Udruženje „Loza“ pomaže nezaposlenima sa sela

Ciljna grupa su poljoprivredni proizvođači, nezaposleni starosti do 45 godina, koji žive u seoskom području i poseduju zemlju za započinjanje poljoprivredne proizvodnje ili da su u mogućnosti da zakupe po povoljnim cenama obradivo zemljište, jer su cene zakupa u ovom trenu jako niske.

VLASOTINCE – Udruženje „Loza“ počelo je sa realizacijom projekta „Uči da bi radio“ koji treba da podstiče registraciju novih gazdinstava i organizovanje polјoprivredne proizvodnje od strane mladih

Sredstva za ovaj prjekat obezbedili su od EU Progresa, Vlada Švajcarske i Srbije uz učešće lokalne samouprave a za početak će biti obuhvaćena pet sela Svođe, Donja Lopušnja, Donja Lomnica, Ladovica i Orašje.

Ciljna grupa su poljoprivredni proizvođači, nezaposleni starosti do 45 godina, koji žive u seoskom području i poseduju zemlju za započinjanje poljoprivredne proizvodnje ili da su u mogućnosti da zakupe po povoljnim cenama obradivo zemljište, jer su cene zakupa u ovom trenu jako niske.

„Žene se i dalјe jako teško zapošlјavaju i da jako dugo čekaju na bilo kakav posao.Potrebno je osmeliti mlade, pretežno žene da započnu sopstveni posao u polјoprivrednoj proizvodnji, i da registruju gazdinstva i da budu nosioci tih gazdinstava. Mogućnosti samozapošlјavanja u ovom području nisu iskorišćene obzirom da mladima nedostaju informacije i znanja kako bi iskoristili postojeće prilike na tržištu, kaže Milica Đorđević, menaxer projekta.

Udruženje Loza je organizovalo četvorodnevno studijsko putovanje po zapadnoj Srbiji. Po dva omladinca iz pet sela naše opštine, koja su obuhvaćena ovim projektom, obilazili su poznata turistička mesta sa područja Zlatibora i Tare, kao i sela koja su poznata po turističkom angažovanju.

„Cilj putovanja je bio da se na konkretnim primerima upoznaju sa iskustvima domaćina koji se dugi niz godina bave turizmom. Kako je zadatak ovog projekta upravo motivacija mlađih ljudi na selu da se ohrabre u pokretanju sopstvenog posla ovo je bila dobra prilika da se na informišu i saznaju više od ljudi koji su se osmelili da se posvete ovoj delatnosti.Područje zapadne Srbije je postalo prepoznatljivo upravo po seoskom turizmu pa ne čudi zadovoljstvo mladih iz Svođa, Donje Lopušnje, Donje Lomnice, Ladovice i Orašja, koji će nastojati da deo čuvenog i viđenog prenesu u svoje sredine, kaže menadžerka.

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare