Pismo majke iz Leskovca: Cela dečja grupa u izolaciji, a i dalje se održavaju svadbe sa po 400 gostiju i svečanosti u zatvorenom?!

Napomena: Ilustracija

Majka četvorogodišnjeg dečaka, koji pohađa jedan od vrtića u Leskovcu, pismom se obartila JuGmedi, revoltirana što je cela grupa stavljena u izolaciju zbog jednog pozitivnog deteta na korona virus, dok se na drugoj strani, u vreme najžešćeg talasa od početka epidemije, ponaša sasvim neodgovorno.

Ime majke poznato je redakciji, a pismo prenosimo u celosti i u integralnoj verziji.

„Obraćam Vam se ovim putem jer ne znam na koja vrata da pokucam povodom ovog slučaja. Naime, mama sam dečaka koji ima 4 godine i koji ide u vrtić s obzirom da smo i suprug i ja zaposleni, „baka servis“ nemamo, a oboje smo na takvim pozicijama da je odsustvo sa posla gotovo nemoguće. Jutros dok smo se spremali za vrtić bukvalno dok sam obuvala dete stigla je poruka od vaspitačice da je cela grupa u izolaciji, jer je jedno dete iz grupe zaraženo. Pritom ćerka ide u školu prvi razred, i tamo ima zaražene dece, ali se nastava pohađa normalno, U kancelariji je bila bolesna koleginica, nismo dobili izolaciju.

I dalje se održavaju svadbe i ostale svečanosti  sa po 400 gostiju, kafići, marketi, fabrike od po 1000 radnika nesmetano rade, a sada ćemo „eskperiment“ sprovoditi nad decom, jer zaboga valja ih vakcinisati. Pritom napominjem da sam vakcinisana, antivakser nisam, ali na decu ne dam, niti ću ja primiti treću dozu, jer kada sam primala prve dve niko nije ni napomenuo da nas ista ne štiti u potpunosti, što ćete priznati i treba da bude svrha vakcine.

Moje pitanje glasi, „KUD PLOVI OVAJ BROD“? Ćutali smo dok su nam vređali inteligenciju, da li da nastavimo da ćutimo i sada kada nas direktno ugrožavaju, jer ovom odlukom je direktno ugrožena moja pozicija na poslu, a samim tim i egzistencija moje porodice.

U nadi da ćete razumeti moju nameru i da nećete dozvoliti da nas potpuno nelogičnim odlukama ugroze, srdačno Vas pozdravljam“.

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

75 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Leskovcanin
12.10.2021. 14:19

Tisina tamo! Dobices 30 eura prvog Novembra. Glasaj u cuti!

Sveti Sava
14.10.2021. 16:53
Odgovor za  Leskovcanin

Zalite se tako vam i treba necete da se vakcinisete a hocete normalno da zivite, maske ko nosi nosi, ko ne nikom nista, verujem da je tako i u vrticu kad dovode decu.

Ignjat
14.10.2021. 21:29
Odgovor za  Leskovcanin

Ja se stvarno pitam da li ce ovaj narod urazumiti! Znaci kad vam treba izolacija, tad vas za kontakte prijavljuju i oni koje i ne vidjate a kad vam ne odgovara e tad zasto smo u izolaciji! Pa krajnje je neodgovorno da pozitivna deca idu u vrtic, kao i to sto vec ranije niste bili u izolaciji a kolege iz kancelarije su bile pozitivne!Uostalom, nema posla da se bez nekoga ne moze, zdravlje dece je na prvom mestu!

Marko
12.10.2021. 14:23

E svaka ti na mestu…

Marta
14.10.2021. 21:31
Odgovor za  Marko

Ne bih rekla! Ne tezi se ka tome da se deca, narocito ovako mala vakcinisu, vec prvenstveno odrasla, valjda ‘zrela’ populacija! Ali ako nastavite ovako neodgovorno da se ponasate, nista nam nece pomoci!

prc negativan
12.10.2021. 14:37

Ovaj brod ne plovi vise po planu. Ovaj brod je bez kormilara, pa gde se nasucemo-kao Titanik. Dobro da ste shvatili kako stite bocke. Shvatace jedan po jedan, s tim sto ce za mnoge biti kasno. Ovaj pozar je, kako su predvideli, posledica novih sojeva. Od javnosti se krije da su sada veci problem vakcinisani. Uhvatili su ljude na brzinu, ali ce biti najzalosnije sto ce se kajati na tenane. Evo, vec pozivaju na vakcinaciju protiv gripa. Sta ce biti kada se sudare virusi, oslabljeni imuniteti, odnosno cela ova papazjanija? Naravno, bice kriv narod.

DNO DNA
12.10.2021. 16:29
Odgovor za  prc negativan

Slažem se. Ovaj brod se davno nasukao. Sad samo tone sve dublje i dublje….

Tihizole
12.10.2021. 21:21
Odgovor za  prc negativan

Deca u vrtiću ne nose maske i ne drže distancu kao deca u školi, zato je i ovo specifična situacija gde je iz najbolje namere i preventivnih razloga u izolaciju stavljena cela grupa a sve za dobrobit dece i porodice. U vrtićima deca se igraju i druže, a samim tim ostvaruju kontakte koje je nemoguće distancirati. Najvažnije je da deca budu dobro jer o njima moramo brinuti najviše. Ne otići na posao zbog zdravlja svoje porodice nije katastrofa obzirom da svako ima pravo na odsustvo nekoliko dana sa posla.

Almira
12.10.2021. 15:26

Razumem brigu majke ali sve sfere drustva su nazalost ugrozene ovom pandemijom i to u celom svetu. Zapitajte se kako je lekarima u skafanderu, kako je tesko obolelom pacijentu koji se bori za vazduh i za sopstveni zivot. Jedini ali jedini nacin da nam deca opet idu u vrtice i skole, da lekare oslobodimo skafandera i da vise nemamo tesko obolelog pacijenta od Covida je VAKCINACIJA! Vakcinisani obole, tacno je, ali u mnogo manjem procentu i sa laksom klinickom slikom.

ŽALOSNO
12.10.2021. 16:26
Odgovor za  Almira

Ne tražite više opravdanja i izgovore. Jer nema opravdanja za sav ovaj haos i cirkus! Ko god da je kriv!

Harry
12.10.2021. 17:02
Odgovor za  Almira

Proslave, svadbe i slično podižu BDP i profit gazda bliskih vlasti. A deca? Ne donose dobit, samo trošak (osim kada se gradi neko obdanište ili škola- ugradnja!). Tako razmišlja ova vlast. A ti koji ovo čitaš razmisli kako da se kurtališemo ove vlasti- jer smo i mi odrasli za nju trošak.

Bojan
14.10.2021. 21:36
Odgovor za  Almira

Pa kad je sve to bilo zabranjeno, opet su se svi bunili! Srbima se izgleda ne moze ugoditi,kako god da se uradi! Ali i podrzavam sad ovakvo ponasanje drzave- vakcine imamo,znamo koje su mere prevencije,naucili smo kako da se ponasamo i odgovornost je na nama! Ali problem je taj sto je mozda samo 10% ljudi zaista odgovorno!

Marija
12.10.2021. 15:53

Deca u vrticu nemaju iste mere kao u školama, mala deca ne nose maske i nije moguce kod male dece drzati distancu od 2m, zbog toga su i mere takve, ukoliko se pojavi jedan slucaj infekcije sva deca koja su bila u kontaktu idu u izolaciju.

SB
12.10.2021. 15:58

Ja bih svoje dete sama izolovala iz grupe kada bih znala da je još neko dete iz grupe pozitivno. Ni moju decu nema ko da cuva, ali sama pomisao da moje dete moze da nosi i siri virus me zabrinjava vise od toga kako cemo se organizovati oko cuvanja

ZAKON
12.10.2021. 16:28
Odgovor za  SB

Kako to mislite da ni vašu decu nema ko da čuva? Kako biste onda izolovali dete? Jer znate da po zakonu dete do 12 godina starost mora da bude pod nadzorom odraslih?

SB
12.10.2021. 18:06
Odgovor za  SB

Moje dete bi bilo izolovano iz grupe, a nikako ne bi bilo samo. I ide u vrtic iz razloga sto oboje radimo, a bake i dede nisu u mogućnosti da pripomognu. Ali u ovakvim slučajevima, kao i prošle godine kada dete nije islo u vrtic, snalazili smo se uskladjivanjem smena, ukljucivanjem rodjaka. A koliko sada citam onjasnjeno je da roditelji u ovom slučaju imaju pravo na plaćeno odsustvo

Marina
12.10.2021. 16:16

Ova vest je za vrtic 1001 radost. Zasto lepo ne napisete o kom se vrticu radi? I zasto se iste mere ne uvedu u vrtic bambi kad se zna da je tamo pozitivna jedna vaspitacica i jedno dete u popodnevnoj predskolskoj smeni.

Милан Д
12.10.2021. 16:16

Одговорио бих дотичној здраворазумски, ако ће уопште прочитати. Државни представници, као и представници медицинске струке (кризни штаб) су доносили мере, које су увек биле у складу са законима и Уставом наше земље, а водећи се начелима права појединаца и њихових личних избора. Па тако данас у нашој слободарској земљи Србији можемо бирати да ли ћемо се вакцинисати или не (чак и којом вакциниом), хоћемо ли поштовати мере или не. Мере и данас стоје- нису укинуте, као што није ни право избора. Па тако долазимо до чињенице да свако од нас одлучује како ће и у којој мери поштовати исте. Право је избора сваког „свата“ свадби које помињете да ли ће на исту отићи или не. Што стоји и за вртиће и школе. Укине ли се право избора свакога од нас, тј. лична слобода (наше демократско право), колико ће се онда Ваш глас тек чути?
Сведоци смо епохе која мења ток човечанства несумњиво, али смо ипак ми ти који бирамо како ћемо се понашати. О својој деци свакако требамо мислити и бирати уместо њих, али немојмо да се покајемо на крају!
На крају крајева, свидело се то Вама или не, људи који воде ову нашу лепу Србију су безброј пута показали да итекако брину о својим грађанима и својој држави.

Kolka
12.10.2021. 16:23

Majko imas pravo na bolovanje i 100 posto isplatu naknade, izoluj svoje dete, a ne da pises pisma. Pandemija je svuda u svetu, a sve sto dodje do coveka mora i da se nosi sa tim. Pogotovo bih sve ucinila za svoje dete.

djura
12.10.2021. 16:36
Odgovor za  Kolka

U pravu ste. Ima pravo!
Naročito ako radi u Aptivu, Juri, Džinsiju, Zlatnom tragu… A o Kinezima da i ne govorimo.

Bibi
13.10.2021. 12:34
Odgovor za  Kolka

Žena je rekla da ima pravo na bolovanje ali ako radi u ovim našim fabrikama pitanje hoće li joj posle produžiti ugovor jer znamo kako i šta tamo rade ali se pravimo mutavi. Pre 3 godine sam sa sinom bila na dečjem odeljenju, imao je laringitis, majka pored mene je dolazila da prespava sa detetom od godinu i po, ujutru je morala na posao i ostavljala dete medicinski sestrama, a sve zbog toga da ne bi ostala bez posla. Divno nam je bolje ne može biti

Majka
13.10.2021. 14:30
Odgovor za  Kolka

Od kad se to roditelju plaća 100% bolovanja zbog toga što čuva dete u izolaciji? Ja to prvi put čujem.

Bane
12.10.2021. 16:29

Nama su lepo objasnili i pokazali uputstvo da u tom slučaju i jedan od roditelja dobija potvrdu sanitarnog inspektora koju nosi poslodavcu i ide sa detetom u izolaciju

JAKI
12.10.2021. 16:49

Sve skole pa i PU Vukica Mitrovic je dobila preporuke od institita za javno zdravlje Srbije za postupanje kod pojave infekcije SARS-COV-2 virusom kod dece predskolskog uzrasta.
Nakon pojave slucaja infekcije uzrokovane virusom SARS COV 2 kod deteta u vrtiću,svoj deci iz iste grupe koja su bila prisutna u grupi dva dana pre i na dan pojave infekcije kod tog deteta se odredjuje mera karantina u kucnim uslovima.

Bojana Jović
12.10.2021. 17:05

Pozdravljam to što su se gospođa i njen suprug vakcinisali samo mi nije jasno ko i kako „primorava“ decu da se vakcinišu? Vakcinacija dece mlađe od 12 godina je zabranjena svuda, a i kod ovih tog uzrasta ili starijeg, nije obavezna. Iz iskustva znam da sam kao majka dobila iz ministarstva zdravlja nalog za izolaciju za koju sam ja bila odgovorna. Na osnovu toga svako ima pravo na odsustvo sa posla. Nažalost sada je mnogo veći broj dece zaraženo, vrlo lako prenose virus, a opet iz iskustva uopšte nije bezazleno. Zdravlje dece treba da nam bude na prvom mestu. Situacija i pravila se menjaju iz dana u dan. Škola koju moja deca pohađaju nalaže dvonedeljnu izolaciju i on line nastavu čim bude dvoje učenika pozitivno u razredu. To što se u pismu spominju slavlja je na pojedincu da odluči kakvom se riziku izlaže i to je individualna neodgovornost. Kad su deca u pitanju sa ovim nema šale.

Andjela
12.10.2021. 17:22

Pokušavam da razumem brigu ove majke i pismo koje piše, ali mi nešto ne uspeva. Svadbe su jedno, a dečiji vrtići nešto sasvim drugo. Ako zaista mislimo dobro svojoj deci valjda je logično da sami izolujemo dete iz vrtića bez ikakvih mera ili pravila. Na svadbama mala deca ne idu i izbor su svakog pojedinca. Mala deca ne mogu da biraju, jer ne znaju o čemu se radi i u kolikom smo problemu. Zato o. Mima moramo mi brinuti.

Mala
12.10.2021. 17:25

Ne znam samo gde pise da deca moraju da se vakcinisu. Da grupica nije stvaljena u izolaciju, opet bi se neko od roditelja bunio. Tako da ljudima se ne moze ugoditi.

Kalina
12.10.2021. 17:42

Do ovoga je došlo odlukom stručnih ljudi, kojima je zdravlje dece na prvom mestu. U vrtićima su deca celog dana zajedno, bez mogućnosti nošenja maski i pravljenja distance, te je i ovakva odluka sasvim opravdana.

Katarina
12.10.2021. 17:56

Ne izoluju se oni koji trebaju da se izoluju, ne propisuju se mere koje treba da se propisu. Ja nemam protiv nista, ako je test uslov za ulazak u neku zemlju, bolnicu i slicno nek bude i za vrtic, a ne da zatvaraju decu dve nedelje i po ko zna koliko puta ce biti na po dve nedelje zatvoreni u kucnim uslovima. Zasto se ne priznaju antigenski testovi, ukoliko dete ima antitela zasto ne bi moglo da ide u vrtic ako vec mogu deca koja su prelezala Koronu, kako vec stoji u dopisu?

maligan
12.10.2021. 17:58

Ajde istrezni se bre već jednom sp……o. Što si opet došao ovde. Jel te i s onog sajta najuriše?

Teodora92
12.10.2021. 18:10

Ukoliko je dete pozitivno roditelji su u izolaciji, jednostavno kod male dece je nemoguce drzati distancu.

Todor
12.10.2021. 18:15

Vakcinisite se ljudi! To je jedini nacin da izadjemo iz ove price kao pobednici…

Vukan
12.10.2021. 18:16

Ne znam samo gde pise da deca moraju da se vakcinisu. Da grupica nije stvaljena u izolaciju, opet bi se neko od roditelja bunio. Ljudima se ne moze ugoditi, a situacija je zaista teska za sve.