljšavaju kvalitet nastave i učenja.

 

(kraj)


Podeli: