E-uprava – kraće ispred šaltera

NIŠ – Od stotinak usluga koje lokalne samouprave u Srbiji pružaju građanima i privredi, u većini gradova i opština svega njih tri do četiri mogu se dobiti i u elektronskom obliku.

U cilju  povećanja broja usluga u elektronskoj formi Edukacioni centar iz Leskovca krenuo je nedavno da u sedištima okruga organizuje prezentaciju pod nazivom „Kako uvesti e-Upravu u lokalnim samoupravama“.  Prezentaciju su danas u Nišu mogli da čuju i predstavnici opština, bolnica, škola i drugih državnih ustanova sa područja Nišavskog upravnog odbora.

Ivan Grujić iz Edukacionog centra u Leskovcu istakao je da u Srbiji postoje zakonski okviri za pružanje usluga u elektronskom obliku tako da nema razloga da ustanove i institucije ne koriste ovu mogućnost.

„Za uvođenje e-uprave nisu potrebna velika ulaganja i posebna znanja. Skoro sve zavisi od dobre volje nadležnih, jer u ovom poslu ljudski faktor učestvuje sa 95 odsto, a pet odsto je učešće tehnike. U Srbiji postoji i nacionalni e-portal od koga mogu da se besplatno dobiju programi neophodni za uvođenje pojedinih usluga u elektronskoj obliku. Na žalost, to mnogi i ne znaju tako da su pojedine opštine i gradovi kupovali programe koje su mogli da dobiju besplatno. Mnogi takođe ne znaju da na nacionalnom e-portalu mogu besplatno da formiraju svoj elektronski šalter“, izjavio je Grujić.

On je istakao da korišćenje besplatnih programa koje nudi nacionalni e-portal može da donese značajne uštede lokalnim samoupravama, ustanovama i institucijama. Kao primer kako su gradovi i opštine mogli da uštede, Grujić je naveo izradu biračkih spiskova u elektronskom obliku.

„Od oko 170 gradova i opština u Srbiji, čak 150 njih koristilo je različite programe za izradu biračkih spiskova u elektronskoj formi. Prema našim procenama izrada svih tih programa koštala je oko dva miliona evra, a čitav taj posao mogao je da bude urađen samo sa jednim programom“, naglasio je Grujić.

Prema rečima Aleksandra Ilića, predavača u Edukacionom centru, koristi od uvođenja e-uprave su brojne.

„Građani mogu lakše da dobiju dokumenta koju su im potrebna, mogu  maltene iz svoje fotelje da prijave porez, promene prebivalište, pošalju prijavu komunalnoj inspekciji, dođu do građevinske dozvole i završe mnoge druge poslove koje sad obavljaju čekajući u redovima ispred šaltera“, naglasio je Ilić.

(Kraj)

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

vaš komentar