Nišlija nije mogao da ostvari pravo na penziju jer ga je kompjuter registrovao kao ženu

Kad je Milan A. iz Niša pre mesec dana došao u Fond za penzijsko i invalidsko osiguranje da podnese zahtev za penziju, jer je ispunio oba uslova za penzionisanje- 41 godinu staža i 65 godina života, žena na šalteru objasnila mu je da kompjuter ne može da ga prepozna kao kandidata za penzionera, te da sigurno nema povezane sve godine staža i uplaćene sve doprinose.

Rekla mu je i da u penziju može samo kao prevremeni starosni penzioner koji će do kraja života da plaća penale jer je poranio u penziju.

Posavetovala ga je da se obrati poslodavcu i da tamo na licu mesta još jednom proveri da li su mu upisane sve godine radnog staža.

Nije mu, piše „Politika“, bilo teško da se vrati u firmu u kojoj je proveo 41 godinu neprekidno radeći kao mašinski inženjer.

Dobio je potvrdu iz preduzeća da su sve uplate – i doprinosa i zarada- besprekorne i sve to odneo je u PIO.

Službenica je na licu mesta s njim proveravala papire i uvidela da je zaista sve pod konac, ali ponovnim unosom njegovog imena i prezimena i matičnog broja kompjuter ga je opet odbacio kao kandidata za penziju.

Pošto i službenici nije bilo jasno zbog čega kompijuter neće da potvrdi unesene podatke, Milana su poslali u posebnu kontrolnu službu, gde bi trebalo da ustanove ko je u pravu- Milan ili kompijuter- i rekli mu da će ga obavestiti čim nešto utvrde.

“Tako je i bilo. Posle šest dana sam pozvan da dođem u Fond. Posebnom kontrolom je utvrđeno da imam pogrešno upisan matični broj”, kaže Milan A. za „Politiku„.

PROČITAJTE VIŠE:


Hronični bolesnik ne može da overi zdravstvenu knjižicu jer mesecima čeka na odgovor iz RFZO


“Umesto muškog 710 u mojoj dokumentaciji posle dana i datuma rođenja piše 715, što je oznaka za žene. Kako su mi rekli, kompjuter je upravo to signalizirao i zato je odbijao da prihvati podatke, jer ne može neko ko se zove Milan da ima ženski matični broj”, priča ovaj sagovornik.

Iz penzijskog fonda su ga uputili u gradski MUP da isprave ovu grešku u svim dokumentima i da nakon toga dođe i na njihov šalter.

“Nisam verovao da niko do moje 65. godine života nije uvideo ovu grešku. Podizao sam kredit u banci, imam i kartice, svakog meseca sam išao po platu. I niko mi nikada nije rekao da imam pogrešan matični broj”, priča on.

Nije, kaže, imao problema ni kada je vadio pasoš, niti zdravstvenu legitimaciju.

“Ovo je bilo veliko iznenađenje za mene”, priča ovaj Nišlija.

Kaže da je posao oko ispravljanja ove greške ogroman. Sada mora da menja sva dokumenta kako bi mu upisali muški matični broj.

Najpre su mu ispravili broj u ličnoj karti, što je bilo dovoljno da ode na šalter PIO i nakon što je službenica u fondu ukucula novi, ispravljeni, muški matični broj, kompjuter se „saglasio“ da Milan ispunjava sve uslove za punu starosnu penziju.

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

vaš komentar