Nad turskom kompanijom Džinsi koja je imala fabriku u Leskovcu, otvoren je stečajni postupak, vidi se iz rešenja Privrednog suda u ovom gradu koje doneto 12. septembra. Fabrika je prestala sa radom još u julu ove godine, a bez posla je tada ostalo oko 700 radnika.
Otvaranje stečajnog postupka predložio je Fond za razvoj Srbije. U predlogu Fonda navodi se da Džinsi nije na vreme izmirivao svoje dugove po osnovu investicionih i kredita za održavanje likvidnosti, piše Nova ekonomija.
U pitanju su tri ugovora o investicionim kreditima iz 2019, 2020. i 2021. godine i jedan ugovor o kreditu za održavanje likvidnosti i obrtna sredstva iz 2020. godine.
Na dan 11. septembar 2023. godine, račun Džinsija bio je u neprekidnoj blokadi 73 dana, a ukupna blokada iznosila je 914,2 miliona dinara (7,8 miliona evra).
Džinsi je imao dugovanja i prema Gradu Leskovcu, što je u julu potvrdio i sam gradonačelnik Goran Cvetanović.
Podsetimo, krajem jula, Jugmedia je objavila Džinsi do kraja avgusta odlazi iz Leskovca nakon što je kompanija sporazumno raskinula ugovor o zakupu pogona u leskovačkoj industrijskoj zoni. Kompanija se tada obavezala i da će sve dugove prema gradu izmiriti do kraja avgusta.
Radnici su već u julu dobili SMS poruke u kojima im je saopšteno da fabrika nakon 12 godina prestaje sa radom i da odlazi u likvidaciju.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
tako se radi ,uzmes kredit ,das bednu platu radnicima placas obaveze ali samo deseti deo i obecavas da ce sve bude placeno cim stignu pare iz inostranstva a ovamo prodajes robu za kes i trpas pare po dzepovi i kad vidis da si manuo veliku cifru begas i za k.. ce te uvate
Bato ali nisu samo Turci stavljali u dzep i nasi su stavljali u dzep kako bi sve to uradili da nasi iz opstine nisu pomagali i zatvarali oci a otvarali dzepove. Odlicno znamo ko ih je velicao i pokrivaju u Leskovcu.
Da li redakcija Jugmedije može da pita gradonačelnika i njegovu ekipu „stručnjaka“ da li se presek dugovanja i dalje radi svakog dana ili su ga presekli? I koliko iznosi dugovanje, ukupno, koliko prema radnicima koliko prema gradu, koliko prema državi? Da li su radnici primili platu, kako im je obećano ili još čekaju? Da li možete da pitate „stručnjake“ koji su davali izjave kako će sve biti sjajno i bajno, šta sada očekuju? Mora da ti „stručnjaci“ sa višegodišnjim iskustvom imaju i sada odgovore i savete šta i kako dalje.
Kako sada stoje procene gradonačelnika oko vrednosti ostavljene opreme koji se pohvali kako je u svojim procenama bio bliži čak i od veštaka? Skočile cene polovne opreme, pale, isti nivo zadržale? Koliko ćemo da budemo dobri kao grad od ostavljenih mašina, imam neke ideje sa viškovima koji će da ostanu kada se isplate svi: radnici, dobavljači, lokalna samouprava i država.
Da li će ovo postati i zvanična politika grada prema investitorima, da se oteraju kako bismo im oteli mašine i time dodatno zaradili. Mislim, ponavlja se ovo već nekoliko puta za vremena različitih vlastodržaca pa rekoh možda je konačno pronađen modus operandi koji ne može da omane, a kako uvek izađemo dobri, možda ima smisla da se ovo uobliči kroz zakonsko rešenje pa bude obavezno za celu državu.