Završeno asfaltiranje kroz Grdeličku klisuru, novim auto-putem od 30 aprila?

Koridori Srbije su saopštili da su svi asfalterski radovi u Grdeličkoj klisuri završeni, a preostalo je još da se završe radovi na Galeriji na Kosini 2, kao i elektromašinsko opremanje tunela Predejane i Manajle, nakon čega će trasa novog autoputa kroz Grdeličku klisuru biti spremna za puštanje u saobraćaj.

Izgradnja trase autoputa u dužini od 26,3 km kroz Grdeličku klisuru bila je najzahtevniji građevinski poduhvat u ovom veku u Srbiji. Podrazumevala je izgradnju 33 mostovske konstrukcije, 9 velikih i na desetine malih potpornih konstrukcija , regulaciju reke u dužini od preko 4 km, 2 petlje Predejane i Vladičin Han, 2 velika tunela od kojih je jedan, tunel Manajle, najduži tunel u Srbiji.

Obećanje izvođača radova je da će do 20. aprila  biti završeni svi radovi na Galeriji na Kosini 2, koja će samim tim biti spremna za puštanje u saobraćaj. Očekivani rok za završetak radova na elektomašinskom opremanju tunela je kraj aprila, iako je ugovoreni rok 17. maj.

“Očekujemo da će svi radovi u vezi trase autoputa kroz Grdeličku klisuru biti završeni do 30. aprila, nakon čega  sledi testiranje opreme i puštanje u saobraćaj novoizgrađenog autoputa”, saopštili su iz Koridora Srbije.

PROČITAJTE VIŠE:


Otkrivamo zašto padaju potporni zidovi na Koridoru 10 u Gredličkoj klisuri (SNIMCI PADA ZIDA)


Inače sa završetkom radova na Koridoru 10 se kasni više od dve godine, a najveći problem predstavlajle su kosine kod Predejana koje su se nekoliko puta urušavale. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je čak u jednom trenutku došao na ideju da ruši celo brdo.

Postoje, međutim, sumnje da CIP, koji je radio prvobitan projekat i koji je kasnije samo u nekim detaljima menjan, nije ispitivao geološki sastav zemljišta. A na potezu od tunela Predejane do Sarajevskog mosta nalazi se preko 30 prirodnih izvorišta, što znači da je zemljište veoma porozna i da su klizišta realnost.

Inače, stručni nadzor nad ovim projektom obavlja konzorcijum “Louis Berger i Egnatia Odos”. Izgradnja Koridora 10 finansira se iz kredita Evropske investicione banke, ugovoren skoro pre 8 godina.

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

2 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Qwertyxnfkg
02.04.2019. 18:16

Kaće padne zid opet? xD

čaki
03.04.2019. 22:21

Da će se otvoriti svečano – to hoće zajedno sa vrhuškom sa šlemovima i prslucima. Da ćete posle da nastavite sa radovima na sanaciji i to je sigurno, ali vrh ode negde drugde, na nova otavaranja .