Kupci u Srbiji ponovo se suočavaju sa poteškoćama prilikom poručivanja robe onlajn putem. Zato je Pošta danas iznela nova upozorenja i smernice koje značajno mogu da skrate vreme dopreme robe i spreče sve moguće nelagodnosti.
Imajući u vidu rast broja pošiljaka generisanih internet trgovinom nakon popuštanja globalnih mera za suzbijanje pandemije koronavirusa, iz Pošte Srbije skreću pažnju da se građani i pošte u regionu, pa i u Srbiji, ponovo susreću sa situacijama da prodavci daju pogrešne instrukcije za praćenje pošiljaka, zbog čega kupci nemaju pravu informaciju o tome kada roba treba da im stigne, piše Blic.
„Naime, neregistrovane poštanske pošiljke koje su zbog niske cene i najzastupljenije, ne stižu uvek kao pošiljke iz Kine, već ih kineski trgovci često šalju preko logističkih centara širom sveta, pa se tako dešava da one u Srbiju i ostale države regiona dolaze iz Litvanije, Letonije, Turske, Solomonskih Ostrva, Holandije i drugih zemalja. U tom procesu, kineski operatori označavaju da je neregistrovana pošiljka stigla u zemlju odredišta čim roba napusti Kinu, odnosno logistički centar u nekoj od navedenih država, a što u većini slučajeva praktično znači da je pošiljka predata avio-kompaniji na prevoz ili se nalazi u tranzitu“, navode iz ovog javnog preduzeća.
Ističu da Pošta Srbije na svojoj teritoriji korisnicima pruža usluge bez ikakvog zastoja, a prispele pošiljke iz međunarodnog saobraćaja uručuju se primaocu odmah nakon toga.
Takođe, kažu, u cilju uspostavljanja dugoročne stabilne isporuke pošiljaka iz Kine, Pošta Srbije inicirala je direktne pregovore sa kineskim nacionalnim operatorom, a dodatno ubrzanje tokova internet trgovine očekuje se od januara 2022. godine, najavljenim uvođenjem direktne avio-linije Er Srbije za Peking.
„Ovom prilikom ponovo skrećemo pažnju korisnicima i da broj pošiljke koji kupac može dobiti od prodavca iz Kine, a koji počinje slovnom oznakom U (drugo slovo u rasponu od A-Z) plus 9 cifara i na kraju ima kodnu oznaku zemlje porekla, nije broj za praćenje već predstavlja bar-kod oznaku koja se unosi kako bi se obezbedilo pružanje prekograničnih carisnkih najava. To znači da, bez obzira na prisustvo U identifikatora, a saglasno važećim međunarodnim propisima, za neregistrovane pošiljke nije predviđena opcija praćenja“, navode.
Prema njihovim rečima, ukoliko kupci žele da prate status svojih pošiljaka, prilikom internet kupovine treba da odaberu opciju isporuke sa registrovanim praćenjem.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
trla baba lan da joj prodje dan.
Draga Posto Srbije, prvi vakum u snabdevanju je bio onomad kada su tvoji postari strajkovali. Posle toga su nam kinezi povecali cene tako da smo izgubili free shiping. Elem, juce sam dobio bar 12-13 posiljki odjednom. Neke od njih sam narucio u Novembru 2020 godine a neke 25.07.2021 a sve sam ih dobio zbirno. Bar tri puta sam pisao i prijavljivao svog postara koji deli postu nedeljom tako sto je baci ispred kapije. Racuni za struju uglavnom mi stizu posle isteka placanja. MTS racuni su mi kasnili po 30 dana pa sam trazio da mi ih salju emailom. Nisu krivi kinezi za vas nerad. Sa druge strane ja licno imam samo reci hvale za radnike brze poste, ljubazni, posteni, odgovorni kao da nisu radnici drzavnog preduzeca. Toliko od mene ako je potrebno zelim i mogu da posvedocim o svojim navodima pod krivicnom i materijalnom odgovornoscu.
Naravno da nije tačno ili 2% je tačno. Po mom mišljenju je problem što nisu uneli u bazu prepoznavanja SVE oznake na pošiljkama jer ako može AliExpress sajt da bude toliko poslovan i da obavesti kupca da mu je stigao paket na našu Carinu trebalo bi da se zavede i kod nas ali NE naše mrzi nego im je zanimljivo da svakoj osobi koja ih zove i pita za paket daju nelogičan odgovor npr., zašto od recimo 20 pošiljki uvek pre stigne medicinska oprema nego ostalo (oximetar, stakleni termometar….). Po mom mišljenju neka otvaraju pogledaju carine ako treba ALI da mi omoguće praćenje robe dok mi poštar ne donese. I što je najbolje kad zovem Carinu uvek drugi odgovor i uvek prebacuju na glavnu Poštu u mom mestu a iz glavne Pošte na Carinu i tako….