Leskovački i vlasotinački gimnazijalci predstavili svoje inovativne projekte u Beogradu

Grupa gimnazijalaca iz Leskovca i Vlasotinca prisustvovala je svečanom događaju ,,JA MOGU! – Obrazovanje po našoj meri’’ u okviru JA MOGU školskog izazova. JA MOGU školski izazov je godišnja manifestacija koja okuplja sve škole, nastavnike/edukatore i učenike koji su učestvovali tokom godine u izradi DFC projekata. Mentor oba tima bila je prof. engleskog jezika Biljana Pipović.

Svečani događaj održan je u velikoj sali Doma kulture Studentski grad u Beogradu, u organizaciji Vega omladinskog centra i DFC Srbija koji su organizatori školskog izazova u Srbiji.

U toku događaja prikazano je deset inspirativnih projekata, koje su mladi lideri iz različitih lokalnih zajednica razvili tokom protekle godine. Kroz ovu proslavu, mogle su da se čuju njihove priče, izazovi sa kojima su se suočili i kako su, koristeći metodologiju dizajnerskog načina razmišljanja (design for change), uspešno realizovali promene koje su sami osmislili.

Tim iz Gimnazije Leskovac činilo je pet učenica koje su pred okupljenim vršnjacima, njih 200, kao i njihovim mentorima, predstavile svoj projekat Artful Ash. Ovaj inovativni projekat povezuje tri važne teme: ekologiju, svet rada i jednake šanse za sve. Fokus je na udruženju
,,Naš svet” gde su mladi sa autizmom u centru inicijative. Oni su obučeni da recikliraju paklice cigareta u visokokvalitetan papir, savršen za slikanje i crtanje.

Učenice, koje su osmislile ovaj projekat, organizovale su prikupljanje sirovina potrebnih za njihov rad, posetile udruženje i donele prikupljene sirovine na poklon. Osim toga preduzele su niz aktivnosti sa ciljem podizanja svesti o radu ovih mladih ljudi i isticanju njihovih potreba.

Njihova misija je bila da pokažu da ,,inkluzija nije iluzija” i da svi zaslužuju pravo na rad i napredak. Članovi udruženja ,,Naš svet” transformišu paklice cigareta u vrlo koristan i kvalitetan papir za crtanje, ali njihovi napori često ostaju neprimećeni. Kroz ovaj projekat,
učenice koje su pokrenule ovaj projekat ističu njihov doprinos, zalažu se za njihova prava i naglašavaju važnost inkluzije u našem društvu.

Na kraju svog obraćanja, učenice su poručile: Razlika nije nedostatak već jedinstveni pogled na svet! Za svoj rad, učenice su dobile nagradu za empatiju!

Učesnice u projektu: Una Stajić, Jovana Jovanović, Lenka Ivanović, Zorana Stanisavljević, Jefimija Conić, Iva Krstić, Kalina Jovanović, Ana Stojiljković, Mina Veljković i Lena Zdravković.

Tim iz Gimnazije ,,Stevan Jakovljević” u Vlasotincu činilo je troje učenika i oni su imali prilike da predstave svoj projekat pod nazivom Break Music. Učenici su govorili o tome šta ih je motivisalo, šta su naučili, kako su svojim radom doprineli pozitivnoj promeni u školi, jer
zahvaljujući njima sada se čuje muzika za vreme odmora.

Na pitanje „koju muziku mladi treba da slušaju“, Snežana Stamenković je konstatovala da savremena muzika ne podstiče razvoj naših potencijala i da je potrebno da se okrenemo starijim žanrovima muzike, jer činjenica da se neke pesme još uvek slušaju, dvadeset i
trideset pa i više godina od nastanka, samo govori o njihovom kvalitetu i ulozi koju imaju u formiranju mladih ljudi, njihovih stavova i vrednosti.

Za svoj projekat, Mladi gimnazijalci Vlasotinca dobili su nagradu za borbu protiv stereotipa.

Učenici iz Vlasotinaca: Vladimir Stamenković, Marko Šušulić, Snežana Stamenković, Marijana Nikolić i Nikola Todorović.

Žiri za ocenjivanje kvalitet pristiglih projekata radio je u sastavu: Margaritu Börcsök, psihološkinja u OŠ ,,Zdravko Gložanski“ u Bečeju, Marijana Jović, psihološkinja i omladinska radnica u Nacionalnoj asocijaciji praktičara/ki omladinskog rada (NAPOR),

Marija Bulat, direktorka lokalne kancelarije pri organizaciji RYCO, Vesna Petrovič, nastavnica srpskog jezika i književnosti u OŠ ,,Petar Petrović Njegoš“ u Zrenjaninu i Tatjana Ilić, nastavnica srpskog jezika i književnosti koja je akreditovana za sprovođenje DFC
metodologije.

,,Uvek je prisutan onaj kliše da je u pitanju čast i težak zadatak, kada dobijemo poziv da budemo članovi žirija i ocenjujemo radove drugih. Nekako je lakše kada znate da tu odgovornost delite sa više osoba. U žiriju JA MOGU školskog izazova sam se našla po drugi
put, ali nije bilo nimalo lakše. Štaviše, ove godine je bilo 11 uspešnih priča koje su u ponečemu sve ličile jedna na drugu, a opet sve imale nešto svoje i jedinstveno. Imali smo nekoliko sjajno realizovanih promena na nivou škola, gde su se učenici organizovali i istrajali
u sprovođenju svojih ideja – muzičkih stanica, kutaka za opuštanje i učenje, interaktivnih dodataka. Bilo je i društveno angažovanih akcija, promocija, predstava, flajera i postera koji promovišu zdrave stilove života, bilo je i priča koje su pokrenule zajednicu da se uključi, koje su osvetlile one nevidljive članove društva i ukazale na lepotu različitosti. Neke priče su uključile nekolicinu učenika i uticale na desetine, a druge su rađene na nivou celog razreda ili škole i uticale su na zajednicu od 100 ili više članova. Ali ovde brojke ne prave poene, već snaga želje da svet bude malo lepši i bolji, da mi budemo malo korisniji u njemu. Stalno naglašavamo da ovo nije takmičenje, već izazov, dakle, ne postoji rangiranje, tako da su zapravo svi koji su završili uspešno projekte, pozvani na proslavu jer su pobedili. Ako bih morala da objasnim ovaj ceo proces, rekla bih da ovde dodeljujemo nagradu za one koji su prethodne školske godine pobedili iz aktivizma i inicijativnosti, preduzetništva, empatije, solidarnosti, timskog rada, kreativnosti. Oni su lepota koja će spasiti svet!” izjavila je članica žirija Tatjana Ilić.

Profesor Biljana Pipović je ponela titulu Eduheroine za osnaživanje đaka da zauzmu JA MOGU stav i naprave promenu u svojoj zajednici u okviru školskog izazova 2023/24.

,,Malo je reći da sam ponosna na oba tima i njihov uspeh! Iako sam ih ja provela kroz aktivnosti, njihove ideje, trud, kreativnost i želja da se aktivno uključe u život oko sebe, govore o njima i o tome koliki su ljudi! Još jedna potvrda da škola nije i ne može samo da
bude obrazovna ustanova – škola je mesto gde se razvijaju sve veštine za život i rad u 21. veku. Zahvaljujem se direktorki i direktoru obeju gimnazija što podržavaju ovo što radim jer ovako od učenika pravimo ljude spremne da budu vredni članovi zajednice.” zaključila je prof. Pipović.

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

0 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare