Parking prostor je i dalje jedan od oskudnijih resursa u Leskovcu, pogotovo od trenutka kada je uklonjen onaj iz strogog centra grada zbog izgradnje trga. Kako vreme prolazi, biće još oskudniji.
I dok se jedni žale kako ne postoji ulica koja u gradu na Veternici nije išpartana za parkiranje, drugi prigovaraju kako nikada ne mogu da nađu slobodno mesto da parkiraju automobile. Jedno je sigurno, trotoari u centru su blokirani propisno i nepropisno parkiranim automobilima, a prostora za pešake je sve manje i manje.
A nekada nije bilo tako i sve je bilo urbanistički dobro planirano… Dok sami Leskovčani nisu rešili da zarad malo novca ili prostora preurede funkcionalno osmišljen sistem.
“Da li znate da su lokali prodavnice Njanja, frizerski salon i Sherry u zgradi preko puta kafića San Marco nekada bile zapravo garaže? Kada je ova zgrada napravljena, u prizemlju je bio ostavljen prostor za garaže. I to jesu bile garaže. Tu su stanari parkirali svoja vozila. A onda se neko setio da od garaže napravi lokal”, priča za juGmediu S. Milošević, jedan od starijih Leskovčana koji i živi u pomenutoj zgradi.
Ovu priču nam potvrđuje i glavni gradski urbanista Ivana Joksimović.
“U jednom trenutku se javila ekpanzija i ogromna potreba za poslovnim prostorom u Leskovcu. Ljudi su se dosetili da svoje garaže preurede u poslovni prostor. To je bilo u tom trenutku sve zakonski regulisano i ljudi su dobijali dozvole za prenamenu. Neko je izdavao, drugi su te garaže prodavali…”, objašnjava ona.
Joksimovićeva podseća da je taj problem delimično nadomeštne.
“Grad je iza prostora te zgrade, recimo, kao i na još nekoliko mesta u gradu uredio parkirališa. Stanari zgrada imaju pravo prvenstva parkiranja”, dodaje.
Jedine namenski napravljene garaže u sklopu stambenih zgrada kao takve još uvek postoje u naselju Solidarnost u Leskovcu.
“Da to naselje nije na gradskoj periferiji, da je bliže centru i da je veća frekvencija ljudi, i te garaže bi najverovatnije bile pretvorene u lokale. Sve je to tržišna potreba i onda hteli mi to ili ne, nameće pojedine urbanističke promene”, komentariše Joksimovićeva.
PROČITAJTE VIŠE:
Glavni parking se oprema za dvadesetčetvoročasovni rad
Staza za slepe u centru Leskovca služi kao parking
Pojedine nove zgrade koje niču u centru Leskovca danas se prave sa podzemnim garažama koje uglavnom koriste vlasnici stanova. A Leskovčani koji su nervozni zbog toga što često nemaju mesta gde da parkiraju svoj automobile u centru grada, moraće da se strpe još malo, dok ne bude sagrađena dugo očekivana i planirana montažna garaža na platou iza zgrade Narodnog pozorišta.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Do pre par godine su ljudi iz Leskovac na rabotu išli pešice a ovi iz selo i okolinu sas bus.
Sg svi kude bilo da idev – idev si ss kola ..pa čak i decu do školu voziv s limuzinu.
Parkirani aftomobili po ulice i na trotoari pogotovu smićav na prolaznici. Golema tuga je toj što većina od tija avtomobili stojiv ispred gazdinu kuću umesto u dvoršče ili u garažu si kad gu već i onako imav. Domaćini šoferi se tolko ulenjili da gi mrzi da uterujev kola. A i što bi kd gim trebav kola po cel dn jer gi paliv i kd idev za leb i cigarke.
Kd bi imaja nek’i red u čaršiju toj ne bi taj bil’o!! Nego koj će gi kažnjava i koj da tura artiške na šoferšajbne kd i panduracija zauzela celi trotoari ispred njiovu tvrđavu. Ljudi sve na stra proodiv u njiovu ulicu jer gi mož omanda nek’i odpozadi.
Eee…toj si ranije nebeše…!! Jok BRE!!
povecan je izvoz papaka u Kinu. Stize prvi kontigent letecih automobila koji ce moci da se parkiraju na ravnim krovovima!
Ko je imao garazu a prodao je treba sad da placa parking.
Sta znaci to ‘pravo prvenstva parkiranja’, voleo bih da znam?