Ministar Mirović: Red da se ulaže u Leskovac

LESKOVAC – Ministar regionalnog razvoja i lokalne samouprave u Vladi Srbije, Igor Mirović izjavio je danas da će grad Leskovac imati narednih godina značajan prioritet u budžetu tog ministartstva.

Mirović je danas razgovarao sa gradonačelnikom Leskovca Goranom Cvetanovićem, sa kojim je obišao Narodno pozorište u renoviranju i sportsku halu u izgradnji “Partizan”.

“Trudićemo se zajedničkim snagama da Leskovac narednih godina ima jedan od glavnih prioriteta u budžetu ministarstva, iako će dve naredne godine biti veoma loše za finansiranje neprofitnih projekata, kakav je projekat adaptacije pozorišta”, kazao je Mirović.

mirovic-cevtanovic-saradnici

Pored pomoći za okončanje adaptacije pozorišta, za šta je neophodno još 9,8 miliona dinara, razgovaralo se i o pomoći za završetak “Partizana” i obilaznice oko Leskovca.

 “Potrudićemo se da pozorište u maju mesecu potpuno spremno dočeka odgovarajuće pozorišne festivale”, obećao je Mirović.

Ministar je kazao da je “red i pravilo” da nešto veći obim sredstava, na osnovu projekata, dobije i Leskovac.

 “Dogovorili smo da narednu 2014. godinu iskoristimo za nešto veću pomoć Leskovcu, jer su ranije tu pomoć iskoristili Vranje i Niš”.

Leskovac će posebno imati prioritet kada je u pitanju nastavak gradnje obilaznice.

“Leskovac je peti grad po veličini u Srbiji, a ovi koji su ispred nejga – Novi Sad, Niš, Beograd i Subotica, su završili svoje velike projekte kada je o obilaznicama reč“, zaključio je Mirović.

Ministar Mirovć je danas u Leskovcu, sa američkim ambsadorom Majklom Kirbijem prisustvovao početku razvojnog projekta u 12 ekonomski nerazvijenih gradova i opština u Srbiji.

(Kraj) mil

 

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

26 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
djura
06.12.2013. 16:58

Ma cim je to ovaj ministar rekao, nema razloga da mu ne verujemo na rec. Zar ne?

Politicka organizacija kojoj on pripada, poznata je po drzanju date reci. Narocito kada su u pritanju predizborna obecanja. Dakle, sto bi sada bilo drugacije?

Nego ja sam hteo nesto sasvim drugo:

Odusevljava me bezbednjak u pozadini. Ali stvarno. 🙂

DS-i po
06.12.2013. 23:01
Odgovor za  djura

Ministarstvo regionalnog razvoja ne treba da finansira zavrsetak pozorista i hale u ukupnom iznosu od oko 20 mil. dinara. Obilaznica nije vise prioritet i ne treba se mnogo trositi oko nje. Te stvari finansira Min. kulture i Min. sporta a kod Mirovica se kandiduju kapitalni projekti :
prosirenje kanalizacione mreze za potrebe CPPOV-a , prosirenje sistema centralnog grejanja za severni deo grada , vodovodne mreze (severne) , industrujske zone ili otkup neke brownfield investicije…Sve u svemu Mirovic je srecan otisao iz Leskovca jer je jeftino prosao (verujte mi ) .

Tojde
06.12.2013. 17:07

Znaci,dodje „Grom“ i u Leskovac.Obilaznicom ili…

Beli Listic
06.12.2013. 19:21

Cirkus!

Inace od Leskovca su veci Zrenjanin, Pancevo i Cacak!
Cisto demografije radi.

djura
06.12.2013. 22:14
Odgovor za  Beli Listic

Beli, proveri ti to malo bolje.

Ipak je covek ministar za lokalnu samoupravu, pa pretpostavljam da ne lupa bas na pamet. Po podacima dostupnim na internetu, kao i na sajtu Vlade Srbije, Subotica ipak nije mnogoljudnija od Leskovca, ali Kragujevac svakako jeste. To bi bio jedini moj amandman ovom tekstu.

Sasvim drugo je pitanje sta ti smatras Leskovcem? Ja recimo mislim da su Bobiste, Anciki, Vinarce, Bratmilovce, pa zasto ne i Sinkovce i slicna rubna mesta koja su se spojila sa nasim gradom, delovi grada Leskovca.

Koja je uoste razlika izmedju recimo naselja Solidarnost i naselja Mira, osim u otprilike 500 metara razdaljine, mereno u pravoj liniji? Takodje za mene nisu diskutabilna ni neka Leskovacka egzoticna naselja kao sto su Ohridsko i Strkovo naselje na primer. Jesu teska periferija, koja je gotovo udaljenija od centra, od na primer Donjeg i Gornjeg Stopanja, ali su ipak Leskovac.

Pretpostavljam da ti Leskovcem smatras samo neko njegovo urbano jezgro? Ja to mogu samo delimicno da prihvatim, jer to je opet vema diskutabilan princip. Naime podlozan je razlicitim tumacenjima. Samim tim je jako nepouzdan.

Ako ja, po tebi ipak nisam u pravu, kako su onda tamo neki Lazarevac neki Mladenovac ili tamo neka Sremcica, delovi Beograda? ❓ Ti svakako znas bolje od mene, da je nekim stanovnicima nase prestonice, iz tih njenih perifernih oblasti, potrebno vise vremena da stignu do centra Beograda, nego meni, da iz mog Leskovca dodjem do centra Nisa.

A kad se takvim Beogradjanima kaze, da bas i nisu pravi Beogradjani, hoce oko da ti izvade. 🙂

A sto se konkretno tice ovih gradova koje si ti nabrojao da su po broju stanovnika veci od Leskovca, ovo su brojke iz poslednjeg popisa iz 2011 godine. Podaci su sa sajta vlade Srbije (pdf format).

Zrenjanin 127.000, Pancevo 125.000, Cacak 118.000.

Po tom istom dokumentu i istoj koloni iz koje su uzeti i predhodni brojevi, grad Leskovac broji 149.000, a kompletna Jablanicka oblast 224.000 stanovnika.

Ministar Mirovic se je ovom prilikom, ipak pozvao na jedine relevantne podatke. Njega sigurno ne interesuju nase gradsko-dziberske podele. Veruj mi da takve podele postoje u svakom gradu u Srbiji. Potpuno su neutemeljene i meni su ponekad poprilicno smesne.

Onako samo usput da kazem, da ja zivim na cela 3 minuta od Robne kuce. Peske naravno. 🙂

Dakle Beli, ipak nismo bas toliko malecki, koliko se to nama cini. 🙂 Svakako jesmo 5-i grad po broju stanovnika u Srbiji. Da li ce tako ostati i u buduce, ne znam.

Ono sto bih radije od toga voleo da saznam, je kada ce nasi ocigledni ljudski i prirodni potencijali, izazvati i adekvatan privredni razvoj naseg grada. Odnosno kada ce Leskovac biti i 5 grad po privrednoj razvijenosti u Srbiji?

Bez toga, tesko da na sledecem popisu uopste budemo u prvih deset po broju stanovnika. 🙁

Beli Listic
06.12.2013. 23:40
Odgovor za  djura

Razumem te sta kazes, ali:
Ako cemo bas da cepidlacimo, nisam ja kriv zato sto nasa opstina vec decenijama Anciki,Bobiste,Sinkovce… ne smatra za grad, dok npr. Nislije i Nisku banju smatraju za gradsku opstinu.
Beograd je vec drzava u drzavi.
A te brojke za Leskovac od 144 hilj. su sa uracunatom Grdeicom,Predejanom,Brestovcem… sto priznaces nije grad Leskovac.
Da smo bogatija sredina sve ove varosice bi bile osptine za sebe.

Inace Leskovac zvanicno ima oko 60 hilj stanovnika, sa tim mestima koje si nabrojao verovatno blizu 80 hilj.
Sto se tice Cacka, to je jedini grad pored tri najveca gde se je povecao broj stanovnika u zadnje dve decenije.
Sto se tice Panceva i Zrenjanina, ti gradovi su jos sedamdesetih imali po 70 odn. 80hilj. stanovnika, kada je Leskovac imao 40hilj, i fora je sto i dan danas imaju isto toliko.
A Subotica ima 100hilj stanovnika vec cetiri decenija, koliko ima i danas.

I sto se tice ta tri grada, ne samo da imaju vise stanovnika od Leskovca, nego i lice na gradove(imaju mnogo vise zgrada od Le. i nekoliko bulevara)!

Sto se tice Kragujevca, to vam je odprilike ista selendra kao Leskovac samo duplo veca selendra(brojcano i povrsinski), identicne arhitekture plus sve moguce institucije (univerzitet,klinicki centar.apelacioni…) i plus Fiat.

Leskovac jeste jedan od najvecih gradova u Srbiji(sto severnjaci naravno nemaju pojma) ali je realno osmi zajedno sa jos par gradova(Krusevac,Kraljevo,Sabac,Smederevo,Novi Pazar…)

I dalje tvrdim da Leskovac samo moze da spasi prebacivanje jednog drzavnog fakulteta sa Niskog univerziteta.
Ne postoji ta fabrika ili institucija koja kao fakultet moze da pokrene jedan grad!

Kada je u pitanju demografija, sa mnom nema rasprave! 🙂

djura
06.12.2013. 23:54
Odgovor za  Beli Listic

Grdelica, Predejane i Brestovac svakako nisu uracunati u ovaj broj. To se apsolutno jasno vidi iz ovog pregleda. U svakom slucaju evo ti link pa ti vidi.

http://media.popis2011.stat.rs/2011/prvi_rezultati.pdf

Inace necu da raspravljam sa tobom o demografskim pitanjima. Sta znam, mozda si stvarno strucan za tu oblast, sto ja svakako nisam.

Jednog se ipak jasno secam;

Osamdesetih godina proslog veka Leskovac je po tada vazecim podacima, po broju stanovnika bio 13-i grad u SFRJ. Ispred njega, na 12-om mestu je bio makedonski Stip.

Beli Listic
07.12.2013. 00:20
Odgovor za  djura

Evo necu ni ja Djuro, stvarno mi je glupo.

Ali kao sto sam rekao da sam u pravu.
Pogledaj ovaj zvanicni dokument koji si mi dao, lepo pise da grad Leskovac ima 61 232 stanovnika!
Dakle ne 149 317.( sto je broj za celu nasu razudjenu osptinu, zahedno sa Brestovcem,Vucjem,Predejanom,Grdelicom, Gornjim i Donjim Brijanjem 🙂 …)
Pozdrav.

Savest grada Leskovca
07.12.2013. 01:55
Odgovor za  djura

Jedno znam sigurno ,Cacak je i povrsinski i po broju stanovnika mnogo manji od Leskovca ,tako da Beli mnogo gresis za ovaj grad .Veoma dobro poznajem i Cacak i okolinu ,proveo sam 4,5 letnja raspusta tamo a i sada idem redovno ,
Zrenjanin ima 76 000 stanovnika a u sirem podrucju sa prigradskim naseljima oko 123 000.
Cacak ima 73 000 a u sirem podrucju ima oko 115 000.
Leskovac ima 111 000 a u sirem podrucju oko 148 000.
Kragujevac ima 150 000 a u sirem podrucju oko 180 000.
Pancevo ima 76 000 a u sirem podrucju oko 123 000
Sve u svemu Beli slabo ti ide ovo ,ako si jos ovo i studirao .
Sedi! (NEDOVOLJAN) 1 🙂
Stvarno ,nigde ne pise da su ovi gradovi veci od Leskovca ,osim Kragujevca koji je zaista veci.
P.C
Beli gde si studirao?

djura
07.12.2013. 13:05
Odgovor za  djura

Ma Beli video sam ja to, jos pre nego sto sam tebi poslao dokument. Nije sporno to sto tamo pise. Kao sto nije sporno nista od toga sto ti navodis.

Taman posla da u nasem gradu ima tiliko ljudi.

Ja sam samo rekao da sam sve brojke uzeo iz iste kolone. Dakle kod svih navedenih gradova. Tu je upravo ono sto me dosta zbinjuje. To sto po ovom popisu, kod Leskovca na okolna mesta ide oko 90.000, a kod Kragujevca na primer camo 30.000. Tu je bas doslo do moje debele zbunjenosti u razumevanju ovog dokumenta.

Dakle kod Leskovca „odpada“ 60% na okruzenje, a kod recimo Kragujevca, manje od 20%. Ispade da u Sumadiji nema naroda po selima. Izgleda u stvari da nema nigde, jer kod svih gradova koje si nabrojao, debela vecina zivi u samom gradu. Samo je izgleda kod nas, potpuno obrnut slucaj. ???

Tu se vracam na pitanje sta se tamo smatra gradom, a sta se kod nas smatra gradom? Mozda je odgovor u onoj nasoj cuvenoj razudjenosti i nasih 144 naseljenih mesta? Mozda je odgovor u tome sto, kao sto si ti naveo, mestima koja su se vec odavno spojila sa Leskovcem, jos uvek nije priznato da su deo Leskovca? U svakom slucaju, debelo me zbunjuju neke brojke iz ovog popisa.

Licno mislim da je tolika naseljenost okoline Leskovca, samo jos jedna prednost naseg grada i ovog naseg podrucja. Naravno potpuno neiskoriscena prednost, na zalost.

U svakom slucaju, mislim da je ministar na svoj nacin ipak u pravu. On predstavlja Vladu Srbije. Prema njihovom popisu, ovde zivi toliko i toliko ljudi i to su apsolutno tacne brojke. On je to govorio u kontekstu zavrsavanja infrastrukturnih objekata, koje ovaj grad nema, a svojom brojnoscu ipak zasluzuje.

Nadam se samo da je bio iskren?

Takodje se apsolutno slazem sa tobom, da je po svom izgledu i urbanistickoj sredjenosti, nas grad daleko iza mnogih Srpskih gradova. Oko toga nema mesta za nikakvu raspravu. Treba samo otvoriti oci.

Na kraju moram da konstatujem ono sto je svima jasno. Ti si najsuroviji komentator na Jugmedii, bar kada je Leskovac u pitanju. To apsolutno ne znaci da ti najmanje volis svoj rodni grad. Ja verujem da je upravo obrnut slucaj.

Ja sam, eto pokusao ovom prilikom, da bar malo da ulepsam Leskovacku sumornu stvarnost. Makar uz malu pomoc, za mene prilicno nejasne statistike. Ne zato sto ne kapiram brojeve, vec zato sto mi se cini da su razliciti srpski gradovi, te svoje brojke uredili po potpuno razlicitim principima.

Ja sam uz pomoc te cinjenice, samo zeleo da mi ne budemo bas toliko izgubljen slucaj,Ti mi naravno to nisi dozvolio i rasprsio si te moje namere.

Ne kazem da nisi u pravu, ali jeste bilo surovo. 🙁 I pored toga sto pomalo boli, insistiram da i dalje nastavis tako.

Od istine ipak ne sme da se bezi. Cak i onda kada nam ona apsolutno ne ide u prilog..

Neroazzurri
06.12.2013. 22:09

Ako cemo demografski da gledamo Kragujevac je mnogo veci od Leskovca.

Leskovčanin II
06.12.2013. 22:25
Odgovor za  Neroazzurri

Kragujevac ima manje od 20 hiljada stanovnika od nas. Toliko o demokratskoj razvijenosti

Leskovčanin II
06.12.2013. 22:41

ISPRAVKA Kragujevac ima 20 hiljada stanovnika više od od nas. Toliko o demokratskoj razvijenosti

Neroazzurri
07.12.2013. 13:08
Odgovor za  Leskovčanin II

Daj da vidim te podatke po kojima Kragujevac ima samo 20 000 stanovnika vise od nas.

Neroazzurri
07.12.2013. 13:55
Odgovor za  Leskovčanin II

Da pojasnimo. Za Leskovac kao gradsko naselje, u demografskom pogledu, se ne moze reci da je peti po velicini u Srbiji. Mnogi gradovi su ispred Leskovca po broju stanovnika. Medjutim , Leskovac kao opstina ima skoro 150 000 stanovnika jer leskovacka opstina ima verovatno najveci broj naselja od svih opstina u Srbiji (oko 150 naselja) . U tom smislu, ispred Leskovca po populaciji su samo neke beogradske opstine, grad Nis sa svojih 5 opstina, grad Novi Sad i opstina Kragujevac. Suboticka opstina je populaciono manja od leskovacke opstine. U svakom slucaju ministar je pogresio .

Eeeee...
06.12.2013. 22:52

Kad ćete bre jedan kolac da pobodete u ovaj grad!
Ministri vam samo obilaze objekte i kukaju kako oni sad nemaju para da zvavrše ono što je neko drugi započeo!
Do juče ste prozivali one ljude što obezbediše pare iz Beograda za najlepši objekat u gradu – naše pozorište, a sad se nadčovečanski trudite da stavite šlag na tortu.
Pamtimo malo duže…

Krcko
06.12.2013. 23:49

A ono danas policijska pratnja i rotacije…..ne rece li PPV da toga nece biti?

lara
07.12.2013. 06:01

Mnogo vrke ni oko sta. Prvo lovu na videlo.

Beli Listic
07.12.2013. 10:53

Nema svrhe raspravljati se sa vama.U pravu ste!

Leskovac je veci od Cacka,Subotice,Zrenjanina,Panceva.

A to sto po zadnjem popisu ne pise tako, ma koga to briga.

Rista Acić
07.12.2013. 11:36
Odgovor za  Beli Listic

Ne da je veći nego je i lepši i stariji i gospodskiji od svih njih zajedno, Beli 🙂

Milica
07.12.2013. 11:50

Neznam šta fali mom komentaru pa ga ne objavljujete ,ali ja sam stvarno čula da ,,slobodni radikali,, štete čoveku jer mu ispiraju mozak.A ovih dana koncentracija istih, u gradu, je povećana pa treba upozoriti gradjanstvo da se pričuva.Ako je problem moje ime, Milice nisi ti ja sam………..

Savest grada Leskovca
07.12.2013. 12:58

Pa dobro hajde mi daj podatke te ,obrazlozi argumentima ,od Cacka i Zrenjanina nema teroije ,to su gradovi koji imaju skoro 40 000 manje ljudi ,covece.Daj da vidimo te tvoje podatke ?

Neroazzurri
07.12.2013. 13:06

Po poslednjem popisu Cacak i Zrenjanin imaju zaista vise stanovnika od Leskovca.

Savest grada Leskovca
07.12.2013. 15:53
Odgovor za  Neroazzurri

Daj da vidim gde si to procitao ,ja sam siguran da je Cacak dosta manji ,pa nemoguce da su se u ta 2 grada doselilo 40 000 ljudi pa da prestigne Leskovac ,to je nemoguce ali hajde daj podatke tvoje ili postavi link da me uveris …

Neroazzurri
07.12.2013. 21:05

Evo linka http://media.popis2011.stat.rs/2011/prvi_rezultati.pdf
Nacices Cacak – grad 114 809 (ukupan broj stanovnika), medjutim ti podaci se odnose na broj stanovnika na teritoriji opstine Cacak a ispod su azbucnim redom prikazana sva naselja koja pripadaju toj opstini. Tu ces naci Cacak kao posebno naselje i brojku od 72 148 (uk. br. stanovnika) . Na isti nacin ces pogledati za Leskovac – grad a potom i za Leskovac kao naselje gde pise da je uk. br. stanovnika 59 610.

Neroazzurri
07.12.2013. 13:56

Da pojasnimo. Za Leskovac kao gradsko naselje, u demografskom pogledu, se ne moze reci da je peti po velicini u Srbiji. Mnogi gradovi su ispred Leskovca po broju stanovnika. Medjutim , Leskovac kao opstina ima skoro 150 000 stanovnika jer leskovacka opstina ima verovatno najveci broj naselja od svih opstina u Srbiji (oko 150 naselja) . U tom smislu, ispred Leskovca po populaciji su samo neke beogradske opstine, grad Nis sa svojih 5 opstina, grad Novi Sad i opstina Kragujevac. Suboticka opstina je populaciono manja od leskovacke opstine. U svakom slucaju ministar je pogresio .