Agatunović: Paušalci treba da otključaju elektronsko sanduče i preuzmu rešenje

Rešenja za paušalno oporezivanje se poslednje dve godine šalju isključivo u elektronskom obliku, a prošle nedelje su najnovija, za 2022. dostavljena korisnicima. Dragan Agatunović iz Porske uprave rekao je da su doneli rešenje u elektronskom obliku za 101 000 paušalaca i postavili ih u poresko sanduče.

Poslednjih godina privredni subjekti imaju mogućnost da sa Poreskom upravom uspostave kontakt elektronskim putem. Broj usluga koje su im na ovaj način dostupne se povećava, a korist od toga imaju privrednici i preduzetnici, ali i država, piše RTS.

Dragan Agatunović iz Poreske uprave rekao je da je Poreska uprava donela rešenje u elektronskom obliku za 101 000 paušalaca i postavila ih u poresko sanduče u toku prethodne nedelje.

„Obveznici mogu preuzeti ta rešenja, odštampati ta rešenja, uvek imati uvid u iznos zaduženja na godišnjem nivou, ali najbitnije je da se svim paušalcima donose rešenja na početku godine, za tekuću poslovnu godinu. U januaru imamo iznos zaduženja za celu poslovnu godinu“, objasnio je Agatunović.

Prema njegovim rečima, prelazak na elektronsku komunikaciju je važan jer se smanjuju troškovi administriranja Poreske uprave, troškovi štampanja, kovertiranja, slanja poštom.

Obveznici mogu mogu da pročitaju ili preuzmu ta rešenja iz poreskog sandučeta, ne brišu se sa portala Poreske uprave, pa su zato, kako kaže, svi zadovoljni.

Šta je potrebno za pristup e-sandučetu

Agatunović je rekao da obveznici moraju imati elektronski digitalni sertifikat da bi sistem prepoznao da su oni ovlašćeni za pristup portalu. Dodaje i da postoje pet sertifikacionih tela u Srbiji.

„Pozivam građane da preuzimaju sertifikate jer sve više usluga se ostvaruje elektronskim putem, jer smo kao društvo orijentisani na sve veći stepen automatizacije i digitalizacije“, rekao je on.

Koje usluge su dostupne poreskim obveznicima

Na portalu obveznik može podnositi poreske prijave i pogledati stanje, podnositi razne zahteve, podizati uverenja o izmirenim poreskim obavezama u elektronskom obliku.

Agatunović ukazuje da Poreska uprava povećava nivo usluga svake godine.

Govoreći o problemima u komunikaciji, Agatunović napominje da je pre više godina dolazilo do tehničkih problema, jer, kako kaže, čekamo poslednji dan roka za podnošenje prijava.

„Otklonili smo tehničke probleme. Na mesečnom nivou primamo više od 600 000 poreskih prijava, godišnje preko sedam miliona“, zaključio je Agatunović.

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

0 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare