NIŠ – Za šest meseci redovnog saobraćaja, sa samo dve linije, prema Bazelu i Malmeu, niška vazdušna luka prevezla je 35.519 putnika i time oborila rekord iz 2006. godine, kada su ubeležili 35.518 putnika.
Redovne linije i veliki broj putnika vratili su na aerodrom rentakar agencije, restoran, a počinje da radi i fri šop lanaca „Dafri“. Generalni direktor Vladica Đurđanović kaže da je putnički saobraćaj atraktivniji, ali da je veća zarada u kargo prevozu, te će naredne godine zajedno sa gradskim vlastima investirati 35 miliona dinara za kupovinu „kargo lodera“.
Borba za oživljavanje niškog aerodroma počela je krajem prošle godine, kada su doneli odluku da taksu za aerodromske usluge snize na tri evra za odlazeće putnike. To je bila ponuda koji mađarski „Vizer“ nije mogao da odbije, tako da su prvi avioni posle skoro dve godine pauze poleteli 25. juna za Malme, a dan kasnije i za Bazel.
„Snizili smo takse, ali smo povećali nevazduhoplovne usluge, jer zbog velikog broja putnika, postajemo privlačni i onima koji nemaju veze sa prevozom putnika. Što se saobraćaja tiče, imamo kapacitet da povećamo broj destinacija, ali i da u posao uđu druge avio-kompanije – kaže Mladen Stanković, direktor Sektora za operativne poslove, koji ističe da su uspeli da ispoštuju ugovorne obaveze o brzini istovara i utovara putnika i prtljaga. – Možemo prevozniku da sugerišemo koje nove linije bi bile atraktivne, ali odluka je na njemu. Zanimljivo je da je „Vizer“ uspeo da na ovim linijama regrutuje čak 30 odsto novih putnika, odnosno, onih koji prvi put lete avionom.
OVE zime počeće i čarter letovi za Rusiju i za početak biće dva sletanja i poletanja, i to 3. i 10. januara. Reč je o turistima koji borave na Kopaoniku i Staroj planini.
Generalni direktor Vladica Đurđanović kaže da su imali veliku podršku gradske vlasti i aerodroma „Nikola Tesla“.
„Nećemo da nas ovi rezultati uspavaju, već želimo da dalje ulažemo u razvoj aerodroma. U budžetu grada predviđeno je 35 miliona dinara za kupovinu kargo lodera, zahvaljujući kom ćemo moći da uvećamo kargo prevoz za deset puta. Sa sadašnje 554 tona godišnje, sa ovog aerodroma moći ćemo da odvezemo pet miliona tona! Javile su nam se turske kompanije, koje imaju potrebu da dnevno prevezu 100 tona mesa iz Srbije – navodi Đurđanović i ističe da je krajnji cilj izgradnja kargo logističkog centra.
ĐURĐANOVIĆ ističe da je prekinuta višegodišnja praksa da se sredstva grada troše na plate zaposlenih. Smanjen je broj zaposlenih sa 157 na 93.
„Od 2011. do 2013. godine Grad i država su za aerodrom dali 410 miliona dinara, a da se ništa nije uložilo u ono što je važno za našu delatnost – veli Đurđanović, koji je na čelo aerodroma došao posle tri decenije rada u „Železnicama Srbije“.
(Kraj)VEČERNJE NOVOSTI
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!