Svetski dan prava potrošača: Građani se najviše žale na loš kvalitet obuće

Moderno društvo je potrošačko društvo, sve je podređeno konzumerizmu te građane na svakom koraku „vrebaju“ reklame koje utiču na naše navike i stvaraju potrebu da kupimo nešto što nam realno možda i nije neophodno.

U tom smislu, piše u saopštenju Narodnog parlamenta Leskovac, možemo reći da smo svi mi potrošači i da svi imamo jednaka prava. Međutim, tu i nastaje problem jer u većini slučajeva građani nisu u dovoljnoj meri informisani o svojim potrošačkim pravima niti poznaju mehanizme da ta prava ostvare.

Udruženje Narodni parlament, kao registrovana organizacija za zaštitu potrošača, građanima Srbije svakodnevno pruža pravne savete i informacije kako da ostvare svoja potrošačka prava.

Pored pravnih saveta i informisanja, građanima pomažemo i da nauče na koji način treba da podnesu reklamaciju trgovcu/pružaocu usluga, kom nadležnom organu treba da se obrate i kako, kao i koji su zakonom predviđeni rokovi u kojima mogu očekivati odgovor na podnetu reklamaciju“.

Građani se pravnom timu ovog udruženja najčešće obraćaju zbog nezadovoljstva kvalitetom roba i usluga, a u tom segmentu najveći broj prijava se odnosio na kvalitet obuće.

Naime, u 90 % slučajeva, kada kupite npr. zimske cipele, na kutiji piše da su vodootporne, a ne obratite pažnju na deklaraciju koja je zalepljena na kutiji ili je unutar kutije gde piše da je to obuća za suvo vreme. Na taj način trgovci često pokušavaju da se ograde od eventualnih reklamacija kupaca. Zato prilikom kupovine obratite pažnju na deklaraciju proizvoda koji kupujete, a od prodavca tražite dodatne informacije kako biste bili sigurni da je roba koju kupujete zaista takva kakvom se vama čini, tj. u ovom slučaju da su zimske cipele zaista vodootporne. U suprotnom, možete imati poteškoća da ostvarite svoja prava“, poručuju iz Nardnog paamenta.

INTERNET KUPOVINA

Sve veći broj građana koristi internet i društvene mreže, pa se veoma često odlučuju da neku robu kupe od prodavaca na Fejsbuku jer im je jeftinije.

Međutim, svedoci smo čestih prevara, pa tako umesto poručenog i plaćenog proizvoda ne dobijete ništa ili dobijete lepo upakovan kamen! Preporučujemo svim kupcima da na jednostavan način pre kupovine provere na sajtu Agencije za privredne registre da li firma koja putem Fejsbuk stranice prodaje robu uopšte postoji, odnosno da li je aktivna i na kojoj je adresi. U suprotnom, nećete imati kome da podnesete reklamaciju“, upozorava Narodni parlament iz Leskovca, kome žalbe stižu iz svih krajeva Srbije.

Svetski dan prava potrošača, 15. mart, se obeležava još od 1983. godine i tog dana organizacije za zaštitu potrošača širom sveta različitim aktivnostima podsećaju na činjenicu da su potrošači jedna od najvećih ekonomskih grupa, na koju značajno utiču skoro sve odluke u ekonomskom sektoru, a čija se prava najčešće krše i čiji se glas najmanje čuje.

Upravo zato se svakog 15. marta organizacije za zaštitu potrošača trude da građane podsete i informišu o njihovim potrošačkim pravima, da ih pozovu da se zajednički bore protiv manipulacija na tržištu i nepravičnih poslovnih praksi kojima se njihova potrošačka prava podrivaju.

 

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

4 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Dosadni ste
15.03.2018. 22:10

Bio zaštitnik potrošača na šišanju i sad frizerka ga šiša i u jednom trenutku počne da viče i da se dere iz sve snage: A MOJA KRVNA SLIKA DOBRA A MOJA KRVA SLIKA DOBRA

privatni preduzetnik
16.03.2018. 10:42

Kinezi ne izdaju fiskalne racune i moja tasta nemoze da igra u Vucicevoj nagradnoj igri, a sve sto moze kod njih kupuje. Ako joj je glasala Vucica. Moj je problem sto sam ja privatnik i nesmem ni da pomislim da ne izdam fiskalni racun. Osecam se kao gradjanin drugog reda u sopstvenoj drzavi. I da se zna, ne podnosim Vucica.

Dosadni ste
16.03.2018. 13:52

Prerduzetnik, čekaj malo. Restarujem Stivena Hokinga, imam ga, možda upali, evo držimo se ja otac majka baba brat i jedan omanji čovek i pravimo meksičke talase u znak podrške srpskom preduzetništvu. A tvoja krvna slika dobra, a?

Smaras hejteru
17.03.2018. 10:39

U kineskoj radnji gde svratim ponekad izdaju fiskali racun. Ne znam da li je situacija u svim njihovim radnjama ali ovo pisem iz licnog iskustva.