PREVARE I LAŽI: Kako vam Telekom falsifikuje potpis

Svakodnevno po troje ili četvoro korisnika dolazi da raskine ugovor jer se osećaju prevareno...

Sve veći broj korisnika raskida ugovore sa Telekomom revoltirani time što su im oni bez njihovg znanja i odobrenja produžavani na dodatne 2 godine, saznaje Jugmedia.

Sve se svodi na jedan telefonski poziv od osobe koja se predstavlja da radi u Telekomu i saopštava vam da će vam, kao redovnom platiši, recimo, biti dupliran internet protok, bez da vas upozori da će vam ugovor koji ste do tada imali, verovali ili ne, biti automatski produžen.

Meni su bukvalno falsifikovali potpis. To je krivično delo. Kada sam zvanično reagovao, najpre su odbili da raskinu ugovor i tek kada sam zapretio tužbom, onda su se izvinjavali i molili da ne pokrećem postupak“, priča nam advokat iz Leskovca Dušan Mitić.

A ako i prudužite ugovor, tek onda nailazite na probleme koji vas vode u višednevnu borbu i nesanicu sa administracijom koja, po našim saznanjima, i ne zna šta se radi iza njihovih leđa.

Početkom godine me je zvala žena da mi saopšti da će mi kao redovnom platiši duplo povećati protok interneta. U maju sam otišao u inostranstvo na nekoliko dana kada mi je supruga javila da nam ne radi internet. Otišla je u poslovnicu gde su joj objasnili da sam ja, iako nisam, podneo zahtev za povećanje protoka i produženje ugovora na naredna 24 meseca i da će morati da mi zamene modem. Od tog trenutka, izgubio sam i IPTV, a internet je „pucao“ na svaka dva sata. Dolazili su njihovi radnici da „reše“ problem. Počupali su mi sve kablove iz zida, ne znajući da poprave kvar, kazali da će se vratiti za par dana sa novim kablovima, i od tada je prošlo tri nedelje. Ostao sam bez televizije i interneta koje redovno plaćam. A kada sam otišao da raskinem ugovor, saopštili su mi da to mogu, ukoliko izmirim sve ugovorne obaveze do isteka istog. Na pitanje ko je umesto mene potpisao zahtev za produženje ugovora, radnica u Telekomu se samo kiselo nasmejala, izvinila mi se zbog toga, kazala da zna ko to radi ali ne sme da govori o tome i da nisam prvi klijent koji se žali zbog toga“, navodi doskorašnji klijent Telekoma čije ime je poznato redakciji.

Njegovu priču nam potvrđuju i u ovoj kompaniji.

Svakodnevno po troje ili četvoro korisnika dolazi da raskine ugovor jer se osećaju prevareno“, kaže nam radnica Telekoma koja zahteva anonminost.

Naime, korisnike uopšte ne zove neko iz Telekoma već iz određenih firmi koje su njihovi trgovački zastupnici i rade za proviziju.

I oni sklapaju te fiktivne ugovore. To, direktno, onda nije krivica Telekoma, mada oni snose svu odgovornost jer ih zakon stavlja u položaju odgovornog lica“, objašnjava nam advokat Dušan Mitić, koji je i sam prošao sličnu golgotu.

On objašnjava da je Zakon o elektronskim komunikacijama jasan i da se međusobna prava i obaveze operatora i korisnika uređuju ugovorom koji se isključivo zaključuje u pisanoj formi.

U takvim situacijama građani ne smeju da ćute, već da reaguju i da se obrate ili Organizaciji za zaštitu potrošača ili advokatu. Ne može tu na reč ili „lepe oči“. Kada su Elektronske komunikacije u pitanju, mora da postoji potpisan ugovor. Redovni pravni put je da klijent najpre podnese  reklamaciju, a u slučaju da operater odbije prigovor, onda slede dalji pravni koraci: podnošenje krivične prijave i tužbe“, navodi Mitić.

DOKAZANO: UGOVORI ŠTETNI PO POTROŠAČE

Udruženje Narodni parlament iz Leskovca je krajem prošle godine, u postupku pred Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija, dokazalo da Telekom Srbija krši prava velikog broja korisnika svojih usluga.

Naime, u ugovorima sa obaveznim periodom trajanja (tzv. ugovor na 24 meseca) koje Telekom zaključuje sa korisnicima svojih usluga nalazi se odredba kojom je propisano da će u slučaju raskida ugovora od strane pretplatnika, korisnik biti u obavezi da nadoknadi sve mesečne pretplate do kraja perioda trajanja tog ugovora.

U praksi bi to značilo da ako građanin npr. zaključi ugovor o korišćenju interneta na 24 meseca i koristi ovu uslugu samo 4 meseca pa isti raskine, ima obavezu da nadoknadi preostalih 20 pretplata iako uslugu više ne koristi„, objašnjava nam Borivoje Đorđević iz Narodnog parlamenta.

Rešenjem nadležnog Ministarstva naloženo je Telekom-u da obustavi ugovaranje nepravičnih ugovornih odredbi, što bi značilo izmenu Opštih uslova za pružanje usluga koji su sastavni deo svakog ugovora.

Ipak, taj postupak je još uvek u toku pred Upravnim sudom, s obzirom da je Telekom tužio Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija radi osporavanja ovog rešenja.

Dragan Marinković

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

10 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
2KD
19.06.2017. 20:12

Neadekvatna usluga prevare svih operatera(sto mobilnih sto kablovskih),jos jedna zanimljiva situacija kada dodjete recimo desetak dana pre isteka ugovora da produzite gospoda vam automatski prekida ugovor tj krade vas sa ostatak minuta ugovorenim paketom do isteka roka i bukvalno dobijate dva racuna za taj mesec.Sada su poceli da pozivaju i po dva pa i tri meseca unapred kao fora da vam automatski produze ugovor pa da vam proslede na potpisivanje.Takvu ponudu od strane MTSa sam odbio galantno i produzio u danu isteka.Jos jedan fenomen se tice SBBa kodnjih korisnik ispada da snosi svu krivicu ukoliko nesto ne bude u redu sa signalom opremom itdopralisu svu odgovornost sa sebe.pa dolazi do toga da sve treba prvo procitati dobro pa onda razmisliti da li potpisati ili odustati.

Sima Original
19.06.2017. 22:23

napreDNO nema sta…svi ostali su mala deca za ove skolovane na sega-mega trendu…sibaj narod,pljackaj narod,zezaj narod,ne leci narod…smanji mu plate i penzije a fontana u BG curi li curi…bolnice i lekari osakaceni i uskoro bez kadrova,haos u prosveti…NAPREDNO…a …..ce nam biti premijer..e tek tada ce dan *ebu i to ocetiri !!!
fala vam sto postojite…..

Rabadzija
20.06.2017. 07:42

A sto nas kradu za svaki zapoceti minut razgovora a ne da racunaju tri sekunde razgovora kao ceo minut pa valjda je tehnologija toliko napredovala da moze svaku sekundu da obracuna pa vidite koliko kradu na mesecnom nivou pa puta broj korisnika pa puta godinu dana e to je pljacka

jole
27.06.2017. 13:51
Odgovor za  Rabadzija

Upravo to, pricas 1:35 a skinu ti 2 minuta, recimo po nekoj tarifi imas 150 minuta mesecno za sve mreze, ti ukupno ako razgovaras 60-70 minuta ovo ostalo ti skinu i posle ti naplacuju svaki minut preko toga po redovnoj tarifi, A I TU KRADU, i tada zaokruzavaju minute, ma 1 sekund da predjes u naredni munut oni ti ga naplate kao ceo… verovatno ima osnova i tu da se podnese neka tuzba, da se lepo izvadi listing razgovora i sabere ukupno vreme i lepo vidi sta su ti naplatili a koliko si tacno razgovarao…i zamisli hiljade korisnika da to uradi, pa dranje, sve sto nam pokrali da im narod uzme nazad preko sudskih troskova, advokata i ostalog..

građanin Cane
30.06.2017. 01:44
Odgovor za  jole

A kod parking servisa 1 minut si ušao u naredni sat i ne bunimo se tu…

Eidan
20.06.2017. 09:31

Falsifikovanje potpisa je krivično,ponavljam, krivično delo. Žalba organizaciji za zaštitu potrošača je smešna jer je ovde mnogo ozbiljnija stvar u pitanju. Moj savet je da podnesete krivičnu prijavu. Mora neko više da nauči gde su granice ljudskog dostojanstva i šta se ne sme. Pa ovo direktno pokazuje da tretiraju ljude kao ovce za šišanje,nepismene budale koje nemaju pojma.
Falsifikovanje potpisa uređeno je čl. 355. Krivičnog zakonika.
„Ko napravi lažnu ili preinači pravu ispravu u nameri da se takva isprava upotrebi kao prava ili ko lažnu ili neistinitu ispravu upotrebi kao pravu ili je nabavi radi upotrebe, kazniće se zatvorom do tri godine.“
Podnošenje krivične prijave se ne plaća.Pošto sud za ovo delo goni po službenoj dužnosti, advokat verovatno neće biti potreban pošto je nadležan javni tužilac.
Tužite ih zbog drugih ljudi, slabih i nemoćnih da se odbrane od ovakvih lopova!!!

Sonja
20.06.2017. 09:44

Nikad vise Telekom. Kada sam presla u SBB, prenela sam fixni telefon. Kada se demontira linija,automatski prestaju uslovi za koriscenje adsl interneta. Medjutim,morala sam da platim taj adsl,jer je ostala ziva linija. Iako ne postoje uslovi da je koristim. Dotle su me zvali da uzmem razne pakete dva puta dnevno. Zgadili su mi se. Licili su mi na neku sektu. Iz principa nisam produzila ugovor.

Posmatrač
20.06.2017. 10:16

To su neviđeni prevaranti. Ja kad sam bio da raskinem ugovor, rekli su da ne treba, da čim istekne važeći, a ne produži se, automatski se gasi ugovorna obaveza. Radnica je pozvala šefa poslovnice koji je to potvrdio da bi mi sledećeg meseca stigao račun kao i inače. Kad sam otišao opet, isti taj šef me je pravio ludim, rekao kako je obavezan raskid ugovora. Šta reći, banda.

Centar grada
20.06.2017. 14:23

Najgora firma u Srbiji, bila i ostala, posebno u Leskovcu. Prekinuo sam sve po isteku ugovora, čak i fiksni telefon. Što dalje.

Stana
20.06.2017. 17:04

Falsifikovanje potpisa je krivicno delo clan 355 KZ -falsifikovanje isprave i zaprecena je kazna do 5 god zatvora.