Protest roditelja zbog izbacivanja dece iz autobusa

Meštani Čekmina čija deca pohađaju školu u Pečenjevcu od 5. do 8. razreda protestovali su danas zbog izbacivanja školaraca iz tog sela iz autobusa koji ih je godinama prevozio do škole potpuno besplatno. Reagovala je i policija, a protest je najavljen i za sutra.

Naime, privatni prevoznik Jugotrans je od početka školske godine odlučio da ovoj deci počne da naplaćuje karte u iznosu od 50 dinara u jednom pravcu, što su roditelji odijali da plate, te su deca danima završavala van autobusa i morala su da pešače do škole.

Kulminacija se desila jutros oko 7 sati kada je dvadesetak roditelja sa učenicima blokiralo stanicu u Čekminu i branilo autobusu da krene dalje, te je morala da interveniše i policija.

„Škola ne želi da plaća kartu za tako kratku relaciju, opština ćuti, a mi moramo dnevno da odvajamo 100 dinara po detetu da bi otišli u školu. Četiri kilometra ipak nije malo. Samo nam nije jasno kako su do sada mogli decu da nam voze bez karte, a sada više to ne žele“, komentarišu roditelji.

U Jugotransu kažu da su toj deci do sada samo izlazili u susret jer je to bila njihova dobra volja.

„Kada je relacija do 4 kilometra u pitanju, obavezu da plaćaju prevoz nemaju ni škola ni lokalna samouprava, i to se upravo dešava u njihovom slučaju. Mi smo toj deci godinama izlazili u susret, ali bilo ih je manje. Do desetoro dece. Sada ih je skoro trideset i napune ceo autobus. Pored toga, od 1. septembra je stupio na snagu novi zakon o prevozu koji kaže da ako vozimo besplatno decu do škole moramo da imamo posebne uslove: autobus ofarban u žuto, pojaseve na svim sedištima, istaknutu tablu da je reč o školskom prevozu. Mi nismo sklopili ugovor sa školom ili lokalnom samoupravom. Mi zbog toga možemo da dođemo u situaciju da plaćamo enormno visoke novčane kazne. Dakle, više ne smemo da izlazimo u susret toj deci kao do sada“, objašnjava za juGmediu vlasnik Jugotransa Dragan Mladenović.

Ipak, jutros je nešto posle 10 časova, kako tvrde roditelji, nakon poziva „nekoga iz lokalne samouprave“ vozač autobusa odlučio da preveze decu do škole.

„Smilovao se. Ali smo iz škole morali mi da ih vraćamo jer se desio isti problem. U Pečenjevcu im popodne nije bilo dozvoljeno da uđu u autobus. Lično sam prevezla nazad, svojim automobilom i o svom trošku dvadesetoro dece“, tvrdi majka jedne od učenica Biljana Tošić.

Roditelji najavljuju protest i sutra i narednih dana, sve dok se ne reši njihov problem, te zahtevaju pomoć lokalne samouprave. Sa druge strane, u Jugotransu kažu da će prestati da voze u potpunosti na ovoj relaciji ukoliko roditelji nastave da im prave probleme i ne počnu da plaćaju karte kao i svi ostali putnici.

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

83 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Veroljub
12.09.2019. 15:23

Gde vlada socijalizam ovakvih pojava nema, nego deca besplatno ima da se voze a troskove prevoza snosila bih opstina. Epa dragi roditelji, kad budu izbori a bude bojkota opozicije, birajte hocete li izaci na izbore i dati glas nekome a to vam je isto kao da ste dali glas ovima koji su na vlasti ili cete bojkotovati.

zoe
12.09.2019. 17:55
Odgovor za  Veroljub

Zlonamerni komentari koji traze besplatnu voznju ili rusenje vlasti zbog naplate voznje, treba da znaju da i gradjani mogu da blokiraju grad i ne puste ih da prodaju robu u gradu. I ja hocu besplatno paradajz za moje dete i jaja i mleko i sir i papriku i kokicu. Shvatite, autobus ide na gorivo, a ono kosta. Ne voze se deca na vazduh. Kako to svoju robu i znoj znate da cenite, a napadate druge i svi vam krivi. Pa ko da plati obrazovanje vase dece, drugi roditelji iz dzepa? Imate njive, zaradjujete, imate i posao u gradu, platite mesecnu kartu detetu. Ili cete te njive da ostavite gradjanima od kojih trazite besplatan prevoz za svoje dete. Pregovarajte da postoji popust za djake, kao za studente. I to je to.

Lena
12.09.2019. 21:52
Odgovor za  zoe

Mislim da nisi u pravu. Neka bude besplatan prevoz za svu decu, i seosku i gradsku. Ionako smo mi na selu diskriminisani totalno, nasa deca putuju po 30-40min da stignu do kuce. A kad je zima i sneg? Ustaju u 5h, vracaju se kasnije u odnosu ba tvoju decu. Ne idu u bioskop, ne idu na casove engleskog, celog zivota ih gledaju kao da su vanzemaljci. Ne znas kako je pa zato tako pricas. A ti dodji na selo slobodno, pa obradi njivu, pa posadi kulturu, pa prskaj, kopaj od trave, zalivaj svaki dan pa kad dodje vreme da prodas dozvoli da te ucenjuju za cenu. Pa vidi kako se zivi na selu.

Uciteljica
12.09.2019. 22:57
Odgovor za  Lena

Lena, gradska deca nemaju prevoz. Vi mislite na drugi seosku decu.

Lena
13.09.2019. 07:27
Odgovor za  Uciteljica

U pravu ste, sta ce gradskoj deci prevoz, ionako su vam skole ispred nosa.

Odlicno
13.09.2019. 19:05
Odgovor za  zoe

Evo vam njive lensture gradske pa radite.Pristajemo bez pregovora.Hocemo da se menjamo a vi orite frezujte sadite berite prodavajte paradajs brasno kokice jaja.Naravno usput do naplate popravljajte masine kupujte gorivo djubrivo semena zastitna sredstva dopunske prehrane.A vi botovi gradski zuti a pogotovo ovi uz vlast prvo ukljucite mozak ako ga imate pa sagledajte sve aspekte a onda pisite.Vrsnjackom nasilju decu ucite vi pogledajte novoTRESES SE TRESES to nisu deca sa sela.Jel to put koji sad propagirate vi ste onda gori od turaka zlobnici.

Deki
14.09.2019. 21:27
Odgovor za  Odlicno

Dodji ti sa sela u grad grad pa proizvedi patosnice i presvlake za kola, jogurt, hleb (jer seljaci vise ne mese hleb), jogurt, skroji i sasij odecu, proizvedi eksere, šrafove…sve što ti treba pa tek onda pametuj.

deki sto se ljutis
15.09.2019. 00:32
Odgovor za  Deki

Pa pristajemo,proizvodicemo sve samo dodji da proizvodis sto i mi pod postojecim uslovima rada veruj mi deki posle mesec dana bice ti mnogo jasnije.A lebac ces Dejane moci da jedes kad sameljes zito,seljaci ga proizvode s gubitkom,a kad nestane zita moj dragi sagovornice ti i ostali mrzitelji oces mozda da napravis salatu od patosnica i pire od srafova.Zar tebi ne trebaju srafovi i ekseri Deki,sistem funkcionise kad se uspostave prioriteti to jest energenti i hrana,litar nafte kilo zita ko u Americi Nemackoj i ostalim razvijenim zemljama.Otvori malo um nemoj samo da mrzis imamo dovoljno neprijatelja ne treba nam pljuvanje vec dogovor i to posten.A ti Deki i ovi tvoji kolege ste daleko i od razuma i od postenja.

Desetar Sveti Nikad
16.09.2019. 20:39
Odgovor za  Odlicno

Priznaj zli „pošteni“ seljače da sanjaš o velikoj gladi o zemlji, pa da ti gradjani dolaze u nadnicu za jedan obrok i vodu, da ih gledaš na njivi i da bi tada dostigao svoj životni plafon. Pa vi bre toliko mrzite ljude iz grada da je to neverovatno, da se to graniči sa zločinom.

ne menjaj teze
16.09.2019. 21:32

Lose si poceo jos u vrticu.Verujem da si i tamo otimao deci igracke i lagao da nisi ti prvi poceo placko,vase su izjave na jugmediji o zabrani kretanja skolovanja krsnih slava itd.Mrzi slobodno i slobodno glumi hriscanskog vernika ionako ceo zivot glumeci budalu dobro prolazis.

destaru
16.09.2019. 21:36

Pa tebe i tvoje je opisao Arcibald Rajs u knjizi Cujte Srbi.Svaki dalji komentar je suvisan.

Baja
13.09.2019. 09:27
Odgovor za  Veroljub

NE KAŽE SE BIH, NEGO BI G-DINE VEROLJUBE.

naucite nesto
13.09.2019. 20:58
Odgovor za  Veroljub

Pijanstvo
Ne marim da pijem, al’ sam pijan često
u graji, bez druga, sam, kraj pune čaše,
zaboravim zemlju, zaboravim mesto
na kome se jadi i poroci zbraše.

Ne marim da pijem. Al’ kad priđe tako
svet mojih radosti, umoran, i moli
za mir, za spasenje, za smrt ili pak’o
ja se svemu smejem pa me sve i boli.

I pritisne očaj, sam, bez moje volje,
ceo jedan život, i njime se kreće;
uzvik ga prolama: „Neće biti bolje,
nikad, nikad bolje, nikad biti neće.“

I ja žalim sebe. Meni nije dano
da ja imam zemlju bez ubogih ljudi,
oči plave, tople kao leto rano,
život u svetlosti bez mraka i studi.

I želeći da se zaklonim od srama
pijem, i zaželim da sam pijan dovek;
tad ne vidim porok, društvo gde je čama,
tad ne vidim ni stid što sam i ja čovek.

prepoznajte
13.09.2019. 20:59
Odgovor za  Veroljub

Naši dani

Razvilo se crno vreme opadanja,
Nabujao šljam i razvrat i poroci,
Podig’o se truli zadah propadanja,
Umrli su svi heroji i proroci.
Razvilo se crno vreme opadanja.

Progledale sve jazbine i kanali,
Na visoko podigli se sutereni,
Svi podmukli, svi prokleti i svi mali
Postali su danas naši suvereni.
Progledale sve jazbine i kanali.

Pokradeni svi hramovi i ćivoti,
Ismejane sve vrline i poštenje,
Poniženi svi grobovi i životi,
Uprljano i opelo i krštenje.
Pokradeni svi hramovi i ćivoti.

Zakovana petvekovna zvona bune,
Pobegao duh jedinstva i bog rata;
Obesimo sve praznike i tribune,
Gojimo se od grehova i od blata.
Zakovana petvekovna zvona bune.

Od pandura stvorili smo velikaše,
Dostojanstva podeliše idioti,
Lopovi nam izrađuju bogataše
Mračne duše nazvaše se patrioti.
Od pandura stvorili smo velikaše.

Svoju mudrost rastočismo na izbore,
Svoju hrabrost na podvale i obede,
Budućnosti zatrovasmo sve izvore,
A poraze proglasismo za pobede.
Svoju mudrost rastočismo na izbore.

Mesto svetle istorije i grobova
Vaskrsli smo sve pigmeje i repove;
Od nesrećne braće naše, od robova,
Zatvorismo svoje oči i džepove.
Mesto svetle istorije i grobova

Ostala nam još prašina na hartiji
K’o jedina uspomena na džinove;
Sad svu slavu pronađosmo u partiji,
Pir poruge dohvatio sve sinove.
Ostala nam još prašina na hartiji.

Pod sramotom živi naše pokolenje,
Ne čuju se ni protesti ni jauci;
Pod sramotom živi naše javno mnenje,
Naraštaji, koji sišu k’o pauci.
Pod sramotom živi naše pokolenje.

Pomrčina pritisnula naše dane,
Ne vidi se jadna naša zemlja huda;
Al’ kad požar poduhvati na sve strane,
Kuda ćemo od svetlosti i od suda!
Pomrčina pritisnula naše dane.

JvG
12.09.2019. 15:39

Sada nije ni kisa ni sneg da deca ne bi mogla da idu pesaka, pesacenje je zdravo. Nama niko nije placao prevoz do skole dva kilometra, isli smo pesaka,u prici i druzenju vreme proleti. Deca su sada razmazena ali nisu deca kriva vec roditelji jer uce decu da protestuju. Zato sto ne umete da vaspitate decu posle krivite ucitelje,direktore, profesore, drustvo,ulicu,drzavu…zapitajte se…da li ste vi kao deca protestovali i sta bi vam pre dvadeset godina na to roditelji rekli..

Lena
13.09.2019. 07:41
Odgovor za  JvG

Pa i moj tata je isao pesaka do skole pre 50god. Zar treba da se vracamo u proslost i teramo decu da idu pesice, ne razumem? Njima treba najmanje 30min do skole, najmanje. To znaci da treba ranije da ustanu i da se kasnije vrate kuci. Svoje slobodno vreme je bolje da koriste na drugi nacin.

leno
13.09.2019. 19:41
Odgovor za  Lena

Kad padne 10 cm snega,a vi razmazotine zaurlate na sav glas KOLAPS KOLAPS i ne pustate decu u skolu.A seljoberi da spartaju na +40 ti je humano,jos to opisujes ko zabavu,gde ce ti dusa.

Ne ..ri kvake
13.09.2019. 21:16
Odgovor za  leno

+40 je za vreme raspusta.

Ma
13.09.2019. 22:22
Odgovor za  Ne ..ri kvake

Natovario bi ti samar proporcionalan ko djaku prvaku skoska torba pa bih te tad pitao za temperaturu.Uostalom za tebe vazi Seseljeva haskom tribunalu.Samo vi …….na kraju ve te morati i da kusate.

Ne ..ri kvake
16.09.2019. 20:47
Odgovor za  Ne ..ri kvake

Radikalu, natovari samarima i tovarom svoju ženu i bliźu i dalju familiju.
„Aftobuska“ karta mora da se plaċa. Mi li iz grad da ti plaċamo prevoz za decu.

radikal
16.09.2019. 21:39
Odgovor za  Ne ..ri kvake

Sam se poturas pa nosi.Zasto da deca nose toliki teret,po svim vremenskim prilikama i neprilikama.Nastavi da kusas i cuti.

1
12.09.2019. 16:02

Ucite decu pravim vrednostima! Po vama je skroz u redu da se slepate na tudjoj grbaci? Jos vi blokirare autobus! Sram vas bilo roditelji. Kupite mesecne karte a ne da ocekujete da vam neko besplatno vozi

Pa pera
12.09.2019. 16:41

Umesto za glumice i pevaljke na Seljacijadi i dati novac za decu!

seljak
14.09.2019. 14:12
Odgovor za  Pa pera

Pero slazem sa tobom koliko novca je dato za pevaljke fasadiraju bolnicu a bolesnik nema u sta da legne duseci krvavi casavi pocepani aparati neispravni ludilo vi ste se uhvatili za decu pa lepo da nadjete dobro resenje a ne seljaci gradjani svi smo mi seljaci sam oni sto su ripnuli iz opanci u cipele od njih ceti pukne zucka najgori su i komentiraju gluposti Pa mi smo spavali na rogazu i slamarice pa ce se vratimo unazad i decu unazadjujemo sa vas smo se vratili 20 godine unazad nemamo za hleb a kamo drugo a ocete decu e nema veci mortalitet od natalitet i sve se zivo iseli vidite li po komsiluk koliko mlade porodice ima nama bre pobegose i ovo resto ce se iseli ce ve okupiraju siptari i tada ce vi bude bolje

Gradjanin
12.09.2019. 16:50

A može li od vas seljaka nešto džabe da se uzme kad izadjete na pijac? Recimo jedan dan kilo paradajsa, drugi malo krastavac, pa treći 5-6 jaja, pa četvrti butka od prasence, pa peti 2-3 kila brašno, pa šesti neko pilence….? A šta ne može!? Nemojte da me psujete, ali nema ni džabe vožnje…

Ena
12.09.2019. 20:09
Odgovor za  Gradjanin

PARADAJZ aman ljudiiii

Pera
12.09.2019. 20:27
Odgovor za  Gradjanin

Moze,golosijan!!

dsc
13.09.2019. 00:31
Odgovor za  Gradjanin

Sta bi od povecanja nataliteta, zasto dizete galamu na decu? Uvesti jeftinu garderobu i obucu, prevoz, knjige i uzinu za nasu decicu nije nam zao da za njih bude sve besplatno, neka u vladi svi primaju minimalac da bi za nasu sirotinju imalo sve sto im nedostaje a sta je sa ratom, kad zatrubi seljak je u prvim borbenim redovima e pa ne moze nista bez seljaka i zato je narodni glas najvazniji prema tome sve uciniti da deca imaju najbolje!!!

seljak
13.09.2019. 11:30
Odgovor za  Gradjanin

A jel` plaćas ti porez, rodjo? Plaćaš! A jel` plaća seljak? Plaća! Pa što tvoje dete ima školu (koja je napravljena i od para tog seljaka) na pet minuta od kuće a seosko mora da pešači do škole i zimi 5 kilometara. Ne treba prevoznik da vozi o svom trošku, nije on humanitarna organizacija, ali treba lokalna samouprava da to finansira, ako već ne može da napravi školu u tom selu. A da ne pričačmo o ostalim stvarima koje vi dobijate besplatno a seljak mora da plati. Ako hoćeš gospodine seljaku vodu, plati učešće za vodovodnu mrežu (u gradu džaba), ako hoćeš telefon plati učešće za telefonsku mrežu (u gradu za dž), hoćeš asfalt udji sa učešćem.

Gospodin saljak
13.09.2019. 12:17
Odgovor za  seljak

Pisanjem po portalima nije način rešavanja vašeg problema.Imate predstavnike mesnih zajednica a verovatno i odbornike u lokalnom parlamentu iz vaseg ili obliznjeg sela pa lepo neka obrazloži vaše probleme a ne samo da diže dva prsta!!!

a ti se
13.09.2019. 19:54
Odgovor za  Gospodin saljak

Pravis mutav da nisi razumeo seljaka.Doprinosi su isplacivani i za vase zgrade,stanove koje ste otkupili za ne vise od dvesta maraka.Telefon ste platili samo prikljucak a mi da kupimo kablove centrale platimo iskop i jos nas otpisali da nismo ni deonicari.A isti je slucaj i s vodovodom i distribucijom,cak smo i bandere morali da kupimo.Asfalt smo placali,mi nismo zagadili ni Tulovsku reku ni Veternicu ni Juznu Moravu vi ste,godiname ste ubijali reke sad vam smetaju ljudi sa sela.

Lena
13.09.2019. 19:57
Odgovor za  Gospodin saljak

Nazalost, malopre je nas predsednik mesne zajednice na sastanku u skoli pokazao da je samo marioneta u ruci sns-a…

Gospodin seljak
13.09.2019. 21:02
Odgovor za  Lena

Pa draga sami ste ga birali!!!

Tesar iz Lamele
14.09.2019. 10:32
Odgovor za  seljak

Nemaju sva deca blizu školu.Ono dete iz naselje Podruma ide isto kao vaše dete km do Josif Kostić škole, sada još dalje od kad ne radi škola, pa nema besplatan prevoz.Ja smatram da treba deci dati besplatan prevoz ili neke mesečne karte sa velikim popustom, ali nemoj da diskriminišeš decu iz grada, čiji roditelji nikad nisu dobili subvencije a vi dobijate

tesaru
14.09.2019. 19:42
Odgovor za  Tesar iz Lamele

Koje subvencije,subvencionisu kad udjes 50 i vise hiljada a te pare imaju dva tri na deset hiljada,lazu vas nas ucutkuju i stvorili su razdor selo grad.Mi vas razumemo primili ste se na lazi pa tako i reagujete ali vecina seljaka je ekonomski propalo.

Pompeo
12.09.2019. 17:46

Nema ništa džabe nažalost pa ni prevoz.Morate da shvatite.

Jovan
12.09.2019. 19:19

Cekmincani,kupite jedan autobus.Imate pare na racunu,svaki dan prodajete zemlju…sta ce cinkate.

James Dean iz Cekmin
12.09.2019. 19:26

Deca iz Podrimca su preko plantaze isla u Vinarce u skolu, svi su zivi i zdravi.Tako da koji kilometar nije strasno.

Sava
12.09.2019. 19:50

Ma će se nađe,za dečicu mora da ima. Kako ima za Brenu i Severinu,će ima i za decu.Ili oćete da zarate ,selo i grad?To li je ta populaciona politika.Bolje bilo, kad imalo po manje deca nego sad 30? Izedem ti logiku. A i prevoznik je u pravu,što da ga kažnjavaju što mu autobus nije žut i prilagođen.To je tako kad se Zakoni samo prepišu.Nego ,da smanjimo mi Brene i Severine i posvetimo se deci.

Ŝomi
12.09.2019. 21:00

Kakvi smo to ljudi!? Dok je prevoznik vozio gratis, išao sebi na štetu tad je sve bilo lepo… Sad kad čovek dolazi u situaciju da dobije kaznu jer besplatno prevozi decu, tad ne valja. Budite malo realni, stavite se u položaj prevoznika.

Seosko dete
12.09.2019. 22:40

Citam i ne verujem…a sta da taj autobus uopste ne ide do vaseg sela?kako bi onda deca isla? Pa pesaka naravno,ili bi ih vozili roditelji. Ucenici iz Donje Lokosnice sami placaju svoj prevoz niko ih ne vozi besplatno. A neki ucenici putuju i 5,5 km do svog sela i uopste nemaju autobus nego pesaka. Pesacila sam 5,5 km do osnovne skole svakog dana,zavrsila i srednju i fakultet pa mi nista ne fali! A vi bre ljudi preteraste sa bezobrazlukom. Ne branim i ne krivim nikog,ali za vasu decu ste vi odgovorni a ne lokalna samouprava ili ,,taj neko“. Nije Čekmin jedino selo ciji djaci putuju,a i postoje mnogo pametnije ideje da se potrosi novac a ne na prevoz vase dece!

Dokle se doslo
13.09.2019. 00:46
Odgovor za  Seosko dete

Neka je sramota roditelje koji daju los primer svojoj deci. Zasto bi neko vasoj deci placao karte? Ili neka idu pesaka kao i sva deca(jer deca i treba da idu pesaka i da se igraju napolju) ili ih vozite, odvojite 50 dinara svog dnevnog budzeta. Sta svojoj deci pokazujete na ovaj nacin? Kako ih vaspitavate? Posle vam cudno kad krenu stranputicom, kažete, nije moguce da se to desi bas mom detetu. E pa moguce je,upravo zbog ovakvog vaspitanja i primera koji dajete jer dete nije nista krivo,ono gleda i uci od vas. A vi blokirate autobus jer neka privatna firma nece da vam bude sluga? A sta ste vi dali besplatno?

Lena
13.09.2019. 07:55
Odgovor za  Seosko dete

Ti bi kao seosko dete prva trebala da znas kako ti je bilo tesko i koliko si se mucila. Pa valjda idemo napred, da budemo jedna civilizovana i normalna drzava. Da li deca imaju 2, 3 ili 5km do skole, uopste nije vazno, ne radi se o tome. Ljudi vi toliko mrzite seljaka da ovde mesamo babe i zabe. Trebalo bi sve da je besplatno za decu, knjige, prevoz, pribor, uzina, sve. Mi pricamo i nekom natalitetu? Ma ajde molim vas. Evo predlog novog zakona, ne moze da se koriste stare knjige. OK za radne sveske, ali knjige mora nove? Zasto? Ovde svi gledaju da strpaju pare u svoj dzep, da se plate Severine i Brene, da se plate druge gluposti iz naseg dzepa, a za decu realno briga sve…

Gradski
13.09.2019. 10:44
Odgovor za  Lena

Da li ste svesni da je neko vozio o svom trošku i bez ikakve naknade (benzin, dnevnica vozača, amortizacija itd..)? Da li ste svesni da će isti taj da popije kaznu enormno visoku ukoliko ga uhvate nadležni organi? Hoćete li vi možda da je platite kao dobri domaćini koji poštuju i cene dobra dela? Umesto da budete zahvalni jer je privatnik o svom trošku izlazio u susret, vi bacate drvlje i kamenje. Daljina od 4km je blago rečeno smešna, kao klinci pešačili smo i duže relacije bez ikakve drame. Roditelji nisu hteli da nas voze da nas ne bi razmazili, i hvala im na tome. A što se izjave o trpanju para u džep tiče, znači ako ja dođem na pijacu i vi meni udarite cenu za povrće, da li da to protumačim kao trpanje para u džep, ili pošteno zarađen dinar?

saci
13.09.2019. 10:45
Odgovor za  Lena

Ja svoje dete vozim i plaćam dnevnu parking kartu 100din. Znači meni treba da plate gorivo i parking???

a zasto
13.09.2019. 20:39
Odgovor za  saci

Placas dnevni parking kad ga samo vozis do skole i nazad.Ne znas kad ide i kad se vraca mozda.

zoe
13.09.2019. 11:22
Odgovor za  Lena

Lena, bice sve besplatno, kad drzavi uplatis porez za jaja i sir koji prodajes na tezgi, kad fiskalizacija vazi za svaku robu, pa i na pijaci. I kad ti provere poljoprivrednu kartu i otpuste s radnog mesta, koje zauzimas nekom gradskom liku, koji nema zemlju, ni subvenciju na poljoprivredu od drzave. Drzava pomaze u svakom smislu seljaka. I subvencijama, i radnim mestima, stipendijama. Sramota je da samo sebe gledate. Ili da dozvolite da nepostojeca opozicija to zloupotrebljava u licnu korist da napljuje vlast koja se kao nikad zalaze za standard. Standard su i putevi, celokupna infrastruktura. Ajde da vas pitam, ko placa struju mesnim zajednicama da pumpama izvlacite vodu?

Lena
13.09.2019. 20:01
Odgovor za  zoe

Zoe, ne znam zaista o kakvim pumpama pricate? Ako mislite na navodnjavanje – iz svog dzepa. Ako mislite na izvlacenje vode pumpom kad nas poplavi voda, odgovor je opet isti.

mozda
13.09.2019. 20:46
Odgovor za  zoe

Placas ti botino.Drzava ne pomaze seljaku selo je ubijeno,samo vi to ne osecate a i kako bi ste kad ste svi programirani ili od zutih ili od ovih sadasnjih.Procitaj dr.Arcibalda Rajsa knjigu Cujte Srbi i pronadji se pa tek onda pisi.

opa
14.09.2019. 05:35
Odgovor za  zoe

Stanulo ti do jaja i sir,e to ce te spasi.

Mina
15.09.2019. 01:55
Odgovor za  Seosko dete

Naravno da ima mnogo vaznijih ideja nego voziti decu do skole…Ono… deca nam bas i ne trebaju,nisu mnogo ni vazna….imamo mi pametnija posla..Baka Brena ,sirota pevaljka andjeoskog glasa,Seve jos kvalitetnija porno-pevaljka i ostala palavurdija skresase iz budzeta stotinak hiljada evrica,slikase se s nasim lepotanom i podigose mu rejting…
Sad bi vi ,,seljaci“ da vam samouprava pomogne za prevoz dece..Ajd bre..Ideje su nase vodilje …deca….ma put pod noge a roditelji krotko za glasackom kutijom…Samo vazne ideje prolaze,deca odavno nisu nase ideje…

Vlastodržac
13.09.2019. 05:32

Ne razumem ove roditelje, prvo što krive prevoznika a drugo što prave dramu od toga što deca treba da pešače 4 km, pa ljudi to se pređe za 30-40 minuta.

Maja
13.09.2019. 13:15
Odgovor za  Vlastodržac

Prosecna brzina hoda odrasle osobe je 5km na sat, te je 4km za 40ak minuta realno za odraslu osobu. Dete nema sanse da ispesaci 4km za manje od sat vremena. To na stranu, prevoznik je u pravu ako je sve napisano u tekstu tacno. Roditelji imaju pravo da se bune ali kod opstine ne da prevozniku ometaju rad. Sramno je prepucavanje grad/selo i svi koji pokrecu tu temu sram vas bilo, takve diskusije su znak nedostatka edukacije i argumenata. Neko sa sela ima pravo da radi u gradu kao sto i gradjani imaju pravo da kupe njivu (verujte na jugu su prejeftine) i da zasadi nesto za sebe makar. Za nedostatak posla u gradu se obratite vasim politicarima a isto vazi i za ljude sa sela kada se bore za svoja prava. Ajde da vas vidimo ujedinjene u borbi za pristojan zivot a ne da slusam vise kako u Leskovcu i okolini je zlatno doba.

Vlastodržac
13.09.2019. 23:12
Odgovor za  Maja

U kom delu teksta napadam selo ili seljake? Pa i moj deda je sa sela došao, kao i mnogi drugi i nije grad nastao sam od sebe. Ukazujem na činjenicu da roditelji krivca traže na pogrešnom mestu, i ja sam prelazio svaki dan do škole i nazad 10-ak kilometara i nikom ništa. Roditelji zaglupljuju decu i uče ih pogrešnim vrednostima. Jedini krivci su oni koji su izglasali taj zakon.

Maja
14.09.2019. 17:45
Odgovor za  Vlastodržac

I ja sam ne tako davno pesacila do osnovne i nazad nekoliko km (jedan kraj grada na drugi) tako da se slazem da nije strasno pesaciti. Ono sto mogu, kao neko ko nije jos uvek roditelj, je da pomislim da se ljudi plase za bezbednost dece jer nije isto pesaciti pored puta danas sa ovom frekvencom saobracaja i saobracajnom nekulturom i ono sto je bilo nekad. Takodje nigde nisam rekla da Vi pokrecete raspravu selo/grad, na Vaš komentar sam se nadovezala zbog pogrešne matematike i fizike a volim da ispravljam u tome ljude. I da slažem se da danas roditelji od dece prave debile ali to je već druga tema.

idu
13.09.2019. 20:49
Odgovor za  Vlastodržac

U skolu i vracaju se oko 13 casova,vama rekli da ne izlazite na sunce od deset do sedamnest i bez vode sto ti ne pesacis u to vreme.A decu bi jurio uuuu al si ti neki human covek.

Vlastodržac
13.09.2019. 23:16
Odgovor za  idu

Koliko znam sad je septembar, a ne jul mesec i gledam zbog zdravstvenih razloga da pešačim što više, kolima idem samo kada moram. Ne pravite od dece debile, kao boga vas molim.

Ok
14.09.2019. 16:06
Odgovor za  Vlastodržac

Da sacekamo oktobar pa da ih pustimo na kisu podelicemo i poneki samponcic pa ce u skolu bar doci cisti i namirisani.U al si ti bistar.Niko ti ne branida pesacis sto mucis decu.

solidarnost
13.09.2019. 08:17

Imam dete koje svaki dan ide pesaka u skolu ili ga vozim sopstvenim prevozom kada za to imam uslove, zivimo na jednom kraj grada, a skola je na skroz dugom kraju, relacija je duza od 4km, pa mi nikada nije ni palo na pamet da treba neko da mi besplatno vozi dete u skolu. A bilo bi lepo. Trebalo bi ili da se voze sva deca besplatno ili nijedno.

Miša
13.09.2019. 08:58

u pravu su prevoznoci,problem je nastao jer su ih vozili!

Zažuljenko
13.09.2019. 09:29
Odgovor za  Miša

Jedan od Marfijevih zakona glasi – ako jednom nekom učiniš uslugu, računaj da če ti takav usluge uvek tražiti, ili tako nekako.

mia
13.09.2019. 12:36
Odgovor za  Zažuljenko

Ne, ne, za seljaka vazi: Pruzis mu prst, on ti iskida celu ruku. Do ramena. Samo da je dzabe. Isekose sumu, na crno prodaju drva, porez ne placa. a oce skolu u centar sela. A oce li profesori i ucitelji da dolaze u selo, pitaju li se. Po skolovanje se ide u veliki centar. Uvek bilo. Jer svako ni ne treba da bude obrazovan. Za fizicke poslove, dovoljna je osnovna. Da racuna kad prodaje i kupuje, kad placa racune. Otvorili su polemiku koja dize citanost portala. Samo jugmedia ima korist. A deca ce znati da se do obrazovanja ne stize lako. Cist vazduh koji njihova deca disu, nemaju gradska deca kad prigreje toplana i ceo Leskovac podlozi drva da se ugreju. Vlasnici najveceg broja stanova u leskovcu nisu gradjani, nego seljaci. Pitajte agencije za nekretnine. Prodavali sirotinjsku papriku i kupili jedno pesest stancica. Da se nadje. Kad im deca studiraju, pravac idu za Nis i Beograd. Preskacu Leskovac. Puni ko brod. Da kupe gradjani kako stoje, sa svem cipelke na stiklu za gracki asvalt(nije sa f). Ocu i ja da mi na terasu raste beli lukac, ali neeema, Rodjo! Moram po seljaci po hranu. Reciprocno gledano, oni moraju po skole kod nas. I svi zadovoljni. Nemoj me izazivate da trazim besplatan aftobus da idem po sela da kupujem ranu za sitnu decu. Samo ako mi pukne film. Cu pregradim grad, ako me naljutite. More i pasos cu vam trazim. Izgaziste i zapisaste grad za rostiljijadu. Vi ste gledali i Mrenu i Severnu Karolinu, a ne ja. A ni taksu niste platili za zagadjenje zivotne sredine, dok ste urinirali po haustori. To su coske za zapisavanje.Kapis?

Ser..o
13.09.2019. 15:03
Odgovor za  mia

Ti nemas ni cast ni obraz ni dovoljo razuma da sagledas malo bolje kako zive seljaci.I ono sto krvavim znojem donesu na trziste bi im oteo.Ko te zaustavlja idi na selo idi u sumu seci drva gotovane mozda se malo i opametis.Idi proizvedi nesto i prodaj umesto sto samo seres i zagadjujes Veternicu ti i ekologija je odnos ko svinja i avion.

Paja
13.09.2019. 16:29
Odgovor za  mia

Tad si ga tek …ebala. I ako im ideš ili sa besplatan aftobus i sa plaćen na noge da kupuješ od njih, svejedno. „Ete gu „crevarka“, došla kude nas da se najede“, reći će, pa makar im papriku i paradajz plaćala suvim zlatom. Nema veze, ne ceni on to. Ceni samo sebe i svoji prdajzi, paradajesi. Pate i funkcija u grad mu sleduju baš zato što je seljak. Seljak je sorta koje te vekovima mrzi više od arbanasa, turčina, rimokatolika… <Svi to znamo, samo se pravimo mutavi. Najveće probleme u grad nam prave baš tija polutani, nit se onodiv nit se terav. Donose i ustaljuju nova pravila u grad, nameću nam oblike ponašanja, mora da im ćutimo, da se ne zamerimo, da budemo tolerantni, da budemo evropejci, da poštujemo njina prava. Dok su oni divlji, bezobrazni, drski, pritvorni, povezani ko creva izmedju sebe, …aju nam po glavama.

Jel
13.09.2019. 18:03
Odgovor za  Paja

A ti si neki ser od Leskovac pa kad si tako hrabar pametan posten aj napisi takav tekst s tolikom mrznjom o manjinama ili o zivotinjama.Napale bi te sve nevladine organizacije a ovako napadas jedinu preostalu autohtonu vrstu ovog podneblja Srpskog seljaka.Trkni do tvoje hercegovine ne plasi se za sebe i tamo ste na vlasti i tamo isto ovako mrzite Srbe.Cak kad procitam tvoj tekst pomislim da ti je zao onolikih vrba pored reka sto nisu okicene.Bedno razmisljas jad je da postoje takvi ljudi.

Lena
13.09.2019. 20:24
Odgovor za  mia

Mia, nista mi nikome uzimamo. Sto se sume tice, pokrali su sve. Trece, na selu ima i pametnih i obrazovanih ljudi. Cetvrto, niko u nasem selu nema stan u gradu. Peto, dodji i budi moja gosca celog leta, evo sve ti je besplatno. Da vidis sta je uzivanje. Sesto, ni nasa deca ne udisu nesto svez vazduh. I sedmo, na kraju – u poverenju nisam otisla na rostiljijadu zadnjih….pa ima jedno 15god. I nemoj toliko da se nerviras, ne valja za organizam.

James Dean iz Cekmin
13.09.2019. 14:51

Ovde su problem pare od prodaje zemlje.Nije prevoz najveci preblem….Cekmincani,uzmite stvar u svoje ruke ,nemojte da vas prave budalama.Trebate im samo kad se glasa,ovako vas i bog zaboravi.

Raca
13.09.2019. 16:30

Pa vi ionako glasate za vaši seljaci

Niki
13.09.2019. 22:12

Ljudi bre vi uopste ne znate celu pricu. Vlasnik Jugotransa (……) je pre 7-8god dosao kod nas u selo i molio nas (seljake) da zaustavimo i izbacimo Pesic prevoz da on preuzme liniju. A za uzvrat da nasu decu vozi besplatno do skole u Pecenjevcu. Seljaci su odmah pristali na to, zaustavili Pesica i on je preuzeo liniku bez tendera, bez icega. Tako da nemojte vi gradjani da komentarisete nesto kad nemate pojma, ionako vas se ne tice.

Ne
14.09.2019. 22:48

E ovo je novina seljaci daju linije prevozniku .pa onda mozete i sami da uzmete tu liniju i vozite decu vasim busem npr.ako je to uopste moguce kao sto kazete.

kad selo tenderise
14.09.2019. 23:12

Znaci uhapsiti selo koje je krivotvorilo tender. Kad vam je odgovaralo cenjkanje isterivali ste prevoznika. Ko s djavolom tikve sadi, o glavu mu se razbijaju. I sad vam kriva vlast.

sta lupas
15.09.2019. 00:20

Jugotrans je dosao u selo sa zeljom i uslovima prevoza da izbai pesica.To sto je ponudio neka odrzava e to sad ko je sadio tikve.

rezoni,razloznost, razum, istina
15.09.2019. 09:39

Nasiljem je doslo do potenciranja gradsko seoskih relacija. Seljaci su danas imucniji jer pored gradskih radnih mesta imaju zemlju, finansijsku dodatnu podlogu. Svi voze kola, deca im studiraju, a studije vise nisu za dzabe. Prave osamnaesti rodjendan ko svadbu,krsnu slavu po kafane. Sve grandziozne manifestacije sa muzikom po hotelima i pevacima, placaju seljaci. U njih su pare.Bez muke je kad se krade, a tada se odgovara. Niko nije rekao da se do para dolazi lako, ali imaju pomoc drzave. Bas da bi proizvodili hranu. Ruzno je blokirati saobracaj. Svaki usmeni dogovor je prevarni, sa trenutnim ciljem. Kad je prevoznik ispunio cilj, dogovor je propao. To nije bio ugovor sa gradom, mesnom zajednicom, skolom, nego vrsta prevarne ucene. Blokiranjem na isti primitivan nacin zelite do cilja. Raskrinkajte, nabrukajte prevoznika, iznesite istinu o nemoralnim radnjama u vasim dogovorima, ko je koga slagao, ako imate argumentaciju. Na kraju krajeva, sad podrzite toga Pesica, nek on malo vozi vasu decu za DZ. Jer i ta besplatna voznja valjda ima kraj, nije dozivotna.

Bogati seljak
16.09.2019. 16:39

Brate ne znas ni polovinu, racepimo se od pare, racepimo. Jbg, koj ti kriv kad ne zivis na selo nego se mucis u grad.

Nije nego
16.09.2019. 20:25
Odgovor za  Bogati seljak

Pa racepujete se. Ima slučajeva gde i muź i źena rade u opštinu ili JP, čak ste keširali i 3.000 za dete za radno mesto. Višnje, maline, poprike, prdajz, svinjčiki, kokoške…pa u Paraliju 10 dana, pa ti gospođa izbaci 500 slike na društvene mreže. Pa ste vi seljaci pošteni i mnogo vredni.

racepeni
16.09.2019. 20:52
Odgovor za  Nije nego

Ti slucajevi imaju imena cega se plasis imenuj ih,ili ti je lakse da opanjkavas i iznosis neistine.

Dakle
15.09.2019. 22:16

Predlazes klasnu podelu u Srbiji kojom bi se ,,Seljacima zabranilo skolovanje,narocito studije ono sto krvavim znojem proizvedu obavezno da vas mole na kolenima da kupite ako hocete naravo,ni slucajno vise da se ne krste a kamo li da slave krsnu slavu i jos obavezno tebi u cast da kazu da je njihov proizvod steknut nezakonito to jest kradjom.Nikako da pomisle da svoje radne sposobnosti ponude nekoj firmi.Tako kao ti moze da razmislja samo mnogo dobar covek,sirokih shvatanja,jeda svestrana licnost koja svom narodu zeli samo najbolje.A najbolje za sopstveni narod iskazuje DISKRIMINACIJOM u svim aspektima zivota.

Nije nego
16.09.2019. 20:31
Odgovor za  Dakle

Patetični ste. Niko ne spori pravo na obrazovanje. A diiskriminacija nas iz grada li nije to što se u osmospratnicu zbutalo 80% seljaka?
Pokaži mi naučno istraživanje koje dokazuje da su seljaci super-inteligentna biċa i ja ċu da ti se izvinim.