LESKOVAC/VLADIČIN HAN/VRANJE – Udruženja ljubitelja železnice ocenilo je da su naseljena mesta u Leskovcu i južno od njega diksrinisana jer su neki vozovi ukinuti a za druge se najavljuje ukidanje, zbog izgrdanje Koridora 10.
„Opštine Vranje i Vladičin Han, i južni deo Opštine Leskovac za vreme radova na Koridoru 10 ostaće potpuno bez železničkog prevoza, iako je pruga prohodna sve do Vranjske banje“, navodi se u saopštenju tog udruženja.
Još početkom 2016. ukinuto je, objapnjava se, pola vozova koji saobraćaju južno od Leskovca. Ostala su jedino dva para brzih vozova za Skoplje, dnevni i noćni, i jedan par lokalnih putničkih, sve do početka radova na Koridoru H 18.aprila 2016.
Od tog dana južno od Niša ostalo je samo 4 para lokalnih vozova do Leskovca, a do Vladičinog Hana i Vranjske banje ni jedan, iako je dotle pruga prohodna.
„I sve to u godini jubileja 130 godina voza za Leskovac i Vranje. Radovi će trajati do proleća 2017. što znači da će đaci, studenti, radnici, poljoprivrednici, i uopšte svi stanovnici Jablaničkog i Pčinjskog okruga imati znatno pogoršane transportne veze“
Ovo udruženje zahteva da se pod hitno obezbedi prevoz južno od Leskovca.
„Da se hitno vrati saobraćaj putničkih vozova na prohodnom delu pruge od Leskovca do Vranjske banje, a da se južno od Vranjske banje omogući alternativni prevoz autobusima od Vranjske banje do Preševa“, zahetav se u saopštenju, u kome se naglašava da su dopisi poslati Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, i „A.D. Srbija voz“.
„„Srbija voz“ sav saobraćaj putničkih vozova vrši po obavezi javnog prevoza, koja se sufinansira iz budžeta, novcem svih građana Srbije. U praksi, vidi se da ta obaveza postoji za ekonomski jaku regiju u okolini Beograda i Novog Sada, a za ekonomski slabiju Južnu prugu ta obaveza ne važi. Najočitiji primer diskriminacije je da od 21 novih električni vozova proizvođača „Stedler“ ni jedan ne saobraća na Južnoj pruzi. Osim pruga za Smederevo i Požarevac, ovo je jedina elektrifikovana pruga na kojoj nema ovih vozova. Kako će ove godine pristići i 27 dizel vozova iz Rusije, nedovoljno voznih sredstava nikako ne može biti izgovor“.
Iz Beograda je, piše, više vozova za Budimpeštu nego Leskovac i Vranje
„Danas ima tri para vozova iz Beograda za Budimpeštu, a na Južnoj pruzi je u red vožnje upisano samo dva para, i tako je već godinama. Još 2009. ukinut je popodnevni voz iz Beograda za Skoplje i jutarnji iz Skoplja za Beograd, iako je od tri para polazaka vozova ovaj bio najpopunjeniji. Za red vožnje za 2017. se planira ukidanje jedinog para dnevnih brzih vozova između Beograda i Vranja. U tom slučaju bi ostao samo noćni, koji u jako nezgodno vreme, u gluvo doba noći prima i otprema putnike u Vranju i Leskovcu“.
Udruženje ljubitelja železnice će se javnim delovanjem zalagati za minimalno dva para dnevnih vozova između Beograda i Vranja, ujutru i popodne u oba pravca, povećanje broja polazaka lokalnih vozova, i usklađivanje reda vožnje sa smenama đaka, radnika i studenata.
(Kraj)
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Ko će da plati trošak vašeg zalaganja? Mislim, ako ovo nema ekonomsku logiku isto je kao da se borite za prava kočija a protiv autobusa..naravno da ima više vozova od Beograda do Novog Sada( gravitira oko 3 mln ljudi najveće ekonomske snage u zemlji) nego Leskovac-Vranje(oko 400.000 ljudi najmanje ekonomske snage u zemlji)…setite se vunovlačara..
Pa ne traži se ovde isti broj polazaka nego neki normalniji uslovi za putovanje. I ovaj jug finansira tu železnicu ne samo Beograd i Novi Sad !
Pa zbog takve gravitacije su sela ostala pusta a posle se pitate o rentabilnosti nekih trasa. Evo i odgovora jos jednog posto tako tvrdite, ajde onda da svako plati ono sto je naručio. A ne ja (jug, istok i ostali deo Srbije) da kreditiram i ulažem u vas Beogradski prevoz. Pa tako da se mi podelimo na regije pa ko je koljo pio i jeo tolko i da plati.
Uvek su železnice finansirane od sredstava gradjana i
finansiran je nerad,direktori se bogatili i otvarali svoje firme u inostranstvo.Najrentabilniji prevoz se uništavao a autobuski saobraćaj se koristi i za najudaljenija mesta što dodatno mnogo košta državu.U Holandiji železnički saobračaj regulisan i do manja mesta a autobuski do 1o
kilometara a za duže relacije samo turistički.Za sporedne železničke stanice za presedanje za voz se čekalo od 3 do 15 minuta i to još 1974.te godine.
Za železnicu je najvažnije da mi imamo lepu železničku stanicu.
Samo kao građevisnko objekat! A inače unutra smrdi ko u konjušnici jer je čekaonica postala stambeni objekat velikog broja beskućnika, koji tu uredno spavaju na klupama i niko ih ništa ne pita! Grozota!
A red voznje kao da je pravio neko ko nema veze sa zeleznicom. Brzi voz za Nis iz Bgd u 15:15,a putnicki u 15:27.Pa svi mi koji radimo da 16 h mozemo kuci pesaka.
bus je skuplji od voz tako da je studentima,radnicima i ostalima isplativije da imaju bar 2 reda voznje ne vranje nego presevo beograd i to ujutro i uvece u oba smera dok ne pocnu radovi na koridor 10 i treba da gledaju da ga sto pre zavrse a ne da trose vreme bezveze jer imaju dobar rok za gradnju
Dobro jutro, odavno smo mi diskriminisani po svakom pitanju, pa i po pitanju zeleznice