Leskovački direktori tražili da se maksimalan broj učenika u odeljenju smanji sa 30 na 25, evo šta je odgovorio ministar Ružić

Predsednik Aktiva direktora osnovnih škola u Leskovcu Dejan Cakić pitao je danas Ministra prosvete u Vladi Srbije Branka Ružića da li je moguće izmenom pravilnika smnjiti maksimalan broj učenika u jednom odeljenju sa 30 na 25 zbog manjka dece usled pada napataliteta, a sve po standadima Evropske unije.

On je na sastaku ministra Ružića sa saradnicima i gradonačelnika Leskovca Gorana Cvetanovića sa direktorima osnovnih i srednjih škola u sedištu grada Leskovca rekao da bi se na taj način  rešila više problema.

„Jedna od od problema bio bi manji boj tehnoloških viškova, drugi rešen problem bio bi da svršeni studenti imaju veću mogućnost za zaposlenje i treće, nastava bi bila dosta kvalitetnija i u skladu sa nekom nastavom po evropskim standardima.

Ministar Ružić rekao je da se o tome razmišlja, da će biti, ali ne i kada.

„Što se tiče ideala kome težimo, što se tiče evropksih standarda, manjem broju učenika po odeljenju, jednosmenskom radu, to jeste deo Strategije. Ali da bismo se približili tom idealu,moramo da imamo i ono što je važno, a to je – novac.“, kazao je.

Ministar prosvete posetio je i leskovačku gimnaziju

Tom idealu Srbija se može približititi, dodao je, „jedino ako smo radni i vredni, smanjujemo nivo nezaposlenosti, pravimo pomak kao država u pogledu bruto društvenog proizvoda“.

„Mislim da ćemo se tome približiti. Naravno, ne može to preko noći. Ja kada bi bio neodgovroan rekao bi da je to realno, ali nije, neralno je preko noći, ali je ralno da ćemo to uraditi“, kazao je.

Ocenio je da, kada direktori gledaju iz svoje perspektive na ovaj problem, oni vide smanjenje tehnološkog viška i uhlebljene novih kadrova.

„To je legitimno, samo mi gledamo širu sliku“, zaključio je Ružić.

Inače, ministar Ružić je na sastanku s direktorima ponovio sve ono što je već govorio medijima, pa je tako kazao da su nastavnici dobili upustvo da pri ocenjivanju učenika imaju u vidu okolnosti pod kojima se učilo u prethodnoj godinu, uz ocenu da su se direktori za to vreme pokazali „kao dobri menadžeri“, te da nastavnici isuviše „ne optereet“ đake.

Ministar je takođe ponovio da državna matura za oko 60.000 srednjoškolaca, po sistemu EU, nije moguća od sledeće školske godine, već da za to treba još vremena zbog projekata, softvera i kriterijuma sa fakulteta.

Na pitanje JuGmedie da li se razmišlja o smanjenu broja knjiga za osnovce, o skraćivanju preobimnog gradiva i o, često, nerazumljivom stilu pisanja udžbenika za određeni uzrast, Ružić je kazao da je to, praktično rešeno.

„I u prethodnoj  i u ovoj strategiji jasno je definisana reforma kurikuluma „Uloga nastavnog plana i programa u razvoju profesionalnih kompetencija učitelja potenciranih reformama obrazovanja p.n.) i mislim da smo sada došli do poslednje, 4. i 8.razred kreće od sledeće školske godine. Kurikulum je reformisan, samim tim i jezik i prilagođen upravo onom nivou mentalne spremnosti uzrasnih kategorija koje mogu da apsorbuju te sadržaje i da ih reprodukuju. Da li ima situacija kada i mi sami ne razmumemo neki termin – slažem se. Ima ih i naravno da ne  može sve da bude idealno“, ocenio je.

U vezi sa težinom ranca prvaka, on se složio sa našim novinarom da može biti teži i od 12 kilograma ako se sve knjige stave u njega odjednom, ali je naglasio da postoje i digitalni udžbenici.

„Svake godine opredeljujemo, ove godine je to 790 miliona dinara za digitalne sadržaje, postoje i digitalni udžbenici i to je nešto što olakšava u tom smislu edukaciju jer svaki udžbenik kao knjiga ima svoju šifru i pandan u digitalnoj sferi“.

Takođe na pitanje JuGmedie o mogučnostima da država Srbija stane iza štampanja udžbenika, ministar Ružić je kazao da je formirana radna grupa nakon izmene i dopune Zakona o udžbenicima, koja je uradila predlog.

„Intencija je da se takozani udžbenici od nacionalnog značaja ili identitetski udžbenici pripremaju od strane Zavoda za udžbenike i nastavna sredstva. Uradili smo i dodatnu analizu u kojim predmetima, a govorim o srpskom jeziku i kjniževnosti, istoriji i geografiji, u kojim predmetima ili u kojim godinama osnovne i srednje škole prave taj  nacionalno značajan sadržaj. Očekujem da veoma brzo izađemo pred Vladu sa tim predlogom“, rekao je ministar prosvete Branko Ružić u Leskovcu, uz podesećanje da je još 2003.godine liberalizovano tržište „na nečiju sreću ili na nečiju žalost“.

This slideshow requires JavaScript.

Na početku skupa prikazan je film o ulaganjima leskovačke lokalne samouprave, o čemu je govorio i sam gradonačelnik Leskovca Goran Cvetanović. Cvetanović je posle govora ministru Ružiću predao celokupnu dokumentaciju o Medcinskoj školi čiji je račun još u blokadi zbog enrmnih dugova načinjenih početkom ovog veka pri njenoj gradnji, a za šta je nadležna republička vlast.

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

33 komentara

  • Eee sta dozivesmo, ko nas predstavlja! Kad padne ova nevlast sta ce da radi ovaj predsednik direktora seoskih skola?!

  • …al“ naši direktori ne kspiraju koji model odgovara ovoj vkasti.To je tz.“kineski model“.Znači 60 djaka po učionici jednsko manje učitelja,nastavnika i profesora a to je jednako više para bratiju od preko.Obrazovanje?Ma ajde.Šta će nam,kad može da se kupi,oš faks ili doktorat.Biraj.
    P.S.A da,da pitam šargarepicu i ostale krtole sledeće.Ovako ja sam bio na kupnje i u muzej kod „palme“ u Jagodinu i išo sam u Parajliju na more i igrao sam četvorku i plićak.Šta će se desiti sko se ova afera pokaže istinitom.Oću li i dalje da imam privilegije ili da moj „glas““prodam“ nekom drugom.Unapred hvala.

  • Демографска кретања у Србији су таква да је овај предлог преко потребно усвојити и применити. Много просветни радници не би остали без посла, а мислим да бисмо настава била ефикаснија.

  • Bolja nastava će svakako biti postignuta smanjenjem minumalnog broja učenika po odeljenju, a time će naravno i skočiti standard u srednješkolskom obrazovanju.

    • Ministar ne govori istinu kada tvrdi da je izvršena reforma u pogledu obimnosti gradiva, jezika i stila s obzirom da ništa nije prilagođeno uzrastu dece. Matematičke jednačine se rešavaju već u prvom razredu, a ja sam ih učila u petom. Jezik je još rogobatniji, rečenice besmislene, gradivo još opterećenije nepotebnim podacima i detaljima. Istorija je haos i ništa po tom pitanju nije promenjeno.
      A direktori „mendžeri“? Tu se slažem sa njima. Zaradilo se. Samo tokom leta na skrivenim konkursima i nameštenim nafatairalo se, kupio se novi auto, prošetalo se do Kopaonika i Zlatibora. I, kumim te gradonačelniče bogom, pa zar vam nije dovoljno da vam bivša supruga bude direktor elitne škole, ničim zaslužna (ni pedagogiju ni psihologiju nije imala na fakultetu), mada davno je prestala biti, pa ste joj namestili i mesto predsednice Aktiva srednjih škola. Aman, gde li će vaša duša završiti? U raju neće, uverena sam.

  • Direktori su nekad kuburili sa nedostatkom skolskog pribora, krede nisu imali, a o uslovima poput toplih ucionica i fiskulturnih sala da i ne govorimo. Dolaskom na vlast Cvetanovica sve se menja i nasa deca imaju sve sto je potrebno. Sad se javlja nedostatak dece jer roditeljstvo nekog pre uopste nije zanimalo.

    • Je……te on šta pričaš pa u pojedinim učionicama imaš po 20 deteta praznoglavke.Deca su sve manje i manje ranije su bila 6 odelenja i to po 40 deteta a sada jedva 4 odeljenja a da ne pričam sto su po sela 80% škole zatvorene.Znate li vi o čemu pišete i pričate pa za neku godinu po 1 odelenje ima da ima u škole.Rasvestite se malo vi taktički unistavate sve pred sobom kada se sve iseli kome će predajete tada ode zemlja na dobos Nemogu više da slušam ove cirkuske …. sto su se ugurale na drzavno jasle a ne shvataju da i njima sutra kraci ima litnu sa posla jer država će se zajmi ali mora i da vrati.Šta mislite kada dodje gazda sve ima vas neznalice da kupljenim diplomama da najuri

  • Zar nije logicno da se smanjuje i broj ucitelja kada se smanjuje broj dece u Jablanickom regionu? Manje dece, manje odeljenja, manje ucitelja. Ili da vas ostave da vodite odeljenja sa 5 djaka, kao sto i ima slucajeva? I onako izlazite polupismeni sa uciteljkog fakulteta vranjanskog.

    • Ne razumem ovu ostrašćenost.Pa,sto puta je bolje da nam deca uče u manjim grupama!Ovde se ne radi o broju učitelja nego o tome da se svakom detetu pruži više pažnje.

    • Ma nisam ostrascen. Ali stvarno iz Vranja dolazi ocajan uciteljski kadar. Kada dodje ucitelj iz Sombora on je za vas doktor nauka. Deci treba znanje, a vi iz Vranje nece ga moz prenesete na decu sas vase kupene i poklonene diplome.

    • A vi ste za to da se zatvori ta skola sa 5 deteta i otpusti učitelji?Pa da onda deca putuju do veće škole.Rad u manjim grupama je mnogo kvalitetniji i deci se posveti pažnja i omogući da napreduju tempom koji im odgovara, što je u grupi sa 30 jako tesko postići. Zahtevi su sasvim u redu, opravdani u svakom smislu za naše uslove.

  • Puno bi znacilo, smanjio bi se broj nesaposlenih, a i nastava bi se podigla na veci nivo, ipak je bolje realizovsti gradivo u manjoj grupi. Nadam se da ce uskoro i ovo biti na snazi.

  • Za ovakav poduhvat potreban je veci kadrovski kapacitet, ali i dodatne ucionice, sto iziskuje dosta ulaganja. Deci bi bilo olaksano ucenje, kao i predavačima sam rad. Nadamo se što skorijoj promeni.

  • Potrebno je smanjiti broj učenika što zbog pandemije i veće mogućnosti zaražavanja u većim grupama što zbog boljeg učenja gradiva jer će nastavno osoblje imati više vremena da se posveti svakom pojedinačnim detetu. Bravo za ljude koji su na čelu grada Leskovca jer su oni doprineli poboljšanju obrazovanja na lokalu.

    • Predlog direktora apsolutno podržavam, jer smanjenjem broja djaka u odeljenjima će doprineti kvalitetoj nastavi, boljem usvajanju nastavnog sadržaja…

    • Ovaj predlog treba sto pre usvojiti pogotovo je kod nas na jugu Srbije situacija zalosna , do pre 20-ak godina bilo je po 5, 6 odelenja u razredima i u svakome po +30djaka……..

  • U komparaciji sa nekadašnjim stanjem infrastrukture, normativa rada i sistemom koji je upravljao školama, danas vidimo drugu sliku stvarnosti. Sve se više približavamo evropskim standardima u pogledu učenja i usavršavanja, a ovo je svakako pitanje koje treba da se razmatra i na kraju i realizuje u budućnosti.

  • Jako bitna stvar tj.preporuka.
    Dobro ni bilo za sve u prosveti kada bi se br.ucenika smanjio u odeljima ba 20ucenika…to bi bilo dealno….

  • Smanjenjem broja učenika unaprediće se kvalitet nastave. Bravo za predlog.

    • Najbolje nijednog učenika da nema u odelenje i tako se zna mame i tate završavaju školu mesto njih

  • Vrlo dobar predlog koji ce nadam se biti usvojen! Kvalitet nastave ce se podici na visi nivo jednom takvom promenom!

  • Ovo je pitanje o kome se već dugo polemiše i koje će se zasigurno rešavati u bliskoj budućnosti. Porašće mogućnosti za zaposlenje, a djacima će se omogućiti rad u manjim grupama, što će zasigurno poboljšati nastavni rad u učionicama. Nastavnici će imati više vremena da se posvete slabijim, a i talentovanijim učenicima, čime ćemo podstaći da njihovi potencijali i kapaciteti izlaze na površinu. Ovo je pitanje o kome su razmatrali i stručni saradnici pedagozi i psiholozi i sigurno se postavilo kao pozitivna alternativa.

  • Pretpostavljam da će to biti i urađeno. Neophodno je da se u uslovima kad imate smanjenje broja učenika smajuje i broj đaka po odeljenjima. Ali, to će ići postepeno.Leskovac je tu na dobrom putu.Puno se ulaže u obnovu škola a to će na kraju omogućiti i komotniji raspored đaka po odeljenjima.

  • Kao profesor smatram da je dobra ideja da se smanji broj ucenika na 25, bolja produktivnost rada bi bila, a sa druge strane i manji broj djaka nam dolazi jer natalitet pada tako da ce i zbog toga znaciti da se smanji broj dece u odeljenju.

  • Читајући текст и коментаре читаоце не могу, а да не запитам: Да ли је могуће да нико не пита за повећање плате просветним радницима?
    Настава на даљину подразумева рад са својим електронским направама, својим интернетом, неколико пута је обимнији и захтевнији од уобичајеног…
    Све је поскупело, а треба живети!
    Изгледа да се време данашњег дешавања једино поклапа са реалношћу. Све остало не разумем!

    • Не смеју да питају за плате, шеф их гледа!!!

  • Шта има непрописног у мом коментару па модератор сматра да га не треба објавити?

  • nastavnici da budu na cas 45 minuta da ne bleje po hodnicima u ispijanju kafa i da pocnu da stvarno predaju :

    ono gore je pod broj 1,a uz to da malo vise posvete paznju deci a ne da su sve potikani ko da su izcentrifuge ispali…
    njima je milina ova situacija…
    a pod broj dva Ruzic je mogao i tehnicku skolu da poseti pa da vidi sta fali za praksu deci i profesorima/nastavnicima…
    a pod 3
    i seoske skole u nas atar,jer ih ima milion njih na 20% naprimanih stranacki i preko kreveta bez konkursa ,po 3-5 u skoli koja ima fond 100-150 procentualno,sto je za jednog i po.. a ne za 5 nafrakanih konkubina

  • Predlog direktora je i vise nego na mestu, nadam se da ce biti prilike da se on ostvari. Uvek se bolje i kvalitetnije uci u manjim grupama, uciteljima i profesorima je lakse da prate napredak manjih grupa, a svakako da bi se na taj nacin povecao i broj zaposlenih.

  • Obrazovni sistem u Srbiji zapocinje svoju reformu. Dosta toga treba razraditi pre same implementacije, jer je prosveta oduvek bila osetljiva tema, s obzirom da se radi o ljudima koji ce sutradan voditi razne segmente drustva. Resavanje necega zapocinje se od samog cilja, a ciljevi su ovde jasni: smanjenje tehnoloskih viskova, mogucnost novih radnih mesta i veci kvalitet nastave za nase ucenike. Vreme i stpljenje za svaku reformu.

  • Nije rec tu samo o broju dece vec i o kvalitetu nastave. Nasa zemlja mnogo ulaze u obrazovanje mladih. Reforme su vidljive godinama unazad.

  • Svakako da se slažem sa ovom inicijativom o smanjenju broja učenika, jer pogotovo u ovoj sadasnjoj situaciji bi puno značilo.

  • Problemi u školstvu postoje odavno, mnogo njih se rešilo u proteklom periodu a neki će se tek rešavati. Dobro je što je ministar posetio Leskovac, time je direktno upoznat sa situacijom u našim školama. Direktori valjda najbolje znaju šta treba reći, mi ostali možemo samo da nagadjamo.

vaš komentar