Trening kod kuće za dobro zdravlje i lep izgled

Fotografija: AlexeySulima /iStock.

Želite da sačuvate dobro zdravlje i lep fizički izgled, ali ne volite teretane, iz različitih razloga vam na odgovaraju grupni sportovi, uz to i pandemija korona virusa zvanično još uvek traje – treniranje u kućnim uslovima je idealno rešenje za vas.

Imamo preporuke koje će vam pomoći da ostanete u dobroj formi i da budete odličnog zdravlja uz nikakva ili minimalna ulaganja, ali uz snažnu unutrašnju motivaciju da se držite plana radi uspostavljanja zdrave navike vežbanja kod kuće.

Pred vama su tri važne odluke:

  • Da odlučite da počnete (ili nastavite) da trenirate!
  • Da odlučite (sami ili uz podršku stručnog lica) koji tip vežbi / treninga je idealan za vas! Postoje treninzi koji sadrže vežbe ciljano za gornji deo tela, donji deo tela, mišiće trupa, gluteuse, grudi, leđa, kao i vežbe za izgradnju mišićne mase za sve grupe mišića.
  • Da odlučite da li ćete trenirati bez rekvizita, ili zarad ostvarivanja najboljih rezultata želite da vam podrška tokom treninga budu i: bučice, lopta za pilates, yoga blokovi i drugo!

Suštinski realne prepreke za treniranje kod kuće ne postoje! Trenirati možete čak i ako imate mali prostor, ako imate malo vremena ili ako nemate opremu za vežbanje.

Ali, zato postoji mnogo odličnih načina za treniranje bez obzira na uslove i nivo vaše kondicije.

Besplatne aplikacije i video snimci za vežbanje kod kuće

Najjednostavniji i najbrži način da počnete treniranje kod kuće je uz video snimke treninga koje vodi instruktor. Ovakvi treninzi, uživo ili unapred snimljeni, obično traju od 15 do maksimalno 45 minuta, i najčešće zahtevaju nimalo ili malo opreme za fitnes.

Činjenica da vam u odmah startu nije potrebno veliko ulaganje u opremu značajno olakšava ulazak u svet treniranja.

Evo i liste nekih od najpopularnijih aplikacija i You Tube kanala za vežbanje kod kuće sa unapred snimljenim video zapisima i treninzima uživo. Oni uključuju jogu, časove u stilu bootcamp-a, treninge visokog intenziteta, pilates.

Aplikacije:

  • Home Workout
  • Workout for Women
  • Home Workout for Women
  • FitOn Workouts & Fitness Plans
  • 7 Minutes Workout

You Tube kanali:

Ipak, napominjemo da vam za postizanje maksimalnog učinka tokom vežbanja u kućnim uslovima uz ove naše preporuke mogu zatrebati rekviziti poput prostirke, bučica, lopte za pilates, yoga blokova i ostalog.

Sad je već sasvim jasno da nema opravdanog razloga da budete i ostanete fizički neaktivni.

Osnovna oprema za vežbanje ispod 10.000 dinara

Mnogobrojne aplikacije i YouTube kanali treninge baziraju na vežbanju bez opreme, ali ako je vaš cilj da dobijete snagu ili povećate svoju efikasnost, čak i osnovna oprema za vežbanje može da napravi značajnu razliku.

U slučaju da u ovom momentu možda nemate mogućnost da uložite mnogo u opremu za vežbanje, evo nekoliko pristupačnih predloga za rekvizite koje možete koristiti sami ili uz vođeni trening kod kuće.

Konopac za preskakanje: Ako imate sobu sa dovoljno visokim plafonima ili možete bezbedno da vežbate napolju, konopac za preskakanje je odličan izbor za zagrevanje ili brzi kardio trening kada nemate vremena.

Lopta za pilates: Aktivira veliku grupu mišića tokom vežbanja. Idealna je za aerobik, pilates, vežbe istezanja i opuštanja tela, mišića i kostiju. Loptu za pilates možete koristiti za sedenje tokom radnog vremena da biste vežbali mišiće leđa i zauzeli pravilan položaj tela.

Bučice: Tegovi su prilično neophodni za rutinsko vežbanje kod kuće. Tegovi su i veoma korisni za efikasno vežbanje kod kuće.

Podloga za vežbanje (ili prostirka za jogu): Postoji mnogo vrsta prostirki, a ona koju ćete odabrati zavisiće od vašeg primarnog tipa treninga, kao i od vrste poda na kom radite. Na primer, jedna vrsta prostirki će vam biti potrebna za vežbanje joge i za podloge kao što su parket ili pločice, dok je za vežbe sa telesnom težinom i podove prekrivene tepihom bolja prostirka za vežbanje sasvim drugog tipa, po pravilu to su prostirke značajno veće gustine.

Joga blok: Joga blokovi pružaju dodatnu podršku tokom vežbanja, posebno za one koji tek počinju da vežbaju svoju fleksibilnost. Oni su u suštini neophodni za vežbanje joge, dolaze u setu od dva komada. Joga blokovi imaju mekanu završnu obradu radi udobrnosti prilikom upotrebe, ali i visoku gustinu kao podršku za održavanje balansa tokom vežbanja.

Ogledalo: Ne, ne (samo) da pogledate kao izgledate tokom treninga, nego i da imate dovoljnu preglednost za jasan i dobar uvid u to kako i koliko pravilno, odnosno nepravilno, radite vežbe. Ogledalo je zapravo veoma važno za ostvarivanje željenih rezultata, ali i očuvanja dobrog zdravlja tokom vežbanja.

Slušalice: Ako vežbate uz telefon, tablet ili laptop, slušalice će vam pružiti najbolje uslove za praćenje vođenih treninga, a istovremeno će biti korisne i za druge članove domaćinstva koji ne žele da vežbaju sa vama.

Roler za trbušnjake. Roler za trbušnjake je rekvizit koji će uz pravilnu upotrebu biti veoma koristan, i brzo i efikasano će vam pomoći da definišete primarno trbušne mišiće, ali ne samo njih – odlična je podrška za jačanje mišića ruku, grudi, ramena, leđa, zadnjice…

Fitnes traka za vezbanje. Fitnes traka za vežbanje se koristi za istezanje i održavanje tonusa mišića celog tela, veoma je efikasna prilikom rehabilitacije, kao i za izgradnju i održavanje mišićne mase. Ne zanemarujte istezanje, mišićima je istezanje potrebno kako pre, tako i posle treninga.

Lopta za lakros i penasti valjak. Dok ulazite u novu rutinu vežbanja, vodite računa o svom telu tako što ćete brinuti o njegovoj mobilnosti pomoću ovih rekvizita. Lopta za lakros ublažiće napetost u vašim stopalima i leđima, dok se penasti valjak može koristiti po celom telu.

VAŽNO! Nisu vam  potrebni svi rekviziti koje smo predložili na ovoj listi – odaberite proizvode koji se najbolje uklapaju u plan i vrstu vežbi koje radite, bilo da je to kardio trening, trening snage, pilates, joga ili nešto drugo.

Istina je da organizacija treninga kod kuće nikada nije bila lakša!

Najvažnije od svega je da vežbate redovno i da stvorite zdravu životnu naviku treniranja. Upravo je to presudno, i upravo je to ono što većina ljudi ne uspe da postigne pre nego što promene budu vidljive. Krenite lagano, budite dosledni, osluškujte svoje telo, trudite se i rezultat neće izostati.

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram i Twitter!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

vaš komentar