NIŠ – Ovih dana društvene mreže prepune su fotografijama računa za struju i postova na kojima se kupci električne energije žale na veoma visoke račune. Takav račun stigao je i na adresu City Cafe-a u Nišu.
Ukupno za uplatu: 174.799,67-stoji na računu EPS snabdevanja koji je ove nedelje dobio City Cafe.
Nimalno naivna cifra iznenadila je vlasnika kafića da krene u „nemoguću“ misiju dešifrovanja računa za struju.
„Sve račune koji su nam stizali plaćali smo redovno, mesec za mesec“, kaže vlasnik kafića.
Ako se vratimo malo unazad, račun za novembar iznosio je oko 43.000, dinara, zatim je januara stigao „čudan“ račun na 1.182, pa februara 56.606 dinara. Svi ti računi prema rečima vlasnika kafića plaćeni su odmah čim su stigli.
Za februar mesec stiže račun na blizu 175.000 dinara.. Pošto je u proseku plaćao oko 40.000 dinara vlasniku kafića ta cifra izazvala je sumnju pa je rešio da se požali Elektrodistribuciji. Nakon provere ovo preduzeće umanjuje račun za 12.800 dinara.
Iz Distribucije objašnjavaju da je račun koji je stigao u stvari za potrošnju za dva meseca, januar i februar. Na računu je obračunski period prikazan za mesec dana, odnosno od 02.02. do 01.03. sa potrošnjom od 8491 kW u višoj tarifi i 742 u nižoj. Granica crvene zone je 1600 kWh za jedan mesec, a pošto je račun za dva meseca trebalo bi da bude 3200 kW. Samim tim je po najvišoj tarifi obračunato 1600 kwh, objašnjavaju u Elektrodistribuciji Niš.
U ovom preduzeću dodaju da je do greške na računu došlo upravo zbog obračunskog perioda.
Vlasnik kafića sa druge strane kaže da je obmanut.
„Da su računi stizali kao i do sada mesec za mesec, ja bih nakon prvog, kada bi video da je potrošnja velika reagovao. Ovako te distribucija stavlja pred svršen čin. Za svoja prava ne možeš da se izboriš, već samo možeš da im platiš račun“, ističe vlasnik City Cafe-a.
On se pita kako je moguće da se na računu prikazuje obračunski period za jedan mesec, a da se on odnosi na dva.
Da se nije žalio Elektrodistribuciji račun mu ne bi bio umanjen ni za 12.800 dinara.
Sada vlasniku preostaje jedino da ukoliko sumnja na ispravnost brojila da ga pošalje na proveru, ali naravno o svom trošku.
Da li je zaista potrošnja tako velika ili nije pokazaće naredni račun, ako stigne na vreme…
(kraj)
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!