Električni skuteri postaju sve popularniji među mladima u Leskovcu, a sa tim dolazi i zabrinjavajući porast saobraćajnih nezgoda u kojima učestvuju upravo tinejdžeri, pa čak i dvoje-troje na njemu. Ovi električni skuteri za mlade predstavljaju praktičan način prevoza, ali kada krenu u saobraćaj samim tim i postaju izazov za bezbednost vozačima zbog njihove nepreglednosti, brzine kao i neopreznosti.
U poslednjih nekoliko meseci, Leskovac je postao svedok sve češćih nezgoda u kojima su učestvovali električni skuteri, automobili ali i pešaci. U većini slučajeva, vozači skutera su tinejdžeri, često bez adekvatnog poznavanja saobraćajnih propisa ili bez iskustva u vožnji. Brzina, nesmotrenost i nedostatak zaštitne opreme, kao što su kacige, dodatno povećavaju rizik od nesreća.
Jedno od najvažnijih pitanja koje se postavlja jeste kako saobraćajna policija može da utiče na smanjenje ovih nezgoda i poveća bezbednost svih učesnika u saobraćaju.
“Pre nekoliko dana bila sam svedok na raskrsnici Bulevara oslobođenja i ulice Nikole Skobaljića kada je žena automobilom udarila u zadnji deo električnog skutera dve devojčice. Videla sam da žena nije bila krivac, naravno stala je i izašla da vidi da li su devojke dobro. Njima ništa nije bilo, verovatno su posle nastavile vožnju. Ja sam u tom trenutku stala i nisam mogla da verujem šta sam videla. Pomislila sam u sebi da su deca na ovim električnim skuterima prevazišla svaku meru kao i roditelji koji im kupuju to”, kazala je jedna čitateljka našeg portala.
Ipak, vozačima je najteže u ovakvim situacijama, koliko god se smanji brzina kretanja, oni predstavljaju veliku pretnju na drumu.
Saobraćajna policija bi trebala da ima ključnu ulogu u sprečavanju nezgoda i zaštiti života na putevima.
Na primer mogla bi da se uvede pojačana kontrola, edukacija vozača, kao i strožije sprovođenje saobraćajnih propisa. No, nekoliko puta se dešavalo da saobraćajni policajci zanemaruju i ne kažnjavaju maloletne vozače ovog prevoznog sredstva.
Kada bi se malo više obratila pažnja, i na nekom od ovih slučaja sprovela sankcija, koja bi služila kao primer deci ali i roditeljima koji priušte ove električne skutere, podstaklo bi možda veću bezbednost u saobraćaju.
Policija bi mogla intenzivirati prisustvo na mestima gde je zabeležen najveći broj nezgoda i pojačati kontrolu vozača skutera. Na primer na Bulevaru Nikole Pašića gde se redovno tinejdžeri trkaju u obe trake.
Po Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima ovo vozilo se tereti kao moped i za njega važe ista pravila. Dakle, Zakon ovde ne pravi razliku između motocikala na električni i na klasičan pogon – gleda se snaga motora, bez obzira da li je reč o elektromotoru ili klasičnom motoru.
Leskovac, kao i mnogi drugi gradovi, suočava se s izazovima usled brze popularizacije električnih skutera, ali uz adekvatnu regulaciju i angažman saobraćajne policije, broj nezgoda može biti značajno smanjen.
Saobraćajna policija svakako može, kroz intenzivniji nadzor i preventivne aktivnosti, igrati ključnu ulogu u smanjenju broja nesreća i zaštiti života na ulicama Leskovca.
Ovim tekstom Jugmedia ne želi nikoga da uvredi, niti da se kritikuje rad saobraćajne policije. Namera nam je da se podigne svest i poveća bezbednost svih građana i učesnika u saobraćaju.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Ta citateljka neka sedne na bilo koji dvotockas i prodje gradom bice joj sve mnogo jasnije.
Ja licno 15 godina vozim i auto i motor i znam koliko vozaci ne obraćaju pažnju na dvotockase
Slazem se da deca netreba ucestvovati u saobraćaju sve granice normale su davno prevazidjene
Deca su nesvesna rizika a problem su roditelji koji to kupuju i policija koja ne radi svoj posao.U policijskim automobilima se vozikaju golobradi klinci koji bi isto to radili da nosu u policiji.Neodgovornost i nerad na sve strane kod naroda koji je izgubio sve kriterijume do vlasti koje sprovidi u stvarnost da to nije nista i svi se prave slepi i ludi.Ovde su ostali samo slaboumni.
Saobraćajnoj policiji su Zakonom vezane ruke i realno malo toga mogu da učine. Zakon ne predviđa bilo kakvu obuku te dece na skuterima niti zaštitnu opremu, jednostavno nema ih u Zakonu i zato rade šta hoće….
Za skuter treba kategorija A.Informisite se malo.Jedino radikalnim tatinim sinovima ne treba obuka i dozvola.
Treba da se kritikuje saobracajna policija jer je u Leskovcu saobracajni haos zahvaljujuci njima,skuteri,trotineti se voze trotoarima,vozila se parkiraju na trotoarima strava i uzas za pesake,kad bi radili svoj posao bilo bi bolje i bezbednije za gradjane
Sva sreca te su kvadovi OK.
a nacelnik saobracajne nije odgovoran osim za uzimanje plate…..
Najgori su dostavljači a naročito WOLT, voze motore kroz park, preko pešačkog prelaza, pune linije a danas je dostavljač WOLTa nešto pre 18 časova, na Niškoj ulici prošao motorom na crveno, mrtav ladan.
Smesta ukinite ovu glupost,smetaju svima u saobracaju.