Na Nacionalnoj eTwinning konferenciji „Robotika i veštačka inteligencija kao alati za učenje“ dodeljene su nagrade za najbolje ocenje međunarodne eTwinning projekte u protekloj školskoj godini. Među njima su i dva projekta u kojima su učestvovali i učenici Gimnazija „Stevan Jakovljević“ iz Vlasotinca, a čiji je osnivač i pokretač bila profesor Biljana Pipović.
Na projektima, koji su ove godine dobili Nacionalnu oznaku za kvalitet, koju dodeljuje Fondacija Tempus (u okviru koje radi eTwinning Nacionalna služba za podršku) radilo je 34 učenika Gimnazije „Stevan Jakovljević“ , u okviru redovne i dodatne nastave. Partneri na projektima su bili učenici iz Francuske, Portugalije, Italije i Češke.
U čemu je vrednost dva nagrađena projekta najbolje se vidi u obrazloženju organizatora.
„Projekat „Historia Magistra Vitae“ je dobro osmišljen i savršeno integrisan u program vannastavnih aktivnosti, a ujedno odlično prati redovne atkivnosti na času engleskog jezika. Osim svojeg istraživačkog i multidisciplinarnog pristupa, aktivnosti projekta naglašavaju međukulturalno učenje putem istraživanja važnih istorijskih ličnosti i događaja. Postignuti rezultati najbolje se ogledaju u finalnoj evaluaciji učenika koja kaže da je premašio njihova očekivanja“ i da iako svi nosimo različite priče i iskustva sa sobom, imamo nešto zajedničko: volju za komunikacijom, stvaranjem veza i deljenjem naših kultura i vrednosti“, piše u obrazloženju.
„Projekat „Terra Nostra, Mare Nostrum“ je izvanredan primer integracije ekološkog učenja u redovne i vanredne časove engleskog jezika. Aktivnosti projekta su osmišljene i sprovedene na osnovu istraživanja, međunarodne saradnje učenika i usmenih i pismenih prezentacija učeničkih nalaza na dodeljene teme. Na taj način, razvijene su sve četiri jezičke veštine. Kao rezultat saradnje, proizvod projekta, „Zeleni Kodeks“ predstavlja vredan resurs sa izjavama o „dobrom, ekološkom ponašanju“ koji se može deliti među učenicima drugih srednjih i osnovnih škola. Diseminacija projekta je bogata na lokalnom nivou, kao i na društvenim medijima. Fotokonkurs na temu simbioze prirode i objekta koje je stvorio čovek predstavlja izuzetan način za završetak projekta, posebno jer su u njemu učestvovale i druge lokalne škole“, zapisano je u dopisu.
Zamolili smo Biljanu Pipović, profesora engleskog jezika, da nam nešto više kaže o nagrađenim projektima i kako su oni uticali na učenike.
„Raditi sa ovim izvanrednim mladim ljudima na ovim projektima bilo je zaista posebno iskustvo. Njihovi uspesi i angažovanje, što u okviru škole, što u samom Vlasotincu, ne samo da su inspirisali mene kao njihovu mentorku, već su takođe podstakli 58 novih učenika da se prijave za projekte u narednoj školskoj godini! Ovi projekti nisu samo sredstvo za učenje engleskog jezika na kreativan i praktičan način, već i odlična prilika za razvoj veština koje su od suštinskog značaja za život i rad u modernom društvu. Za naše projekte uvek biram aktuelne teme, trudim se da nastava bude dinamična i inspirišuća, pružam učenicima priliku da napreduju i razvijaju se na najbolji mogući način. Ali, što je i za mene kao nastavnika veoma bitno, učim i rastem zajedno sa njima”, zaključuje profesor Biljana Pipović.
Inače, od 2015. godine (od kada je Srbija zvanično deo međunarodne obrazovne eTwinning platforme) vlasotinački gimnazijalci su učestvovali u 46 projekata, a profesorka Pipović je bila osnivač i koordinator u 35. Evropsku oznaku za kvalitet dobilo je 20 projekata. Na tim projektima je radilo ukupno 308 učenika i svi su za svoj rad dobili priznanje. Projekat Generation Gap je 2020. godine ocenjen kao jedan od 5 najboljih međunarodnih projekata u Srbiji.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!