I migranti u školske klupe sa vršnjacima iz Srbije

Deca migranti iz Prihvatnog centra u Vranju, sa početkom nove školske godine uključiće se u državni sistem obrazovanja u  školama na teritoriji grada. Još uvek nije poznat tačan broj dece koji će pohađati redovnu nastavu sa vršnjacima,  a prema nekim procenama biće ih dvadesetak.

Iz odeljenja Ministarstva prosvete u Vranju, nisu mogli ništa konkretno da kažu o načinu sprovođenja nastave kao ni o tačnom broju stranih učenika koji će biti uključen u državni obrazovni sistem

Vranje će se naći među 17 opština u kojem se nalaze Prihvatni centri  iz kojih će u đačke klupe osnovnih i srednjih škola sesti deca sa Bliskog istoka. Trenutno je u našoj državi registrovano 3.194 učenika migranata, a tačan broj onih koji će u pohađati nastavu u vranjskim školama još uvek ne postoji.

Proteklih dana su sprovedene obuke određenog broja nastavnog osoblja, koja je nastala na osnovu iskustva škola koje su pohađali učenici iz kolektivnih centara prethodne školske godine, uz primenu Stručnog uputstva za uključivanje migranata u sistem školstva, po odluci ministra prosvete.

Svojim kolegama iskustva su preneli prosvetari iz drugih lokalnih samouprava kod kojih je ovaj način edukacije već u primeni.Deca rade po nastavnom planu i programu koji je propisan za sve učenika u našoj zemlji, a sistem nastave je drugačije koncipiran.

Mi smo organizovali kombinovani sistem nastave što podrazumeva  da oni prisustvuju časovima veština kao što su likovno, fizičko i muzičko, imamo veronauku za islamsku veroispovest, pohađaju časove srpskog , a dva časa dnevno imaju radionice srpskog i engleskog jezika“ pojašnjava Marina Todić, školski pedagog OŠ „Rade Drainac“ iz Borče.

U prvom planu nastavnika leži prevazilaženje problema interkulturalnosti, a među učenicima postoje dve grupe. Oni koji dolaze u pratnji roditelja i ona bez njih.

Jezik na koji pohađaju nastavu je srpski jezik jer su oni raspoređeni u redovno odeljenje. Istog trenutka kada smo dobili učenike dobili smo i prevodioce koji su bili od velike pomoći kod uzrasta od petog  do osmog razreda, dok su deca od prvog  do četvrtog razreda brzo savladaval jezik“ prepričava Todić.

Ipak i dalje vlada nepoznanica oko načina organizovanja nastave i kod samih prosvetara. Dušan Mladenović iz Unije sindikata prosvetnik radnika kaže da nema ništa protiv i izražava nadu da ceo proces neće biti na uštrb kvaliteta obrazovnja.

Nije jasno da li će biti novootvorenih odeljenja i ko će to finasirati. Ne znam kako misle da uključe decu koja ne poznaju jezik u redovnu nastavu u odeljenjima koja su već puna sa 30 đaka“ kaže Mladenović.

Prema rečima Todić, deca iz Borče su lepo prihvatila vršnjake, a pre uključivanja je izvršena priprema učenika, nastavnika i roditelja.Svi su očekivali dolazak te dece tako da nije bilo nikakvih problema.

Milan Zdravković

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

vaš komentar