Predsednik Odbora za normativna akta Skupštine grada Leskovca Neojša Cakić izjavio je danas na sednici tog odbora da je Ugovor o koncesiji između grada i prevoznica koruptivan, nelegalana i nelegitiman niz toga što odbornici nisu videli u materijalu dva dodatka tog ugovora.
Reč je u koncesiji, odnosno Ugovoru, čije je “zeleno svetlo” dobio na prošloj skupštinskoj sednici, ali ugovor još nije potpisan, a njegovo važenje je oročeno na 20 godina.
„Cela operacija određivanje koncesije je jedna duboko koruptivna delatnost i jedina namena i namera ovog procesa jeste – korupcija. Isti izvođači radova, iliti pružaoci usluga, čija je ponuda usvojena, i isti je javni partner koji daje koncesiju. Dakle, do sada je ovaj isti rađen na godišnjem nivou, godišnjim ugovorima i ne postoji ni jedna osnov. Čak, suprotno – interes javnog partenera, u ovom slučaju Skupštine grada Leskovca da potpisuje ugovore na 20 godina, već na godinu dana. Umesto godišnjeg ugovora da se pređe na dvadesetogodišnji jer će grad Leskovac izgubiti mogućnost da utiče na organiciju tog gradskog saobraćaja“, kazao je.
On je dodao da se ne zna koliko procenata dolazi gradu i da je neshatljivo da grad na godišnjem nivou prevoznicima dotira 300 miliona dinara.
Suština, kako je tvrdio Cakić, je u tome što pri odlučivanju odbornici nisu dobili dva ključna priloga, kojim se bliže definiše ugovor, a koja nisu objavljena ni u Službenom glasniku.
„U člani 3.1. imate prvi stav – usluge prevoza obuhvataju gradske prigradske linije čije se detaljnije specifikacije nalaze u prilogu 1 ovog govora . Prilog 1 koji smo mi dobili kao odbornici, koji je objavljen je U Službenom glasniku jeste opis predmeta koncesije, to je nešto što je grad Leskovac doneo kada se odlučivalo da se uđe u proces zaključivanja koncesije, gde smo kao grad stavili da mi želimo da postignemo te koncesije i to smo dali na javni uvid, da vidimo šta če uraditi ti ljudi, da li će se javiti ili neće, da li će ispuniti sve uslove koje smo dali u ovoj koncesiji…Dakle, mi u ovom trenutku nemamo dokaz da su pravna lica, koja su konkurisala, da su uopšte prihvatila na svim tim linijima. Ne postoji obaveza koncesionara i ne postoji nigde gde bi mogli da tvrdimo koja je obaveza koncesionara, koje linije da održava“, kazao je Cakić.
On je dodao da je u sledećem stavu člana 3.2, najveća suština koja proizvodi pravne posledice.
„U članu 3.2 ugovorne strane saglasno konstatuju da ponuda predstavlja prilog 2 ovog ugovora i njegov je stastavni deo i da je ista odabrana kao ekonomski najpovoljnija po izvedenom postupku po javnom pozivu za izbor koncesionara. U prilogu dva, ponudi, dali smo upustvo ponuđačima kako da sačine ponude. A ponudu koju su oni dostavili do danas nije viđena, namerno, ili nenamreno, a ona je najosnovniji akt. U toj ponudi se nalazi najpre ona odrednica gde se definiše vrsta i starost vozila, što odbornici nisu videli i ti pružioci usluga sutra mogu da dovedu kakve god autobuse hoće“, zaključio je.
Ova sednica je protekla u burnoj raspravi, a u Odboru većinu čine odbornici vladajuće SNS, koji su najpre osporavali Cakiću nači vođenja sednice, a potom kada je Cakić tražio od sekretara Skupštine Zorana Vukašinovića da pojasni zaštose dva priloga nisu našla pred obrnicima i u Službenom glasniku.
Vukašinović je, naime, obećao da će sve obasniti, ali je pošao najpre od ugovora, od onoga što je već viđeno, dok je Cakić tražio da odgovara na postavljeno pitanje.
Većinska strana glasala je protiv sve tri tačke dnevnog reda.
Na video dole pogledajte deo atmosfere.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Najskuplji prevoz ne u Srbiji nego na Zapadnom Balkanu . Za 7 km do grada 300 dinara.Za taj iznos u Beogradu,Nisu Novom Sadu ljudi se voze po ceo dan,pogotovu penzioneri i djaci.Ovde toga nema samodranje sirotinje jer taj vid prevoza koristimo samo mi bedni.
Ovaj Ivica „Dva drugara“ se sad i u normativna akta razume?
henki frenki i kanis…mora hala jugespresa da se isplati od nekog novca…