Na železničkoj stanici u Vladičinom Hanu samo dva voza prevoze putnike

Vozni red kao pre 130 godina

Radi se o dnevnim polascima između kojih je razmak manji od pola sata, a narednih gotovo 24 sata nema drugog, niti ka Beogradu, niti ka Makedoniji.

VLADIČIN HAN – Preduzeće „Srbija voz“ i ove godine umesto da, prema očekivanjima putnika, vrati ukinuto jedno stajanje međunarodnog brzog voza Beograd-Solun na stanici u Vladičinom Hanu, nastavlja sa istom politikom, pa čak i redukuje linije ka jugu Srbije.

Tako će oko 55.000 stanovnika tri opštine – Vladičin Han, Surdulica i Bosilegrad ubuduće od Vladičinog Hana prevoziti samo dva voza – jedan brzi i jedan putnički.

Tako je ova varoš što se železničkog saobraćaja tiče, gotovo na nivo od pre 130 godina, kada je pruga izgrađena.

“Svake godine u decembru se usvaja red vožnje za narednu godinu. Pune dve godine u Vladičinom Hanu ne staje međunarodni brzi voz na realaciji Beograd-Solun i nazad, koji je sa naše stanice ka Beogradu polazio u dva sata i 39 minuta posle ponoći, a iz prestonice u Han pristizao izjutra, u 10,53. Privremeno su ukinuta i tri para putničkih vozova. Sve u svemu, putnike će sa naše stanice „uzimati i ostavljati“ samo dva voza – brzi koji za Beograd sa stanice u Hanu kreće u 11 časova i 33 minuta i jedan putnički koji iz Hana ka Nišu polazi u 11, 50 časova”, objašnjava Miloš Cvetković, šef stanice.

han - milos cvetkovic - sef zelezniccke staniceRadi se o dnevnim polascima između kojih je razmak manji od pola sata, a narednih gotovo 24 sata nema drugog, niti ka Beogradu, niti ka Makedoniji.

Zbog ovakvih odluka nadležnih u železnici, nezadovoljstvo putnika je veoma veliko. Najčešći komentari su da je jug Srbije zapostavljen u svakom pogledu, pa i ne čudi što se ljudi masovno sele odavde, kada državna preduzeća donose ovakve odluke.

Da bi neko izjutra vozom stigao u Beograd, mora da ide u Leskovac ili Vranje, da bi „uhvatio“ noćni brzi voz, što dodatno košta.

Nadležnima u železnici svake godine se obraćao Cvetković, ne samo da se obnovi stajanje brzog voza u Hanu, već i u Džepu, područja opštine kroz koje prolazi pruga i lokalno stanovništvo taj prevoz odvajkada koristi.

Ove godine, kako smo saznali od predsednika hanske Opštine Branislava Tošića, izostala je urgencija iz lokalne samouprave da se uspostavi stari red vožnje.

Inače, odluka o redukciji linija, prema obrazloženju „Srbija voza“, prenosi nam Cvetković, doneta je na osnovu ekonomskih pokazatelja i naseljenosti određenog područja.

Međutim, kada se to ima u vidu, mora se izneti činjenica da se na stanici u Vladičinom Hanu, prema izveštajima, proda gotovo duplo više karata nego na ostalim stanicama u Pčinjskom okrugu a u odnosu na Vranje, centar okruga, duplo više.

I pored toga, „sporni“ brzi voz, staje u Vranju a Han zaobilazi.

(Kraj) ljp

 

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare