Direktor pokrenuo inicijativu o obaveznom prebacivanju “problematične dece” iz jedne u drugu školu

Nakon nekoliko slučajeva vršnjačkog nasilja u leskovačkim školama, a o kojima se  govorilo u javnosti, direktor Osnone škole “Kosta Stamenković” Goran Ristić inicirao je sastanak sa svim direktorima obrazovnih ustanova  u ovom gradu kako bi se preduzele određene mere u pokušaju da se ovoj negativnoj pojavi stane na put.

Njegova je ideja da ubedi ostale direktore da škole međusobno potpišu sporazum o preuzimanju problematičnih učenika,  s obzirom da đaci sa velikim brojem prekršaja u osnovnom obrazovanju, po zakonu, ne mogu da budu izbačeni .

“Kada, na primer, dođe do tog trećeg stepena nasilja, iscrpe se sve mere upozorenja ili kažnjavanja, i dođe se do toga da nemamo drugo rešenje nego da učenika prebacimo u drugu školu, a onda nailazimo na zid kolega koji ne žele da prime takvog đaka. Mislim da bi trebalo da bude suprotno. Možda bi, kada bi ovaj vid kažnjavanja zaista počeo da se primenjuje, deca više pazila kako se ponašaju, svesna činjenice da će biti kažnjena, da će biti premeštena u drugu školu i drugu sredinu”, mišljenja je Ristić.

Nada se, da će se njegovom pozivu, kako kaže, barem na razgovor na ovu temu, odazvati svi direktori osnovnih škola u gradu.

Prosvetni radnici, kako smo pre nekoliko dana pisali, upozoravaju da je nasilje u školama postalo bukvalno svakodnevica i da bi u sistemu i pravilnicima o bezbednosti učenika trebalo hitno nešto drastično da se menja.

Član školskog tima za zaštitu od nasilja u drugoj gradskoj Osnovnoj školi “Vuk Karadžić”, Igor Veličković, tvrdi da su deca veoma dobro upoznata sa svojim pravima i pkolskim pravilnicima, te da ih jako dobro iskorišćavaju i manipulišu njima.

„Jer to dete koje je problematično dobro zna da ne može biti izbačeno iz škole, da nasilje može da ponovi više puta pre nego što bude kažnjeno i ono to bukvalno koristi. U samom sistemu mora nešto hitno da se menja, da budu strožije kazne i da se reaguje brže“, mišljenja je Veličković.

 

Ovaj medijski sadržaj deo je projekta „Korak ka kompententnijoj inkuluziji“, sufinansiran iz budžeta Republike Srbije – Ministartsvo kulture i informisanja. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji jedodelio sredstva“

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

34 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Cvetko
24.10.2019. 16:02

U moje vreme skola je bila svetinja,nastavnici su se postovali i bili cenjeni u drustvu.Ponekad smo dobijali poneku packu ili samar ali je sve bilo odmereno i delovalo je vaspitno.Danas je sistem vrednosti poremecen.Plasim se da vrsnjackom nasilju nema kraja.Mora se menjati sistem i roditelji novcano kaznjavati.Samo tako se moze resiti problem.

Ivana
24.10.2019. 17:28
Odgovor za  Cvetko

Slažem se sa Vama da je tako bilo,ali su i nastavnici bili za poštovanje a danas većina nije dostojna svog zvanja.Uvek sam na strani dece jer su oni naša ogledala!!!

Слађана
24.10.2019. 20:42
Odgovor za  Ivana

Тачно сте рекли…деца су огледало родитеља! А та деца ће ускоро да туку те родитеље, ништа не брините.

kad bi se zezali
25.10.2019. 07:44
Odgovor za  Слађана

lepo je rekla da nastavnici danas nisu dostojni svoje profesije sve su pretvorili u komercijalu,ja kad sam iso u skolu nisam znao sta je privatni cas a ovo nema smisla sta rade

Srdjan
24.10.2019. 16:08

Kamo sreće da su nam svi direktori takvi!

Smit
24.10.2019. 19:10
Odgovor za  Srdjan

Hajka na direktore škola! Više nego žalosno! Samo da se baci senka i odvuče pažnja od gradonačelnika. Nećete tako da spasite, ni njega, ni njegove lokalne direktore. Ovi su u nadlžnosti ministra. Politika je čudo, samo neka stradaju nedužni! A krivci neka opstaju.

Džon Vik
25.10.2019. 08:36
Odgovor za  Srdjan

Poštovani gospodine Srdjane,

Kako neko može biti dobar direktor, ako misli da decu može da razmenjuje ugovorima, kakva god bila. Ta deca imaju roditelje, staratelje, živa su bića, nisu roba. Zakon tako nešto nije prevideo, niti će ikada. Postoji protokol i pravila ponašanja, pravilnik o zabrani diskriminacije, timovi u školi, to su zakonski predvidjeni načini postupanja za rešavanje problema. Zgranut sam inicijativom, u 21. veku tretirati decu na takav način, je zaista samo za oštru osudu.

Ooooo
26.10.2019. 02:17
Odgovor za  Džon Vik

Ako neznas ne komentarisi,covek ima problem sa detetom iz 7 razreda koje lomi po skoli i upada za vreme vikenda,ponasa se ko harambasa a roditelji ga sa zagrljajem odvedu kuci

Delfin
23.01.2020. 23:17
Odgovor za  Džon Vik

U pravu ste.Sa sebe skidaju odgovornost.

Ne premestajte ih
24.10.2019. 17:21

Predlog je u najmanju ruku amaterski.Zar stvarno direktor misli da ce promenom skole iskoreniti uzroke nasilnog ponasanja. Verovali ili ne statistika kaze da je broj maloletnika sa uzrecenim merama manji nego prosle i pretprosle decenije. Promena skole, stedine ili seoba su faktori rizika za recidiv nasilja.

Radničko
24.10.2019. 17:59

Rešavaju problem? Oni samo rešavaju posledice, problem ostaje, prebacuje se i samo menja sredinu. Problem dolazi iz porodica gde ti klinci žive i odrastaju. Kad sam ja bio klinac i napravim neku glupost u školi mene otac „prevaspita“ pa mi ne pada na pamet da pravim probleme. Kažnjavati roditelje, novčano ili obaveznim društveno korisnim radom i tako dati primer i detetu da će ono što ono napravi imati za posledicu kažnjavanja ne samo njega već i njegovih najbližih. A roditelji bi se uzeli u pamet i njihova deca ne bi bila samo problem nastavnika u školi. Ovo je samo maskiranje problema.

Nastavnik
24.10.2019. 18:10

Škola je kažnjavana velikim sumama, zbog neodgovornosti nastavnika. Setimo se preloma,posekotina i da ne pričam čega sve,i to sve za vreme časova. Dok su učiteljice pile kafu, menjale jedna drugu. Sada se javljaju rezultati lošeg i neodgovornog rada, i direktore nećete se valjda sada odrcati Vaših djaka, nego prionite na rad, pa svoje greške i propuste ispravljajte sami! Pozdrav!

Delfin
23.01.2020. 23:28
Odgovor za  Nastavnik

Da.Sta rade ucitelji? Silne seminare zavrsavaju..frustrirani..nervozni..a sada kada je najavljeno za nasilje jace mjere ..kazne..oni decu plase sa tim…i pakuju im probleme..sramota..

Roditelj
24.10.2019. 18:13

Imate najuredjeniju školu u gradu. Nepravda prema drugim školama! Sada još da vam dodele i najbolje djake, jer sami ne umete da ih dobijete! Neće moći!

miša
24.10.2019. 19:43

zaigrala mecka i na njegova vrata, pa bi mečiće da prebaci u tuđe dvorište. a što nije prihvatio problematičnu decu iz Vase.

Srdjan
24.10.2019. 20:38

Ne mogu da verujem kakvi smo mi ovo ljudi! Svaku dobru nameru i pokusaj da se nešto pozitivno pokrene i promeni na bolje koristimo da unapred osudimo i vidimo samo negativno.

Marko
24.10.2019. 21:18

Otkud toliko žuči? Problemi postoje i ne treba da se stavljaju pod tepih. Ali porodica je uvek izvor problema. Na žalost ona se u Srbiji urusava već godinama. Da li neko uviđa da su i nastavnici pored dece ugroženi? Koja su njihova prava? A prava dobre dece?

Klaus
24.10.2019. 21:38

Director, das Problem lösen. Die beste, so schnell wie möglich

Милан
24.10.2019. 22:39

Децу која праве проблеме неће преваспитати у ниједној другој школи у граду, чак напротив. И деца из других школа ће имати проблема са проблематичним ученицима. Решење је као и за време социјализма, таква деца треба да се упућују у школу за специјално васпитање и образовање, оно што смо некада звали „Сиви дом“. Онда ће и родитељи и ти ученици схватити да су направили велике грешке у одгајању, одн. у понашању деце. А и свима осталима то би био добар пример да се тако не сме понашати у школама. Крајње је време да се људи у овој држави доведу у ред.

ogorceni roditelj
24.10.2019. 23:09

Da ne zaboravimo da je osnovna skola VASPITNO OBRAZOVNA INSTITUCIJA. Najlakse je problem prebaciti u tudje dvoriste.. Preispitati za pocetak zasto problematicno dete nije lomilo svoju kucu nego skolu. Verovano ima razloga…Direktor da stavi prst na celo pa da vidi i zasto veliki broj dobre dece napusta skolu. Nije poenta isterati dete i napraviti jos veceg kriminalca, poenta je napraviti uspesnog coveka, a to u ovoj skoli niti umeju niti znaju. Nije poenta imati lepo dvorisre, poenta je imati dobre pedagoge. Mislim da direktor skole nije za ovu funkciju.

Moebius
25.10.2019. 08:30
Odgovor za  ogorceni roditelj

Poštovani, onda štrajkujte sa škođom da bude manji broj dece u odeljenju! I zašto bi se samo škođa bavkla vaspitanjem, a roditelji ništa?? Roditelji neka plaćaju nivčane kazne, ako neće da vaspitavaju ili neće da im se milo dete koje lomi i bahanali samo u školi muči da radi društveno koristan rad.

ogorceni roditel
25.10.2019. 16:29
Odgovor za  Moebius

Postovani,
u toj skoli su sve sami strucnjaci, na celu sa direktorom skole. Umesto da kao sto vec rekoh da probaju da izvedu dete na pravi put(sto je mnogo teza ali ko ume uspeh zagarantovan), oni obaraju dete na godinu, tj. dete ponavlja razred(sto je najlaksa varijanta, i to je bezanje od rada) jer roditelji nisu hteli da ga prebace u drugu skolu. Tako da direktore svaka Vam cast jer ste napravili jos jednog razbojnika!!!!!

Marija
25.10.2019. 21:37
Odgovor za  ogorceni roditelj

Poenta je da mama i tata vaspitaju dete,pa da se onda skoluje i obrazuje kako treba. Poenta je i da kad postoji problem da se ti isti mama i tata odazovu pozivima iz skole i zainteresuju za to sta im dete radi.

Delfin.
23.01.2020. 23:32
Odgovor za  ogorceni roditelj

Slazem se.Svi beze od problema.Direktori probleme ne resavaju…ne zele se zamerati sa kolegama..pa decu prebacuju..umesto da resavaju probleme u razredu..ali ne moze..jer se kriju deca pojedinaca..a puca gde je najtanje…

Mihajlo
24.10.2019. 23:43

Direktore Gorane, tvoj predlog je dobar, ali ne može da reši problem. Problem možemo da rešimo ako ih najurimo iz škole, ali nam, na žalost, zakon to ne dozvoljava. Dobra bi bila promena člana zakona koja bi dozvolila udaljavanje problematičnih učenika iz škola i nastavak njihovog školovanja u večernjoj školi.

Neko
24.10.2019. 23:49

Divna škola,dobri učitelji.Slađana i Ljilja i učiteljica Ivana poslednjoj nisam siguran ime.Napravili ste od nas dobre ljude u vreme one krize 90 tih godina.Prenesite znanje,iskustvo i metodologiju rada Vašim budućim kolegama za generacije koje dolaze. „Ako obućar ne nauči svog učenika dobro zanatu, to i nije neka šteta sem što će Rimljani biti loše obuveni ali ako učitelji naše dece rđavo prenesu znanje stvoriće generacije koje će upropastiti Atinu…“

Bojan
25.10.2019. 00:00

Sistem je truo. Zakoni su katastrofa. Deca su ogledalo roditelja. Može neko da se ne slaže s ovim, ali to je činjenica. U ovim tužnim vremenima svaka konstruktivna, profesionalna, dobro osmišljena i dobronamerna inicijativa je melem na ranu. Ovaj predlog i ova inicijativa je upravo takva. Dvadeset godina sam u prosveti, a ne zaboravite da smo i mi nastavnici takođe roditelji, i odgovorno tvrdim da u skorije vreme nisam ni od koga čuo bolji predlog kao početak i pokušaj rešavanja problema. Mislim da ovo jeste dobro i kao prevencija ovakvih problema, a ne samo sanacija postojećih. Molim sve koji čitaju i članak i komentar i koji pišu komentare da shvate da smo svi na istoj strani – učenici, roditelji i nastavnici. Molim vas prestanite s deljenjem! Vreme je da se udružujemo i da shvatimo da sebi samima jedino možemo pomoći ovakvim inicijativama. Svima nama bi bilo na korist kada bi počeli da razmišljamo proaktivno i da svi sledimo primer ovog čoveka, da svi damo prilog rešavanju problema nasilja u školama dajući predloge, pokrećući inicijative, a ne da pišemo zlurade komentare lične prirode, koji govore mnogo više o nama sebima, nego o onima koje komentarišemo. Ovaj čovek je, pre svega, nastavnik, koji zajedno sa svojim kolegama brine o učenicima i pokušava da da svoj doprinos ozdravljenju školskog sistema i na tome mu treba čestitati, kao i svakom drugom koji radi na polzu svojih učenika i njihovih roditelja, a samim tim i na polzu svog grada i svoje zemlje. Možda neko u ovome vidi patetiku, ali ako svako od nas u sebi pronađe mrve davno izgubljene solidarnosti i empatije, staće iza ovog predloga. Još će bolje biti i da da svoj doprinos nekom svojom idejom, nekim svojim predlogom, a ne da ispisuje isprazne kritike, koje blage veze nemaju s tematikom, a još manje s mozgom.

Cvetko
25.10.2019. 00:11

Direktor da ume da resi problem to bi uradio jos odavno, a ne da mali delikvent „napreduje“ od maltretiranja dece do pravljenja loma u zbornici i gde vec po skoli. Parijski direktori, deca sa „dobrim“ vezama i los sistem – uzrok je svega ovoga.

Sana
25.10.2019. 01:19

Svaka cast, direktore! Dobar predlog, korak po korak ka ozbiljnom resavanju ovakvih problema.

Em pedagoški em ljudski nema šta
25.10.2019. 09:47

Osudimo svu „problematični i nasilnu“ decu, gonimo ih, proterajmo, razapnimo na krst, za primer, kakva druga škola, to je mala kazna.
Tako se rešava „problem“, bravo za inicijativu. Na nasilje odgovarajmo jos većim nasiljem.
Nemojmo slučajno da se uhvatimo da radimo na prevenciji, da organizujemo koju tribinu, da edukujemo decu sta je dobro a sta zlo, sta se valja sta ne valja raditi, kojim putem treba ići, zasto je važno “ ljubiti jedni druge“, praštati, pokajati se, reći hvala, izvini, oprosti, negujmo lepe misli i osećanja jedni prema drugima iz kojih nastaju i dobra dela jer smo svi mi braća i sestre u Hristu a ne neprijatelji jedni drugima i tako dalje, ali, ah, to je obiman posao, a mala plata, recicemo i gurnuti „problem“ ispod tepiha

Delgin..
23.01.2020. 23:36

Slazem se.Sve se gura pod tepih.Pojedini problemativni se cuvaju..a oni koji nemaju zaledjinu lete..

kad bi se zezali
25.10.2019. 10:19

da se ja pitam ,problematicnu decu bih stavio u jedno odeljenje i dva policajca ispred vrata i schlus

Ogirceni roditelj
25.10.2019. 16:53

Postovani nastavnice,
slazem se sa Vama ali necu dalje da iznosim kritike iako sam dobro upucen u problem. Mislim da je za konkretan slucaj lomljenja skolskog inventara u Vasoj skoli, direktno odgovoran Vas direktor(ne zasluzuje cak ni da napisem cenjeni) i da je ovo cisto pranje savesti. Da cujemo neki slycaj uspesnog resavanja problema pa da slede njegov primer…jel to resavanje problema…izbacivanje dece iz skole…Sramota za direktora. Hoce li i decu koja rade po IOP-U (ako ih uposte ima) i njih da najuri iz skole…