Dekupaž, kviling, odnosno, tehnika filigranskog savijanja papira, i izrada nakita bili su samo hobi . Posle susreta sa Grupom za kreativnu ekonomiju i izvršnom direktorom Hristinom Mikić na skupu o potencijalima kretivnih industrija, Biljana Marinkov iz Pirota počela je da razmišlja o prerastanju hodbija u mali biznis.
Ova žena zlatnih ruku, kojoja je ideju pretvorila u delo, po struci je diplomirani pravnik.
“Dugo sam pokušavala da se zaposlim u struci ali bezuspešno. Uz podršku supruga počela sam da razmišljam o preduzetništvu. Konkurisala sam pre dve godine kod NSZ, dobila podsticajna sredstva i registrovala radionicu za izradu suvenira. Za ovaj posao i njegovu održivost izuzetno je značajna podrška porodice. Suprug mi puno pomaže u poslu a uključuju se i sinovi, naročito u delu korišćenja interneta i društvenih mreža za marketing. Razmena mišljenja i ideja unapređuje naš mali porodični posao”, priča za juGmedia Biljana Marinkov.
Osim što se samozaposlila, registrovanje radionice doprinelo je da proširi tržište i na turističke organizacije, suvenirnice i druge prodajne prostore. Proizvode izlaže i na festivalima i sajmovima, naviše u Pirotskom okrugu.
“U radu najviše koristim dekupaž tehniku. Koristim je za ukrašavanje funkcionalnih predmeta, poslužavnika, podmetača i raznih kutija. Pravim personalizovane poklone za rođendane, priručnike za mladence, kutije za uspomene i slično. Posebno mesto zauzimaju proizvodi izrađeni dekupaž tehnikom korišćenjem etno motiva. Oni su traženi ne samo u Pirotu već i dalje, šalju se i u inostranstvo kao poklon. U tom delu za korišćenje ilustracija ćilima u dekupaž tehnici veliku i nesebičnu pomoć pružila nam je Radmila Vlatković, istoričar umetnosti, i autorka između ostalih, knjige knjige ‘Ćilim slikovno pismo’ i koautor knjige ‘Pirotski ćilim’, objašnjava naša sagovornica.
Biljana sa kolegama iz kreativnog sektora učestvuje u realizaciji brojnih radionica za decu. Kao preduzetnica prezentuje pokretanje i održivost sopstvenog posla jer je i sama na taj način dobila veliku podršku.
“Najznačajnija edukacija bila je Laboratorija kreativnog preduzetnišva, koju su organizovali Grupa za kreativnu ekonomiju i uspešni kreativni preduzetnici. Cilj je bio između ostalog, unapredjenje kvaliteta posla i bolja komunikacija sa korisnicima na tržištu. U preduzetništvu je važno da poslovanje prilagođavate i unapređujete u skladu sa trendovima koji se brzo menjaju i željama kupaca. Nastaviću da pratim obuke i radionice o kreativnoj ekonomiji i tržištu i svemu što može unaprediti poslovanje da što duže održim posao”, priča kaže Biljana.
Za Radionicu se zna
Nasa sagovornica napominje da zainteresovani kupci i saradnici pronalaze ovu radionicu osim na društvenim mrežama FB i Instagramu i na sajtu expo kreativna ekonomija, koji je pokrenula Grupa a kreativnu ekonomiju mapiranjem kreativnih preduzetnika Pirota.
FOTO Arhiva Biljane Marinkov
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!