Leskovčani koriste samo jedan padež – nominativ

LESKOVAC – Više od dve trećine Leskovčana u govoru koristi samo prvi padež – nominativ, pa profesori srpskog jezika i književnosti imaju velike muke da nauče đake standardima jezika zemlje u kojoj su rođeni. Najproblametačniji su akcenti, a sve padeže savladaju samo najuporniji.

U Leskovcu se govori prizrensko-timočkim dijalektom i u okviru njega južnomoravskim tipom govora.

“Kada su padeži u pitanju, Leskovčani pomalo liče na Engleze, zapravo za razliku od njih, koriste samo jedan padež, pa će tako većina reći – živim u Leskovac, ja sam iz Leskovac – priča Marko Kostić, koji predaje srpski jezik u gradskim i seoskim osnovnim školama.

Ne razlikuju lokativ i akuzativ

Njegova koleginica Biljana Mičić, koja predaje u gimnaziji, objašnjava da učenici najčešće ne raspoznaju razlike izmeđi akuzitiva i lokativa, ali posebno potencira akcente koji oslikavaju jedno govorno područje.

-Upotrebljava se samo jedan akcenat – iktus, koji je najsličniji kratkosilaznom akcentu i koji se po pravilu stavlja na poslednji ili pretposlednji slog. To je veliki problem za većinu učenika. I za mnoge profesore su akcenti nesavladivi, da ne pričamo o dužini samoglasnika – veli profesorka, autor knjige “Pod jezikom, nad govorom”.

Leskovčani gutaju i samoglasnike, pomoćne glagole i ne upotrebljavaju infinitiv. Reći će “takoj”, “vrćam se iz školu”, “baba mislela”, skitala – pokazuje profesorka izvod iz gimnazijskog časopisa „Mi“.

-To je posledica okruženja, uticaja vlaškog, bugarskog, makedonskog i grčkog jezika, a ne treba zaboraviti da su ovi rubni krajevi poslednji oslobođeni od Turaka – objašnjava.

Tako će leskovački đak reći: ušao sam u učionici: vratio sam se iz školu; išao sam na ekskurziji.

-Deca se trude, posebno ona koja idu na takmičenja. Osvajaju nagrade, ali uz velike muke jer više paze na akcente nego na interpretaciju – priča profesorka Mičić.

Predlog: Lektire sa obeleženim akcentima

Marko Kostić kaže da od 30 učenika petog razreda samo troje pravilno koristi padeže. – Najveći problem su lokativ i akuzativ, ali deca ne znaju da upotrebe pravilno ni genitiv ni dativ. To je uticaj sredine i porodice – smatra on.

Profesor ima originalnu ideju kako naučiti decu pravilnom akcetovanju. – Za govorna područja poput našeg potrebno je štampati udžbenike i lektire od 5. do 8. razreda sa obeleženim akcentima – predlaže, dok profesor Medicinske škole Jovica Marinković tvrdi da većina profesora koji predaju druge predmete ne upotrebljava sve padeže, ali takvih ima i među profesorima srpskog.

Dijalekta se ne treba stideti

Profesorka Mičić smatra da se standardizovani srpski jezik mora savladati, ali da se dijalekta ne treba stideti. – To su naši koreni. Dijalekt ima ogroman semantički potencijal i autentična je snaga, posebno u književnosti – tvrdi Mićićeva.

Izvor:BLIC/JUGMEDIA

 

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

41 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
djoka paracinac
27.01.2013. 14:57

Insta je tu sad cudno osim da je nekome doslo iz dupeta u glavu da pnizava i omalovazava ljude koji govore svoj jezik ili dijalekat srpskog jezika kojim su govorili njihovi predci!!!!!!!!
….. crnogorci traze u Vrbasu njihov jezik i ako ih ima saka jada a narod koji je na svom ognjistu vekovima izlaze se nekoj kritici ili sta je ovo trebalo da znaci.
Manite se leskovcana i njihovog NOMINATIVA gledajte svoja posla i ne dirajte u jedan ponosan narod kome ste pokusavali da unistite korene od 45-te !!!
Od kako su medjedi dosli u Srbiju vodi se zestoka kampanja protiv svega sta je SRPSKO, pogledajte sta su uradili sa muzikom, kulturom…. Nema vise Vasilije Radojcic, Mare Djordjevic …. da se cuju vec se forsiraju turski melosi koji dodjose iz bosne. folklori vise ne igraju MORAVAC vec tamo nekakvo LICKO KOLO ….
Okanite se medjedi medjedjeg posla i idite tamo odakle ste dosli ako vam u Srbiji nije dobro i ne postujete srpski narod i obicaje….
Koliko samo Rados Bajic ima problema sto snima SRBIJU, SRPSKI NAROD I OBICAJE …..
Koma se ne svidja nek pakuje koferce i put pod noge u kraj odakle je dosao …..!!!

Milija
27.01.2013. 15:10

Leskovacani korsite samo jedan padez a njihov gradonacelnik tri. ali samo neprikosnoveni lider kao on, pun energije koji za sebe kaze da ga je tesko pratiti, ali je s njim lepo saradjavati, moze da nauci tri padeza. Svi mi ostali kuburimo i sa ovaj jedan

djura
27.01.2013. 17:22
Odgovor za  Milija

Kad je to rekao, mora da je mislio na jedenje i majanje. 🙂

djura
27.01.2013. 15:12

Nemoj da mi dirate dijalekt! Kako cu bez njega da se grejem zdrva. 🙂

Stefan
27.01.2013. 15:41

koja gomila sranja ljudi, e. pa 99% ljudi od merak nece da prica kako treba, ne zato sto ne umeju.

Bojan
27.01.2013. 16:17

Slazem se da se dijalekta ne treba stideti, ali treba da znamo i pravilno da se izrazavamo. Mislim da je u tome nasa prednost jer mozemo i ovako i onako (ako znamo). Mislim da sadasnjim djacima to i ne predstavlja problem kad se zainteresuju ali, velika je sramota kada gledamo sednice lokalne, gradske skupstine. Mislim da bi svi koji su tamo a izadju za govornicu pa se „frljaju“ padezima trebalo da porazmisle najozbiljnije o trazenju nekog posla gde ne moraju da pricaju. To je sramota i za njih, i za porodicu pa i za grad. Da ne govorim o republickim poslanicima iz Leskovca.

djura
27.01.2013. 17:20
Odgovor za  Bojan

To sto se cuje u lokalnom parlamentu je daleko od dijalekta. To je veoma cesto, nerazgovetno mumljanje, mucanje i sistanje, koje je proporcionalno rasporedjeno medju odbornicima iz svih stranaka.

A posle kazu da sam opredeljen. 🙂

djoka paracinac
27.01.2013. 17:50
Odgovor za  Bojan

Cega Bojane treba da se stidi narod juga!? Svojih predaka, dedova, ujaka, oceva…..!?
Jel bi i ti trebalo da se stidis svog imena jer nema verze sa ni jednim SRPSKIM imenom ili bi trtebalo da se ponosis njime jer nije SRPSKO !!!
U skolama treba da postoji cas na kome ce se uciti JEZIK JUGA, jezik predaka a nekome ako to smeta neka trazi bolje.
Nedajte svoj jezik i obicaje svetskim jebivetrima da vam ga uniste!
Ko ne razume neka trazi prevodioca isto kao sto se to radi recimo u Subotici ili Pristini (A deo su Srbije) !!!!
Samo govor s jedan padez, opanci, sajkaca …. su istorijsko i kulturno obelezje naroda Juga i to kad nestane nece imati cime da se ponosi i sta da se voli, ceni….
Uzmite recimo britanski engleski ili nemacki, koliko tu ima dijalekata i nacina govora i svi ih cuvaju ko malo vode na dlanu. Koliko engleza moze da razume skote, ili irce kad dodju u te krajeve…! Jako malo a svi oni govore ENGLESKI jezik!!!
Kad ste za kompjuterom i odabirete jezik komuniciranja koliko engleskih verzija ima, USA, britis, australski, juzno-africki…. !!!
Ostavite se corava posla i nedajte svoj identitet nikome ma ko on bio i koji razlog….!
Ovi prdezi sto kritikuju sami sebe, svoje dedove, oceve… nek se sele u progresivnije krajeve …..!!

Ima li sta lepse od;

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=vwAF7EX1jDI

http://www.youtube.com/watch?v=YBgmZhMGvQg

Bojan
28.01.2013. 09:00
Odgovor za  djoka paracinac

Djole, ti si mi bas opterecen nacionalizmom… Ja kazem da se ne treba stideti dijalekta ali ne moze dete da ode na fakultet i da ne zna pravilno da koristi padeze. Niko ne trazi da mi „udaramo o bandere“ ali samo da znamo da koristimo padeze u komunikaciji sa ljudima koji ne mogu tek lako da nas razumeju.

djoka paracinac
28.01.2013. 14:26
Odgovor za  Bojan

Eeee Bojane sto ne objasnis sta je to po tebi nacionalizam.
Jel to kad neko voli svoje predke, istoriju, kulturu, obicaje….? Jel to nacionalizam!?
Sta je onda ono kad neko lajkuje nesto ili baja suze, ili ima osecaj za filing, ili …. !!!
Moj Bojane, ostavi ti te koji idu na fakultet, svi oni zanju kako se kaze „NEMOZE“ i ne koriste „NECE DA MOZE“ i pisu sa olovkom a ne sasolovku….
Ovde je rec Bojane o KULURI jednog naroda, obicajima, istoriji…..!
Kad taj narod izgubi taj jedan padez i doda mu ostalih pet (po Karleusi) onda ce da bude problem kad odete na groblje i pocnete da citate srocene recenice svojih predaka i nebudete iz razumeli uz opasu da to nisu ti predci koje su dosli da posete jer ne razumeju govor kojim je nadgrobni spomenik ispisan….. Jedan brutalan primer moj Bojane!!!! A da ne govorimo o knjigama, dramama, pesmama….!
Tebi su svrake popile mozeak kad pokusavas naokolo da kazes da je neki problem u narodu juga u govoru i da treba da se taj narod menja posle toliko vekova.
Ja sam Bojane otisao u svet pre vise od trideset godina, zadrzao sam svoje ime i prezime, govorim cistije i pravilnije od bar deverdeset posto ljudi koji zive u Srbiji, govorim devet jezika a ni jedan nisam znao pre mog odlaska istina natucao sam nemacki i ruski sto mije ostalo iz skole i nije mi bio veliki problem da naucim sve te jezike i kulture gde sam borvio i ziveo jer mi je to trebalo u datom trenutku. Svi ti koji idu na fakultete a tebi sluze za nekakav izgovor mogu da nauce ISPRAVAN srpski jezik sa svim padezima i pravilima srpskog jezika ako im to vredi nesto i imaju od toga korist.
A tebi savetujem da ucis decu da govore bas kao sto ti je govorio pradeda, cukundeda…. da ostane ta neprocenjiva kultura u korenima koji ce tek da izrastu i razviju se, bez da se stidis sto govoris samo u NOMINATIVU !!!
Sta kazes za leskovacki voz ili pljeskavicu, kadadjordjevu sniclu… jel i to treba da se menja i prilagodjava nekome….!?

djura
28.01.2013. 16:13
Odgovor za  Bojan

Docaraj nam malo na sta si mislio kad si pomenuo nacionalizam. Ovo sto je Djole gore napisao mi se malo uklapa u definicije nacionalizma, kako u naucne tako i u laicke.
Djole se buni zbog „nametanja“ i favorizovanja jedne varijante Srpskog, na stetu mnogih drugih varijanti istog jezika, medju kojima je i nasa. Koliko sam ga ja shvatio, on samo ne zeli da se govor Jadra i Hercegovine, ne namece Juznoj Moravi. Ja imam razumevanja za njegov stav iako ne delim u potpunosti njegovo misljenje. Djole samo ne shvata da je to davno izgubljena bitka, na zalost.
Od nacionalizma ovde nema nista, mada ja o nacionalizmu ( u izvornom znacenju) imam pozitivno misljenje. Jedini epitet kojim bismo mogli da pocastimo Djoleta je mozda „jezicki lokal patriotiza“. Ako to uopste nesto znaci. 🙂

djoka paracinac
28.01.2013. 19:57
Odgovor za  djura

E moj Djuro, shvatam ja da je ta borba teska i skoro izgubljena NIKAKO IZGUBLJENA dok god neko govori tim jezikom ili narecjem.
Otimanja, pljacke svega i svacega je sastavni deo svacijeg zivota od pohjedinca pa do drzava, naroda ….
Svaka ta otimacina moze da se ponovo vrati ili preotme i vrati orginalnom vlasniku dok JEZIK kad se izgubi tu vise nama vracanja! S jezikom ide kultura, obicaji, istorija… a to doslovce dovodi do nestajanje naroda!!!
A narod koji ne ceni i postuje svoju kulturu, obicaje…. ne zasluzuje da zivi i postoji.
Sve se to vidi i pokazuje kroz ovih zadnjih dvadeset godina tako da danas neki stranac moze bolje da razume govor u Srbiji nego onaj iz recimo perioda osamdesetih.
A na kraju, svaka bitka je izgubljena ako se ne zeli i stremi pobedi tako i jezik ako ima zelje i volje za jezikom onda bitka nije izgubljena i treba se zestoko boriti da se pobedi.
KiM je primer danasnjice, celokupna vlast Srbije govori i trubi kako je Kosovo gotovo izgubljeno. I sta ta vlast radi? Vodi kapitulansku politiku i uslovljava se s potrebama siptara a ne svojim potrebama i zeljama pa kad se toliko zapetlja u sopstvene gluposti onda ce doci do toga, hteli ili ne, da nece biti drugog izbora nego priznavanje Kosova….!
A ti sad sabiraj i oduzimaj po volji.

Sofronije
28.01.2013. 09:06
Odgovor za  djoka paracinac

Podržavam tvoj komentar, pitam se zašto bi naš govor morao da bude toliko komplikovan, pitam se dali nas neko ne razume kad govorimo, dali mi nekome prigovaramo na njegov stil izražavanja – NE. Čemu onda frka oko leskovački dijalekt.

blagi
28.01.2013. 22:38
Odgovor za  djoka paracinac

djole nemoj da se srdis ali ja bih ipak voleo kada bi nasi poslanici znali pravilan srpski govor i kulturu izrazavanja…. postujem sve ali nije vuk karadzic bio budala…..

djoka paracinac
29.01.2013. 14:18
Odgovor za  blagi

Ma niko to i ne spori „BLAGI“ sramota je videti i cuti nekogsa koji nezna da prica kad treba tacno i tecno srpski jezik isto kao sto je srtamota da jedan Palma nezna osnovne stvari iz zivota pa ima smelosti da pred kamerama jzjavi da mu na uvce nisu svirali samo Betoven i Sopen a nekako vazi za najuspesnijeg gradonacelnika ili ministra!!!
Niko o tim stvarima ne govori vec o jednoj kulturi govora naroda koji tako vekovima govori i sad nekome smeta sto za mleko ne kaze da je MLIJEKO ili za hleb ili lebac ne kaze da je HLJEB ….!
Postuj tudje CUVAJ SVOJE !

ImenaBez
27.01.2013. 16:22

Pa jebem vam sve glupo, ovo nema veze uopste.. Vecina djaka koji pricaju ovako su deca sa sela! Oni idu u gradske srednje skole i pricaju seljackim naglaskom. Ja ne znam nijednog djaka koji je iz Leskovca a da prica ovako. To ste samo izmislili jer nemate bolje teme da objavljujete.. Sledeci put kad vidite nekog djaka koji prica “takoj”, “vrćam se iz školu”, “baba mislela”, skitala , pitajte ga odakle je i sigurno vam nece reci da je iz Leskovca nego iz nekog sela. pozdrav

tako je
27.01.2013. 18:27
Odgovor za  ImenaBez

bezimeni u – pravu si

marko
27.01.2013. 19:52

Najbitnije je to da se razumemo! A za ostalo cemo lako! 😀

zloća
28.01.2013. 00:19

Bezimeni i tija tvoji građani su došli iz selo a umev da pričav i te kako leskovački, a neki i namerno pričav leskovački da sačuvaju svoj govor kojeg se ne gtreba stideti. A koje bi bilo da je Vuk Karadžić iz Leskovac. A ti pitaj od kude ti je deda došo jer je u Leskovac posle slobođenja od Turaka malo srpskih kuća bilo

d
28.01.2013. 07:43

Svaka cast dijalektima, ali meni je najace ono:“Otišli smo u bolnici“, „Bio je ranjen u glavi“ i.t.d.,..Tu prosto ne mogu da se uzdržim a da ne zaplačem od smeha.

Alex
28.01.2013. 10:59

Cisto da vas nesto naucim: na dvoru Stefana Nemanje se je govorilo jezikom, slicnom danasnjem staro vranjanskom dijalektu.

djura
28.01.2013. 16:46
Odgovor za  Alex

🙂 E bas ti hvala sto nas prosvecujes. Sto nam ne rece i da se je jelo zlatnim viljuskama. To je deo iste legende. Gde si to procitao? Koji novinar je bio na tom dvoru i sve to video i cuo? Za vreme mog pamcenja, srpski jezik se je promenio veoma primetno. Za tih 800 godina, od Stefana Nemanje do danas, srpski jezik se je promenio do neprepoznatljivosti.
Stefan Nemanja je rodjen u danasnjoj Podgorici. Bio je Veliki zupan Raske i stolovao je u Rasu (kod Novog Pazara). A ti kazes da se je na njegovom dvoru govorilo slicno danasnjem Vranjanskom? Tesko. Njegovi naslednici u lozi Nemanjica su verovatno imali vise sanse za tvoju tvrdnju jer se je centar Srpske drzavnosti i kulture pomerao iz Zete i Raske ka Prizrenu i Skoplju. Ali i takva projekcija je zbog vremenske distance nedokaziva.
Ja sam samo siguran u jedno, a to je da kada bi ste se ti i neki Vranjanac, hipoteticki u ovom trenutku, stvorili na dvoru Stefana Nemanje, trebao bi Vam prevodilac. Osim u slucaju da Ti ili Vranjanac, znate Grcki. 🙂

Bojan
28.01.2013. 14:48

Ma oni mkoji ne znaju da govore ce naci trista opravdanja za to.. Ali, bas me briga, radite sta hocete, moje dete zna i ovako i onako i ja sam miran.

vjaceslav nesic
28.01.2013. 21:14

Мој коментар није прикладан? Напишем пуно име и презиме, а остали се крију иза неких надимака. У својим коментарима износе најгори облик национализма и говора мржње(Ђока Параћинац) или највулгарније псују(ИменаБез) и никоме ништа и њихови коментари иду у јавност. Јер то ви пропагирате такав начин писања у овој нашој земљи. Јер су то поуке лесковачкој јавности. Да ли је онда прикладније да вам напишем: Сви, сви, сви у редакцији да ми Црвени Бан попушите и да вас све јебем глупе?

Mina
28.01.2013. 22:54

Ma daj „PARAĆINAC“ ne tupi. Ti se razmeš u sve ko Marica. narvno da se ne treba stideti dijalEkata i narečja, ali se padeži moraju znaati. I vama drugima kažem, ne delite gradjane i seljake, niko ni sa sela ni iz grada ne zna padeže i to je sramota. Slušam ljude sa fakultetima na ovim našim jadnim i bednim televizijama gde kažu: izašao sam za govornicom,,, bio samu u Beograd i t.d. slušam prosvetene radnieke sa istim nepoznavanjem padeža. Sramota. I time se ponosimo, SVAŠTA!

djoka paracinac
29.01.2013. 00:23
Odgovor za  Mina

Sta da ti odgovorim Mina osim da si jako plitko uzorana tako da ni korov nemoz iz tog oranja da izraste…!
Uzgred moje prezime je Paracinac a ime Djoka, reko da ne gresis i stavljas navode na prezime…!
Samo zbog radi obrazovanje na tebe te!

jelena
29.01.2013. 09:04

„išao sam na ekskurziji“, „ušao sam u učionici“ u Leskovcu nećete čuti pre će reći „išao sam na ekskurziju“, „ušao sam u učionicu“. Govor nam je specifičan i to je opšte poznato, upotrebljava se puno turskih reči i malo naših padeža ali nisam primetila da nas zbog toga drugi ne razumeju, baš naprotiv vrlo je interesantno govoriti i slušati pravi leskovački. Ko ne veruje neka dođe i proveri.
Novinar koji je napisao članak nije mogao da izbegne dozu cinizma i ponižavanja iako se trudio, hoću reći da njegov članak ne zaslužuje dalje komentarisanje.

Uzun Branko
29.01.2013. 18:52
Odgovor za  jelena

Jelena, turcizmi nisu bukvalno turske reči. Turcizmi su arapske, persijske, turske i ko zna čije još sve reči. Otomanska imperija je bila multikulturalna kao na primer današnja EU.

Mina
29.01.2013. 10:13

A kome je to simpatičan leskovački govor osima nama samima? Gu, ga gi ge, videja, išaja došaja. Hoćete da kažete da se tako ne govori u Leskovcu. Naravno ne svi, ali u trenucima opuštanja i najobrazovaniji. OK, ajde neka to bude u redu, ali neka mi iko od vas kaže da li je u redu nepoznavanje padeža. Ako makar taj standard ne poznaješ, obada ne priznaješp ni državu u kojoj živiš. Mislim da se niko od vas ne može složiti sa neukim blebetanjima, na primer nekog izmišljenog lika Đoke Piroćanca.

djoka paracinac
29.01.2013. 13:22
Odgovor za  Mina

Kakve veze ima obrazovanost sa govorom nekog podrucja, naroda … idiotu jedan petokoloaski?
Sta ti znaco to „OK“ u recenici?
Cija je to rec? SRPSKA, beogradska, leskovacka i to jos pravopisna koja se moze naci u srpskom pravopisu !
Ti takvi kao ti ne zasluzuju da zive ne u Srbiji, niti nigde na svetu, jer gde god da zivite imate travu zeleniju u tudjem dvoristu.
Sramoris se svog oca, dede …. idi pljuni im u lice sto tako govore ili su tako govorili ako nisu zivi.
Sto se tice ukosti ili neukosti to se vidi jasno ko je sta zasluzio i kome je gde mesto u ucevnoj lestvici.

Cooler
30.01.2013. 02:22
Odgovor za  djoka paracinac

Југмедија је очигледно направила озбиљан пропуст објабљивањем горенаведеног коментара.
Може неко и најискреније да верује у своје најбоље намере и да жови у уверењу да брани Србе и српски језик, али мора да буде свестан да се баш таквим намерама најчешће поплочава пут до Пакла.
Изјавама као што је:
Ti takvi kao ti ne zasluzuju da zive ne u Srbiji, niti nigde na svetu,…
отворено се заступа и промовише фашизам, због кога је страдало на милионе недужних људи, укључујући и Србе, само зато што неко себи да за право да одлучује да ли неко и због чега заслужује или не заслужује да живи.

Упућујем отворен протест и апел да таквим и сличним ставовима и идејама више никада нико не заступа интересе српског народа, јер му управо тиме наноси највише зла.
Без обзира на разлике, свако има право да изнесе своје мишљење на више или мање писмен и разумљив начин, уз помоћ једног или седам падежа, у овом или оном писму, да промовише лични или, нажалост, још увек веома доминантан партијски став, али је недопустиво да се овај па ни било који други јавни портал претвара у платформу за ширење најнегативнијих и најнижих људских и цивилизацијских порива.

ilic stojan
29.01.2013. 11:48

ajde bre sto pisete vi sg da mozda treba da pricamo po beogradski onje cis srpski u zdnje vreme gi ne razumem poceli da dodavav neki reci iz evropu pami treba prevodilac a isto i onija u vladu i ministri i poslanici nesto sam brbljav a migi ne razumemo sto pricav leskovacki se bar ne menja stalno je isti iz evropu smo dobili preko poslanici mlogo novi reci hahahahahahahahahahahaaaaaaaa
KOJE GLUPOSTI

Mina
30.01.2013. 10:41

COOLER i NEŠIĆU, slažem se sa vama povodom ovih nacionalističkih svinjarija nekog „PARAĆINCA“, koje nisam odmah videla. Čak mi i preti, šta reći osim da je – debil. I ja sma mišljenja da je administrator Jugmedie veoma pogrešio što je pustio ovakve svinjarije.
Pogledala sam druge tekstove i videla da se dotična osoba javlja sa komentarima skoro na svakom tekstu sa sličnim stavovima i uvredama, što je takođe propust Jugmedie, što je nedopustivo, pa molim da se ovakve stvari ne objavljuju. U protivnom, moraću da prestanem da čitam sajt.

vjaceslav nesic
30.01.2013. 13:14

Господо из јуГмедија, нисте ми објавили први коментар где сам најуљудније што умем објаснио огољени облик фашисоидног говора мржње, говора због кога се самоиницијативно иде у затвор, без насилног привођења. Због олакшавајућих околности и мање казне. Ћебе на раме па у бајбукану. Због пуштања модератора коментаре типа “Параћинац“ гасе се медији и одговорна лица лају катанац на дужи временски период.Међутим, паде ми на памет стара римска сентенца: “Qualis rex, talis grecs”, тј. “какав краљ, такви поданици”, каква редакција такви читаоци. Али, господо из редакције, мора да постоји интроспекција, која мора увек да постоји, јер без ње нема ЈАВНОСТИ. Зевс је подарио Грцима срам и стид, да се посраме, застиде, а нама Србима псовку и погано-лајави језик. Јер сваки је човек оно што учини сам од себе, нема предестинације, нема метафизике. Јер, човек је скуп властитих дела и недела, биће у пројекту, а не пројектовано биће, биће одговорно за СВЕ. “ Параћинац“ да знаш да је народ састављен од мноштва различитих појединаца. А та неподношљива лакоћа неодговорности редакције јуГмедије доводи до националистичког лудила, лудила које се не примећује ако и сами учествујемо у њему. Зато су потребни аутономни самомислећи људи који чине једно цивилно друштво. Не сме да постоји профанисана солидарност са “Параћинцима“, зато што се политички дијалог разликује од демократског дијалога; на љуту рану љута трава.
На питање ко си Ти Исус Христос одговара “Ја сам почетак“. И нека овај мој коментар буде само почетак нових толерантнијих и демократских односа, са уважавањем, место примитивизма, са респектовањем људског достојанства место простаклука и без говора мржње. Још није прошло време за које Турци лепо кажу: Дође такав вакат кад паметни заћуте, башибозлук проговори, а фукара се обогати.Тачка.
Ако редакција јуГмедије настави са досадашњом праксом пуштања коментара са псовкама, личним увредама и говором мржње престаћу да је читама на вјек и вјеков. Тачка.
П.С. Знам да вам у редакцији због ове моје последње реченице суза сузу стиже.
Пуно искрених поздрава, од срца, мојој другарици Милици. Вечко

vjaceslav nesic
30.01.2013. 14:20

Није тачно! Нисте ми објавили коментар од 28.1.2013 у 14:05. Зато ја почињем следећи коментар упитником и константацијом: Мој коментар није прикладан? Када пишете водите рачуна шта пишете и константујете.
Много, много поздрава Милици.

djura
30.01.2013. 15:30
Odgovor za  vjaceslav nesic

Puno pozdrava za mog profesora. 🙂
Profesore ne zamerajte Milici preterano. Mora da bude dobra, inace nece dobiti magnet za frizider iz Pariza 🙂

vjaceslav nesic
30.01.2013. 16:36

Ђуро, молим Те да још једанпут препишеш свој први коментар , али само великим словима( може и у koloru) и пошаљи га јуГмедији, јер овом народу треба понављати, понављати и опет понављати да би напокон схватили где се налазимо и ко смо и какви смо. Пуно поздрава од Вечка

djura
30.01.2013. 21:03
Odgovor za  vjaceslav nesic

Uradio bih ja i puno vise od toga postovani profesore.

Medjutim, nalazim se u debeloj nemilosti uvazene gospodje Milice. Milica me danas, nemilice cenzurise i blokira.

Odgovorno tvrdim da ni jednom nisam ni pokusao da napisem vulgarnu rec ili psovku. Ja zaista nezam u cemu je moj greh?

Sta je potrebno da mi se komentari objavljuju u obliku i kontekstu koji ja odredim i da mi se uopste objavljuju? Da li je uslov da i ja pocnem da delim njenu ljubav prema liku i delu dr Cvetanovica?

Ili je mozda bolje, da i ja ….?