Da li znate gde prolazi gradski prevoz u Leskovcu?

LESKOVAC – Gradskim prevozom od fabrike „Nevena” do zgrade „Tri šešira” stiže se za nepunih 15 minuta za 70 dinara, koliko košta karta u jednom pravcu. Ipak, samo mali broj Leskovčana koristi ove pogodnosti zbog neiformisanosti i nedostupnosti autobusa.

Na pojedinim lokacijama gradske linije saobraćaju i po 18 puta za jedan dan, a većina građana ne zna ništa o tome, možda i zato što ni na jednom stajalištu nema istaknutog reda vožnje.

prevoz stajalista

Gradski prevoz poveren je trojici privatnih prevoznika koji pokrivaju samo 6 linija.

Polovina Leskovca je i dalje uskraćena za „gradsku” vožnju.

 Linije i stajališta

 „Frenki Komerc” iz Zagužana prevozi građane na čak 4 relacije. Prva je od Leskovca do Gornjeg Stopanja i to 9 puta dnevno. Za ovu liniju koristi stajališta kod Robne kuće, Tri šešira, „Drvoprometa”, restorana „Grand”, u Vaskovom naselju i tri u Gornjem Stopanju.

Na relaciji od Leskovca do Vinarca putnike, po gradskoj odluci, prevozi čak 15 puta dnevno, a građani se u autobus mogu ukrcati kod hotela „Beograd”, u Suvoj reci, naselju Dubočica, Stopanju, zatim u naselju Solidarnost, i kod Veterinarske stanice, mada se putnici žale da tu autobus nikada ne staje.

prevoz

Sledeća stanica je naselje Mira, zatim trafostanica, igralište, prodavnica i spomenik u Vinarcu.

Od Bobišta do Tri šešira se ovim prevoznikom možete voziti 14 puta dnevno. Autobus nakon ovog prigradskog naselja staje kod „Nevene”, Rakića i hotela „Beograd”.

Od centra grada do Turekovca se putuje 13 puta dnevno. Ukrcavanje putnika je kod hotela „Beograd”, zatim kod Tri šešira, stare stočne pijace, kafane „Vidik”, kod kanala, kasarne u Donjem Sinkovcu, Gornjem Sinkovcu i kod ambulante u Turekovcu.

„Mitić” iz Bratmilovca putnike prevozi upravo do ovog sela i to 16 puta dnevno. Kreće se od leskovačke bolnice, do pošte, nastavlja do Modne kuće, Tekstilne škole, „Resorta”, „OMW” benzinske pumpe, do naselja Ančiki i Bratmilovca.

„Cvetković” prevoz vozi 8 puta dnevno do Bogojevca. Polazi se od hotela „Beograd”, prolazi pored Metalne škole, Rakića, zastaje kod trafo stanice na Bogojevačkom putu i ispostave „Vodovoda”, pa preko Navalina nastavlja do Bogojevca.

Nepokriveno pola grada

Interesantno je da ni jedna linija gradskog prevoza ne prolazi, recimo, kroz Radničko i Ohridsko naselje. Slično je i sa Hisarom i Svetoilijskom ulicom.

Leskovčani koje smo zatekli na stanici kod Modne kuće kako očekuju autobus tvrde da bi im ovakve linije mnogo značile.

„Ja živim u Radničkoj ulici. Pre par godina je tu saobraćao besplatan autobus trgovine „Zlatan trag” na svakih sat vremena. Mnogo mi je značilo. Stara sam i ne mogu pešice da obiđem ni naselje, a kamo li da odem do centra. Ranije je, dok je postajao „Jugekspres” Radničkim naseljem kružila je Petica (autobuska linija iz osamdesetih godina prošlog veka)”, priseća se jedna starija Leskovčanka.

I dok sada na gradskim autobusima stoji natpis od kojeg do kog mesta prevoze putnike, pre tri decenije su linije obeležavane brojkama.

prevoz stajaliste

„Jedinica je vozila Leskovčane od Vinarca do Podrum naselja. „Dvojka” od Turekovca do Bratmilovca, a „Trojka” od Donje Jajine do Bobišta. „Petica” je saobraćala do Rudara i prolazila kroz Radničko naselje.

U planu nove linije

U lokalnoj samoupravi kažu da razmišljaju o tome da već ove zime pokrenu neke nove linije.

„Pored toga,  u dogledno vreme će biti rešeno i pitanje svih nadrstrešnica, stajališta, postavljanja tabli sa istaknutim redovima vožnje”, kaže Sanja Conić, PR gradonačelnika Leskovca.

Neredovne linije

Pojedini Leskovčani se žale na neredovne linije i, kako tvrde, nemar prevozniak kojima je dodeljen posao.

„Svakoga dana putujem do Bunuše. Autobus bi trebalo da na toj relaciji saobraća tri puta dnevno. Ali on prevozi putnike samo dva puta. Žalili smo se u selu i nikom ništa”, priča nam jedan mladić kog smo zatekli na autobuskom stajalištu u centru grada.

U Upravi za urbanizam, komunalno stambene poslove i saobraćaj su nam rekli da je za inspekcijski nadzor, kontrolu, pridržavanje reda vožnje i korišćenje autobuskih stajališta nadležna saobraćajna inspekcija.

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

8 komentara

  • Kad se poveri posao pod nejasnim uslovima, desava se upravo ovo. Nesto slicno se desava i sa Parking servisom.

  • Možda je uzaludno, kad se novinari nisu setili, al ajde da kažem nešto na ovu temu iz ugla osoba sa invaliditetom …
    Šta je sa autobusima prilagođenim ovim ljudima (još uvek)? Imam utisak da naši lokalni autoprevoznici svoja vozila (autobuse) nabavljaju na auto-otpadima u inostranstvu, jer su autobusi stari po tridesetak godina …

  • U Beču za nepunih 15 minuta možeš da pređeš 15km gradskim prevozom

  • Kao prvo, neka mi neko kaze gde su ta stajalista od Tri sesira do G. Stopanja!? Nema prostora, signalizacije, klupa, nadstresnica, a kamo li red voznje! Kao drugo, od stanice do G. Stopanja bi valjda trebao da bude medjumesni a ne gradski prevoz! Kao trece, linije, a samim tim pokrivenost GP je katastrofa, kao i sam GP, tj. autobusi. Kao cetvrto ni jedno stajaliste nema red voznje, tj. dok ne udjes u autobus, ne znas ga i to samo za odredjenog prevoznika. Grad???

    5
    1

  • bilo je jedno vreme kod lepe brene i to su ukinuli, pa na ulazu u podvoznjak i tu su ukinuli, a kod same madere odavno je ukinuto.

  • Problem predstavlja i veliko rastojanje izmedju autobuskih stajališta. Od Robne kuće do Tekstilne škole nema stajališta. Sin moje prijateljice školarac kaže da pošto kod Madere nema stajališta koje je odvajkada bilo, obično deca i svi ostali prelaze preko železničke pruge, jer je podvožnjak kao što svi znaju javni WC. Izbor je ili ići kroz fekalije ili svakodnveno ugrožavati životi. Kakav je problem da se opet u rejonu Madere postavi autobusko stajalište za gradski prevoz.

    4
    1

  • Gradski prevoz bi treba biti prevoz putnika u samom gradu, znači kružna linij. Ovo je sve samo ne gradski prevoz! Ovo je prigradski prevoz! Nemojte da se frljate sa terminima koji ni pibližno ne određuju nešto što bi trebao biti gradski prevoz! Zna se i da ovome kumuju i taxi prevoznici kojima nikako ne odgovara da funkcioniše gradski prevoz! Pitanje je samo ko je u džepove umuvao pare da stanje gradskog prevoza bude na nivou diližanse sa Divljeg zapada – „kad ga ugledate – stigao je“!

    10

  • Dragi moji sugrađani:
    1.Leskovac NEMA gradski prevoz
    2.Ugovori sa prevoznicima godinama su PRIVREMENI i …
    3.Kilometraže su uz nečiju pomoć uvećane (npr. do Badinca za 1km, do Vučja za 2km, pravac ka Pečenjevcu za 3 km …).
    4.Veća kilometraža = Veća CENA karata tj. KRAĐA naroda.
    5.Koliko je meni poznato neko je insistirao na rešavanju ovog problema ali je smenjen i to uz svesrdnu pomoć svežeg, bradatog građevinskog preduzimača u lokalnoj samoupravi.

Ostavite odgovor na Grk u apsu Odustani od odgovora