UKIDAJU SE se odeljenja Pravnog i Ekonomskog fakulteta u Medveđi?

LESKOVAC/MEDVEĐA/NIŠ – Pravni i Ekonomski fakulteti iz Niša neće ove godine upisivati studente u prvu godinu u isturenim odeljenjima u Medveđi, a neizvesno je i da li će ostali studenti nastaviti studije u toj opštini na granici s Kosovom.

Nebojša Raičević, prodekan za nastavu na Pravnom fakultetu u Niši kaže da je o tome odlučivalo Ministarstvo prosvete.

„Pre nekoliko dana smo iz ministarstva dobili dopis u kome se nalaže da ne upisujemo studente u prvu godinu, a isto važi i za Ekonomski fakultet“, kaže Raičević.

Isturena odejenja u Medveđi otvorena su pre pet godine s ciljem da se zaustavi migracija mladih iz pograničnih mesta. Raičević kaže da je istekla petogodišnja dozvola za rad tih nastavnij jedinica.

„Još uvek je nepoznanica gde će studenti iz druge, treće i četvrte godine nastaviti studije, u Medveđi ili Nišu. To ćemo znati tek u septembru“, naglašava profesor.

Dva fakulteta imaju ukupno po 65 studenata u Medveđi.

(Kraj)mil

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

35 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Doktor
16.06.2015. 13:00

Nije ni trebalo da se otvara. To je bilo leglo za fabrikovanje kvazi pravnika i ekonomista. Za diplomu i za radno mesto. Ukinuti još najmanje polovinu takvih isturenih odeljenja koji su sve samo ne ustanove za školovanje kadrova.

1337
16.06.2015. 16:49
Odgovor za  Doktor

Ako Vi zaista mislite da su samo isturena odeljenja mesta za fabrikovanje takozvanih kvazi pravnika i ekonomista , mora da vam je mozak zaista dobro ispran ili ste jednostavno ograniceni.
Ocito verujete da je stanje na tim da ih nazovem „pravim“ Pravnim fakultetima koji se nalaze u „poznatim“ srpskim gradovima znatno bolje i da kazem pravicnije od stanja u isturenim odeljenjima.
Prosirite malo drustveni zivot pa cete se uveriti u suprotno.
Mogu vam reci da su sadasnji fakulteti sve sem fakulteta.
Kao da su upravnu ulogu predali cirkuzantima.

Doktor
16.06.2015. 23:35
Odgovor za  1337

Nazalost, cirkus je svuda oko nas. Cirkus je u Medveđi, ima ga od skoro i u Vlasotincu gde se otvara nekakvo istureno odeljenje, u Leskovcu imamo takvih cirkusa koliko hoćete a najveći je u selo pokraj Leskovac, gde u jednoj privatnoj kući, u bivšoj dnevnoj sobi, jednog uglednog građanina ovog mesta, u saradnji sa još uglednijim građaninom sela sa poznatim Motelom, uveliko radi istureno odeljenje nekakve Više škole iz Bujanovca. Ne verujete. Proverite. E ako sve napred nije tačno, onda je moj mozak zaista ispran i ja sam ograničen. Zbog takvih i njima sličnih, verujem i priznajem samo državne fakultete, čak i ovakve, sa svim prednostima i manama kojih sigurno ima.

Ivana
17.06.2015. 08:38
Odgovor za  Doktor

Ima dece koja stvarno uce i nemaju finansija da se skoluju negde u gradu. Nisu svi rodjeni u Nisu, Beogradu , pa da im je fakultet ispred nosa. Treba nesto omoguciti i deci iz malih sredina.

Slobodanka
16.06.2015. 13:14

Bravo, prava odluka, dok smo mi Niski studenti umirali od ucenja, u Medvedji su se upisivali najgori djaci i polagali ispite, a da ne pricam o tome sto je vecina njih bila u radnom odnosu i skolovala se o trosku budzeta. To odeljenje je bruka za nauku…

Romanticar sa ruzom
16.06.2015. 15:39
Odgovor za  Slobodanka

Evo ovako-osecam se prozvanim posto sam i ja deo Pravnog fakulteta,odeljenje u Medvedji.
Ne postoji jedan ispit a da nisam ucio,ponekad nisam izlazio iz kuce koliko sam obaveza imao.U mojoj generaciji poslo je 48 studenta,sada fakultet zavrsava nas sedmoro a dvoje je diplomiralo.Ako se nekome gleda kroz prste- to je studentima koji govore albanski,odnosno Albancima bez da ikog vredjam.Sve zainteresovane pozivam da prisustvuju ispitima koji se odrzavaju u Medvedji na Pravnom fakultetu.
Svi ste od nekog culi da je lakse,dodjite i uverite se,a posle ispita ja vas vodim na pice 🙂 Pozdravlja vas Romanticar sa ruzom.

Medvedja
18.06.2015. 15:14

Raco ti li si??

Šon
17.06.2015. 02:07
Odgovor za  Slobodanka

Jaoooo dragi studenti iz Nisa, molim vas poklopite se usima i cutite, sve sto znate je da stavite bubicu i tako zavrsite fakultet. Predavanja su vam takva, da svako ispitno pitanje bude ponovljeno po 10 puta kao deci iz specijalnih skola. A prozivate isturena odeljenja u kojima po 5 coveka izlaze na ispit, i tu nema bubica i drugih pomagala, ako znas polozio si, ako ne znas sledeci rok. Tako da ovi zavidni komentari su prosto olicenje koliko ste jadni.

NN
17.06.2015. 08:47
Odgovor za  Šon

Bravo…

Jelena
17.06.2015. 11:09
Odgovor za  Šon

Ha, ha, citam i ne verujem, em sto ste neznalice i umesto da cutite i pokrijete se usima, Vi ovde ponizavate niske studente, pa Vi niste ni videli kako izgleda jedan ispit na kome je dnevno najmanje 80 studenata, sve je transparentno, elemenat javnosti sveprisutan, a ne pet studenata dodje da odgovara, profesorka ima podeli po tri pitanja i oni to nesto pismeno nazvrljaju ili pak profesor se razmisli, tako da bolje bi bilo da se zavucete u misju rupu, svi znamo kako i koliko ucite, a to sto se ovde polomiste da dokazete suprotno i diskreditujete niske studente je samo dokaz malogradjanstine koja iz Vas izbija, jer je to samo jos dokaz da je dzaba otvoriti fakultet u selu, potrebno je da covek vidi malo vise..

Goca
16.06.2015. 13:57

Prosto sam odusevljena ovom odlukom Ministarstva, dete moje koleginice na Niskom pravnom, nije moglo da polozi skoro nijedan ispit, kada se prebacio u Medvedju, skoro sve ih je ispolagao, dok se moj sin jako namucio zavrsavajuci isti fakultet. Bravo samo napred, obrazovanje je najvaznija stvar u jednoj zemlji, necemo nepismene pravnike i ekonomiste. Svaka cast jos jednom za ovu odluku

Mara
16.06.2015. 14:37

Bolje zatvorite ova isturena odeljenja po Leskovcu…Fimek,Megatrend i ostale gluposti. E to je unistavanje visokog skolstva.

Lale
16.06.2015. 15:03

Pocecu da se priklanjam Vucicu i njegovoj politici zbog ovako odlicnih i racionalnih odluka. Ta isturena odeljenja su skrnavljenje obrazovanja i jedini put pojedincima da dodju do diploma koje ni u najlepsem snu ne bi mogli da sanjaju da su regularno studirali. Odlicna odluka, samo napred, ovakvo stanje u drustvu i postoji zbog neadekvatnog obrazovanja. Ranije se znalo da samo najbolji mogu da upisu i zavrse fakutet, a danas svi masu nekim papirima sa nekakvih odeljenja, a ne znaju apsolutno nista. Sve ih zatvorite…

NN
17.06.2015. 08:42
Odgovor za  Lale

Skrnavljenje su i vasi privatni fakulteti po gradu. svi ste sebicni, samo da se vama u gradu sve omoguci, pa drugi neka se muce…

Anonimno
16.06.2015. 17:36

Zao mi je sto vecina misli da se u Medvedji ne uci, to apsolutno nije tacno.
Svi mi koji tamo studiramo znamo da samo ucenjem mozemo poloziti ispite.
Veliki pozdrav za sve kolege i koleginice sa Ekonomskog i Pravnog fakulteta u Medvedji.

Marija
16.06.2015. 18:29

Nisam mogla da odolim, a da ne napisem komentar. Ja sam skoro zavrsila fakultet u Nisu, a imali smo jednu koleginicu, koja je dugo studirala i lose joj je islo, pa smo se mi salili sa njom, ,, Ili se udaj ili ti ne gine fakultet u Medvedji,, sto implicira da je ovo odeljenje u Medvedji od kada je otvoreno bilo predmet podsmeha, jer svedok sam, kao i veliki broj kolega, da su i sami profesori i asistenti u negativnom kontekstu komentarisali postojanje ovih odeljenja i o kvalitetu tacnije nekvalitetu studenata koji pohadjaju ista. Tako da slaba vajda od ovih koji se trude da nas ubede da se u Medvedji uci i tome slicno, sami pojmovi Medvedja i fakultet su nekompatibilni. Epitet Univerzitetskog centra ne mogu da ponesu varosice i trebalo bi da ga u Srbiji imaju samo Beograd, Nis i Novi Sad, a uz mogucnost postojanja Visih skola u manjim gradovima, ali u opstinama nikako.

Profesor
16.06.2015. 19:55
Odgovor za  Marija

Nemaš ti pojma dete moje. Ideja za otvaranje ovih odeljenja je veoma pametna, jer dosta ljudi koji su sa tih područja nisu u mogućnosti da finansiraju školovanje svoje dece u nekim većim gradovima. Sad, ako profesori koji dolaze tamo da predaju imaju drugačije kriterijume ili favorizuju neke studente, to je druga priča i to se da rešiti na mnogo jednostavnije načine od zatvaranja ovih odeljenja. I tamo a i na drugim mestima gde postoje isturena odeljenja ovog tipa ima dece koja stvarno hoće da uče, ništa manje nego na drugim fakultetima u većim gradovima. Prema tome smatram da je zatvaranje ovih odeljenja velika greška.

Leskovcanka
16.06.2015. 20:50
Odgovor za  Profesor

Slazem se sa Marijom apsolutno je neprihvatljivo da postoji fakultet u opstini koja ima oko 3000 stanovnika, to ni u jednoj normalnoj drzavi ne bi bilo moguce, po toj Vasoj logici u svakom selu i opstini bi trebalo otvoriti po jedan fakultet da bi deca imala mogucnosti da se skoluju. Svaki roditelj, koji planira da skoluje svoju decu, sa prikupljanjem sredstava za njihovo skolovanje mora da krene na vreme, tako da mi je Vas komentar zaista smesan, a sigurna sam i da ste se lazno potpisali, jer ipak ne verujem da bi jedan profesor, kakav god bio doduse ima ih raznih, ovo napisao. Ova odluka o ukidanju je prava stvar, nadam se da ce ih sve ukinuti, gde god postojali.

Bog
17.06.2015. 00:55
Odgovor za  Leskovcanka

Draga Marija, nisi morala da menjaš ime da bi se složila sama sa sobom. Naravno da ne mislim da svako selo treba imati fakultet, ali kako fakultet nemaju obližnji gradovi(Lebane, Leskovac), to što postoji fakultet u Medveđi uopšte nije loše. Ne razumem za šta se ti uopšte zalažeš. Za to da postoje fakulteti samo u 3 grada u Srbiji? To bi bila velika greška i za školovanje bi bili uskraćeni mnogi, a to svakako nije rešenje. Otvaranje objekata koji podstiču obrazovanje je greška jedino ako tamo nema ko da ide. To svakako nije slučaj ovde.

P.S. Ne plaši se, nisam Bog, očito je dozvoljeno da napišeš ime koje god hoćeš.
A nisam ni profesor, mlad sam ja još za tako nešto tako da ne moraš da mi persiraš. Pozz :*

NN
17.06.2015. 08:46
Odgovor za  Leskovcanka

Treba onda da se ukine i vasa visoka u Leskovcu, tu je korupcija na visokom nivou….

Doktor
16.06.2015. 19:46

Iskustva mnogih koji su se školovali na državnom fakultetu a sreću se sa onima koji su završili fakultet na privatnom univerzitetu ili u isturenim odeljenjima su više nego gorka. Svoju spoznaju da su sa znanjem ispod svakog nivoa, pokrivaju bahatošču, beskurpuloznošću, nepoštovanjem, bezočnošću, sve sa ciljem ostvarivanja svojih visoko postavljenih ciljeva, po svaku cenu. Danas uspevaju takve biljke i nažalost niču na sve strane, a država im u tome pomaže. Lično se svakodnevno susrećem sa najezdom takvih i što je najžalosnije neki od njih kod predstavljanja neznaju ni kako im se tačno zove fakultet koji su završili. Da ne pišem sada o tome kako se prijavljuju ispiti i kako se isti polažu, te kako u jednom ispitnom roku polože sve ono što na državnom fakultetu nisu mogli godinama. Zbog njih takvih, zbog svoje dece, zbog budućnosti ove zemlje, priznajem samo i isključivo državne fakultete, bez ikakvih isturenih odeljenja. Zato država treba da pogasi sve takve nazovi visokoškolske ustanove i da uz to napravi racionalizaciju na državnim univerzitetima, na pojedinim drastično smanji broj studenata a na onim gde je to potrebno poveća kvote, jer ovako imaćemo hiperprodukciju fakultetski obrazovani a bez pravog znanja.

Surovo realan
17.06.2015. 00:20

Dzaba Vam je Medvedjani, mozete da se organizujete svi koliko Vas ima da lupate minuse, ali realnost je jedna, a to je da fakultet ne moze postojati u maloj opstini od kad je sveta i veka zna se sta su univerzitetski gradovi, dalje kriterijum na tom odeljenju je smesan, pismeno polaganje i slicne nebuloze, ucenja bez, sto bi rekla danaslja omladina blamaza. Ja bih Vam na diplomama napisao da ste zavrsili u Medvedji, da poslodavac u startu zna sa kojom kolicinom znanja ima posla, jer zaista smehotresno zvuci, ,,Studirao sam i zavrsio fakultet u Medvedji, hteli Vi to da prihvatite ili ne, zato pod hitno zatvaranje svih ovih sramnih odeljenja sirom Srbije.

NN
17.06.2015. 08:47
Odgovor za  Surovo realan

Ti ako nisi ucio, ima dece koja uce…

Кресоје
17.06.2015. 08:06

Па ако су критеријуми исти и у Нишу и у Медвеђи зашто се онда студенти пребацују из Ниша у Медвеђу, а не из Медвеђе у Ниш!

Jelena
17.06.2015. 10:49
Odgovor za  Кресоје

Potpisujem, imam poznanika koji je rodjen u Nisu, odrastao, dete kome je maltene fakultet pred nosom, a on otisao u Medvedju da studira, pa se postavlja pitanje zasto, da li da vidi lepotu tog velegrada Medvedje, da seta trgom ,,Sanzelize, a da uvece posecuje mnogobrojne ustanove kulture, bioskope, pozorista… Jos svaki put kada se vrati za Nis iz Medvedje kaze, ne mogu vise u onu dzunglu, ubise me krivine i put, ali ipak ide i studira u Medvedji. Hm, sta li je u pitanju prosudite sami citaoci dragi, ne treba mnogo pameti…

ivona
17.06.2015. 15:20
Odgovor za  Кресоје

Ovim svojim komentarom samo dokazujes da ni studenti u Nisu nisu nista bolji od onih koji studiraju u Medvedji.Da jesu, zasto bi se inace prebacivali i trazili laksi kriterijum, ako su, zaboga toliki kapaciteti.Treba razmisliti logicno i zakljuciti da ko koliko uci je sve individualno.U nisu je vise studenata, to stoji, pa samim tim se mogu naci i vise kvalitetnih studenata.Ali ako cemo gledati procentualno, medvedja i nis su na istom.

student
17.06.2015. 14:31

Ne mogu da verujem koliko ste glupi ako verujete u price da se u Medvedji lako polazu ispiti, kriterijumi su isti kao i u Nisu u to sam sigurna jer sam imala priliku da tamo polazem neke ispite, i videla kojim sve pomocnim sredstvima se koriste studenti u Nisu pocev od bubica, telefona, satova …A svi koji misle da je u Medvedji lako upisite pa se uverite sami.

Cica
17.06.2015. 18:07

Svi vi koji mislite da je lakse studirati u Medvedji, pitajte studente koji su se prebacili iz Nisa da li su i koliko uznapredovali nakon prebacivanja, pa nakon toga procenite sami da li je i koliko lakse.Nemojte suditi na osnovu necijih prica bez dokaza, pa kakvi ste to „pravnici“ ako verujete samo u ono sto cujete :p

antonio
17.06.2015. 19:25

Polako al sigurno sve napusta rodni kraj i odlazi u nepovrat
tako drzava zeli ?

optimista
17.06.2015. 21:41
Odgovor za  antonio

Ova odeljenja su otvorena,pre svega sa ciljem da se spreci odlazak omladine,iz ruralnih podrucja.Jug Srbije je toliko pust,nemastina vlada,propada u nepovrat.Da li svi treba da se smestimo u Bg,da zivimo i studiramo?Niko ne zeli da ostane u ruralnom podrucju,zato sto zeli,vec zato sto mora.Drzava treba da obezbedi sansu,mladim ljudima koji zele da uce a nemaju mogucnost u ovakvim podrucjima,a ne da je uskracuje.Jug Srbije je u konstantnom gasenju,da li to treba podstaci ili spreciti?

101010
19.06.2015. 20:51

Svi imaju pravo na svoje misljenje, ali treba malo da se raspitate koliko je za ovih 5 godina diplomiralo studenata u Medvedji, pa tek onda da pricate kako se tamo lako zavrsava. To je bila prilika za one ciji roditelji nisu imali finansijskih sredstava da ih skoluju u Nisu, Beogradu ili nekom drugom velikom gradu. Zar stvarno mislite da ti ljudi nisu hteli da studiraju kao i svi ostali? Hteli su, ali nazalost, nisu imali bogate roditelje da to plate, bar 90% nije. Umesto sto komentarisete sedite i ucite, upisite fakultet gde god, pa kad ga zavrsite na normalan nacin javite se. Pola studenata u velikim gradovima ide samo da se provodi, pije i ko zna sta jos. Pa kad padnu na ispitu kriv im je profesor, asistent, a na kraju i studenti iz Medvedje. Sramota ste za Srbiju jer ste zavidni sto drugi polazu ispite dok vi padate. Zagrejte stolicu pa cete i vi da polozite kao i svi ostali koji stvarno uce. Pozdrav za sve koji su komentarisali, a i za one koji ce tek to da urade.

$
19.06.2015. 23:13
Odgovor za  101010

Bravo!
Svaka cast na komentaru.
Ako si im reko… 🙂
Pozz i za tebe. 🙂

MrMadBed
19.06.2015. 23:20

Studiram na ekonomskom u Nisu, poznajem drugara koji studira u Medvedji. Kriterijum i na jednom i na drugom su isti, jer su isti profesori, isti ti koji su i meni predavali. Razlika je u tome sto mi polažemo usmeno skoro sve, ispiti su svi usmeno, kolokvijumi takođe usmeno, deo je pismeno zavisi od predmeta. Ako je pismeno imamo pitanja za razmisljanje koja zahtevaju objasnjenje. Dok kod njih rade sve pismeno a pitanja su na zaokruzivanje, dopisivanje ili pisanje definicije, formule… Takođe na prijemnom su imali jedan mali delic izdvojeni od onoga sto smo mi imali (mi smo imali oko 330 pitanja oni svega 40) zakljucite i sami. Ne kažem da njihovi studenti ne uce ali imaju ogromne povlastice, a ako budu dosli kod nas u Nis moći će i sami da se uvere.

ana
20.06.2015. 23:44
Odgovor za  MrMadBed

Izgleda da imas pogresne informacije. Nema izdvojenih pitanja za prijemni ispit sva pitanja se uce,a i nijedan ispit se ne radi pismene vec sve usmeno a kolokvijum zavisi od predmeta.

Ana
07.09.2015. 13:22

Samo vi koji studirate u Nisu ste jako pametni i niko drugi ..Vi kao ne koristite bubice i ostala sred. za prepisivanje. MA DA KAKO DA NE ! Pametniji ste kad cutite..