INTERVJU: PANAJOTIS PITSIKOS, VLASNIK AUTOSTOP INTERIORS LESKOVAC

Od jedne šivaće mašine do lidera u proizvodnji visokokvalitetnih enterijera za automobilsku industriju

“AUTOSTOP INTERIORS: Neprekidna posvećenost društvenoj odgovornosti i visokim standardima kvaliteta. Panajotis Pitsikos, direktor i osnivač kompanije Autostop Interiors.

Neprekidna posvećenost društvenoj odgovornosti i visokim standardima kvaliteta Panajotis Pitsikos, direktor i osnivač kompanije Autostop Interiors, ocenjuje u intervjuu Panajotis Pitsikos.

“Protekla decenija u Srbiji bila je neverovatno putovanje ispunjeno značajnim postignućima i velikim promenama. Iako smo ostvarili značajan poslovni rast, verujem da je naš najveći uspeh pozitivan uticaj na lokalnu zajednicu”.

Autostop Global proizvodi enterijere za automobilsku industriju od 1991. godine, kada je kompanija osnovana u Grčkoj. Možete li nam reći nešto više o vašim proizvodnim kapacitetima i međunarodnom poslovanju?

Osnovan u Grčkoj, septembra 1991. godine, Autostop Global postao je lider u proizvodnji visokokvalitetnih enterijera za automobilsku industriju. Ono što je počelo kao mali rad jedne osobe sa jednom šivaćom mašinom i nekoliko alata, preraslo je u uspešnu kompaniju poznatu po izuzetnom zanatstvu i korisničkoj podršci. Naše putovanje dobilo je značajan zamah 1993. godine, kada smo zadobili poverenje Connolly Leather-a, jednog od najprestižnijih svetskih dobavljača kože. Ovim partnerstvom zvanično smo postali ekskluzivni proizvođač kožnih sedišta za Connolly u Grčkoj i na Kipru, otvarajući put našoj međunarodnoj ekspanziji. Kako smo rasli, postali smo pouzdan dobavljač za velike automobilske brendove, uključujući Ford i Toyotu, isporučujući kožna sedišta njihovim evropskim fabrikama. Danas naš cenjeni portfolio klijenata uključuje ne samo Ford i Toyotu, već i poznate brendove poput Porsche-a, Audi-a, Škode, BMW-a i Peugeot-a. Trenutno se naši proizvodi, proizvedeni u Srbiji, izvoze u 20 zemalja širom Evrope, Afrike i SAD-a. Poslujemo u dva savremena proizvodna pogona u Leskovcu i Bojniku, zapošljavajući oko 800 kvalifikovanih radnika.

Pored automobilskih enterijera, naša fabrika u Bojniku takođe proizvodi PVC i PU sirovine koje se koriste u različitim industrijama, uključujući automobilsku, avio, transportnu i industriju nameštaja.

Prošle godine ste proslavili desetu godišnjicu kompanije Autostop Interiors u Srbiji. Šta smatrate svojim najvećim uspehom tokom ovog perioda?

Protekla decenija u Srbiji bila je neverovatno putovanje ispunjeno značajnim postignućima i promenama. Iako smo doživeli izuzetan poslovni rast, verujem da je naš najistaknutiji uspeh pozitivan uticaj na lokalnu zajednicu. Kada sam pre deset godina, prvi put stigao u Leskovac, posledice nedavnog rata bile su još uvek vidljive: napuštene fabrike, prazne ulice i visoka stopa nezaposlenosti stvarali su tmurnu sliku. Uprkos tim izazovima, zatekao sam zajednicu ispunjenu hrabrim i ponosnim ljudima, spremnim da rade i izgrade novu budućnost. Kroz rad sa mnogim porodicama u Leskovcu, svedočio sam izvanrednom napretku iz godine u godinu. Mnogi naši zaposleni, koji su nam se prvobitno pridružili kao pojedinci, ne samo da su izgradili uspešne karijere, već su zasnovali porodice, kupili domove i doprineli lokalnoj ekonomiji. Posebno je dirljivo videti parove koji su se upoznali u našoj kompaniji, venčali se i osnovali porodice.

Transformacija grada je neverovatna – pojava novih restorana, tržnih centara i supermarketa, kao i renoviranim putevima koji poboljšavaju povezanost i pristupačnost.

Ovaj brzi razvoj ne simbolizuje samo rast infrastrukture, već i poboljšanje kvaliteta života za celu zajednicu.

Smatram da je najveći uspeh Autostop Interiors-a naš značajan doprinos ovom razvoju. Ne samo da smo doprineli lokalnoj ekonomiji, već smo i pomogli zajednici da se podigne i osnaži svoje ljude za dalji napredak.

Vaši klijenti su među najvećim kompanijama u automobilskoj industriji širom sveta. Koji su ključni faktori za izgradnju uspešnih odnosa sa kupcima?

Nije bilo lako izgraditi uspešne odnose sa ovako velikim kompanijama, a nekoliko ključnih faktora bilo je presudno za doslednost i dugoročnu posvećenost. Najvažniji faktori su sledeći:

  1. Razumevanje potreba kupaca: Neophodno je imati duboko razumevanje specifičnih potreba i izazova sa kojima se suočavaju automobilske kompanije. To uključuje praćenje trendova u industriji, zakonskih promena i inovativnih rešenja.
  2. Dosledna komunikacija: Održavanje otvorene i redovne komunikacije pomaže u jačanju poverenja i transparentnosti. Ovo može uključivati redovne izveštaje, sastanke za razmenu mišljenja i pružanje podrške kako bi se kupci osećali cenjenima.
  3. Kvalitet i pouzdanost: Dosledno pružanje visokokvalitetnih proizvoda i usluga gradi poverenje. Kompanije često zavise od svojih partnera i njihovih pouzdanih rešenja koja zadovoljavaju standarde bezbednosti i performansi.
  4. Saradnja i partnerstvo: Posmatranje odnosa kao partnerstva, a ne samo transakcije, podstiče saradnju. Ovo može rezultirati efikasnim rešenjima koja su od koristi za obe strane i dodatno jačaju njihov odnos.
  5. Fleksibilnost i reakcija: Automobilska industrija je dinamična, pa je sposobnost prilagođavanja promenama i brzog reagovanja na izazove ključna. To pokazuje kupcima da ste posvećeni podršci u svakoj situaciji.
  6. Dugoročna posvećenost: Dugoročna posvećenost odnosima može pomoći u izgradnji lojalnosti. To uključuje ulaganje u razumevanje njihovih budućih ciljeva i usklađivanje vaših ponuda sa njihovim strateškim inicijativama.
  7. Povratne informacije i unapređenje: Aktivno traženje povratnih informacija i spremnost na unapređenje na osnovu mišljenja kupaca može poboljšati odnos. Ovo pokazuje da cenite njihovo mišljenje i da ste posvećeni zadovoljavanju njihovih potreba.

Fokusirajući se na ove faktore, uspeli smo da izgradimo i održimo snažne i uspešne odnose sa našim klijentima.

Zahvaljujući uspešnom poslovanju, Autostop Interiors je postao prva kompanija u automobilskoj industriji u Srbiji koja je dobila prestižni sertifikat – Family Friendly Enterprise. Kako Vaši zaposleni imaju koristi od ovog sertifikata?

Postizanje sertifikata Family Friendly Enterprise za Autostop Interiors predstavlja mnogo više od priznanja: to simbolizuje našu posvećenost stvaranju podsticajnog i inkluzivnog radnog okruženja. Ovaj sertifikat je sveobuhvatan sistem koji procenjuje i unapređuje beneficije koje pružamo našim zaposlenima, osim njihovih plata. Sistem uključuje godišnju procenu koju sprovodi nezavisna organizacija, što osigurava da se naše Family Friendly prakse neprestano unapređuju. Ova kontinuirana evaluacija omogućava nam da merimo efikasnost naših inicijativa i da napravimo neophodne adapacije kako bismo još bolje podržali naše zaposlene i njihove porodice.

Pored toga, sertifikat pruža jasne smernice zaposlenima da razumeju i koriste beneficije koje su im dostupne. On podstiče otvoreni dijalog o potencijalnim poboljšanjima, omogućavajući nam da prilagodimo naše prakse u skladu sa povratnim informacijama zaposlenih. Ovaj sertifikat je takođe u skladu sa našom politikom i principima korporativne društvene odgovornosti (CSR), kojima se pridržavamo već dugi niz godina.

U sklopu naše dugoročne posvećenosti društvenoj odgovornosti, planiramo da uskoro dobijemo i novi sertifikat, čime ćemo dodatno potvrditi našu predanost etičkim praksama i dobrobiti zaposlenih. Jedan od naših najvećih uspeha je pozitivan uticaj koji imamo na lokalnu zajednicu. Kroz integraciju ovog sertifikacionog sistema i pridržavanje naših CSR principa, trudimo se da svake godine unapredimo celokupno iskustvo naših zaposlenih i njihovih porodica, jačajući našu posvećenost njihovoj dobrobiti i profesionalnom razvoju.

Koji su Vaši planovi za razvoj poslovanja u predstojećim godinama?

Uprkos izazovima koje donosi aktuelni trend elektrifikacije u automobilskoj industriji, beležimo kontinuirani rast. Ova pozitivna tendencija je uglavnom podstaknuta premeštanjem projekata iz razvijenih regiona Centralne Evrope na Balkan, prvenstveno zbog rastućih troškova u tim zemljama. U Srbiji smo tokom poslednje tri godine iskusili značajan rast troškova, što predstavlja rizik od gubitka projekata u korist severnoafričkih zemalja, koje su se nedavno pojavile kao jaki konkurenti na našem tržištu.

Da bismo se suočili sa ovim izazovima i iskoristili nove prilike, fokusiramo se na nekoliko ključnih inicijativa:

Automatizacija procesa: Ulažemo u automatizaciju naših procesa kako bismo povećali produktivnost i zadržali konkurentsku prednost. Kretanjem ka standardima Industrije 4.0, cilj nam je da modernizujemo naše proizvodne kapacitete, što će poboljšati efikasnost i smanjiti troškove.

Razvoj veština: Automatizacija ne samo da će povećati produktivnost, već će i omogućiti našim zaposlenima da steknu napredne veštine i iskustva, postavljajući ih na čelo inovacija u industriji.

Kvalitet i obim proizvodnje: Održavanje visokih standarda kvaliteta i optimizacija  obima proizvodnje ključni su za očuvanje naše pozicije na tržištu. Time želimo da zaštitimo našu radnu snagu i osiguramo stabilne izvore prihoda.

Održiva budućnost: Takođe istražujemo strateška partnerstva i širimo naš portfolio projekata kako bismo ublažili rizike povezane sa fluktuacijama troškova i tržišnom konkurencijom.

Naša posvećenost ovim strategijama omogućiće nam da efikasno upravljamo tržišnim neizvesnostima, održimo rast i doprinesemo dugoročnom uspehu našeg poslovanja.

Vi ste aktivni član HBA. Šta za Vas predstavlja Helensko privredno udruženje Srbije i da li ste zadovoljni njegovim radom?

Helensko privredno udruženje Srbije (HBA) predstavlja ključnu mrežu podrške za grčke kompanije koje posluju u Srbiji. Za mene, HBA nije samo profesionalna platforma, već i važan ižvor podrške i povezivanja grčkih biznisa koji su suočeni sa izazovima lokalnog tržišta. Udruženje pruža neprocenjivu podršku kroz različite inicijative, pomažući u prevazilaženju razlika između grčkih kompanija i srpskog poslovnog okruženja. Nudi širok spektar usluga, uključujući mogućnosti za umrežavanje, resurse za razvoj poslovanja i zastupanje, što je od suštinske važnosti za navigaciju izazova međunarodnog poslovanja.

Takođe, HBA neguje osećaj zajedništva, okupljajući grčke poslovne lidere i profesionalce, stvarajući prilike za izgradnju odnosa i razmenu iskustava. Društveni događaji i okupljanja koje organizuje HBA nisu samo prilika za umrežavanje – oni takođe pružaju šansu da se povežemo sa sunarodnicima, podelimo uvide i uživamo u osećaju zajedništva. Veoma sam zadovoljan radom HBA i njegovim uticajem na grčku poslovnu zajednicu u Srbiji. Posvećenost udruženja u pružanju podrške svojim članovima i proaktivan pristup u rešavanju poslovnih izazova su za svaku pohvalu. Njihov trud značajno doprinosi našem uspehu u konkurentnom tržištu.

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

0 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare