Predstavnici vlasti do danas nisu saopštili koliko je Koridor 10 na kraju koštao građane Srbije

Insajder debata: Za Koridor 10 uzeto oko milijardu evra kredita, još se ne zna koliko je koštao na kraju

Glavni pravac Koridora 10, građen duže od dve decenije, konačno je završen pre skoro dve nedelje kada je u saobraćaj puštena deonica auto-puta koja prolazi kroz Grdeličku klisuru

A ko su sve krivci, to treba da proveri Sud časti inženjerske komore.

Član Skupštine Koridora Srbije Nenad Ivanišević, gostujući u Insajder debati, rekao je da se Srbija u kreditima zadužila najmanje milijardu evra, ali da procena konačnih troškova tek treba da se uradi. Za sada je zvanično saopšteno da je cena izgradnje deonice kroz Grdeličku klisuru uvećana za najmanje 110 miliona evra što je, prema oceni bivšeg ministra urbanizma i građevine Dragoslava Šumarca, “nedopustivo”.

“Ono što znamo to je koliko smo kredita dobili za izgradnju ovog auto-puta. Od Evropske investicione banke smo dobili nekih 590 miliona evra, od Svetske banke – 275, od Evropske banke za obnovu i razvoj – 150 miliona. To kad saberete tu imamo milijardu evra”, naveo je Ivanišević.

On je dodao da u taj iznos treba uračunati i ulaganja Republike Srbije i svih učesnika, i da se tako dolazi do iznosa od oko milijardu i po evra. Komentarišući podatak koji je iznela ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović da je put kroz Grdelicu umesto prvobitno ugovorenih 240 miliona koštao na kraju najmanje 350, Ivanišević navodi da su prve procene troškova za tu deonicu bile i veće.

“Nezamislivo je da se kupuju luksuzni automobili za potrebe inženjera, nadzora i obilaženje gradilišta”

Bilo je predviđeno da se trasa kroz Grdeličku klisuru finansira sredstvima Evropske investicione banke i procenjeno je da će ti troškovi biti 395 miliona evra. Na 26 kilometara kad podelite ceo taj iznos od 350 miliona onda ćete vidite da to zaista nije toliko dramatično, čak je i ispod onog prvobitnog budžeta od 395 miliona”, smatra Ivanišević.

S druge strane, bivši ministar urbanizma i građevine i nekadašnji predsednik Inženjerske komore Srbije Dragoslav Šumarac smatra da je toliko uvećanje troškova nedopustivo.

“Kad se urade dobri projekti, kad se sagledaju sve one nepredviđene stvari koje mogu da se dese, onda izvođenje vrlo brzo može da se završi i da bude sa pet do 10 odsto povećanja cene, što je dozvoljeno. Međutim, ovde je uvećanje od skoro 50 odsto, što je zaista nedopustivo”, ocenio je Šumarac.


CELU EMISIJU POGLEDAJTE NA LINKU ISPOD:


“Teško je zaustaviti prirodu kad jednom krene”

Pored svih mehanizama kontrole koji su predviđeni zakonom, izgradnju Koridora 10 pratili su brojni sistemski problem. Na delu donice kroz Grdeličku klisuru gde se srušio zid, projekti su menjani 11 puta, a da to navodno niko nije znao, deo deonice Ub –Lajkovac na Koridoru 11 se ponovo gradi jer podloga nije dobro urađena, dok su se na deonici Crvena reka – Čiflik pojavile rupe na novoizgrađenom putu. Na pitanje novinarke Insajdera kako je sve to moguće, ako postoje mehanizmi kontrole predviđeni zakonom, Ivanišević koji je član Skupštine Koridora Srbije, odgovara da je to posledica “čitavog niza okolnosti”.

“Ja sam bio zamenik tužioca Suda časti i kad smo gledali šta se dešavalo u nekim slučajevima u nekom prethodnom periodu, uvek se dešavalo da tu ima tri ili četiri faktora koji zajedno deluju da bi se nešto tako desilo. Za svaku od ovih situacija verovatno da ne postoji samo jedan čovek ili jedna institucija da je kriva, nego postoji čitav niz”, objasnio je on.

On je u Insajder debati naveo da veruje da su Koridori znali šta će se desiti s potpornim zidom koji se urušio u Grdeličkoj klisuri, međutim, ocenio je da je “teško zaustaviti prirodu kada jednom krene”.

“To da postoje neka pomeranja, znalo se dosta ranije nego što se srušilo. Kamere su bile nameštene i samo se čekao trenutak kad će se to desiti. To je bila borba s prirodom u teškim uslovima… Vrlo je teško zaustaviti prirodu kad jednom počne da se kreće”, rekao je Ivanišević.

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

8 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Јужна пруга
31.05.2019. 10:57

Све по принципу, пола пије пола шарцу даје, или модерно речено, лапо-лапо…

Mavashi
31.05.2019. 11:05

Verovatno smo platili više nego za tunel ispod Lamanša.

sima016
31.05.2019. 12:07

opsta pljacka…integral dodikov-mali vucko sema..a koliko li ih je jos u semi? gde su sendvicari?
da mu nisam ja namestio da gradi? ili je tata tako na jaganjci? mimo tendera i na pljackasko bahati nacin..
to je njihov moto…a mi ima da placamo decenijama…pogledajte godisnji izvestaj integrala… obicna palancikarnica upise vise u pazaru u godisnji izvestaj…
tek ce perca da lete..

mika filadelfija
31.05.2019. 12:14

burazerska ekonomija ,nikad nemoze da se dokaze ko se sve tu ugradio i mislim da nikad nemogu da izracunaju koliko kosta autoput

Stanisicz.
31.05.2019. 15:34

Ocigledno je da teren pre pocetka radova nije dobro procenjen, ali je najbitnije to da je konacno zavrsen i da mozemo mirno na odmor.

IVAN
31.05.2019. 17:06
Odgovor za  Stanisicz.

lepo kad si na drzavnu grbacu

Menadžeri građevinarstva
02.06.2019. 10:06

Sve radove su vrlo stručno odradili ljudi koji nisu izveli radove ni na jednom seoskom putu, ali imaju uglavnom diplome „menadžer u građevinarstvu“. Projektovali cipovci, kontrolisalo ministarstvo, a na kraju će sud „časti“ u kome su sve sami bivši direktori, neradnici i mudroseri, doneti mišljenje da je sve bilo stručno, pošteno i nema krivca. Gde su pravi inženjeri? Dokle bre više?

NOTORIOUS
05.06.2019. 12:46

Svi inžinjeri su odavno pobegli odavde, zbog kojekakvih menadžera građevinarstva sa tatinim diplomama i plaćenim radnim mestima na zalost. Na kraju će samo oni ostati u ovoj zemlji…