Vozači drumskih vozila ili uopšte ne gledaju i ne osmatraju prugu prilikom prelaska preko nje, preduzimaju rizična i opasna kretanja mimoilazeći putoprelazne polubranike, ne poštuju u dovoljnoj meri svetlosnu signalizaciju, te prelaze preko pruge iako je rampa već spuštena.
Bahato ponašanje vozača danas je zabeleženo na pružnom prelazu između Pečenjevca i Brestovca nadomak Leskovca.
U protekle dve godine u nesrećama na putnim prelazima nastradalo je 18 osoba. Svih osamnaest nastradalo je zbog sopstvene odgovornosti
Česti su slučajevi bahatosti i samouverenosti vozača drumskih vozila koji se upuštaju u kritične i opasne radnje, navode u Železnicama.
“Godišnje na putnim prelazima u Srbiji svojom nepažljivom, neopreznom i neodgovornom vožnjom vozači drumskih vozila oštete više od 2.000 branika i polubranika Infrastrukture železnice Srbije. Osim što se na taj način Infrastrukturi železnice Srbije nanosi velika materijalna šteta, time se i direktno ugrožava bezbednost železničkog saobraćaja”, navodi se u saopštenju Železnica Srbije.
Zabrinjava i činjenica da je broj saobraćajnih nesreća u porastu upravo na opremljenim prelazima, navode u ovom preduzeću.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Takvi osvanu u cituljama, pa im djavo kriv…
Pomenuti prela cesto „drzi“ spustenu rampu i po vise desetina minuta nakon prolaska voza ili voz uopste i ne prodje a rampa stoji spustena. Tako da Zeleznice neka poprave sto je do njih, pa neka se onda javljaju. A da ima bahatih ima, ali cesto je problem u Zeleznici. Ne u masinovodjama,voz uvek ima prednost, ali treba na adekvatan nacin obavestiti ostale ucesnike na njegov skori dolazak.
A cesti su slucajevi i da rampa ne radi
Železnice trebaju na adekvatan način da obeleže pružni prelaz i treba da imaju adekvatnu i vidljivu signalizaciju u bilo koje doba dana i noći. Na prikazanom pružnom prelazu kretanjem ka Leskovcu, neadekvatno je postavljen svetlosni uređaj i više zakrivljen u desnu stranu tako da nailaskom izbliza nije moguće videti da li su signali uključeni ili ne a pogotovu se ne vide u ovom periodu kada su sunčevi zraci veoma nisko. S druge strane svaki prelaz je osiguran od oštećenja i svako oštećenje železnice naplaćuju od osiguranja a samo cena drvenog umetka od nekih pola metra je više hiljada dinara. DA železnica želi da smanji štetu, na svakom prelazu može da instalira kamere jer za to postoje uslovi i da od nesavesnih vozača naplati štetu kad dođe do oštećenja. Ovako mi se čini da su neke mutne radnje u pitanju unutar preduzeća i najlakše je objaviti ovakvu vest i svu krivicu svaliti na vozače.
Kada je rampa spustema ne prolazi se, ne mozemo da nagadjamo da li je u kvaru.