Život kamiondžija: dobro plaćeni, umorni, sami i željni života

Svaki dan je isti - autoputevi bez kraja, ukočena leđa, umor, samoća. Jedino društvo na putu je radio i povremeni telefonski razgovori s kolegama ili suprugom.

Dobro plaćen posao, od 1.000 pa čak i do 2.500 evra, važi mišljenje u gradu na Veternici, te sve više Leskovčana polaže za C kategoriji u nadi da će jednog dana sesti u kamion i obići celu Evropu, zapravo ne razmišljajući koliko je to zapravo težak posao.

Čak je i nedavni potez skorašnjeg direktora Narodnog pozorišza Leskovac, koji je dao ostavku na tu funkciju i odlučio da vozi kamion u Sloveniji, podgrejao pomamu za zanimanjem kamiondžije, pogotovo među mlađima, ali retko kome od njih je poznato da je bivši direktor od toga ubrzo odustao i vratio se u matičnu kuću.

Stojan je od 30 dana u proseku 25 na točkovima

„Ljudi ne znaju koliko je psihički težak posao vozača kamiona jer pritisak je strahovit. Vozač mora da stiže na zakazane termine, a zakasni li više od tri sata u dolasku na destinaciju utovara ili istovara, klijenti nabijaju penale i do 100 evra“, priča nam Stojan Pejčić, vozač kamiona.

Ovaj tridesetsedmogodišnji Leskovčanin više vremena provodi u tesnoj kabini svog kamiona nego sa svojom porodicom – suprugom i troje dece.

„Jednostavno, sistem posla je takav, a mora da se preživi. Tačnije, ja se borim za to da moja porodica živi lagodno koliko je to uopšte moguće u ovoj zemlji“, navodi.

Ipak sve to ga često košta praznika i rođendana provedenih na točkovima umesto u svom domu. Ali je, kako kaže, najbitnije da ima podršku svojih najmilijih.

Ljudi ne znaju koliko je psihički težak posao vozača kamiona jer pritisak je strahovit

Ivan Nikolić iz Leskovca kaže da je od malena zamišljao da vozi kamion i ta želja mu se ostvarila. Ovaj dvadesetpetogodišnjak već dve godine radi za jednu slovenačku firmu i razvozi robu uglavnom do Francuske i Nemačke.

„Život na putu, to jednostavno moraš da voliš, inače nećeš izdržati. Nekad se na putu dešavaju stvari koje ne možeš da kontrolišeš. Ovi „kancelarijski moljci“ što stalno kukaju od „teškog“ rada ne znaju kako je to kad si na putu i da su neke stvari izvan kontrole vozača. To može biti kvar na kamionu, probušena guma ili gužva na granici“, kaže on.

Novica Stojanović iz Niša jedva čeka da ode penziju. Ima 63 godine, a kamiondžija je punih 30. Vozio je svuda po bivšoj Jugoslaviji, po celoj Evropi, pa čak i do Rusije.

„Ovo je pasji život! Gotovo svaki dan je isti – autoputevi bez kraja, ukočena leđa, umor, samoća. Jedino društvo na putu je radio i povremeni telefonski razgovori s kolegama ili suprugom. Tuširanje i udobna postelja su luksuz,  kao i kuvani obrok. Zatim se u stranim zemljama sporazumevate rukama i nogama jer drugi neće da pričaju engleski i gledaju vas kao da ste pali sa marsa i pričate marsovski… Onda na utovar čekate par dana što naravno neće biti plaćeno…“, kaže.

Kad se kamiondžija zaželi prženica nema nikakve šanse da ga neko spreči da ih i napravi, i to na sred vrelog nemačkog asfalta

Sivi drum, poneka pumpa do koje se svrati, sedmočasovno stajanje u mestu koje određuje tahograf jer on sve beleži, nemanje s kim da se popriča, razmeni koja reč… To je život kamiondžija.

„Ima onih koji mi zavide i kažu obišao si ceo svet. Ali ja sam od tog sveta video samo sivilo asfalta i magacin u predgrađu Pariza. Za obilazak Luvra ili Ajfelovog tornja nisam imao vremena. Umesto duševne i kulturne hrane dobio sam konzerve, bol u leđima i želju da se češće družim sa unucima“, dodaje Novica.

U kabini sedi i spava živ čovek koga kući čekaju žena, deca, unuci, danima. Kojim novcem nadoknaditi tu patnju?

I dok među Srbima vlada sujeverje kako su kamiondžije obične sirovine, reč je o možda o najranjivijoj grupi ljudi jer su na putevima celo svoje radno vreme,a njihove porodice u konstantnoj strepnji.

„Mi se ne bavimo običnim poslom! Mi nismo obični ljudi! Mi ne spavamo! Naše radno vreme je 24h, 7 dana u sedmici, a 12 meseci u godini! Točak se uvek okreće i ne sme da stane! Zbog toga smo uvek budni pa čak i dok spavamo! Roba mora na vreme da stigne, čak i kada ne može –mora! A u kabini sedi i spava živ čovek koga kući čekaju žena, deca, unuci, danima. Kojim novcem nadoknaditi tu patnju?“, zaključak je ovog kamiondžije veterana, koji upravo tako završava razgovor sa našim novinarem i penje se u kamion da još jednom zavrti točkove do Belgije.

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

12 komentara

  • Ako vam ne odgovara dodjite u tigar,350eura,talk,cink i ko zna kakvi sve jos otrovi…a o menadzentu i kolegama necu ni da pisem…to je pasji zivot bato.

    14
    11

    • Pa oces svako vece zenu za p…u da drzis ko ti brani da i ti vozis kamion non stop si na ekskurziji i jos zaradis 2000 evra gde ces vece srece zajebi tigar sta se mislis

      11
      5

  • Свако бира и гради своју срећу. До скоро радили су у српским фирмама за 900-1000 евра и били сваки викенд код куће, па отишли у словеначке за 1200-1500 кућу видели једном у три месеца, сад иду у немачке за 2000 и опет не ваља. Мислим да не виде на шта и колико им троше укућани. Знам једног што је увек био незадовољан платом, променио у Србији преко 15 фирми, па отишао у Словенију, па у Немачку, а сад отишао да ради на брод(ваљда зна и то да вози),жена нашла млађег, деца тату воле док има евра.

    11
    21

    • Ne radi se tu o parama vec se radi o tome da se bori covek sa svoju porodicu a da je taj poso tezak i da niko ne moze da plati to sto nije sa porodicom

      12
      1

  • Prva aplikacija za spajanje profesionalnih vozača sa transportnim firmama i firmama za prevoz putnika SVI NA JEDNOM MESTU… Marketvozaca.rs Drivermarket.io

  • Ja sam vozac skoro 30 g imam 6 kamiona prosecno dajem u srb vozacu 1100 do 1300 eur ali sto kaze kolega izabrali smo taj posao i to je al vozacima nikad dosta ozbiljan je problem sto kuci sto vise donosis vise im treba

    7
    12

    • Dragi moji,citam i nemogu da verujem…ja sam majka koja ima sine od 25 godina,koji je odrastao uz kamione, njegov zuvot kamion..pordica i Kamin nikako,ali sta je jos gore,umao je takav udes u nemackoj…da je jedva preziveo..e to nema cenu dragi moj.. dobro razmislite,on i dalje vozi kamion,da i to inostranstvo ali verujte da nikom to nebih preporucila..jer porodica i zdravlje nema cenu..

      12
      1

  • Da je placeno, jeste… Da je tesko, nego sta je… Posao za mlade ljude koji nisu stekli porodicu jos uvek…

  • Da,ali pitaj i jednog vozaca da radi u proizvodnji za te pare pa nek je i Nemacka, ni jedan jedini ne bi da ostavi volan i da udje iza kapije da radi 8 sati.Svi kao tesko im a niko ne napusta vec samo menja gazde u stilu joj gde sam radio a sad 3 puta mi bolje .Pa posle 6 meseci ista stvar.To mu lici isto kao AV, ovo sto Ka radim nece niko…pa napusti radi u proizvidnji da vidis sta je muka.Kako bole ledja…

    10
    10

    • A vidi genije aj sedi ti sa nama sedam dana u kabini da visi kako je lepo, pa se susretnemo sa takvim debilima kao ti sto preticu na punoj liniji ulecu u makazice seku krivine …… Naravn da taj posao mora da se voli da bi radio a ne da baljezgas ko ti a ne znas odakle si supalj !!!

      5
      4

  • Svaki posao je na svoj nacin tezak i ono sto je prava istina u ovoj prici je da zivot bez porodice najgori i da to ne moze da se plati a i da se plati premalo je ali opet neko mora i to da radi

Ostavite odgovor na Sofija Odustani od odgovora