U ovom trenutku nijedna stranka u Vranju se ozbiljno ne priprema za lokalne izbore

U susret izborima

PREDSTOJEĆI  lokalni izbori u Vranju će u mnogo čemu biti specifični, lični je utisak. Govoreći iz ugla političkih stranaka, one koje su na vlasti će želeti da pridobiju glasače za još jedan mandat, predstavljajući svoje rezultate, dok će opozicija svoju kampanju bazirati na kritici i obesmišljavanju svega urađenog.

Moja je procena da će politički subjekti u Vranju ići u nekoliko kolona, ali će naravno glavni front biti između stranaka oko SPS-a i SNS-a. Iznenađujuće je, po meni, što se upravo one više bave datumom izbora umesto izgradnjom predizborne stranačke infastrukture, kako bi spremne dočekale izbore.

Pretpostavka je da je ozbiljna stranka u kampanji dan nakon završetka prethodnih izbora. U ovom trenutku nijedna stranka u Vranju se ozbiljno ne priprema za lokalne izbore, a pod ovim ne podrazumevam formiranje izbornih štabova, bez konkretnog plana aktivnosti.

Mišljenja sam da bi ozbiljnije stranke trebalo da, u skladu sa svojim personalnim kapacitetima, svoju kampanju planiraju u dva pravca: Terenski rad od vrata do vrata (door to door) i kampanja na internetu.

Svu snagu ove poslednje videli smo ponajviše u kampanji Baraka Obame iz 2008. godine, koja je na kraju rezultirala prvim predsednikom SAD afro-američkog porekla. Prednosti Net kampanje su mnogostruke: ne zahteva previše novca, brzina (plasmana informacija), izbor tema, dinamika i naravno dostupnost. Vaše su (pažjivo) izabrane informacije dostupne su 24/7 na internetu, u doba kada prosečan Srbin provodi više od 6 sati dnevno na internetu. Sve ovo je u nadležnosti posebnih Internet timova.

Ukoliko se ograničimo na stranačke aktivnosti na lokalnom nivou, Google pretragom ćemo uočiti da samo Srpska napredna stranka ima kakav-takav angažman, pre svega preko njihove Facebook strane. Imaju i svoj poddomen na svaničnoj strani Srpske napredne stranke. Njihovi simpatizeri su i dosta aktivni u komentarima gradskih vesti na lokalnim portalima, ali je diskutabilan sadržaj i cilj ovakvih nastupa. On je stihijski, nerazumljiv, a verujem da čitav učinak nije merljiv i održiv. Socijalista nema na Facebook-u, nemaju svoju veb prezentaciju i to je u 2015. godini veliki propust. Oni međutim, imaju dugogodišnju infrastrukturu, svoju kampanju baziraju na ličnom kontaktu i organizovanoj mreži mesnih odbora.

I jedni i drugi zapostavljaju sve prednosti koje globalna mreža može da im donese. Neophodno je i bezuslovno da sve stranke, najpre izaberu kvalitetne ljude koji će se angažovati na prezentaciji svojih partijskih organizacija. Za početak neka se fokusiraju na društvene mreže (za Vranje su dovoljni Facebook i Twitter), a za malo novca mogu da izrade i svoj veb sajt (koji mora biti „responsivnog“ dizajna, tj. da se sadržaj jednako vidi i na računaru, tabletu ili telefonu). Ljudi su naviknuti da čitaju kratke, sadržajne informacije. Neka one budu i takve posebno na Net-u, još bolje ako se one plasiraju u tačno određeno vreme tokom dana: recimo prepodne oko 10h (kada oni koji ne rade čitaju vesti), pa onda popodne oko 18h i uveče oko 22h (neko voli da pročita i vesti pre spavanja).

Jednako je važno uspostaviti interaktivni pristup sa pratiocima, kako bi saznali i njihovo mišljenje o stranci koju predstavljamo (čime i pokazujemo da stranka brine o svojim članovima, spremna je da ih sasluša). Tako je radio recimo Stiv Hjuz u Obaminoj kampanji.

Još par stvari: Facebook sa mutnim fotografijama, ispod kojih piše „Sastanak ovih i onih…“, ne znači glasačima apsolutno ništa. Kako treba: Jasne fotografije, navesti učesnike skupa, razlog i nekoliko tema. Kratko. Još bolje ako izveštaj prati i odgovarajući video sadržaj. Protok je u 2015. godini takav da sve više video sadržaja gledamo preko mobilnih uređaja. Sve što važi za FB važi i za tviter.

Na kraju još jedna konstatacija: ako na konferenciji govori jedan učesnik, a pored njega sede ili stoje još desetak drugih, kakva se poruka šalje? Koja je svrha ovih drugih? Osmislite konferenciju, pa neka govore makar oni koji sede pored predsednika GO ili portparola. Sve ovo se može nadograditi, a sve to zavisi od kvalitetnih mladih ljudi, koji su ograničeni samo svojom intelektualnom slobodom i otvorenom kreativnošću.

Srećno!!!

Vladica Ranđelović, politikolog

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare