LESKOVAC – Meštani Koraćevac kod Predejana po treći put su blokirali put do tunela iznad sela, zahtevajući da teška mašinerija za proboj tunela prestane da ugrožava životnu sredinu i uliva strah.
„Uništili su put, oštetili kanalizacione i vodovodne cevi, kuće podrhtavaju kada se u tunelima uključe valjci i kada se miniraju stene. Kada je sunce, selo se ne vidi od prašine, kada je kiša od blata se ne može iz kuća, a sve smo to mi sami gradili i plaćali. Tražimo da nam se vrati stari način života“, pričaju Dejan Đorđević, član Saveta mesne zajednice, i njegove komšije Ratomir Stevanović, Zoran Milošević, Ljiljana Veličković i Suzana Rajković.
Gradnja dva tunela na brdu iznad sela počela je jesenas u blizini Predejana, na novoj trasi autoputa Koridora 10. Izvođač radova, vrednih oko 50 miliona evra je bugraska firma „Euro Alliance“, a naručilac posla „Koridori Srbije“.
Koraćevčani traže da se najpre asfaltira put kroz selo, jer bi to rešilo problem prašine i blata.
Protestu i blokadi prisustvovao je i Stojan Petrovski iz bugarske firme, koji je rekao Jugmedii da asfaltiranje nije predviđeno ugovorom sa Koridorima Srbije, ali i da bi se asfalt brzo pohabao.
„Izvršićemo tamponiranje puta, kao što činimo na svim prilaznim putevima do tunela“, ističe Petrovski.
Muke meštana Koraćevca potrajaće još najmanje dve i po godine, kada bi trebalo da se završe dva paralelna tunela, dugačka 900 i 1200 metara.
Koraćevac ima oko 200 stanovnika i oko 50 dece.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Nažalost, ovi ljudi zaista imaju veliki problem. Naselje Koraćevac naseljavaju ljudi koji su veoma međusobno solidarni i najveći deo infrastrukture (vodovod , kanalizacija, putevi kroz naselje) su izgradili zajedničkim radom i sopstvenim materijalnim sredstvima. Sada je sve to poprilično devastirano, putevi su uništeni, a svakodnevne eksplozije potresaju kuće i pitanje je, kakva šteta može samo iz toga da nastane. Činjenica je da svaki progres u nekom svom delu ima i destruktivni deo koji idrektno utiče na prirodu i stanovništvo. Pitanje je šta ovi ljudi mogu da urade da bi se šteta umanjila. Blokada sigurno neće puno pomoći, osim u smislu medijske pažnje, što je svakako dobro. Ali svakako bi trebalo da naprave obimnu dokumentaciju (fotografije svih oštećenja na objektima i ifrastrukturi), i da u ventualnom sudskom postupku pokušaju da izdejstvuju materijalno obeštećenje od investitora (u ovom slučaju država Srbija). Na nesreću, ne postoji način da se poprave posledice brige i svakodnevnog nerviranja. Autoput će tuda proći i to je nezaustavljiv proces.