FORUM: Otvoreno pismo RTS -u

NIŠ – Centar za zaštitu porošača “Forum” iz Niša uputio je  javno pismo Radio televiziji Srbije, koje prenosimo u celini:

Pre svega čestitke novoizabranom generalnom direktoru Draganu Bujoševiću sa želјom da uspešno vodi Javni servis Srbije. Takođe, upućujemo čestitke RTS-u, jer je u ovoj godini kada se finasira iz budžeta bio nezavisniji nego u periodu naplate RTV pretplate, čime je još jednom dokazano da način finansiranja nije presudan za odnos institucije prema finansijeru. Uostalom u mnogim zemlјama EU javni servisi se ne finasiraju iz pretplate građana ili takse: Evropske zemlјe koje nisu nikada imale RTV pretplatu su: Andora, Estonija, Lihtenštajn, Luksemburg, Španija, Litvanija, Rusija, Ukrajina.

U Evropi postoji trend ukidanja pretplate za javni servis:Evropske zemlјe koje su ukinule RTV pretplatu su: Kipar, Mađarska, Island, Holandija, Portugal, Crna Gora, Bugarska.

Međutim, bez obzira na stanje u ovoj oblastu u zemama EU, vi ste doneli odluku o naplati takse za javni servis u iznosu od 500 dinara u zemlјi Srbiji.

Da biste u potpunosti shvatili situaciju u zemlјi u kojoj vi uvodite taksu za javni servis, upoznaćemo Vas sa Izveštajem radne grupe Ministarstva energetike, razvoja i zaštite životne sredine, dostavlјenog Vladi Republike Srbije septembra 2012. godine. Pored ostalog u tom Izveštaju stoji da u Srbiji oko 3.500.000 (trimilona petsto hilјada) građana ima dugove za utrošenu električnu energiju i da se dugovi kreću od 100.000 do više milona dinara. Ovome treba dodati da prosečna zarada u Republici Srbiji pokriva oko dve trećine cene prosečne potrošačke korpe a zarade u pojedinim regionima pokrivaju svega jednu trećinu cene prosečne potrošačke korpe.Smatramo da uopšte nema opravdanja da se u ovakvoj situaciji uvodi još jedan namet građanima Srbije i tražimo da se od toga odustane!

Sem toga, polazeći od Zakona o zaštiti potrošača koji u članu 5. definiše da je usluga od opšteg ekonomskog interesa, usluga čiji kvalitet, uslove pružanja, odnosno cenu, uređuje ili kontroliše državni organ ili drugi imaoci javnog ovlašćenja, što znači da je i usluga koju građanima pruža Javni servis usluga od opšteg ekonomskog interesa.

Ako je to tako, onda se i na RTS odnosi i član 83. Zakona o zaštiti potrošača u kome stoji: “Trgovac koji pruža uslugu od opšteg ekonomskog interesa, kao i druga tela koja odlučuju o pravima i obavezama potrošača usluga od opšteg ekonomskog interesa dužni su da osnuju savetodavna tela u koja će biti uklјučeni predstavnici evidentiranih udruženja odnosno saveza iz člana 132. ovog zakona. Odluke će se donositi po dobijanju mišlјenja savetodavnog tela, i to na transparentan, objektivan i nediskriminirajući način”.

Pozivajući se na navedeni član Zakona o zaštiti potrošača tražimo da RTS i RTV formiraju Savetodavna tela u kojima će biti i predstavnici evidentitanih organizacija potrošača, kako bi se i u tom telu zauzeo stav o uvođenju takse za Javni servis. Tražimo da poštujete Zakon o zaštiti potrošača, evropske direktive i trendove u finansiranju javnih servisa u zemlјama EU i da odustanete od uvođenja takse za javni servis“, stoji na kraju otvorenog pisma.

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

0 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare