U mukama do izabranog lekara, jug Srbije nevidljiv u Nacionalnom kol centru?

Da biste zakazali pregled kod izabranog lekara postoje dva načina – da odete do šaltera ili da zakažete telefonom, što je teži način budući da se slušalice teško podižu u zdravstvenim ustanovama, a treći način od prošle godine je putem zakazivanje preko Nacionalnog kol centra, ali to je ujedno i najteži način za južnjake jer nešto u sistemu ne funkcioniše.

Nacionalni kol centar formiralo je Ministartsvo zdravllja radi uvida u ceo zdravstveni sistem, gde se između ostalog, preko softvera Integrisani zdravstveni infomrmacioni sistem  (IZIS), može videti raspored lekara i slobodni termini za pacijente. Ukoliko pacijent ne može putem telefona u određenoj zdravstvenoj ustanovi da zakaže pregled, on to može učiniti mejlom mojdoktor@mojdoktor.gov.rs. Međutim, taj sistem zakazivanja, kako je rečeno Jugmedii, jedino dobro na jugoistoku Srbije funkcioniše u Pirotu, dok Niš ima sopstveni kol centar.

Pacijenti se žale da sestre u leskovačkim zdravstvenim ambulantama u Leskovcu po pola sata ostavljaju podignutu slušalicu kako telefon ne bi zvonio, te da je to jedan od razloga što je otežano zakazivanje pregleda na taj način

Danima sam zvao telefonom da zakažem pregled u Domu zdravlja u Leskovcu kod svog izabranog lekara, ali se niko nije javljao, pa sam se obratio Nacionalnom Kol centru. Rekli su mi da je moj lekar slobodan i zakazali mi pregled za dan kasnije. Kada sam otišao kod lekara, čekaonica je bila prepuna, što znači da dežurni u republičkom centru nije imao pravi informaciju”, priča mladi Leskovčanin sa dvoje male dece, koji je pregled ipak zakazao, ali na šalteru i to za mesec dana.

U Domu zdravlja u Leskovcu vele da prvi put čuju za takav problem, kako nas ubeđuje ovlašćeni informatičar.

“Jesmo li to mi, možda, druga država, mi na jugu Srbije? Beograd može, mi ne možemo!”, pita se pacijent tokom razgovora

Mi još od 2008. godine koristimo zdravstveni informacioni sistem HELIANT, donaciju EU i Ministartsva zdravlja. Kada je prošle godine uveden IZIS prvi smo se priključili, ali se podaci u elektronskoj formi šalju preko pozadinskih servisa, pa je moguće da tu nastaje problem”, obajašnjava.

U drugim domovima zdravlja na jugu Srbije objašnjavaju da je problem u internet kablovima i vodovima, dok pomoćnik direktora Doma zdravlja u Leskovcu Časlav Nedeljković veli da će, ako postoji, problem s korišćenjem IZIS sistema biti vrlo brzo rešen.

Mi Leskovčane vidimo, ali izgleda da oni ne vide nas”, rekao nam je dežurni u tom centru, procenjujući da je problem najverovatnije u domovima zdravlja

Treba imati u vidu da zakazivanja pregleda putem interneta koristi veoma mali broj ljudi iz našeg kraja, ali bez obzira na to, problem ne sme da postoji”, kaže, ali dodaje da u nekim udaljenim ambulantama nema ni interneta.

Na pitanje zašto se do zakazivanja putem telefona dolazi teško, on govori o preopterećenosti medicinskog osoblja papirologijom, ali i o potrebi podmlađivanja kadrova.

Prosečna starost specijaliste u leskovačkom zdravstvu je 56 godina, a lekara opšte prakse 49. S druge strane, Domu zdravlja manjka veliki broj medcinskih sestara, pa će morati da dođe do novih prijema. Od početka ove godine čekamo odobrenje dopune kadrovskog plana, posebno kada su medicinske sestre u pitanju”, objašnjava Nedeljković.

Inače, u Kol centru kažu da Beograđani i Novosađani masovno koriste njihove usluge, a u Ministarstvu zdravlja imaju svoje viđenje situacije.

MINISTARSTVO ZDRAVLJA

U Ministarstvu zdravlja podsećaju da je prilikom otvaranja  Nacionalnog  Kol centra, novembra meseca 2016.godine, istovremeno uputilo instrukcije svim Domovima zdravlja.

Da se postojeći lokalni Call Center-i i telefoni za zakazivanje pregleda NE UKIDAJU. Naprotiv, moraju da nastave da rade i da se „dizanje slušalica“ i neodgovaranje na pozive pacijenata strogo zabranjuje”, navodi se u odgovoru ovog ministarstva s potpisom Miroslav Pevac, član tima za implementaciju IZIS

Takođe, ministartsvo svakodnevno analizira postavljene termine za preglede pacijenata na celoj teritoriji Ssrbije.

Usled godišnjih odmora broj ponuđenih termina za preglede pacijenata je opravdano manji, što ne znači da planove korišćenja godišnjih odmora u ZU (DZ) ne treba usklađivati sa potrebama pacijenata za obraćanje izabranim lekarima.
Nacionalni Call Center radi ravnopravno i transparentno za svaki DZ, termini koji su ponuđeni su dostupni za rezervaciju – zauzimanje. Operateri u Call Center-u sve izabrane lekare vide na isti način, bez ikakvih privilegija i favorizovanja
”, stoji u odgovoru.
Milica Ivanović

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

8 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Sasa M.
31.07.2017. 18:43

Sta mlati ovaj Nedeljkovic, gde je opcija u IZIS-u da ja kao pacijent mogu preko interneta da zakazem pregled? Cak da ta opcija i postoji zabadava ja zakazem preko interneta kad sestra na salteru nema taj podatak jer ona zakazuje rucno.

Peca
31.07.2017. 20:47

Voleo bih da za nedelju, dve proverite ova obećanja. Ništa više, samo da ih proverite … sve će vam se samo kazati :))))

SVI ZA NASU OPŠTINU
31.07.2017. 21:58

To zamešeteljstvo u Domu zdravlja i ograncima u Grdelici i Vučju je delo tog večitog zamenika . Sve je upropastio i doveo do haosa blago rečeno.

proverljivo
01.08.2017. 00:31

Gradonacelnik treba da pokusa da zakaze pregled tako sto ce pozvati na bilo koji od brojeva da se uveri da je ili zauzeto zbog podignute slusalice po sat vremena, ili se niko ne javlja na pozive. NEMOGUCE je zakazati pregled telefonom vec vise od godinu dana, a kad odemo licno, zateknemo podignutu slusalicu i nervozne sestre, kao da su one bolesne, a ne pacijenti.

jovana
01.08.2017. 09:31
Odgovor za  proverljivo

nije tacno, kad god sam pozvala u domu zdravlja u leskovcu uspela sam da zakazem pregled, ako ne na prvi poziv onda na drugi. Kada odem na pregled ne udjem bas iste sekunde, ali nakon razumnog cekanja da

Pera
05.08.2017. 18:10
Odgovor za  jovana

Ma nemoj

Anonimna kokoška
03.08.2017. 15:02

Da razjasnim par stvari:
Tačno je da postoje tri načina zakazivanja – nacionalni kol centar, lokalni kol centar i lični odlazak na šalter. Netačno je da putem nacionalnog kol centra ministarstvo ima uvid u celokupan sistem. To se radi drugačije. Tačno je da su sestre nervozne i da dignu slušalicu da se ne bi javljale. Netačno je da se pregledi zakazuju putem mejla na mojdoktor@mojdoktor.gov.rs. To je mejl tehničke podrške sistema koji možete videti na glavnoj strani mojdoktor sajta. Tačno je da je država u takvom stanju da su tehnički kvarovi i neopremljenost česti. U samom KC Srbije su mnogi lekari prilikom uvođenja sistema imali pisaće mašine umesto računare. Tačno je da kadar mora da se malo podmladi, i da se obuči. Tačno je da je zbog godišnjih odmora i manji broj termina. Tačno je da u komunikaciji između dva softvera ponekad dođe do komplikacija i da se pojedini termin ili pacijent ne vidi iako je zakazan. Ljudi greše, ljudi prave mašine, logično je da će i mašine da pogreše.

Pera
05.08.2017. 18:09

Ko uspe da zakaze pregled iz prve u starom uredu,taj je car.Ili se ne javljaju ili su zauzeti.Boze sacuvaj