UNS: Pomor lokalnih medija zbog manjih izdvajanja i projektnog sufinansiranja

UNS: Pomor lokalnih medija zbog manjih izdvajanja i projektnog sufinansiranja
Podeli:

Mediji u Srbiji, prvenstveno lokalni, posle usvajanja seta medijskih zakona, dobijaju izmedju 25 i 30 odsto novca koji je ranije bio dostupan iz budžeta, što je dovelo do „pomora“ lokalnih medijskih kuća, izjavio je danas u Nišu generalni sekretar Udruženja novinara Srbije (UNS) Nino Brajović.

Brajović je na tribini „Javnost, mediji i lokalna samouprava“ u Skupštini grada Niša, rekao da su lokalni mediji sada u najtežem položaju u svojoj novijoj istoriji, a da iz takvog položaja ne može da izadje dobra medijska slika.

Stav UNS je da lokalne samouprave treba da izdvajaju oko dva odsto realizovanog budžeta za prethodnu godinu da bi se vratile na nivo koji su izdvajale za medije pre donošenja seta medijskih zakona„, rekao je Brajović i dodao da taj procenat ne bi morao da važi za velike gradove – Niš, Novi Sad, Beograd, koji imaju velike budžete.

On je rekao da UNS smatra da nova medijska strategija treba da služi za izmenu seta medijskih zakona i da pomogne da se mediji spase od posledica prethodne strategije i zakona.

Važeća medijska strategija i set zakona ne predvidjaju sankcije i doveli su do toga da projektno finansiranje postane spisak preporuka i ‘lepih želja’, a ne obaveza lokalnih samouprava„, kazao je Brajović i dodao da je problem u projektnom finansiranju i loš odabir komisija za ocenu medijskih projekata, koje često postavljaju „onako kako odgovara lokalnim vlastima„.

Predsednik Izvršnog odbora UNS Petar Jeremić kazao je da se kao loše u dosadašnjoj praksi pokazalo to što informativni program koji je najskuplji, koji je najteže realizovati i koji odvlači najviše resursa, nije prepoznat važećim setom zakona.

Moramo da nadjemo rešenje da informativni sadržaj bude deo projektnog sufinansiranja. Konkretan predlog ćemo izneti kada vidimo šta predvidja nova medijska strategija„, rekao je Jeremić.

On je dodao da novac namenjen sufinansiranju medijskih sadržaja dobijaju mediji „koji su bliski vlasti“.

Prema rečima Slobodana Radičević iz UNS, najveći problem je nepostojanje sankcija za one koji ne raspišu konkurs za sufinansiranje medija, ponište odluke komisije i sastavljaju komisiju po „svom vidjenju“.

Novinar Ninoslav Miljković iz Aleksinca rekao je da bi izmenama zakona trebalo da se lokalne samouprave obavežu da deo para izdvajaju za redovno informisanje gradjana, jer je ono za gradjane i najznačajnije.

Milosav Jukić iz Udruženog pokreta slobodnih stanara kazao je da bi projektno finansiranje medija moralo da bude napušteno jer „propala forma“ i „ubila je novinarstvo“.


Podeli:
  1. Pa naravno, u pravu je gospodin Petar Jeremić. 0d kako je sveta i veka, od kako je Srbije, „novac namenjen sufinansiranju medijskih sadržaja dobijaju mediji „koji su bliski vlasti“.




    0



    0
    • Mediji pisu o sktivnostima vlasti. To opoziciji deluje kao reklama, jer niko ne podvuce da je to njihova izborna obaveza vlasti, zadazatak, duznost, nikako zasluga. Cim medije napadne opozicija znog lepih tekstova o aktivnostima vlasti, oni izbace tekst o manjkavostima u gradu na stetu gradjana, da se opravdaju kao nepristrasni. Kad god je konkurs za finansiranje medija pred njima, mediji zazmure pred neprijatnim dogadjajima, krenu da slikaju miljenike i miljenice vlasti, koji umilostive vlast da im da te pare.




      0



      0

Comments are closed.