Sve što može bilo gde u Srbiji, može i u Medveđi

Mi ne priznajemo da lokacija određuje kvalitet, kako treba da se radi, da lokacija gde neko živi ne treba da određuje koji kvalitet i koju usluge od lokalne samouprave treba da dobiju građani. Sve što može bilo gde u Srbiji, može i u Medveđi. Sada su informacije i znanje dostupni, samo je pitanje dobre volje, komentariše načelnica Opštinske uprave Svetlana Todorović našu konstaticiju da se ta samouprava smatra jednom od najbolje orgnizovanih na jugu Srbije.

Ova uprava uvela je od 1. januara 2017. godine Elektronsku pisarnicu posle opsežnih priprema, odnosno, izbora softvera i obuke svih službenika, pa se sada  do uvida u radu službenika dolazi jednim klikom.

„Nema više onih delovodnika, silnih pisanja, pa se traži po delovodnicima. Vrlo pedatno, pregledno“, objašnjava naša sagovornica za juGmediu.

Sve što je u Elektronskoj pisarnici može da vidi ona, i načelnici odeljenja, a sam službenik može da ima uvid samo u svoj predmet. Inače, uvođenje pisarnice je bila velika promena za zaposlene jer su iz korena morali da promene decenijski način rada.

„Bilo je strašno u smislu – nama to ne treba, mi radimo ovako…Međutim, kada smo je uveli, a uveli smo je tako kada smo odabrali softver, došli su ljudi koji su sproveli obuku i to svima službenciima. Na samoj aplikaciji ima upustvo za rad gde može da se pročita i ne treba niko da vas uči jer je veoma detaljno i razumljivo objašnjeno“, priča Todorovićve.

Otvara Elektronsku pisarnicu i pokazuje način logovanja a onda način o informisanju rada jednog od zaposlenih, čije ima skriva. Zaista lako, ubeđeni smo.

Elektronska pisarnica

„Sve ovo što nama omogućava da brže radimo, omogućava i građanima da brže ostvaruju svoja prava. Ovo nije proces koji može da se ostvari za godinu, dve, ovo je dugotrajan proces. Ja bih, međutimm, rekla da smo poslednjih nekoliko godina postavili osnove zauvek.  Ovo su stvari koje više ne mogu da se izvuku iz načina na koji radimo, mogu samo da se nadograđuju. Ne mogu više ni da se uruše toliko zato sve što ima potporu sa nekoliko strana, tako da ako je nečija percepcija da mi radimo kvalitetno, meni je vrlo drago. Ipak, nisam zadovoljna. Mislim da to može mnogo bolje i da službenici treba da rade mnogo kvalitetnije“.

Svi papiri na jednom mestu

Ono što je problem, nastavlja Todorovićeva, ne samo u lokalnoj samoupravi Medveđe, nego generalno u Srbiji, što lokalno samouprave i uopšte sistem državne uprave građani shvataju kao neko ko je suprostavljen njima, nije im naklonjen.

„U obraćanju državnim organima i loklanim samoupravama, građanin uvek ima utisak da se muči, uvek ima utisak da treba mnogo dokumentacije da bi ostvaro neko pravo“, kaže.

Međutim, nije više tako. Sada je sve promenjeno i na lokalu i u državnim organima i sva prava mogu da se ostvare na jednom mestu, jednom šalteru jer sav posao odrade službenici.

Prvo, izmenama Zakona o opštem upravnom postupku  svaki organ po službenoj dužnosti mora da nabavi sve iz službenih evidencija drugih državnih organa, što znači da ja više ne mogu stranku da vraćam, pa da kažem idite u katastar pa odite u Centra za socijalni rad, u matične knjige…Od 2016. svaki organ koji vodi upravni postupak, a sve što podrazumeva priznavanje prava ili utvrđivanje obaveza je upravni postupak za državnu upravu i sva dokumenta pribavlja organ kome je upućen zahtev, u izuzetnim slučajevima nismo u stanju kada je, na primer, prosek ličnih primanja“.

Lokalan samuprava umrežena je sa svim državnim organima u Medveđi i sa nadležnim ministartsvima.

„Sve se dobija, svaki dokument elektronskim putem, pa je stranka lišena onog silnog trčanja od jednog do drugog šaltera za pribavljanje dokumentacije“

Kada je stupio Zakona o opštem upravnom postupku , a član 103 podrazumeva da je lokalna samouprav u obavezi da nabavlja podatke, čula je da se službenicima to nije dopalo.

„Pa  oni kažu – možemo mi to po službenoj dužnosti,  ali bilo bi brže da ti to nabaviš. Ja sam to čula u jednom drugom velikom gradu tokom vikenda, pa sam u ponedeljak izdala nalog gde je strogo zabranjeno da se ljudi vraćaju. Zapravo, to što mi radimo to je da samo pratimo ono što je reforma javne uprave u Republici Srbiji“, kaže.

E-patlament dogodine

Odbornici Skupštine opštine i dalje rade na stari način, a Todorovićeva kaže da že se i to promeniti.

„Sve što je vezano za pripremu za instalaciju elektronskog parlamenta je odrađeno. Treba nam samo sistem. Predsednik Skupštine Milan Stevanović mi je reako da smo već ušli u program MInistarstva državne uprave i lokalne samouprave  gde ćemo dobiti sistem za e-prlamnet. Mi ćemo da nađemo na ovaj način ili na drugi način sredstva i iduće godine uvesti eketronski parament, gde će sednice moći da se prate na moderan način, biće bolji i dostupniji način praćenje organa lokalne samouprave“, obećava Svetlana Todorović, načelnica Opštinske uprave opštine Medveđa.

 

Medijski sadržaj sufinansirala je opština Medveđa. Stavovi izneti u tekstu nuzno ne odražavaju stavove donatora

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

  • LEGENDA U OPSTINI MEDVEDJE PAMETNA I POSTENA ZENA ZELIM JOJ SVE NAJLEPSE U BUDUCE POZDRAV IZ OKOLINE MEDVEDJA

Ostavite odgovor na Novinarka Odustani od odgovora