„Oтац“ за фестивале

На сцени лесковачког Народног позоришта, 22. јануара у 20.00 часова, премијерно је изведена представа Аугуста Стриндберга „Отац“ у режији Милоша Јагодића. Реприза је била у петак 1. фебруара, у 20.00 часова. О овој трочинској позоришној трагедији, већ сам писао, а сада о самој представи. И одмах на почетку, дајем на знање: Стриндбергов „Отац“ у извођењу ансамбла ЛНП, и режији г-на Јагодића, оставио је  на мене веома снажан  утисак. У једној речи – браво! За изузетан доживљај, који сте подарили, господо уметници ЛНП, присутној публици, још једанпут браво и хвала вам.

Ово је мој генерални став, о самој представи, а сада  примедбе – којих итекако имам.

На aфишу (који ми се, узгред буди речено, изузетно свиђа) за представу, нема имена преводиоца и драматурга;  нема консултанта, лектора… Господин управник мора да зна да је „позориште уметност заборава“ и да плакат остаје у Архиви града, да се зна, на вјеки вјеков, ко је све учествовао у стварању позоришног живота Лесковца.

Не знам по чијем преводу је игран лесковачки „Отац“? Да ли у преводу Томислава Танхофера или Јосипа Кулунџића. Довољно је упоредити само уводне Стриндбергове дидаскалије, у преводима Танхофера и Кулунџића, па увидети и сагледати велику разлику у њиховим преводима.

Идемо даље.

Г-дин редитељ Јагодић, треба да зна, да не коментарише представу пред премијеру. На конференцији за новинаре, најављујући премијеру, редитељ Јагодић каже: „Živimo u svetu u kojem je pojedinac zaboravljen i nezaštićen, koga sistem ne prepoznaje. Ako se običnom čoveku u današnjem društvu nešto desi, on ne može da očekuje pomoć ni od koga. E, to je glavna poruka koju nosi ova predstava.“

Ако је то порука ове представе онда г-дин Јагодић, о српској свакодневници, Боже ми опрости, не зна ништа; и зашто за Бога милога, уопште говори о поруци коју ова представа носи!? Није ми јасно, зашто то чини?

Ужасавам се када аутори уметничких слика, филмова, романа, песама, позоришних представа, фотографија… који, пре него што погледате или прочитате њихово дело, тумаче, пропагирају, говоре  и филозофирају о томе шта је порука тог њиховог „ Дела“. Уметнику уопште није својствено да тумачи своје дело. Када ствараоц почне да говори о ономе шта је замислио, престајем да га слушам. „Један од задатака уметности представља очување илузија. У томе је радост гледања. Уметност од нас ствара децу. Радосну децу.“ Пустите нас,  г-не Јагодићу, да ми сами тумачимо Вашу представу и имамо своје снове и илузије. Па, зато смо и дошли у Позориште. Не коментаришите представу, ако Бога знате, нема за тим потребе. Да ли ће се публици свидети – наша ствар. Како каже  И. Буњин: „Нисам ја златна рубља да се сваком свидим.“  Молим Вас, прочитајте шта највећи светски поета, а богами и драмски писац, велики Јохан Волфганг фон Гете (Екерман  „Разговори са Гетеом“) одговара на питање о порукама његових дела; шта о томе мисли и пише у „Вајање у времену “ један од највећих и најзначајнијих, од када је света и века, филмски, а и позоришни, редитеља Андреј Тарковски (мрзи ме у ове касне сате, после репризе, да Вам напишем и страницe књига). Шта о „порукама“ својих филмова и позоришних представа кажу Ваше генијалне колеге: Џон Форд,  Џон Хјустон, Орсон Велс, и да не набрајам даље. Довољно је да прочитате шта је Кевин Тарантино изјавио о „ порукама “ његових филмова, и никада више нећете разоткривати шта је порука Ваших представа. Указујем само на уметничке величине, а не на ситне рибе пљускалице. (Ужасавам се питања: шта је порука Вашег дела? Јер не знам одговор,  је  генерални став свих наведених великана). Тако не треба да ради редитељ ниједног позориште, тако  – не треба да ради – ни редитељ у ЛНП.

Идемо даље.

Кажете „… pojedinac zaboravljen i nezaštićen, koga sistem ne prepoznaje. Господине Јагодићу, сваки систем је скуп јединки, од којих свака, ама баш свака има своју намену и без којих тај систем не би могао да функционише. Систем, какав год био, друштвени или егзактан, је  скуп индивидума који су у стању да се перфектно организују да ураде шта год пожеле, а све у име и за добробит система. Па, драги редитељу, сада је време када је Појединац цео Систем.  Само на први поглед нема појединца, док у стварности, све је на појединцу. Тако функционишу сви системи, као што је овај наш, у коме је битније питање једног младежа него мишљење САНУ.

Појединац није заборављен, а још мање незаштићен. Читајте Хану Аренд! Тачка.

Назад на представу.

Сценографију, која ми се изузетно свиђа, јер је до коске у функцији  режије г. Јагодића, потписује Селена Орб. Што се тиче костимографије, мислим да је упечатљиво највећи промашај саме представе – апсолутно. Свестан сам колики је удео сценографије, а и костимографије у представи, и колико може, ако киксну, да изневере драмско дело.

Режија г.Милоша Јагодића, који је у исто време  извршио и адаптацију „Оца“, једна је од најбољих режија позоришног дела, којег сам ја, на сцени ЛМП,  одгледао. Господин  Јагодић успео је да нам аутентично дочара атмосферу Капетановог дома, што је изузетан подухват, бар када се ради о делима Чехова, Ибзена, а поготову Стриндберга; да нам, на бергмански једноставан и врло прихватљив,  разумљив начин, прикаже Стриндбергове ликове: њихове психолошке недоумице, посртања, ломове, очај, лудило. Од почетка, па до самог краја трагедије г. Јагодић, имао је јасну визију шта хоће са „Оцем“, као и мисију и циљ тј. како да га представи публици, дајући му лични печат: својом адаптацијом, а онда и режијом.

Темпо ове трочинске трагедије, посебна је прича.

Као најпрецизнији швајцарски хронометар, г. Јагодић водио је ову представу, без иједног сувишног детаља, усресређен само на своју визију Стриндбергеровог „Оца“.  Представа „Отац“, у режији г. Јагодића, гледа се у једном даху – пролети време.

Тек када сам изашао из сале, пале су ми на ум неке сцене, дијалози и реплике, за које сам мислио да су од изузетног значаја, и да је без њих „Отац“ непрепознатљив и неприхватљив, а којих нема у адаптацији и режији г. Јагодића. Док је представа трајала, нису ми недостајала, ич!

Режија г. Јагодића,  показала је праву улогу позоришта, да: „ позориште делује кроз метафору, ритам и риму – кроз своју поезију.“

У већем делу глумачког ансамбла редитељ је имао одличне сараднике; који су пак (глумци) дисциплиновано следили његове замисли у  уметничкој једногласности. Водећу улогу, Капетана, тумачи г. Драган Марјановић,  искусан, карактеран  глумац; довољно паметан да улози Капетана прикази слушајући своју унутрашњу стварност, коју преноси на свој рацио, спољашњу, паралелну стварност. Како сваки позоришни глумац треба да изгради сопствену улогу сам, и то од самог почетка па до самог краја, слушајући, при томе, савете редитеља, тако и г. Марјановић гради „свог Капетана“.

Сама улога Капетана је мач са две оштрице; врло лако се може упасти у замку мелодрамских момената, јер је то једна породична прича, или пак у претерану осионост и агресију. Господин Марјановића игра Капетана војнички дисциплиновано, снажно, мушки; без сладуњаве, трагокомичне и болесне патетике која би у гледалишту изазвала лажну солидарност и сажаљење. Сваког тренутка, свестан себе и својих поступака, а не вазнесен у облацима наметнутог насиља и лудила. Временски кратка сцена, тек трен, у којој Лаура покушава да се „женски“ приближи Капетану је за памћење.

Kao да га је, Капетана, хладна рука Смрти додирнула, он чини отклон, са нелагодом и гнушањем; без позитивне емоције, нежне чулности, еротског набоја, чак и без исказане емпатије. Приликом сусрета, Капетана и Лауре, хладноћа куља са просценијума, и то се, буквално, осећа у гледалишту. Нестало је: „ Пријатно је док седим са тобом. Толико је нежности у нама“ – помели их вихори времена и јаз, велики и дубоки, између њих је. Све време представе, бечки ми Јеврејин шапуће на уво: Јесам ли ти, свих ових година, Вјачеславе говорио: породични проблеми око васпитања и будућности деце не решавају се у научним кабинетима, са столовима пуним старих прашњавих књига и лабораторијских инструмената, упамти, то решавају – два јастука бела.

Нема ко да слуша, ни Капетан, а ни Лаура.

Тај хладан презир, који Капетан осећа према супрузи Лаури, буквално се осећа у публици: са присутном, и тако видљивом, потиснутом агресијом (Фројд би рекао: то је нагон за смрћу) све заједно чини улогу г. Марјановића изузетном.

Величанствена је сцена, потресна до дна душе, коју су заједно одиграли госпођа Душица Милошевић, као Дадиља, и г.Марјановић као Капетан. Без имало патоса, препуна правих емоција, ни грама шмире, обоје природни, до бола, са сведеном мимикријом, као говором тела, са изражајном мимиком,  г-ђа Милошевић и г-дин Марјановић изродили су антологијску сцену глумачке симбиозе, на сцени ЛНП.  Мој респект!

Толико пута сам чуо, дружећи се са глумцима, речи: „Нема велике улоге, без великог и себи равног партнера.“  Колико  је потресно  било гледати облачење Капетана, у лудачку кошуљу, толико је нежности било у обоје глумаца. Врло, врло потресна сцена – Капетан се, својом смрћу, враћа сам себи.

Међутим, свака стресна ситуација може се сагледати на више начина, а све у зависности од нашег унутрашњег ока. Ово што ћу написати, моја је потреба да будем сасвим искрен, до краја. Сцену облачења Капетана од стране Дадиље, у креацији госпође Милошевић и господина Марјановића, за класу је боља од креације Ренате Улмански и Бате Стојковића, у истоименој представи. Верујте ми, на реч. Овога ми крста. Тек, у тој сцени, схватио сам сав значај одличне сценографије госпође Орб. Признајем.

Неку врсту топлине и стварне неутралности, због свог професионализма, уноси Доктор у тумачењу г. Филипа Радивојевића, у ужасном и непримереном костиму. (Ко ли му га (костим), а поготову у онаквим бојама, креира – стид да га буде.) Г. Радивојевићу, неоспорно је, овакве улоге леже; он је у њима свој на своме. Смирених покрета, какви доликују једном лекару, без сувишних емоција у гласу, јасан, разумљив, природан и истинит; аутентично и пунокрвно гради лик Доктора, ужаснутог монстроузношћу породичне атмосфере. Све се То, толико пластично, оцртава на лицу г. Радивојевића, и његовим кретањем на сцени. Достојан партнер, у заједничким сценама, Капетану г. Марјановића.

Ћерку Берту и Нејда (војника) тумачили су госпођа Петра Димитријевић и г-дин Предраг Смиљковић, изузетно савесно, тачно, без непотребних и сувишних емоција. О глумачким квалитетима г. Смиљковића  нема потребе трошити речи, он је добар глумац, и то је моје петрификовано мишљење. Госпођа Димитријевић, је сваком новом улогом све боља и сигурнија на сцени.

Улога Пастора, протестантског свештеника, евидентно је, не лежи г-ну Ивану Јанковићу. Његов Пастор (пастир) као да је још у шињелу Бориса Борисовича Пишчика. Ма, за милиметар се није, у новој улози, одмакао од Пишчика. Још глуми Чехова, али и то слабо. Пастор, г-на Јанковића, је театралан, без толико потребне смирености и еклистичког рафирмана, што је срж протестантске етике и њихових свештеника. Па, протестантско је: „Господе подари ми смирење, да прихватим ствари које не могу да променим …“  Пастор, у тумачењу г. Јанковића, је бледо, недорасло, танушно и неуверљиво људско биће. Он, г. Јанковић, се не сналази у овој улоги, која превазилази његову глумачку снагу, таленат и искуство. Његова индолентност је толико видљиво лажна, да боде очи. Његов изговор текста је као да „ нешто жваће “; он рецитује текст, уместо да му „ клизи са језика “, он рукама „тестерише ваздух“, и прекорачује границе нормалне комуникације. „Јер свака таква претераност промаши циљ глуме, чији је задатак, у почетку и сад, био и јесте да буде, тако рећи, огледало природе: да врлина покаже њено сопствено лице, пороку његову рођену слику, а самом садашњем поколењу и бићу света његов облик, и отисак.“(Хамлет) Ничег, од овог напред описаног, нема код г. Јанковића у његовом тумачењу Пастора. Ничег.

За сам крај овог дугачког и напорног текста, осећам потребу да се, у своје име, захвалим господину Станку Грујићу, чија је идеја и била да се за 170 година од рођења Аугуста Стриндберга, његов „Отац“ премијерно изведе на сцени ЛНП. Хвала и новом в.д. директора, који је идеју г. Грујића реализовао до краја. Обично је у овом нашем свету: Све почиње од мене, а после мене потоп. Или, тако некако.

Још није крај. Глумцима замерам, што на премијери нису нашли за сходно да на бину, сцену,  позову редитеља представе г. Јагодића. Све време дугог и јаког аплауза, на крају представе,  стајао је поред Југе и мене, и нико да се сети да га позове да и он, толико заслужено, добије овације одушевљене премијерске публике. Господо глумци, поцрвените бар мало.

Публика на премијери – дивна. На репризи – очајна. Не знам чему онолики смех, у публици; као да су, Боже ми опрости, многи отишли у аут!? Све у свему, Стриндбергов „Отац“ на сцени ЛНП, у режији г. Јагодића и сценографији госпође Орб, са одличним појединцима у глумачком ансамблу, може да се кандидује за било који позоришни фестивал.

Леп дан, и свако добро. Ма где били.

др Вјачеслав Нешић

 

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

16 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Igor
03.02.2019. 13:40

Već smarate sa ovim Nešićem. Neproduktivan ti skroz, pun demagogije i praznih priča. Dosadno je…

Vlada
03.02.2019. 15:23

Bio na predstavi. Nema kritike Laure tj. Suzane Grujic. Zasto?

GLUMAC
03.02.2019. 16:16

Izuzetna, ali stvarno, izuzetna analiza Strindbergovog komada „Otac“. I ja se pitam, a gde je Laura?

nebitan detalj
03.02.2019. 16:26

Mac nije s ostrice, vec je mac sa ostricama. Ako su dve, onda je to mac za dvema ostricama. Ili kako se ko nametne, moguca su odstupanja od usvojenog, dogovorenog, zarad uvrezenog.

Душан Дојчиновић
03.02.2019. 18:17

Битан детаљ је слово ц, у тексту, Отац, не Отас,а представа је прва лига, са Божом у главној улози и величанственом Грујићком!!!

Kultura
03.02.2019. 18:38

Fala bogu da se jugmedia, jedini medi koji se bavi kulturom, bavi i kritikom pozorisnih predstava. Potrebne su, jer dosta vise samo politika, pa politika. Mnoge iyraye koje koristi Nesic nisu mi poznati, ali verujem u njega.

Kultura 2
03.02.2019. 19:11

Za Igora
ZAboravila sam da pitam Igora. Kako Nesic neproduktivan, a dosadio pisanjem? Jedno sa drugim ne ide!? Ili je dosadio, ili je neproduktivan!?
Nisi li ti Igore, malo van vinkle. Nagla promena vremena, hoce kod Vas da izazove strsove.

Petar Trifunovic, lektor
03.02.2019. 19:21

@ NEBITAN DETALJ
Postovani, gramaticki ispravno je: mac sa dve ostrice, a ne kako Vi pisete. Ako ne verujete, proverite kod Klajna. (Jezicke nedoumice)

IGOR
03.02.2019. 22:20

Za „Kulturu 2“
To što gospodin Nešić piše i piše i piše i piše, ne znači produktivnost. Sve što radi je bez smisla, dosadno, ne izaziva nikakve reakcije ili posledice i samo, iz poštovanja prema uredniku ovog portala, pročitam i odmah kajanje zbog izgubljenih nekoliko minuta. Jednostavno, vreme i demagoški principi postupanja i pisanja gospodina Nešića, učinili su svoje. Sada sam bio jasniji.
P.S. Možete malo da se pozabavite gramatikom iz šestog razreda osnovne škole. ?

A, pozoriste
03.02.2019. 23:01

Dosta vise prepucavanja. Te ovako je trebalo, te onako, a niko da pise o predstavi.Ja postavljam pitanje Nesicu: Zasto nije nista pisao o Lauri? Nisam gledao predstavu, ali znam delo. Laura je Kapetanova zana, a o njoj ni jedne jedine reci. Da li se Nesic plasi da napise ISTINU?

MINIMAUS
03.02.2019. 23:40

Gospodine Nesicu, dosadili ste i Bogu i narodu. Postedite nas, molim vas….

Vukajlija kaže
03.02.2019. 23:58

Uzgred budi rečeno
Fraza, koja zajedno sa reči bre, definiše pojam srpske jezičke maštovitosti.Ama baš ništa ne znači izdvojena iz rečenice,nema definiciju (sem ove),nemoguće je prevesti,ali baš kao i gorepomenuta reč,daje tu dozu ozbiljnosti u rečenici.Bez nje,kao da ništa niste rekli.

– Najebaću ti se majke sutra!
– Da,svakako,nego dođi da vidiš nešto…

Ista situacija…

– Uzgred budi rečeno,najebaću ti se majke sutra!
– U jebote!

Lepi Brka
04.02.2019. 00:09

Profesore, znamo svi da je Tarantino kevin, i da voli ponekad da mami stavi glavu u krilo da ga mama poska i da mu tepa: „Kevin Tarantino, kevin Tarantino…“, međutim, mama ga ponekad zove i Kventin („Quentin, Kevin Quentin…)“
Pogledaj pasus odmah do tvoje slike. Stvorio si monstruma od Kevina Kostnera i Kventina Tarantina.

Zažuljenko
04.02.2019. 01:05

@Igor, ajd, leba ti, pojasni „demagoške principe“ u ovoj pozorišnoj kritici. Skroz-naskroz si nedorečen i nejasan. Hajde, objasni nam do kraja, nemoj da se stidiš.

Dušan
04.02.2019. 12:33

ВОДИЧ ЗА ПОЗОРИШНУ ПРЕ’СТАВУ
ПРОЛОГ Аутора
-1-
Спрема се за позориште, Божа, игра преставу. Кое да обучем!?.
-Да л ће ми падне на памет да пођем у позориште, с кое раним праци, ил па идем куде овце?
-У џемпер, штрокав, а она с такву аљину, штрокаву, што б’зди!?
Треба, се упарадим, ал не ко за геј параду, ! Не! Не!
За позоришну преставу, довече облачим, чисту мајицу која не воња на зној, и обично одело, ко за у Лесковачку скупштину, страначки састанак, ако па немам онда сако, с’мо, не сам се обукја, ко дизелаш, да идем у позориште, ( у тренерке, с кајлу око гушу, ко кад су шверцовали девизе, и гориво из 93-ће, како се вика :шел!?
Ако пак обучем, какво сенф одело, пффф! Такој се чује сенф кад га стиснеш из тубу: пффф.
Ко колега Залупајка, са белу кошуљу, нарочито лети, кад припече д-звезда, на његову промоцију: Не иди Барбика
Она ко да је нека лутка! Ба-рби-ка.
Ни ки не знаје као да се обуче за комедију,а како па за трагедију, од глумци. Ц.ц.ц.
Ако шареније обучете, за комедију, ал не ко у циркус да идете, не овај, код Мирољуба, него у прави циркус, да мислив да сте глупи август, и глумци се такој облачив за преставу у звечење од преставу, мајке ми, еве питај Божу глумца!?
Ил па куде седиш, ако седиш у партер, то ближе до глумци, како се обучеш!?
Видиш се ко из авион, јбт. Извини за овој јбт. Омаче ми се, тој због другарицу Зорану, њојзе свака друга реч, јеботе.јбт.јеб’т.
-А сад па кој носи кравате!? Јебеш одело, мислим се, политичари, такој!
А за премијеру, се скоцкаш, свечано, рецимо, смокинг, па ће мслив у публику, да је дошеја неки, државник, у наш град!“
Да ги упаднеш, у око, хе, хе!
Шешири се слабо носив, ал тој, не значи и да ја треба, да га натакнем, ће мсилив, да сам шунтав, надуван, каубојац, с’г, нема по град, шешири…
И бижутеријуа, се не ваља много, по руке, по гушу, ако гу не отмев, успут, наркомани, ће мислив, да је циганка, па се накитила с толко злато!
И на ваља много да се напрцка, с парфем, она ће такој створи, једну непријатну атмосферу, за осетљиви, једну неподношљиву, такој да не врши тортуру, парфем, женски кад крене у позориште, дискретно, умерено.“ Гуцци! Не“ гу-цхи“!
II
Завеза се диза
Први чин
Он прија, мислим парфем. Док се завеза не дигне, а поједини, снобови, од жути, кад почнев да каснив, на преставу, то је непристoјно, такој да узнемиравав, и уредни гледаоцi, који су дошли да на време кaд и глумци, који играв преставу, и декоцентришев ги.
-Немој да се бавите, то је безобразлук!
-Такој, не мој се бавите! То је непристојно!
Срећа па наше позориште, затворив врата, кад почне престава.
Такој да ће први чин, престојите пред врата.
Што је боље, него да друге узмемиравате, и изгледате пред цело позориште ко безхобразник!!!
Или ако касните па да подижете, цели редови, због нумерисано, седиште!“?
Туј навику, избега’ајте.
-Кад се на ма’, отворив, врата, и блесне светло, у замрачену салу, ем декоцентрише, ем смића.
Пошто сте претпостављам, ко с’г, дошли на преставу овуј, моју, стенд ап, улазите у фоаје, спремате, позоришне карте, јер неје лепо да други чекав, док ви претурате по џепови, док други чеав, док ви претурате по џепови, и тражите карте, престава с’мо што неје почела,ако пак идете са неку женску, покажите на вратара две карте, и прво пустите, женску да уђе, па ви улегните.
Узмите капут у руку, ако нема гардаробер, па тек ондак, улегните.
Женска мож пре тој да поправи флизуру, а Ви да ич’чкате, храну из шупаљ зуб, пред огледалом.
Ако Ви дав програм, за преставу, узните, два, и за њума, и за себ’, ако не ништа, ћутите ко мишеви.
-Замислите сг ситуацију, дошли су два, у седми ред, и заузели Ви место, ко ће работите!?
-Културно се обратите, опростите, допустите!
И почните, да крчите пут, ко да чистите, снег, малка са нагнете, и фрц, лево, фрц, десно, и тако ће дођете, до своје место.
А с’г, ви грабите, напред , и неје пристојно да ги окренете грбину, и кротко идете, неког да не нагазите, на жуљ!?
-И с фацу према гледаоци, се окренете, кад крчите, ред, кроз гледаоци, не смете ги окрећете грбину.
Тое непристојно!!!
Ако па седите, а неки други пролази, устаните, немој с’мо, да искосите, ноге, колена, и такој онемогућавате, пролаз, на жену, ил па на човека.
Гледајте да седите, тако да жена не седи с непознатог, мушкарца, ако сте у пар, дошли, жене са жене, седив, а мушки са мушки.
Такој!
Ако сте па добили улазнице, можете замолити, гледаоци до Вас, да замените карте, па да си седите до своју лепшу полутку.
Али не такој, да акл они седив у XV ред, а ви у VII ред, нема такве, нема шансе, осим ако жена на билетару, нема диоптрију, ко пиксле, него ће ви спари карте!
Ако онај који седи до Вас, неће да узме карту, па неће га на силу натерате, или не дај боже, бијете, Али немој ни да разговарате, преко њега, ако додајете на своју познаницу, програм, и такој, немојте преко његову грбину, тој да чините, ће га увредите, него дисркетно иза његова леђа, и нека жена, нема монопол, над програм, него нека на брзину погледа, па нек,а Вам га врне.
Е сад престава, смо што неје почела, Ви немојте да се осврћете, на све стране, да мандате с руке, да се довикујете, с неког, преко цело позориште.
Тој испада, ружно!
Нити па да шпкате на неког, непознатог, и да показујете, с прс’, на неког у партер, на неку женску, тако да цело позориште, закључи, да б’ш од њума зборите.
Посматрајате цело позориште, да сликујете бигим нешто.
Искључите, га, турите га у џеп, док траји преставља. Замисли ситуацију
„ и с’г, светло се гаси, завеса, се диза, а Ви с лактови, ко на шанк! Замислите да овај до Вас, има исто на тој право да се размане, неје пристојно,
Замрачено гледалиште,
Завеса се диза,
Почиња
ДРУГИ ЧИ)Н
Онија глумци који играв, у позориште и на телевизију, увек рекнев, више да волив да играв у позориште. Него на телевизију. Пред камере, јер су напети ко мидер, имав трему, па ги режисер, врћа, да понове кад’р, и такој.
А највише због, интеракцију с публику: ко ја с Вас с’г!?
Туј и тамо огребем се, хе, хе, за неку цигарку у публику, да напраим штос, и тај контакт, с публику, преставља нешто пријатно.
Тако неки флуид, ко светиљка да је флуди, ал тој се вика: флуросцентно!!!
Тој нешто што струји између, сцену, и аудиторијум, такој се вика, на латински. Пази на латински, зајебани Латини били.Ај да не пцујем.
-Такој се стручно вика, ебем ли га. Ете па опцова. Опростите.
Него ако сте и гледаоц, мож да нашкодите, на атмосферу, тој не зависи, само од глумци, тишину чувајте ко пољак, вињаге у лојзе!!!
Потребан је тај флуид, који ће омогућити лепшу, и кавалитетну представу, пази како се правилно изражавам јебо те.Упс, па опсова! Извините.
Ако Ви је до смејаање, а глумац Вас засмејује, церекајте се до милу вољу, ал не мој се смејете, на силу, кисело, ко нека фукса“ да простите!!!
И не шљапкајте, док траји преставља!“ утисци, се сређују после сас пријатеља, ил па у паузу.
Немојте, јер тако смићате, на остали комшије у публику, који ће почну да ве умирују, с оно познато :шшш! Ко да јурив ћукавци, из гројзе.
Што ће опет, и на гледалиште, и на глумци, изгледа тако гласно, ко да се дерете.
Ако шкрипи столица, седиште, седите мирно, ,немој мрдате, ко да имате кондрци у дупе, ако се нека женска, с голем шешир, нацепила. Пред Вас, лепо гу замолите, да га скине, јер Ви смића, не мож видите сцену од њума, такој ву рекните, слободно.
Не шушкајте с кесу бомбоне, ако волите да ги шмрћкате, ко ја.
Па нико неће одмота, сендвич, у позориште, ако викав ботови:сендвичари, ил велију сирење, из фолију!?
Ако сте загладнели, сачекајте, паузу.
И уз неко приручно бифенце, ил у неки скривени кутак, у фоаје, исцепите га брго.
Не искашљујте се, у позориште, ко магарицу, да имате, мислим на кашаљ.
Ако сте прелађени, немој да идете у позориште, одгодите тој за други пут.
Или па узмите неко срество, да умирите кашаљ, има ги по апотеке.
Ако ве нападне кашаељ, искочите из позориште, па макар цел ред људи подигнули. Такој, на сто људи, неће покварите, уживање, и вече.
Немој гласно да негодујете.
У позориште, ил да звиждите,
Па несте на Дубочицин стадион!
Немојте ни погрешно аплаудирате, прекидате, нит која је остварен,а између сцену, и гле’алиште.
Жене немој се укрутите ко празилук, смејте се ако Ви је смешно.!
Али не добацујте. Позориште неје фузбалско игралиште, понављам
Упадице су потпуно неумесне, а покушај да се ипадне духовит, указје да нисмо добро васпитани, повише него да смо духовити.
Ал немо да се намерачите на неког глумца, духовитог, и присебног, мож’ да извучете дебљи крај.
-Од фоаје, до гардеробу.-
И такој, завеса, се после први чин спустила у позориште, се упалила светлос’
Почиње, наш
ТРЕЋИ ЧИН
. Ако Ви се припуши, пазите да се не деси, да сви мушки искоче, пред позориште да чурив! И једна женска да остане сама у гледалиште.
Неко мушко ће мора, да остане да ву прави бас.
Е сад на туј пуш паузу, све се потанко лепо испричајте, и од преставу, боље него у позориште.
Ако дискутујете, пази, да тој буде, само с оног с ког разговарате.
Нисте стручњак, за позориште. Ће испаднете смешни, у очи глумца, који не игра у туј преставу, а прошао је туј.
Престрого, и остро, суђење, о преставу, може да онерасположи другог гледаоца, ће исквари ћеф, да озловољи неког.
Купите на жену бомбоне, тај пеперминт, без шећер, који и Ви шмрћкате, после преставу, Ако сте у средини реда, и видите,да се престава завршава, пођите си први, немо да чекате да други искочив, па Ви!!!
ЧЕТВРТИ ЧИН
И с’г, завеса се послеђан пут спушћа и до малочас, од учтивог човека сад испадате немилосрдан, газите ги преко ноге, гурате се, јурите према излаз!!!
Срамота.
Покваирли сте, све и утисак, да сте човек, који се лепо понаша. С’г, се види какви сте, У туј невероватну, гужву и кркљанац, гурате, се с лактови, гурате, жену, пред Вас, Вичете на жену с билетару, с’г не изгледате, лепо него рђаво!
С’мо, да сте се окренули пред огледало, туј у фоаје, да видите, како изгледате рђаво.
Слажете се!?
Ред је и било, да сачекате, крај преста’е, да наградите, глумци с апулауз, они за тој живе, не од плату.
Поздравите, ги за напор, од три сата, замислите како се осећав, глумци, кад виде, оној гурање, бегање из позориште, чим се завеса дигне ко да су гледаоци једва чекали да клисну с њума.
Ако Ви се престава, неје допалне номој да звиждите нисте на Дубочицин, ни на Слогин ни на Моравац, стадион.
Можда је главни кривац писац, на позоришни комад!? Дуленце!
Он обично неје ту, и какве има сврхе да звиждите, на глумци који су се својски потрудили, да одиграв најбоље, што умев.
Аплаудирајте, ги немој да викате име! Ни омиљеног глумца…
Публици. На сви ги тапшите с дланови, и тако с’г, кад одате захвалност, на глумци, сас аплаузи, искочите, стрпљиво, узмите, капут, огрните, жену, ако гу имате, помозите, јој да се обуче, и искочите, И отпратите, гу, не гу остављајте, саму, да лута. По пусте и мрачне улице.
КРАЈ

Mile
04.02.2019. 13:04

Zar ne vidite da skoro svakom kolumnom Vjačeslav dr Nešić u stvari nudi sebe, bezrezervno. Nije to baš onakvo nuđenje sebe kao što to rade ispod Plavog mosta na ulazu u Beograd, na Pigalu u Parizu ili iz izloga u amsterdamskom De Valeu. Ne, ovo je više avanzovanje, laktanje, zakasnelo dokazivanje dokonog penzionera.

Vjačeslav dr Nešić zaludan i oportun piše kolumne, lista neke prašnjave knjige, podcrtava rečenice Getea, Kanta, Solženjicina, Stanislavskog uz konsultacije sa prijateljem Guglom i prijateljicom Vikipedijom, ne bi li zadivio poluinformisan, polupismen polusvet.

Između ostalog, doktor tehnoloških procesa i hemijskih reakcija, samozvani pozorišni kritičar i analitičar, u silnoj želji da se pročisti i pričesti u Hramu Talije, ostaće upamćen po tome što je detaljnu kritiku pozorišnog komada napisao nedelju dana pre premijere te predstave.

Ne brinite za Vjačeslava dr Nešića, njegov komšija, njegov gradonačelnik Goran dr Cvetanović ponudiće kolegi doktoru nauka mesto u Upravnom odboru leskovačkog teatra.

Imaju ove dve intelektualne gromade, dvojica moralnih divova, zajedničku karakternu osobinu: Koristoljublje.

Neće biti problema da Vjačeslav dr Nešić svoje sposobnosti, znanja i veštine primeni u profilisanju programa i repertoara Narodnog pozorišta Leskovac i odbrani NPL od stranačke uzurpacije. U stvari biće problema, mesto predsednika UO je neplaćeno.