Uvođenje novih linija i subvencija letova iz Niša i Kraljeva sa 2,8 milijardi dinara

Foto: Ilustracija

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture raspisalo je javnu nabavku za izbor najpovoljnijeg avio-prevoznika za linije u javnom interesu. Za pokrivanje ukupnih troškova avio-prevoznika za letove od Niša i Kraljeva ka gradovima Evropske unije, Istanbulu, Tivtu i Beogradu država planira da izdvoji 2,8 milijardi dinara.

Tenderom će se birati avio-prevoznik kome će država pokriti neto troškove organizovanje linija, prihod koji „zadržava pružalac usluge, kao i razumnu dobit“, piše u specifikaciji, a prenosi Nova ekonomija.

Nabavka je podeljena u četiri partije, tako da će se prevoznici odvojeno birati za linije ka gradovima u Evropskom uniji, Istanbulu, Tivtu i Beogradu.

Za letove ka gradovima u EU država procenjuje da će platiti nadoknadu od 1,54 milijardi dinara, ka Istanbulu 791,2 miliona, ka Titvu 114,2 miliona i ka Beogradu 352,2 miliona dinara.

Prevoznik koji bude izabran kao najpovoljniji biće u obavezi da od 1. januara 2022. godine počne sa izvršavanjem obaveza, u skladu sa redom letenja koji treba da dostavi najkasnije sedam dana od datuma potpisivanja ugovora.

Nova linija od Niša ka Beogradu, koja bi trebalo da se uspostavi od sledeće godine, podrazumeva četiri povratna leta nedeljno u toku cele godine.

Dva leta trebalo bi da se obavljaju avionom koji ima najmanje 140 putničkih mesta, a druga dva avionom sa minimum 65 sedišta.

Kako država letove između Niša i Beograda planira da plati 352,2 miliona dinara, to bi značilo da će prevoznik prosečno dobiti 16.519 dinara po sedištu za svaki povratni let, bez obzira da li je karta prodata ili ne.

Ova gruba računica Nove ekonomije izuzima različite troškove letenja mlaznog vazduhoplova sa 140 sedišta i mlaznog ili turboprop vazduhoplova sa najmanje 65 putničkih mesta.

Linije ka evropskim gradovima obuhvataju letove od Niša ka Frankfurtu, Kelnu, Ljubljani, Atini, kao i liniju iz Kraljeva ka Solunu.

Ka Frankfurtu, Kelnu i Ljubljanu saobraćaće se cele godine dva puta nedeljno, i to mlaznim avionom sa minimum 140 putničkih sedišta.

Ka Atini i Solunu iz Niša i Kraljeva će biti organizovano dva povratna leta nedeljno, ali samo u periodu od juna do septembra. Ka ovim destinacijama prevoziće mlazni ili turboprop avion sa minimum 65 mesta za putnike.

Povratni letovi ka Istanbulu bi trebalo da saobraćaju i iz Niša i iz Kraljeva dva puta nedeljno tokom cele godine.

Liniju iz Niša trebalo bi da prevozi avion sa minimalnim kapacitetom od 140 sedišta, a iz Kraljeva sa najmanje 65 putničkih mesta.

Plan je da do Tivta odabrani prevoznik uspostavi linije koje bi od juna do septembra saobraćale dva puta sedmično, iz Niša avionom sa najmanje 140 mesta, a iz Kraljeva sa 65 putničkih sedišta.

Resorno ministarstvo, koje je naručilac, ima obavezu da kontroliše da li se usluge vrše u skladu sa ugovorom.

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram i Twitter!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

  • Kakva pljacka para iz budzeta… samo da bi se arapima obezbebio prihod da ne bi otisli iz air srbije….

vaš komentar