Za godinu dana 16 stajališta i gubitak od preko 6 miliona dinara, gradonačelnik Leskovca poručio prevoznicima: Ako radite s gubitkom, spremni smo da raskinemo ugovor

Javni gradski i prigradski prevoz na teritoriji Leskovca u prošloj godini doneo je gubitak od 6.192.490 dinara, a kao jedan od ključnih problema izdvojena je slaba realizacija izgradnje autobuskih stajališta, kojih je umesto planiranih 100, izgrađeno samo 16. Gradonačelnik Leskovca Goran Cvetanović uputio je direktnu poruku prevoznicima da nema potrebe nijedna firma da radi sa gubitkom, da dođu i raskinu ugovor.

Naime, na današnjoj sednici Gradskog veća Leskovca, šef Odeljenja za komunalno-stambene poslove, saobraćaj i infrastrukturu Andrija Atanasković, podneo je godišnji izveštaj o poslovanju Društva posebne namene GPLE doo Leskovac, koje sprovodi gradski i prigradski saobraćaj u javno-privatnom partnerstvu sa firmama Frenki, Jugotrans i Kanis.

„Do sada je isplaćeno 182.687.500 dinara, dok je po ugovoru definisana kilometraža iznosila milion 729 hiljada 643 kilometra, s tim da je grad imao mogućnost korekcije do 30 posto. Međutim, došlo je do povećanja od čak 42,2 posto u odnosu na ugovorenu kilometražu“, naveo je Atanasković.

Prevoznik je ostvario ukupne godišnje prihode od 313.444.911 dinara, dok su rashodi iznosili 319.637.402 dinara. Značajno je da prihod od prodaje karata nije dostigao planiranih 170 miliona dinara, cifra je stala na 130.757.411 dinara.

„Takođe i jedan veoma bitan podatak je i ukupni prihodi samih prevoznika od prodaje karata, ugovor je definisano da ako prevoznik ostvari više od 170 miliona na godišnjem nivou da mora određenu količinu sredstava vratiti gradu, prevoznik je ostvario prihode od 130.757.411 dinara, samim tim iz svega priloženog kako iz mesečnih, tromesečnih, sada iz godišnjih izveštaja vidimo da je prevoznik imao ukupne prihode od 313.444.911 dinara, ukupne rashode 319.637.402 dinara“, obrazložio je Atanasković.

Jedan od ključnih problema istaknutih u izveštaju jeste izgradnja autobuskih stajališta.

„Privatni partner smatra da prema ugovoru treba samo da ih uredi, a ne i da ih izgradi, što mi kao grad ne prihvatamo. Videćemo da taj problem u budućnosti rešimo. Do sada je izgrađeno svega 16 stajališta i to samo na linijama koje vozi Jugotrans“, rekao je Atanasković.

Prevoznici su predložili i povećanje subvencionisanih kartica, kao i smanjenje broja polazaka ka naseljima sa malim brojem korisnika, uz povećanje linija gde je veća potražnja.

Gradonačelnik Leskovca Goran Cvetanović, istakao je da grad nije prešao planirani budžet i da realizacija nije dostigla planiranih 200 miliona dinara, ali da je problem u prevoznicima i neispunjenim obavezama.

„Verovatno je tu uticalo i blokade i neredovan odlazak studenata na fakultete kao i učenika u srednjim školama ali svejedno, to je ono što smo mi mogli da uradimo na pravi način. Sećam se da je prvo Kanis tu učestvovao samostalno na tenderu za javno-privatno partnerstvo i sad se pitam ako sa tri učesnika ne ide najbolje, kako bi bilo da je samo jedan. Drugo, samo je Jugotrans uradio 16 stajališta, a treba ih 100“, rekao je Cvetanović.

U direktnoj poruci prevoznicima, gradonačelnik je poručio:

„Ovde vidim da je ostvaren gubitak od 6 miliona i 192 hiljade dinara, to je negde 50 i nešto hiljada evra, pa bih molio Novicu iz Jugotransa da prenese svojim uvaženim kolegama da ako rade sa gubitkom a ja im sada kažem ove godine sigurno neće ,a verovatno ni iduće biti povećanja cena na čemu vi insistirate. Ako rade s gubitkom, ako ne mogu stajališta da urade, ako nisu ni prezadovoljni građani, a rade s gubitkom onda razmislite, evo imate još nekih desetak dana do 24. septembra kada će biti održana Skupština, dođite slobodno, mi smo spremni da raskinemo ugovor, zašto bi radili sa gubitkom, zašto da mi raspravljamo da vi treba da pravite autobuska stajališta ili ne treba da pravite, prosto nema potrebe nijedna firma da radi sa gubitkom. Lepo dođete da raskinemo ugovor i krenemo u novu akciju“.

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

19 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Igor
16.09.2025. 18:50

Prvo Cvetanoviću prevoznici po ugovoru treba da urede stajališta a ne da izgrade stajališta da bi ih uredili grad treba da ih izgradi uzmi ugovor pa kao školovan čovek pročitaj a ne da slušaš propalog rukometaša kog si postavio da vidi saobraćaj i komunalnu infrastrukturu a ćovek.poima nema sa životom.
A,drugo možda ti kumovi I pobratimi polako okreću leđa jer postaješ ispušena muštikla i znaju da ćete uskoro da skviknte sa vlasti pa više neće da ti daju procenat nego sakupljaju pare za one posle vas.

Drugar
16.09.2025. 21:27
Odgovor za  Igor

Junak, kancelarija 6 prvi sprat

Duda
18.09.2025. 08:13
Odgovor za  Drugar

Igre bravo za komentar.

EsPeEs
17.09.2025. 10:41
Odgovor za  Igor

Ha, ha, ha, ha….
Pa valjda posle njega ne bi trebalo da bude vise davanje procenta?
Ili sjasi Kurta da uzjase Murta?
Valjda se ova deca bore da ne bude vise (u)gradnje….

Peško
17.09.2025. 14:40
Odgovor za  Igor

On je nepismen,kupio diplome!

Klasa
17.09.2025. 16:27
Odgovor za  Igor

Ma Mesku je vazno da ,,bogati ,, penzioneri koji imaju vecu penziju od 35000 treba da plate prevoz .A svuda je za tu kategoriju koja je pred kraj zivota voznja gradskim i prigradskim prevozom besplatna.Mesko moda hoce i ovde da se ovajdi ali tesko ide.

Miško
16.09.2025. 19:17

Ko ce da vozi botove ako raskinu ugovor sa njima, siguran novac iz budžeta grada i samo lagano, polovina vozila ne ispunjava uslove, na linijama se salja samo da se pokriju po sistemu daj šta daš. Ugovor na 20 godina nema nigde u Srbiji, zato covek treba biti glup da bi verovao gradonacelniku.

Mika
16.09.2025. 20:02

Zašto Aptiv i Yura imaju sopstveni prevoz radnika ako već postoji uređen gradski prevoz. Da li znate koliko autobusa uveče u špicu između 20h i 22h prođe Bulevarom Nikole Pašića potpuno prazno ili sa jednim ili dva putnika. Ako ne drugo da li ste svesni koliko to utiče na zagađenje vazduha i narušavanje životne sredine.

Milan Mitic
16.09.2025. 21:25

Prvo da raskines posao i das otkaz za tog koji ti je podmetnuo ovaj sporazum i sto te laze ko i nas d asve radi kako treba a u 21 vek nemamo austobusi nego linijski taksi placamo.Ako nemas kadrovi onda primi neku decu od biro sto jedva cekaju da rade a ne tvoji sarlatani

Jovan
16.09.2025. 21:25

Prvo trebaju da smanje cenu karte,drugo autobusi su im užasni i stari,treće treba se ponašati uljudno da bi se ljudi vozili u te autobuse,a i zašto su ukinuli za Niš jugotrans tu bi imali više posla nego ostali,Niš ekspres je 800 dinara u jednom pravcu od Lipovice do Niša a jugotrans je bio 400.Eto koja vam je propast što ste ukinuli.

Klasa
17.09.2025. 16:31
Odgovor za  Jovan

Mesko zasto je ukinuta linija do Oruglice ? Pa i kad su bile sankcije ta linija je funkcionisals!

Probudi se narode!
16.09.2025. 21:42

A koliko su prihodovali „divlji taksisti“ koji voze za okolna sela i varošice?
Objavite i tu informaciju, pošto ih niko ih ne dira godinama, a dežuraju i skupljaju putnike na stanicama svaki dan.
Komunalna policija i Saobraćajna inspekcija je ili nemoćna ili nesposobna da to reši!
Pre će biti ovo drugo!
A možda i tu postoji neki „deal“, kao u svemu oko nas, u mutnoj Srbiji?

reponje
16.09.2025. 23:16

Goge nista tebi nece kvazi opozicija ali ovi tvoji kvazi „stručnjaci“ ti opasno rade igru. Omeksao si nesto to se na vreme gazi na rep

Kadar
17.09.2025. 06:50
Odgovor za  reponje

Ovaj mora da je SNS kada. Naucili te goge pa te pale…

Zvonce
17.09.2025. 10:14
Odgovor za  reponje

Gradonačelnik Leskovca dr Goran Cvetanović drži sve pod kontrolom. Ovi zlurudi komentari koji se tiču njegovih najbližih saradnika ne mogu da pokolebaju njegovo poverenje u njihov rad i zalaganje. Bednici iz Opozicije na sve načine pokušavaju da naprave raskol u redovima najjače stranke u zemlji. Nema ništa od toga.Jači smo nego ikada!

Duda
18.09.2025. 08:19
Odgovor za  Zvonce

Zvonce nije čovek sve što liči na čoveka. Idi zvoni zvonce. Koliko ste jaki hahaha. Pa videćemo.

Lele
16.09.2025. 23:53

Gradski kružni prevoz posebna priča,niko ne vozi,niko i ne rešava problem.

Neško
17.09.2025. 05:25

Nerez je lopov i prevarant sa kupljenom diplomom.

Perica
17.09.2025. 07:28

Kakav gubitak kradu pa dele pare