Zdravlje Actavis ponovo obnovlja parkić

LESKOVAC – Kompanija Zdravlje Actavis obnavlja park za decu koji je sa najsavremenijim mobilijarem predala gradu pre pet godina. Donacija je vredna 2,5 miliona dinara.

Na osnovu ugovora o donaciji koju su potpisali gradonačelnik Goran Cvetanović i generalni direktor kompanije „Zdravlje Actavis“ Bojan Jović, za projekat obnove i uređenja dečjeg igrališta i parkića donirano je ukupno 2,5 miliona dinara, a realizacija projekta poverena je firmi „Građevinar“ iz Beograda.

Radovi će obuhvatiti reparaciju postojećih i ugradnju novih elemenata mobilijara, postavljanje nove zaštitne podloge oko mobilijara i zaštitne ograde oko dečijeg igrališta.

“Zbog obima i prirode radova, parkić će u ovom periodu postati pravo gradilište, tako da će u cilju maksimalne bezbednosti dece i građana, biti istaknuta jasna upozorenja o zabrani pristupa.

Planirani radovi izvodiće se od 16. septembra do 7. oktobra, nakon čega će parkić sa obnovljenim i uređenim dečijim igralištem biti svečano predat lokalnoj zajednici, kao dar deci za Dan oslobođenja Leskovca”, navodi se u saopštenju kompanije.

(Kraj) mil

 

 

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

22 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
seftelin
17.09.2013. 10:14

A, ko je unistio staro igraliste ?
Ko je dozvolio da se to desi ?
Ko je sprecio da se to pitanje razmotri i kazne krivci !
Ponovo se zataskavaju prevare i mucke !
Jasno je da je u tome ucestvovao neko iz „vrha“ .
Zar nije bilo logicnije i sadrzajnije da se napravi jos jedno igraliste umesto da se menja staro ?
I da se razumemo nije kriv ni SNS, SPS ni MMS ili PMS, krivi su pojedinci koji se kriju iza stranaka i politike i tako maskirani se izzivljavaju i lece teske komplekse nize vrednosti.
A sada mi je u potpunosti jasna ona Andriceva,
‘Дођу, тако времена, када паметан заћути, будала проговори а фукара се обогати’ ,
koja kod nas, nazalost, predugo traje !!!

pera
17.09.2013. 11:52
Odgovor za  seftelin

Razumem Vas, hocete da kazete da sad ako nemamo krivce za prethodna rusenja, slobodno mozemo kao bajagi da se dogovorimo pa da opet srusimo ovo sto grade, pa tako jedno tri puta da zidamo i nekolko puta da se ugradimo! Aha, sad razumem. Tacno tako. Cilj nije da igraliste radi, nego da se stalno gradi i iz toga zaradi. Lele, sramota, pa i na decu li pocese da zaradjuju? Kuku, gde ce im dusa. dotle li smo dosli? Actavis je poceo da se bruka sa ovom vlascu, jos ce da ispadne da su umesani u korupciju. Ako su ga oni do sad sredjivali, a nije ih briga ko im rastura igraliste, onda taj covek ispred Actavisa jeste takodje i umesan i odgovoran za rusilacke aktivnosti sprovedene uz saglasnos vlasti, inspekcijskih organa i nemar Actavisa za ulozena sredstva.

djura
17.09.2013. 12:56

Zdravlje Actavis je oduvek imalo sluha za mnoge potrebe nase lokalne zajednice. Njihovo prisustvo je primetno u gotovo svim desavanjima koja su od opstedrustvenog znacaja u nasem gradu. Nevezano da li se radi o humanitarnim, kulturnim, ili komunalnim aktivnostima, oni su uvek tu na usluzi Leskovcanima.

Poznata je sintagma, da kada je tesko i kad se nema, tu je „Zdravlje“. Tako je bilo i pre privatzacije, a tako je hvala Bogu i danas. Danas je to jos izrazenije, jer smo kao sredina veoma osiromasili, a Zdravlje je na zalost jedino opstalo kao uspesan privredni subjekat.

Ovo sto cine sa malim igralistem u centru, je samo kap u moru onoga sto su vec ucinili. Pretpostavljam da oni to igraliste i tretiraju kao neku svoju obavezu, jer su i pre ove intervencije ulagali u njega. Nadam se da su iz predhodnog resenja izvukli pouke i da ce recimo ograda tog prostora biti resena na drugaciji nacin, koji garatuje bezbednost i dugotrajnost.

U svakom slucaju ne sumnjam u dobre namere Zdravlja.

Mozda bi firme, koje su slagale celu Srbiju i na tim laznim obecanjima gradile svoj filantropski imidz, trebale da se ugledaju na Zdravlje. Bez ikakve pompe i kampanje na drustvenim mrezama, Zdravlje Actavis deluje. Nista nam nisu obecali, ali nekako vec znamo da cemo biti zadovoljni.

Da sam ja na mestu gradonacelnika Leskovca, insistirao bih da odgovorna lica iz Bambi Pozarevca dodju i pogledaju kako zaista izgleda priprema za jedno istinito i ozbiljno obnavljanje decijeg igralista.

Zdravlje Actavis je pravi primer, drustveno odgovornog preduzeca koje aktivno ucestvuje u zivotu svoje lokalne zajednice, na cijoj teritoriji postoji i obavlja svoju privrednu delatnost. Ovoga puta to cine na radost mnogobrojnih malisana iz susednog vrtica kao i ostale dece koja ce se tu igrati.

Svima njima, njihovo novo igraliste neka bude u Zdravlje. 🙂

ema
17.09.2013. 14:59
Odgovor za  djura

Kao da ste kazali uzdravlje im buduće uništenje. Neću se složiti da Actavic gradi, a da je nevažno ko je porušio to što su izgradili i da ne treba da ih je briga za to. Naprotiv, ako imaju snagu darodavca, moraju pokazivati odgovornost ka novcu, da ne bude da se pare peru, pa neka ruši posle ko šta hoće, važno je da se slikamo. Time če uozbiljiti neozbiljne, da se pokloni neće davati tako lako, ako kao društvo o njima ne brinemo. Zato je važan Actavis. Kad ne možete da pozovete na odgovornost ovdašenjeg glavešinu, Vi mu pozivate tatu u Beogradu. Ta najslabija karika u lancu domina je važna. Oslanjajući se na Actavis, oni su i dopustili rušenje starog igrališta. Tu je sasvim pogrešno bilo to što se niko nije zapitao koju edukativnu poruku šalju deci, mladima -Uništavaj, ruši, napravićemo novo.O tim posledicama vezanim za rušilačko dejstvo niko ne razmišlja. Pa posle se pitamo ko je polomio klupe u parku, što su uništili korpe, počupali interfone. Neko sprovodi podstrekivanje rušilaštva besvesno. Zato je važno da Actavis postavi pitanje neodgovornog tretmana prema dosadašnjem igralištu, u ma kakvom ono stanju bilo.

Da ne znam da se rukovodilac marketinga Actavisa ne zove Vašim imenom, mislila bih da su Vas angažovali da radite za njih. Ovo je prvi put da se neću složiti sa Vama i to je sasvim dobro za početak jedne konstrukcije u raspravi koja za cilj ima da bude što više igrališta a ne da jedno te isto gradimo i rušimo i nikom ništa. Neko je ipak u vlasti znao da će biti gradnje, pa je dopustio rušenje.A znao je tako što je imao informaciju iz Actavisa kojeg ja sad prozivam da su nenamerno dali svima nama loš primer destrukcije nečeg vrednog za decu i društvo uopšte. Dakle, da zaključim, nije nevažno ko s kim šta dogovara i kako pregovara i da i jedna sitnica , detalj, mogu da nanesu štetne posledice po više osnova.. I Actavis ima odgovornost.

djura
17.09.2013. 17:14
Odgovor za  ema

Postovana ema

Ja sam svojim komentarom samo zeleo da izrazim svoje veliko zadovoljstvo sto se, konacno posle duzeg vremena, u ovom gradu nesto obnavlja i gradi na ozbiljan nacin. Ako i sami prosetate pored pomenutog parkica, moci cete da vidite sa kojom ozbiljnoscu se izvode radovi koji su tek otpoceli. Za pocetak je celo „gradiliste“ ogradjeno zastitnom mrezom. Mnostvo radnika u plavim kombinezonima i sa zastitnim slemovima radi na rasciscavanju terena. Nema improvizacije na koju je ovaj grad naviknut u poslednjih skoro godinu dana. Radi se profesionalno i po svim propisima.

Vi i jos neki komentatori, ipak u prvi plan stavljate neciju odgovornost za unistavanje ovog parkica u predhodnom periodu. Slazem se sa vama da je potrebno uciniti sve kako bi se gradska imovina zastitila i sacuvala. Ipak moram da vas podsetim, da je zastita imovine i otkrivanje eventualnih pocinilaca, posao koji je u ingerenciji pre svega policije i njenih istraznih organa. U novije vreme formirane su takodje i neke gradske sluzbe koje bi mogle da se ukljuce u prevenciju, ali policija u ovoj zemlji jos uvek ima iskljucivi monopol nad istraznim radnjama. Dakle, ja se u potpunosti slazem sa vama da je potrebno delovati i preventivno, a i sankcijama, kako bi se vandalizam sprecio.

Ipak mi se cini da u ovom slucaju svi prenebregavamo veoma prostu cinjenicu da je mobilijar u parkicu star preko 5 godina i da mu je zaista bilo krajnje vreme da bude obnovljen i zamenjen. Ne zato sto je bio unisten, vec zato sto je dotrajao prvenstveno od svakodnevne upotrebe. Tome narocito pogoduje to sto u nasem gradu ne postoji ustanova kojoj bi na gazdovanje bili povereni svi gradski mobilijari. Mozda ja po ovom pitanju i gresim, ali je cinjenica da nema majstorskih ekipa koje bi recimo povezivale pokidane lance na ljuljaskama, menjale sedista na klackalicama, daske na klupicama i ostale sitne popravke koje su svakodnevno potrebne prvenstveno zbog bezbednosti malih korisnika. Verovatno je da bi tu obavezu sa lakocom izvrsavalo recimo „JP Dom“ ali je to ipak pitanje za gradonacelnika.

U parkicu koji se sada obnavlja su nedostajale upravo daske na klupama, a plasticna zicana ograda je stalno bila pokidana (lose resenje), ali su „igracke“ ipak bile u funkciji. Ograda je svakako najvaznija, jer osigurava bezbednost od okolnog saobracaja, narocito kada se u igralistu nalaze velike grupe male dece iz predskolske ustanove.

I da u pravu ste da se je znalo da ce do obnove doci. Cak se znalo da ce to biti posle zavrsetka rostiljijade. Tako su naime objavili pojedini mediji. Dakle doveli ste me u za mene dosta neobicnu situaciju da u ovom slucaju moram da branim aktuelnu vlast. 🙂

Nije bilo nikakve zavere draga ema. Svi koji su ovo zeleli da znaju su znali. Jedini koji ovo nije znao je vlasnik luna parka i on je tu svoju neobavestenost, verovatno skupo platio u vreme odrzavanja rostiljijade. 🙂 Verujte da bi meni bilo veoma drago da raspalim po „zaverenicima“, ali njih u ovom slucaju ipak nema. Ali cak i kada bi ih bilo, ja se nikako ne bih obracao „tati u Beogradu“, jer mislim da su ovi nasi lokalni, bar kada su zavere u pitanju, za njega prava mala deca.

seftelin
17.09.2013. 18:48
Odgovor za  djura

Lako je tebi da pises hvalospeve trenutne vlasti, protkane kroz laku kritiku kada si na „budzetu“

djura
17.09.2013. 23:35
Odgovor za  seftelin

Sta li si ti to citao, pa si dosao do svog zakljucka o mojoj „lakoj kritici“ i izvoru mojih prihoda ❓ 🙂

seftelin
18.09.2013. 13:16
Odgovor za  seftelin

Primer „lake kritike“ :
„Slazem se sa vama da je potrebno uciniti sve kako bi se gradska imovina zastitila i sacuvala. Ipak moram da vas podsetim, da je zastita imovine i otkrivanje eventualnih pocinilaca, posao koji je u ingerenciji pre svega policije i njenih istraznih organa.“
A gde radis i za koga radis vidi se iz hvalospeva :
„Ja sam svojim komentarom samo zeleo da izrazim svoje veliko zadovoljstvo sto se, konacno posle duzeg vremena, u ovom gradu nesto obnavlja i gradi na ozbiljan nacin “ .
Muka mi je od polemika ali jos vise mi je muka od demagogija i mentalnog silovanja koga ti i tebi slicni sprovodite nad leskovcanima.
Objasnjavas nam da je to ozbiljno, odgovorno, pa radnici lepo obuceni u kravatama sa belim rukavicama crtaju leptirice i konjice a u pozadini kuca od cokolade. Sto bi rekli „nasi“ a kad se probudis noge ti u Veternici.
Pricas bajke i bajkice, lancici, kanapici, pa nema ko da popravi pa menjaj celo igraliste (kolji vola za kilogram mesa) .
Moj komentar se odnosio na to da je neko napravio stetu i da on mora da odgovara. Spominjes policiju i nadlezne organe a zaboravljas (namerno ili slucajno) da je dozvolu za unistenje dao neko iz vlasti, pa bi sama vlast trebalo da se pozabavi njime i tek onda da se ukljuce nadlezni organi, jer je ovde ocigledan primer mita i korupcije .
A radove i nacin izvodjenja su druga stvar.
Mozda si i ti deo te igranke pa sada bacas prasinu u oci i skreces temu, „da se Turci ne sete“.

djura
18.09.2013. 14:57
Odgovor za  seftelin

Ocigledno je da od skora citas Jugmediu i komentare na njoj, zato ti nista necu objasnjavati osim da citat koji si postavio nije pohvala gradu vec Actavisu. Ako nisi primetio, igraliste ne obnavlja grad, vec Actavis. Dakle ja hvalim Actavis i njegove izvodjace radova, a ne grad koji vec godinu dana nije u stanju da bilo sta obnovi ili pokrene.

Po tvojoj logici ja verovatno onda radim u Actavisu, zar ne?

Kada bih se ja sluzio takvim nacinom razmisljanja, na osnovu tvoje izrazene nervoze bih verovatno mogao da dodjem do zakljucka da ti nigde ne radis, jer kao takav sigurno ne mozes da dodjes do lekarskog uverenja.

Alo ja ipak necu izvesti takav zakljucak jer je tvoja logika ipak samo tvoja.

ema
17.09.2013. 19:06
Odgovor za  djura

Evo Vam i od mene bravo za komentar. Dođe vreme da promenimo strane, pa opet kad Vi radite u korist vlasti, a ja bijem ne za jedna cilj, već zna svaku nepravilnost na putu. opet dođe stanje isto. Kako god, lepo je što rade, hvala im, neka pokažu kako se radi, ali kad vaspitno delujete dozvoljena su sva sredstva koja efektiraju. Ako ne udarite tamo gde boli, nema efekata. Kompaniju boli i njihovog tatu gore, a ne ove što su sa vlastima dogovarale po Leskovcu. A upozorenje za prethodne rušilačke aktivnosti traba da ima zadatak da opomene da se takve stvari ne ponavljaju. Inače čemu sve to? A što se zamene mobilijara tiče, te poslove radi Komunalac, zvanično.

Mene više brine taj rastući marketing Actavisa, Vaše stajanje u njegovu korist, uz istovremeno opadanje proizvodnih kapaciteta, broja zaposlenih, vrste proizvoda koji se ovde rade, tržišta i drugo. Brinu me i glasine da Srbija neće imati farmaceutske proizvođače uskoro i da je to cilj, da ostanu samo u komšiluku u Crnoj Gori, pa Makedoniji, a mi da pravimo vodice šećerne. Šta je danas Actavis u odnosu na ono što je bio i čija je strategija bila da se danas kao najvažnije stvari dešavanja u Actavisu u Leskovcu pominje samo nova igraonica za decu, koju Actavis pravi. Da l biste bili ljubazni da nam nešto o tome kažete? Ja poče ko neka kuma ovde sa pitanjima, oprostite. Ne morate mi odgovarati, zaista.

oprezno
17.09.2013. 23:54
Odgovor za  ema

Đuro, danas si najniže pao u karijeri svog bivstvovanja na jugmedia. Zašto ne pozoveš Evu Ras da odete negde da se zezate.

ema
18.09.2013. 07:24
Odgovor za  ema

Sasvim neoprezno: ovo je namenjeno onome ko zna da je njemu namenjeno i onome što mu spočitava da razmenjuje mišeljenje sa sebi neravnima

Jedan čovek s pravilnim suđenjem među onima koji su u zabludi, liči na onoga čiji sat ide tačno u jednoj varoši gde su svi satovi na tornjevima pogrešno podešeni. Jedini on zna tačno vreme, ali šta mu to vredi? Ceo svet upravlja se prema rđavo podešenim varoškim satovima, pa čak i oni koji znaju da jedino sat onoga pravoga pokazuje pravo vreme.
-Šopenhauer-

Kad čovek sve zna, on se čini mnogo starijim. Kad je nepogrešiv, te spočitava grešnima, on je postao matoro džangrizalo. Kad ne veruje, jer su ga svi izneverili, to je kao da je mrtav, sasvim, iako mlad za spoznaje, još uvek, pravičan za posrnulo društvo, jak da se na njega naslone slabi, povređeni, iznevereni. Oprostite jednom, nekad, i već ćete se samo zbog toga osećati mlađim. Dajte šansu, jer u Vas je bogatstvo, ne u bogatoga. I čim raskrilite ruke za pozdrav, dodir, nežnost, Vaše će srce oživeti. I kucaće ono još dugo, ali samo dok ga povređuju manje savršeni od Vas. Divni ste, ali nemojte se izopštiti od nas manje savršenih, molimo Vas. Od nas potičete, a često ste tako daleko da Vas je sve teže dinuti, dodirnuti, dotaći, spotaći, pomeriti, pomaći, s mesta, s kursa. Ne želim da verujem da ste srećni tako izolovani, jer Vi ne možete biti oholi u svom svetu visokih kriterijuma. Uostalom, ako nas prigrlite možda i nas povučete ka sebi. To je kao kad pisac iz samosvesti o superiornosti vremenom postane nerazumljiv za svet, kojem se najpre i obraćao, ne shvatajući da uskoro neće imati ko da ga čita, a što znači ni razume, niti prizna. Ne morate vi spustiti kriterijum da bi mi uživali, ali nas iz mraka možete izvesti samo držeći nas za ruku. Uhvatite me za početak, pa ćemo zajedno polako. Dužni ste da dokažete da kritika nije zarad ambicije, već zarad nesebične brige za druge, a to podrazumeva da popravljate stvari i na dalje, kao s početka, jer svi oni što ne znaju i ne mogu i nisu stručni a jesu za vlast drčni, će tek sedati, ali je Vaša misija da Vi ostanete nepromenjeni, uvek jednako dobri za narod, kako bi kao nemirna savest noću budili vlastodršca, da budete njegova građanska mora, zato što ste odabrani da to činite i zato što postojimo mi koji to osećamo, znamo i podržavamo. Upamtite Vi ste izabrani od nas. Hvala Vam što nosite taj teret.

Peca
17.09.2013. 16:05
Odgovor za  djura

Zbog toga su „Zdravlje Actavis“ invalidske organizcije iz Leskovca predlozile za ovogodisnju Oktobarsku nagradu. Nadam se da ce je i dobiti.

Beli Listic
17.09.2013. 15:53

Djuro, bravo za komentar!

Шефтелија
17.09.2013. 18:01

А могло би то да се постави и овако:
Зашто „Здравље“ да опет донира новац за једној те исту локацију?
Да ли то „Здравље“ дискриминише нпр. децу из осталих насеља?
Зашто су деца из других насеља „Здрављу“ мање вредна?
итд, итд.

Mustafa Golubović
18.09.2013. 08:35

Ne diskriminišu oni zbog diskriminacije, već iz jednostavnih i sebičnih razloga. Korporacije koje su ućarile u našoj selendri i za džab-džabe dobili jedino što vredi i što može da pravi novac, vole da se utavore u „epicentru“ grada.
E, sad, koliko ima male dece u ona dva solitera pored, njih to uopšte ne interesuje, važno je da mi i po nekoliko puta dnevno vidimo njihovu šarenu lažu u obliku agresivnog panoa sa imenom Actavis koji nikome od nas ništa ne znači. Koliko sam mogao da vidim u proteklim godinama, veoma mali broj dece koristi ovaj parkić. Bilo bi interesantno da jugmedia napravi razgovor sa menadžerima Zdravlja, ako nemaju zabranu pojavljivanja u javnosti.
Eh, Hoki, Hoki, zlatan si ti bio, al nismo znali.

Шефтелија
18.09.2013. 12:15

Аха, разумем колега Голубовићу – имају посредан интерес. Ако је тако, онда добро. Али, ево констатовали смо да чине дискриминацију. И ево, то им и кажемо – верујем да ће им, ако они не читају овдашње коментаре то сигурно неко пренети. Међтуим, како да им се стави на знање да то барем следећи пут не чине?

Gradjanska neposlusnost
18.09.2013. 14:24

Actavis je privatna firma, to sto dosta ulazu kroz korporativnu filantropiju i drustveno odgovorno poslovanje u svoju lokalnu zajednicu treba da bude primer i drugim privatnicima. Oni su primer dobre prakse. To sta su oni bili i sta su sad samo je ogledalo svega onoga sto se desava sa nasim drustvom i drzavom u tranziciji, a na koju mi nemamo moc da uticemo.
Diskriminacija se uspostavlja u odnosu na zakon i pravo. Ne bih se slozila da upotrebim tu rec u kontekstu u kome ste je Vi upotrebili, ali opet to je moje misljenje. Evo Vam jedan predlog.
Seftelija pokrenite inicijativu da se u Vasem stambenom bloku izgradi igraliste ili parkic za decu, niko nece mrdnuti prstom ni gledati u kuglu sta vama treba i deci iz zgrade u kojoj zivite, dok jasno ne kazete sta hocete, zasto to hocete i sta to moze da znaci za vas i vasu decu, preko skupstine stanara ili preko peticije koju ce potpisati stanari.
Uputite inicijativu, zahtev, peticiju, kako god nazovete tu formu trebanja i potrebe, prema onima za koje mislite da mogu da vas finansijski podrze, bilo da je u pitanju Actavis, ili neki drugi privatnik, ili lokalna samouprava.
Pokazite da ste spremni da i vi nesto pruzite pored onoga sto trazite. Da ce roditelji, mladi ucestvovati npr. svojim nekim radom i zalaganjem u sredjivanju parkica, odrzavanju, adaptaciji i slicno.
Budite drugaciji, aktivni u odnosu na druge, i sigurna sam da ce ta razlicitost i drugaciji pristup uroditi plodom.

Мустафа Голубовић
18.09.2013. 17:47

G.N. a baš sam trudio da izbegnem tu psovku – „korporativna filantropija“ al vi, eto, ispadoste nepristojni 🙂
Ne mislim da bi Šeftelija ili bilo koji drugi građanin/ka trebao da se bavi inicijativama i okupljanju građana naročito kada je u slučaju Actavis, korporacije koja je za nas leskovčane zatvorenija od kineske zajednice. Slične korporacije bez savesti a koje se bave prljavim tehnologijama nisu došle kod nas da razgovaraju sa tamo nekim građanima već da demonstriraju finasijsku silu i moć te da koriste jeftinu radnu snagu kod nas i drugim zemljama trećeg sveta.
Vaš komentar je lep, zgodan, efektan, pismen i, ne sumnjam – dobronameran, ali bi bio kudikamo primenljiviji u Birmingemu, Amsterdamu ili Berlinu.

Gradjanska neposlusnost
18.09.2013. 20:37

M.G., kriva za korporativnu filantropiju 🙂 Za pohvalu je to sto razmisljate o globalizaciji bede kao fenomenu zahvaljujuci kome kapitalizam funkcionise, a eksploatacija se prenosi neoliberalnom logikom na citave drzave, svetski kapital, potpomognut raznim formama prisile i prinude posao je odavno u svoju odiseju pustosa. To je vrlo bitna, znacajna tema, nesumnjivo. Ja bih da se vratimo na lokalno i na problem.
Ako ne pokusate da razgovarate, da iznesete svoj predlog ili zahtev, ako ne tezite da nesto promenite ili postojeci problem resite, i samo cutite stvara se privid da ono sto oni rade jeste na neki nacin opravdano.
To sto je kompanija dala 2,5 miliona dinara gradu da obnovi igraliste i parkic na Masarikovom trgu (uzgred mogao je i sam Grad da to uradi da je dobro organizovao svoje komunalne sluzbe sa vrlo malo para) znaci da mogu da daju odredjene iznose ako neko potrazi, za neko resenje koje ce resiti problem vise ljudi i dece. Sta vas kosta da pokusate da se izborite za resenje nekog problema, ne za sebe, vec za druge i za decu, ako vam je stalo?
Kostace Vas par listova papira, jednu kovertu, dve postanske marke i jedan sastanak sa skupstinom stanara, kucnim savetom, a za uzvrat postoji mogucnost da dobijete mnogo vise, u stvari svi bi bili na dobitku.

Шефтелија
18.09.2013. 22:02

„Грађанска непослушност“, могуће да се нисмо добро разумеле/ли. Немам ја ништа против тога да се тај центар сређује. И ја понекад прођем туда. Мени се заправо чини да се иначе неправдено запостављају други делови града а још више периферија. Ето то је.
Иначе, хвала за препоруке које сте ми дали. Међутим, не видим сврху у „бити активна“ а „не бити политичка“.

Gradjanska neposlusnost
19.09.2013. 00:42

Nisam dobro razumela, ali sad mi je jasnije sta ste hteli da kazete i sta ste mislili. Naravno imala sam dobru nameru i predlozila nesto sto ne mora da bude prihvaceno.
Moj stav je da sve moze imati politicku dimenziju, bar sve ono sto se tice zajednickog zivota ljudi na nekom prostoru, kao i da nije neophodno da se bavimo politikom u uzem smislu, preko politickih partija na primer, da bismo ucinili nesto dobro za sve nas, ako se pozivamo na zakon, na pravo, na slobodu organizovanja i drustvenu participaciju, a imamo problem koji neefikasne politicke institucije i birokatija ne mogu da rese. Nekada za resenje problema nisu potrebna velika finansijska sredstva, dovoljno je da se odvoji malo vremena, usklade neke aktivnosti javnih preduzeca i institucija i da se kao rezultat toga resi trajno ili privremeno neki problem.
Mozda deluje naivno i idealisticki za one koji su realisti, i koji ne prihvataju mesanje gradjana u javne poslove, ali ja sam duboko ubedjena da u svima nama postoji jaka zelja za solidarnoscu i da svi mi treba da budemo alarm vlasti i onima koji drze poluge moci. Na to imamo pravo jer politika utice na nase zivote i mozemo svojim aktivizmom uticati na politicke odluke.
Ne morate da se slozite sa ovim i to je za mene normalno.
Pozdrav