NAPS: Ako potrošači ne predaju strujomere EPS-u dužni su da ih samo održavaju

Predsednik Nacionalne asocijacije potrošača Srbije (NAPS) Goran Papović rekao je danas da potrošači električne energije treba da budu podjednako svesni prava i obaveza u slučaju da predaju strujomere i prateću instalaciju EPS Distribuciji ili ih zadrže u vlasništvu, kada su dužni da sami održavaju njihovu tehničku ispravnost.

On je, povodom dilema u javnosti zašto EPS Distribucija nudi da preuzme strujomere i prateću instalaciju, rekao da potrošači treba da znaju da je tehnička ispravnost strujomera ograničenog roka.

„Strujomeri moraju da se baždare, jer je njihova tehnička ispravnost ograničena na period od osam do 12 godina. Posle toga se moraju baždariti i potrošači koji se opredele da zadrže te merne uređuje u vlasništvu moraju biti svesni te obaveze“, rekao je Papović.

Operator distributivnog sistema EPS Distribucija saopštio je pre nekoliko dana da, u skladu sa Zakonom o energetici, od svih korisnika sistema bez dodatnih troškova preuzima merne uređaje, merno razvodne ormane, priključne vodove, instalacije i opremu u merno razvodnim ormanima, a plan je da se u u započetoj fazi preuzme 650.000 mernih uredjaja na teritoriji cele Srbije.

EPS Distribucija time, kako je saopšteno, preuzima i obavezu održavanja preuzete opreme i snosiće troškove budućeg održavanja, a uslove preuzimanja će urediti ugovorom.

Papović je rekao da je EPS Distribucija, kada je svojevremeno započela zamenu starih strujomera, trebalo da dostavi i potvrdu o ispravnosti kako bi potrošači znali da je tehnički ispravan.

On je rekao da, ako potrošač posumnja u tehničku ispravnost strujomera treba da se obrati Zavodu za mere i dragocene metale da bi se utvrdilo da li je ispravan.

Podsetio je da u selima Srbije strujomeri nisu kontrolisani i po 20 godina i da potrošači reaguju uglavnom kada posumnjaju da je potrošnja veća od stvarne, ali ne i kada je manja.

Stručnjaci za energetiku rekli su za Betu da EPS Distribucija, kao i u svetu, želi kontrolu nad mernim uredjajem kako se ne bi nelegalno trošila struja.

U slučaju da potrošač ne želi da ustupi strujomere, EPS Distribucija, prema njihovim rečima, može da izvede merno mesto van poseda vlasnika kako bi mogla da kontroliše ispravnost brojila i potrošnju, a na vlasniku ostaje obaveza da održava brojilo u stanju tehničke ispravnosti.

EPS Distribucija, inače, već naplaćuje održavanje mreže i mernih uređaja što se u računu za utrošenu električnu energiju može videti u stavci „troškova prenosa i distribucije energije do kupca“.

Ti troškovi, najčešće, kako su rekli, čine oko 40 odsto zaduženja na računu za utrošenu električnu energiju.

Ustupanjem strujomera potrošači, kako tvrde stručnjaci, neće imati nikakve smetnje u slučaju da žele da promene snabdevača strujom je će EPS Distribucija nastaviti da njihova merna mesta i prateće instalacije održava u tehnički ispravnom stanju.

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

9 komentara

  • Koliko ja znam EPS je i do sada imao kontrolu nad brojilima i instalacijom,upadali su ljudima u stanove i kuce,i kontrolisali sta su hteli,citam komentare i neki ljudi su u stvari u pravu,kupovali su brojila,pravili ormare po propisima koje je EPS davao,kupovali kablove,a EPS je sve to naplacivao debeloda bi uveo u svoj registar,,sada EPS trazi da to bude sve njegovo

  • Će se pazarimo….

  • Petre iz leskovca pa sta ti mislis nekad si kupio strujomer i eps nema pravo da kontrolise da li krades struju ili ne kako sa ne sta bi onda bilo ja kao radnik epsa sam nasao preko 100 kradja struje za 5 do 6 godina a ko zna koliko ih ima na nivou citave srbije pa sta bi bilo da ne kontrolisemo nekontu struju proizvodi po rudnicima se kopa ugalj neko odrzava dalekovode 400kv 110kv 35kv 10kv i na kraju niskonaponsku mrezu 380v da li znas koliko je to tezak posao svih nas koji smo deo epsa i koliko je rizicno biti samo na 30m visine plus gore raditi po snegu kisi vetru suncu danju nocu kvar ne pita kada ce a svi vi vicete 21 je prvi vek mora da se ima struja non stop slazem se a vi bi ste da se ne kontrolise kradja strujr

    • Šteta je samo što ima prekida u snabdevanju kada je sneg, mećava, kiša, jako sunce, velika potrošnja, leti svako jutro oko 06.30 ujutru, kada je hercaža 49 i kada je voltaža po selima 190V. Inače bi vas neko i poštovao kao dobre i savesne radnike.

    • Kao što sam ja to sve kupio, kupićete sada vi! Kontrolišite slobodno, samo čim se konkurencija pojavi i da su skuplji od vas tada će prestati moja i vaša saradnja!

    • Da si nekada radio nešto oko struje ne bi pričao tako. Iz tople kancelarije nikada nisi izašao sem kad verovatno ideš na ročište.

      Ti što se muče ne filozofiraju. Nego ćute i rade. Krađa struje nije baš uvek prisutna kako ti navodiš i nije u onom pravom obliku. Pre bi se reklo da to vi radite jer naplaćujete i fakturišete mnogo toga što u stvari ne radite.

      Kad si toliko fin objasni ljudima da li se i zašto se nameštaju tenderi za nabavku nove opreme? Da li je to neophodno i zašto se demontiraju stari delovi koji su boljeg kvaliteta nego ovi novi lefterni. Ko sve to plaća, narod ili …??

    • Dejane,ti si svoj posao sam izabrao i sigurno si dobro plaćen,zato ne traži od nas nikakvu zahvalnost….Krađa struje je uveliko krenula posle 2000-te…ko razume,shvatiće.

  • Iskustvo me uci da sve sto drzava radi navodno za dobrobit naroda, ustvari je na stetu. I ovo je jedan od tih slucajeva. Videce se sta se krije iza ove brige za elektrouredjaje i ostalo. Samo gospoda nije objasnila sta ce im toliki licni podaci korisnika?

  • pa da ja prosle god kupio strujomer 13 hiljada a sad dobio obavestenje da mi nece biti naplaceno preuzimanje istog. Preuzmete djoku