Najvažnija promena odnosi se na snižene cene, jer će trgovci morati da istaknu i najnižu cenu po kojoj je roba prodavana u poslednjih 30 dana. Ova mera bi trebalo da spreči manipulacije, kao što su podizanje cena neposredno pre sniženja. Na ovaj način, kupci će biti sigurni da je sniženje realno, a ne marketinški trik.
Potrošačke organizacije upozoravaju da se propisi najviše krše upravo na sniženjima. Često se na izlozima ističu visoki procenti popusta, dok je u radnji malo ili nimalo robe sa takvim popustom. Prema zakonu, radnja koja istakne sniženje mora da ima najmanje petinu robe snižene za navedeni procenat, piše Kamatica.
Novi propisi će se odnositi i na kupovinu preko interneta, gde trgovci često oglašavaju robu koju nemaju na stanju ili se ne pridržavaju istaknute cene. Pravila su ista bez obzira na to da li se prodaja obavlja u radnji ili online.
Potrošačima se savetuje da ne prihvataju izgovore o „sistemskim greškama“ i da ne kupuju impulsivno. Uvek treba proveriti cenu i uporediti je sa drugim prodavnicama, pre nego što se donese odluka o kupovini.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!